Rot ayarı mı?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Selam arkadaşlar, OTOPARK.com forum ailesi olarak herkes arabasını çok seviyor bunda şüphe yok ve yine forum ailesi olarak herkesin eli anahtar tutabiliyor ve uğraşmayı seviyoruz, değil mi?
Malum bizim ülkede garaj kültürü yok, yani evin veya bahçenin garajında boş zamanında otomobiliyle uğraşmak ne bileyim yağ değişimi olur, balata değişimi olur, ROT AYARI olur.. açıkçası herkes istiyor ama kimse pek uğraşmıyor onun yerine sanayide ustaya giderek veya servise giderek yaptırıyoruz.
Aracın direksiyonu düzken çok çok hafif sağa veya sola çekme olabiliyor, bu şekilde kullanılmaz mı? elbette kullanılır şahsi olarak aylarca kullandım ki simetri takıntısı olan bir adamım ona rağmen...
peki bu tarz küçük işlemler için sanayiye gidip 50-60 lira bayılmanın anlamı var mı? başta söylediğim gibi hepimizin eli anahtar tutabiliyor ( rotçular klavyeye saldırdı ).

Öncelikle arabanın direksiyonunu tam düz şekilde sabitliyoruz ve ardından arabanın düz bir zeminde her iki yandan ip geriyoruz, jantın tam ortasından geçecek şekilde gerdiğimiz ipin ilk önce arka jant çenelerini oranlıyoruz yani iki tarafta aynı değerde olmalı ( görsel paylaşacağım )
Arka jant ölçeri aynı olduktan sonra ön jant içinde aynı işlemi hassas biçimde, rot kolunun kontra somununu gevşeterek ( genellikle 19-22 tutuyor ama değişkenlik gösterir ) rot kolunun ayar kısmına uygun anahtarımızı takarak sıkıyor veya gevşetiyoruz ve çok dikkatli ince işçilikle jant çene arasında ki uzunluğu orantılıyoruz ve uzunluk eşitlenince kontra somununu sıkıyoruz.

Aynı işlemi aracın diğer tarafı içinde uyguladıktan sonra yol testi yapabiliriz.


Çok güzel bir video buldum, umarım anlatabilmişimdir. Yorumlarınızı fikirlerinizi ve düşüncelerinizi bekliyorum arkadaşlar tartışma açık :))
 
Son düzenleme:

Cussler

Panpa
5 Eki 2016
3,477
8,934
4,970
Marka
Toyota
Hocam bi sorum var:D rot ayarı demek sadece toe açısı demek mi? Kamber ve kaster ayarlamanın ismi farklı mı oluyor?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Hocam bi sorum var:D rot ayarı demek sadece toe açısı demek mi? Kamber ve kaster ayarlamanın ismi farklı mı oluyor?
kamber-kaster standart bizim kullandığımız araçlarda ayarlanmaz, informal bir şekilde amortisöre ince cıvata takarak yapılıyor fakat son derece güvenlik dışı bir işlem.
Günümüzde satılan ve trafikte dolaşan araçların neredeyse tamamında fabrika çıkışlı şekilde ayarlıdır, bununda ayarını kullanılan parçanın kalıplamasında ve üretiminde karar veriliyor. Pro şekilde kuleye yapılan harici parça müdahalesi ile ayar imkanı mümkün
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cussler

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
kamber-kaster standart bizim kullandığımız araçlarda ayarlanmaz, informal bir şekilde amortisöre ince cıvata takarak yapılıyor fakat son derece güvenlik dışı bir işlem.
Günümüzde satılan ve trafikte dolaşan araçların neredeyse tamamında fabrika çıkışlı şekilde ayarlıdır, bununda ayarını kullanılan parçanın kalıplamasında ve üretiminde karar veriliyor. Pro şekilde kuleye yapılan harici parça müdahalesi ile ayar imkanı mümkün
Ön tekerlerin kamber açısı bozulabiliyor, onun ayarı yapılır. Kaldı ki her arabanın kendine göre toe açısı var, bunu iple kafaya göre yapmak bana abes geldi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cussler

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Ön tekerlerin kamber açısı bozulabiliyor, onun ayarı yapılır. Kaldı ki her arabanın kendine göre toe açısı var, bunu iple kafaya göre yapmak bana abes geldi.
kamber açınız kaza v.s yapmadıkça, salıncak, taşıyıcı, amortisör, rotil gibi parçaları eğmedikçe bozulmaz hee ille bozulur diyorsanız kendi standart aracınızdan nasıl yapıldığını gösterinde faydalanalım
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheAMG56

