2015'ten beri mazda 3 sahibiyiz şehir içinde ekonomi kasmadan hiç dikkat etmeden 7,2lt ile dolaşıyoruz gayet yeterli olduğunu düşünüyorum. Konfor olarak 18'' jantlarla konforsuz bulanlar var ama bana göre o jantların ebatı göz önüne alındığında darbe sönümlemesi gayet başarılı. Eğer power sense alırsanız donanımlar insanı şımartacak seviyede ve çoğu markanın en full donanımlarında bu opsiyonların çeyreği yok (highline jetta6 reflex mazda3 ten daha boş bir araç) . Yaşadığınız yere yakın yetkili servis varsa almanızı tavsiye ederim. Dizel jettaya göre tek eksisi 100km de 10-15tl fazla yakıt ücreti ödemek olacaktır.
Çift kavramalı şanzımanların özellikle dur kalk trafikte konforsuz olduklarını düşünüyprum. Beklentiniz hızlı vites değişimi değilde konforlu vites değişimi düşük süratte sarsmama ise dsgden bu konularda daha başarılı olduğunu düşünüyorum. Performans istediğinizde ise dsg kadar hızlı vites değişimleri söz konusu değil.Şanzıman hakkında ne söyleyebilirsiniz dsgnin konforunu aratır mı
Babam sakin kullanır 7.5 larda geziyoruz
Dizelleri cok uzmez ama benzinlisi ile yakit babinda cok farka sahip degil. O yuzden genelde mazda forumlarinda dizel icin genelde gereksiz benzinli alinmali denir. İstanbulda oturuluyorsa mazda alinir bence.Mazda 3 iyi güzel de TDI Jetta'dan sonra bence yakıtı üzer @Sailor daha iyi bilir
Ben olsam alırdım, çok yakıta bakmadığım için ayrı mevzu
Dizelleri cok uzmez ama benzinlisi ile yakit babinda cok farka sahip degil. O yuzden genelde mazda forumlarinda dizel icin genelde gereksiz benzinli alinmali denir. İstanbulda oturuluyorsa mazda alinir bence.
Skyactive dizel cok yakiyor aslinda benzinlisi ile arasinda cok fark yok. Fiyat bakimindan daglar kadar fark var ama. Mazdanin genelde elinde kalanda dizel araclar oluyor bu yuzden .benzinlisi cok cok az yakmiyor ama yinede benim kasa kadar uzmez tabikiMantıklı o zaman. Skyactiv o kadar az yakıyor muymuş ?
Bana sorsan dizel otomobil son tercihim olur zaten de, başlıkta arkadaş yakıtı üzer mi dediğine göre önemli bir kriter
Artiniz sunlar olabilir , dediginiz gibi donanim ki mazda cok dolduruyor. Yol tutus konfor ic mekan kalitenizde artis olur. Ama vw parca ve servis bollugu mazda da yok.belki 1 litre fazla yakarsiniz ayrica.Yılda 12k km gibi bir yol yapıyoruz ve öyle çok ekonomik bir sürüş içinde olduğumuzu söyleyemem anladğım kadarı ile benzinlide dikkat etmemiz gerekecek aksi taktirde üzecek
Aslında jettanın trendline olması haricinde bizim için eksisi yok diyebilirim trend olması çok can sıkıcı en teknolojik zımbırtı aux çünkü
Kalita konusunda ise öz jetta 5 tan sonra hayal kırıklığı ama yinede alman olduğunu hissettiriyor
Şu an jetta 6 tdi dsg kullanmaktayız satıp mazda 3 otomatik 1.5 skyactive g ye geçilir mi yakıtı üzer mi eksisi artısı n'olur
Jetta'nın avantajı: arka yaşam alanı ve bagajı daha geniş. Çok açık söyleyeyim başka hiçbir avantajı yok. Mazda'nınki dar olduğundan değil, Jetta'nın yaşam alanı fazla başarılı olduğundan.Yılda 12k km gibi bir yol yapıyoruz ve öyle çok ekonomik bir sürüş içinde olduğumuzu söyleyemem anladğım kadarı ile benzinlide dikkat etmemiz gerekecek aksi taktirde üzecek
Aslında jettanın trendline olması haricinde bizim için eksisi yok diyebilirim trend olması çok can sıkıcı en teknolojik zımbırtı aux çünkü
Kalita konusunda ise öz jetta 5 tan sonra hayal kırıklığı ama yinede alman olduğunu hissettiriyor
Yanlış bilgi hocam. Bahsettiğin durum eski kasalardaki 4 ileri otm. şanzıman için geçerli. Neredeyse güncel kasanın 2 katı yakıyor onlarMazda 3 iyi güzel de TDI Jetta'dan sonra bence yakıtı üzer @Sailor daha iyi bilir
Ben olsam alırdım, çok yakıta bakmadığım için ayrı mevzu
Jetta'nın avantajı: arka yaşam alanı ve bagajı daha geniş. Çok açık söyleyeyim başka hiçbir avantajı yok. Mazda'nınki dar olduğundan değil, Jetta'nın yaşam alanı fazla başarılı olduğundan.
Yanlış bilgi hocam. Bahsettiğin durum eski kasalardaki 4 ileri otm. şanzıman için geçerli. Neredeyse güncel kasanın 2 katı yakıyor onlar
Skyactiv-G bizde var. İstanbul şehir içi ve Kocaeli karma kullanım toplamı ortalama 6.8 - 7 civarı bir tüketimle geziyor araba. Sürücüsü de gayet sert kullanıyor arabayı. Benim 1.2 Corsa'da yaz gelip klimayı açınca Mazda3 ile aynı tüketim değerlerine ulaştım. Jetta TDI'da aynı senaryoda tüketim muhtemelen 1 lt daha düşük olurdu. Ne kadar tükettiğini Golf TDI sahibi arkadaşımdan biliyorum, ona istinaden karşılaştırma yaptım.
Tork konvertörlü tam otm. şanzıman kesinlikle ama kesinlikle DSG'den çok daha konforlu. Hatta özel olarak konfor odaklı tasarlanmış. Araba düşük hızlarda daha konforlu olsun diye şanzıman ilk 3 vitesi sakin değiştirirken son 3 vitesi çift kavramaya yakın hızda değiştiriyor.
Mazda 3'ün iç mekan kalitesi Golf ile kafa kafaya. Belki halı kaplama kapı içleri ve torpido gibi detaylarda Golf öne çıkabilir. Başka bir eksiği yok. Jetta'dan ise hemen her noktada daha kalitelidir. İç mekanda bence iki eksiği var: Torpido soğutması ve arka havalandırma kanalı. Bunlar çok önemli değilse her türlü alınır.
Jetta'nın avantajı: arka yaşam alanı ve bagajı daha geniş. Çok açık söyleyeyim başka hiçbir avantajı yok. Mazda'nınki dar olduğundan değil, Jetta'nın yaşam alanı fazla başarılı olduğundan.
Yanlış bilgi hocam. Bahsettiğin durum eski kasalardaki 4 ileri otm. şanzıman için geçerli. Neredeyse güncel kasanın 2 katı yakıyor onlar
Skyactiv-G bizde var. İstanbul şehir içi ve Kocaeli karma kullanım toplamı ortalama 6.8 - 7 civarı bir tüketimle geziyor araba. Sürücüsü de gayet sert kullanıyor arabayı. Benim 1.2 Corsa'da yaz gelip klimayı açınca Mazda3 ile aynı tüketim değerlerine ulaştım. Jetta TDI'da aynı senaryoda tüketim muhtemelen 1 lt daha düşük olurdu. Ne kadar tükettiğini Golf TDI sahibi arkadaşımdan biliyorum, ona istinaden karşılaştırma yaptım.
Tork konvertörlü tam otm. şanzıman kesinlikle ama kesinlikle DSG'den çok daha konforlu. Hatta özel olarak konfor odaklı tasarlanmış. Araba düşük hızlarda daha konforlu olsun diye şanzıman ilk 3 vitesi sakin değiştirirken son 3 vitesi çift kavramaya yakın hızda değiştiriyor.
Mazda 3'ün iç mekan kalitesi Golf ile kafa kafaya. Belki halı kaplama kapı içleri ve torpido gibi detaylarda Golf öne çıkabilir. Başka bir eksiği yok. Jetta'dan ise hemen her noktada daha kalitelidir. İç mekanda bence iki eksiği var: Torpido soğutması ve arka havalandırma kanalı. Bunlar çok önemli değilse her türlü alınır.
1.2 TSI motor da var bizde. Sakin kullanımlarda o skyactiv'den bile daha ekonomik. Ama 2500rpm yerine 3000rpm'de vites değiştirince bile tüketim +1lt oluyor. O kadar yakma potansiyeli olan bir motor. Sizin tecrübeniz direk olarak kullanım alışkanlıklarıyla ilgili. Bizim evde TSI prenses gibi muamele görürken Skyactiv, "bincem fıstığın üstüne vurcam kırbacı vurcam kırbacı" muamelesi görüyor O yüzden motoru gayet ekonomik buluyorum.Arkadaşlar,
Belki bir kaçınız hatırlar yazımı, bende kendi arasım 3-4 günlüğüne serviste iken 1.2 tsi jetta almıştım ikame olarak. Tüketimine hayran kalmıştım. Dizel otomatik Golf ile normal kullanımıma göre 1.2lt civarı fark etmiştiki o sırada Jetta yı Golf ten daha “tatlı” kullanıyordum. Sonra aynı tempoda Golf ü kullanınca aslında farkın 1.8-2lt civarında olduğunu görmüştüm. Kısadan hisse bencr fark öyle 1lt olmaz, 2lt civarı olur arkadaşın kullanımıyla ... bazen benzinli araç kullanıyoruz diye bilinçaltımızın da etkisiyle gayet tutumlu ve edepli bir sürüş sergiliyoruz
He 12k için ben her halikarda benzinli araç alırım. Nitekim Jettanın motoru benzinli olsada yalıtımı Golf ten bariz şekilde kötüydü. O zaman benzinli Golf hayal etmiştim. Bu doğrultuda muhtemelen motor sesi konusunda çok daha sessiz ve sarsıntısız bir araç olarakta avantajı olur Mazdanın ...
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.