Soft Remapped 116i Track Turk Time Trial @Körfez 56.945 sec

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Merhaba, Körfez'deki ilk deneyimimdi. Bu günü düzenleyen Track Turk'e teşekkür ederim, mevcut arabamla olmasa da yeni araba aldığım zaman gelecekteki tüm pist etkinliklerine katılmayı düşünüyorum.

Videodaki reklam için özür dilerim, iMovie'ye en çok benzeyen programı bulmaya çalıştım, bunun da reklam işi varmış, bi daha uğraşamadım üşendim Görüntüler 57-58 sn arası döndüğüm kayıtlar, en iyi sürem 56.945s, Pirelli virajı en çok zorlandığım yerdi, fren noktasını 3-4 kere kaçırıp dışarı çıktım zaten Yorumlarınız için teşekkürler


Ayrıyeten, bu Track Day benim için Nurburing ile aynı bütçeye geldi şansıma turbo hortumu ömrünü tamamlayıp parçalanmış ve parçalar turboya kaçtığı için turbomun içi komple yenilendi, bu süreçte Booster Performance Erhan Abi ve Fe&Ka turboya teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Ne gündü be Özgür:)

ama Nurgburgring maliyet konusunda öyle düşünme.

Nurburgring'de başına en küçük olay geldiğinde, Almanlar resmen kan alma moduna geçiyorlar. Bariyerinden aracın tamirine ve karşı tarafa verdiğin hasara kadar hepsini çıkarırlar.

Tamam, Nurburgring'de başına hiç bişi gelmeden bitirebilirsin ama, oradaki risk faktörü baya bir yüksek, risk gerçeğe döndüğünde de karşılacağın zarar baya bir büyük olacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve RYAN7R
Ne gündü be Özgür:)

ama Nurgburgring maliyet konusunda öyle düşünme.

Nurburgring'de başına en küçük olay geldiğinde, Almanlar resmen kan alma moduna geçiyorlar. Bariyerinden aracın tamirine ve karşı tarafa verdiğin hasara kadar hepsini çıkarırlar.

Tamam, Nurburgring'de başına hiç bişi gelmeden bitirebilirsin ama, oradaki risk faktörü baya bir yüksek, risk gerçeğe döndüğünde de karşılacağın zarar baya bir büyük olacaktır.

Ya aslında haklısın, ben bu cünuplukla Nürburing’in yağmurlu zamanına gelip kaza yaparım :)
 
Ha bu arada demedim, dün mutlu mesut eve dönerken arabayı yıkattıktan sonra dar bi sokaktan geçerken(bizim evin sokağının girişi yani) dalgınlığıma geldi park halindeki bi arabanın aynasına çarptım, ilk kapak düştü diğer arabanın, benim sadece ayna katlandı, sonra dur kenara çekeyim de kapağını takayım derken kapak benim tekerin altına kaçmış abv kırıldı, lanet olsun diyip sileceğine numaramı koyup gittim :( arkadaş benim için hafta sonu hamamı kapatcak :D
 
Son düzenleme:
Pist videosunu izledim vitese olan kibarlığını(şaka demiyorum) ve direksiyonu mümkün mertebe 9-15 tutmanı çok beğendim.Çizgi konusunda ise bence yeterli bir performans gösterilmiş.Araç hakkında yorum yapacak olursam da araç malasef çok fazla yana yatıyor, Körfez gibi kompakt bir pistte balina gibi öne yığmamak için çok uğraşmışsın(başarmıssın da), süspansiyonlar stock galiba sportif bir coil-over ile bu problemlerin çoğu hallolabilir.Turbo konusunda da geçmiş olsun, pistte olmasa başka yerde patlak verecekti, en azından beklediğin zamanda beklediğin yerde olmuş.

Not:Süspansiyon konusunda M2'nin mesela virajlarda yatması ya da öne yığılması mümkün mertebe çok az büyük ihtimal M süspansiyon marifetini gizlice sergiliyor.Ama şehir modeli 116i'de daha çok bırak beni dolaşayım demiş.:)
 
Son düzenleme:
Pist videosunu izledim vitese olan kibarlığını(şaka demiyorum) ve direksiyonu mümkün mertebe 9-15 tutmanı çok beğendim.Çizgi konusunda ise bence yeterli bir performans gösterilmiş.Araç hakkında yorum yapacak olursam da araç malasef çok fazla yana yatıyor, Körfez gibi kompakt bir pistte balina gibi öne yığmamak için çok uğraşmışsın(başarmıssın da), süspansiyonlar stock galiba sportif bir coil-over ile bu problemlerin çoğu hallolabilir.Turbo konusunda da geçmiş olsun, pistte olmasa başka yerde patlak verecekti, en azından beklediğin zamanda beklediğin yerde olmuş.

Not:Süspansiyon konusunda M2'nin mesela virajlarda yatması ya da öne yığılması mümkün mertebe çok az büyük ihtimal M süspansiyon marifetini gizlice sergiliyor.Ama şehir modeli 116i'de daha çok bırak beni dolaşayım demiş.:)
BMW standart süspansiyonları öyle ne yazık ki. Coil kader değiştiriyor, ama konfor da negatif etkileniyor tabii.
 
Pist videosunu izledim vitese olan kibarlığını(şaka demiyorum) ve direksiyonu mümkün mertebe 9-15 tutmanı çok beğendim.Çizgi konusunda ise bence yeterli bir performans gösterilmiş.Araç hakkında yorum yapacak olursam da araç malasef çok fazla yana yatıyor, Körfez gibi kompakt bir pistte balina gibi öne yığmamak için çok uğraşmışsın(başarmıssın da), süspansiyonlar stock galiba sportif bir coil-over ile bu problemlerin çoğu hallolabilir.Turbo konusunda da geçmiş olsun, pistte olmasa başka yerde patlak verecekti, en azından beklediğin zamanda beklediğin yerde olmuş.

Not:Süspansiyon konusunda M2'nin mesela virajlarda yatması ya da öne yığılması mümkün mertebe çok az büyük ihtimal M süspansiyon marifetini gizlice sergiliyor.Ama şehir modeli 116i'de daha çok bırak beni dolaşayım demiş.:)

Hahaha, teşekkür ederim :) vitese sert davranmanın anlamı yok, dokunuyosun atıyo zaten, 9-15 tutuşuna çok dikkat ederim, bozmamaya çalışırım. Çizgim aslında videodakinden iyiydi, o gün 6 seans çıktım, seanslarımı 4-5 tur atabildim çünkü yağ sıcaklığın 140 ı geçiyordu, araba 142 de korumaya alıyor. Bu 3. seansım videodaki, işte çizgiyi düzeltip frene de dikkat edince videodaki sürenin 1-2 saniye altına indim. Yağ sıcaklığı izin verseydi galiba en iyi süremi @stan ile yapacaktım, Ankara’ya dönecek araba lazımdı, ayağımı gazdan çektim :( Batuhan adındaki arkadaşın 118i si superchips stage 1 idi, ST coilover, 380mm m performance fren kiti, CAI, Supersprint full egzoz, borg wagner intercooler, 17” jant ve michelin super sport vardı. 2-3 saniye falan koydu bana diye biliyorum, körfez için ciddi fark, M2 ile aramda 6 saniye olduğunu düşünürsek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan ve Mt.Akina
Özgürle sağ koltuk deneyimimden çok bahsedemedim, biraz açayım.

Bmw 1 ile çok kısıtlı bir deneyimim vardı. Genel olarak hafif sportif, güzel şanzıman ve konforlu sayılabilecek bir süspansiyonu olduğunu biliyordum.

Özgürün sağ koltuğunda attığım turlarda, bmw nin arkdan itiş olduğunu her virajda iliklerinize kadar hissediyorsunuz. O kafayı içe atışı, totoyu dışa salışı falan her virajda çok tatlıydı.

1'in makul konfor seviyesini düşününce, virajlarda o kadarlık yatması bana normal geldi, sonuçta virajlarda oradan oraya savrulmuyorduk.

Beni en çok da şanzıman şaşırttı doprusu. Geçişler ciddi şekilde hızlı ve pürüzsüz. Ayrıca oranlar kısa olduğu için yola aktarılan tork da oldukça fazla. Örneğin benim arabada sadec 3 ve 4. vitesi kullanırken, Özgür 3, 4, 5. vitesi kullanıyordu.

Son olarak, o gün deneyimli abiler n13 motorun nasıl bir saatli bomba olduğundan çok bahsetti. Maakesef bu arabanın en büyük handikapı bu.

M2'ye gelince, onu herhangi bir günde görebileceğiniz her hangi bir araba ile karşılaştıramazsınız. Hem viraj kabiliyeti hem de frenleri gerçekten hayal edebileceğimin bile ötesinde olduğunu geçen sene deneyimlemiştim.

Geçen sen İst. Park'a MiTo ile gittiğimde, M2'nin sahibi, değerli insan Soner Kara sağolsun beni 1 seanslığına sağ koltuğunda misafir etmişti.

M2 370hp. Çok ciddi hızlı yani. Ben doğrusu 370hp'nin neler yapabileceğini arabaya binmeden önce hayal etmiştim ve hayalimde pek yanılmamıştım. Ama o frenler!!! Gerçekten her frende aklım çıktı. Böyle bir fren kuvveti olabileceğini tahmin bile edemezdim. Bir de tabi virajlarda o kafayı içe sokuşu, gerçekten deneyimlenmeden anlaşılamayacak bir hissiyat.

O günkü M2 taxi görüntülerimi buraya tekrar bırakayım:
 
M2 cidden sürüş zevki açısından BMW'nin son zamanlarda yaptığı en iyi arabalardan biri. Eski E36, E46 ruhu var adeta. M4 yerine kesinlikle onu tercih ederdim ben de.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...