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
kamber açınız kaza v.s yapmadıkça, salıncak, taşıyıcı, amortisör, rotil gibi parçaları eğmedikçe bozulmaz hee ille bozulur diyorsanız kendi standart aracınızdan nasıl yapıldığını gösterinde faydalanalım
En basitinden spor yay taktığında bile kamber açısı bozuluyor, arka ayarı yapılamıyor ama ön yapılıyor. Yaptırdım çünkü, oradan biliyorum. Kendim yaptım da demedim ayrıca. Saldırıya geçmenin manası yok.
İple ayarlamayı proforyeneller de kullanıyor
Şu videoda da yapılıyor mesela 11. Dk
Aftermarket coille yarış mühendisleri tarafından yapılıyor. Orada kurulan düzenekle en üstteki videodaki düzeneği karşılaştırınca içler acısı durum ortaya çıkıyor zaten.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,304
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Eline sağlık Sinan kardeşim. Benim de sorum şu olacak: Bu eski usul rot ayarından önce jantların balanstan ziyade yamukluk durumu önceden elden geçmeli, doğru mudur? Özellikle eski yıllanmış araçlarda yamuk jant sıkıntısı sıkça görülebiliyor malum. İple jant arasındaki boşluk ölçümü yamuk jantta sağlıklı olmaz diye düşünüyorum?
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
İple ayaralmayı felan şimdi geçelim, Ben komple bakımı kendim yapmak için çalışmalara başladım. Bu konuda sendende destek alacam. Canımı tek sıkan değişmesi gereken lpg filtreleri , onlarda epey berbat yerde..
Önce debriyaj ayarı
yağ, yağ filtresi,
hava ve polen filtresi
Bunların dışında lpg filtresi
Lpg vaporizerden katran temizlemesi vs...
Şanzıman Takozu değişimi .
hepsini kendim yapmayı planlıyorum.
Bir tane memleketli usta buldum, onun tezgahı kullanarak da yapabilirim...

Gelecek ay maaşı alayım. Önce servise gider pazarlık yaparım, olmazsa kendim halledecem.
Seneyede artık kasko yaptırmadan kullancam arabayı, maliyetler boyu aştı.
Bilgisayar tamiri yapıyoruz, heralde bir araba tamirinide yaparız.

Sonucta arkamaızda goca forum var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
En basitinden spor yay taktığında bile kamber açısı bozuluyor, arka ayarı yapılamıyor ama ön yapılıyor. Yaptırdım çünkü, oradan biliyorum. Kendim yaptım da demedim ayrıca. Saldırıya geçmenin manası yok.
spor yay ile kamber mi bozulurmuş :) kamber dediğimiz olayın amortisör kulesi ile bağlantısı var ben yazıda eski aracı olanların uğraşmayı sevenlerin küçük sıkıntılarını para vermeden çözmeyi amaçladım sizde spor yay kamber kaster toe in out söz ediyorsunuz.. hangi rotçu standart araca kamber ayarını ayarlayabilmiş merak ettim doğrısı
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Eline sağlık Sinan kardeşim. Benim de sorum şu olacak: Bu eski usul rot ayarından önce jantların balanstan ziyade yamukluk durumu önceden elden geçmeli, doğru mudur? Özellikle eski yıllanmış araçlarda yamuk jant sıkıntısı sıkça görülebiliyor malum. İple jant arasındaki boşluk ölçümü yamuk jantta sağlıklı olmaz diye düşünüyorum?
çok zekice tatlı noktaya deyindin abim, eğik kısım varsa yere veya havaya bakmalı ama zaten jantı o kadar eğen olay aktarma oranına da zarar verir kanımca
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
spor yay ile kamber mi bozulurmuş :) kamber dediğimiz olayın amortisör kulesi ile bağlantısı var ben yazıda eski aracı olanların uğraşmayı sevenlerin küçük sıkıntılarını para vermeden çözmeyi amaçladım sizde spor yay kamber kaster toe in out söz ediyorsunuz.. hangi rotçu standart araca kamber ayarını ayarlayabilmiş merak ettim doğrısı
Arabayı alçalttığında süspansiyon geometrisi de değişiyor, teker arabaya doğru basıldığı için damper kısalıyor, dolayısıyla negatif kamber oluşuyor. Arabanın bir tekerini kaldırıma çıkarıp bakarsanız görürsünüz dediğim şeyi.

Neyse, sıkıntı o değil, bir şey demedim say hocam.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım