Toyota kara para aklıyor galiba? :S

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
30
Marka
Yok
Market value. ($ billion)

Toyota: 193.7
Volkswagen: 85.7
Daimler: 71.8
BMW: 60.6
GM: 56.3
Tesla: 53.8
Honda: 51.5
Ford: 41.5
Fiat: 37.8
Nissan: 35.9
Hyundai: 19.1
Kia: 12.1

Global endeksten aldıkları paylar markaların, Toyota dışında hepsi normal, tamam iyi satıyor güzel satıyor da bu kadar da satmıyor be yahu?
 
İlginç bir listeymiş. Tesla'nın iflası konuşuluyordu iki ay önce. Haberin kaynağı var mı, "global endeskten aldıkları pay" ne demek?
 
Büyük resim görme kurslarımız açılmıştır auhsuahfushdfusdf
Ciro'dan nasıl çıkardın kara para akladığını :D

https://www.statista.com/statistics/263264/top-companies-in-the-world-by-market-value/

İlk 100'de Toyota, Vag ve Tata var..Toyota Vag'ın iki katı ciro'ya sahip. Nasıl bir hacimleri varsa artık en yakın rakibini ikiye katlamış.

https://economictimes.indiatimes.co...e-can-be-better-used/articleshow/59912494.cms

Para çok para :D

http://www.toyota-global.com/investors/financial_result/

Bu da finansal tabloları.

En son 2017'de 263 milyar dolar satış yapmışlar. 23 milyar doları da kar olarak kalmış..Yani %8,7 gibi bir rakama tekabül ediyor. Bir Türk en az %300 kar yapmazsa o işi karlı olarak görmez
 
Son düzenleme:
@ahmet.kocak işte şirketin parası diyelim, havalı bi cümle olsun dedim :D

@byilmaz abi imkansız ya, koskoca VAG Toyota'nın yarısı olamaz, nolamaz, nayırrr

Amerika pazarının etkisi büyük. Tabloya bakınca ufak çaplı bir şok yaşamadım değil. Ama adamlar koymuş geçmiş işte yapacak bir şey yok :D. Az buz değil ha ikiye katlamış bir de anasını satayım asuhdusdfhsudg
Böyle devam ederse üçe de katlar. Sarı saçlı ergen Alman markalarını bitirmeye kararlı. En kaymaklı pazardan pay alamazsan işler iyiye gitmez
 
Son düzenleme:
Amerika'nın 325 milyon, Asya kıtasının ise 4.4 milyar nüfusu var. Toplamda kabaca 4.7 - 4.8 milyarlık bir pazara hitap ediyor Toyota. Bu pazarlarda ciddi satışları var. Biz daha çok Avrupa tarafına baktığımız için Vw gözümüze batıyor ama Toyota'nın hitap ettiği pazarda müşteri potansiyeli oldukça fazla.
 
2016 yılından sadece tek bir aracı üzerinden örnek. Herşey ortada :)
2016 yılında 150 ülkede satışa sunulan 3 bin 500’ün üzerinde modelin yer aldığı listede, ilk sırayı 1 milyon 316 bin adetle Corolla aldı. Corolla, gerçekleşen satış adediyle tüm dünyada en yakın rakibini 320 binin üzerinde farkla geride bırakmayı başardı
 
Adam oyunu bozmuş, Toyota'yı deşifre etmiş. :)

Daha önce bazı konular açmış, konuşmuştuk bunun üstüne. Kendi etrafımıza göre dünyayı yorumlayamayız. Dünyanın en büyük pazarlarında Toyota lider konumda.


Yılda 700 bin araç satılan bir ülkeye bakıp dünyayı yorumlayamayız.
2016 yılından sadece tek bir aracı üzerinden örnek. Herşey ortada :)
2016 yılında 150 ülkede satışa sunulan 3 bin 500’ün üzerinde modelin yer aldığı listede, ilk sırayı 1 milyon 316 bin adetle Corolla aldı. Corolla, gerçekleşen satış adediyle tüm dünyada en yakın rakibini 320 binin üzerinde farkla geride bırakmayı başardı
Burada da görüyoruz. Tek bir modelin dünyadaki yıllık satış adeti, bizim ülkede satılan tüm binek (sedan-hb-sw-suv) araçların iki yıllık satış adetine yakın.
 
Bazen filmlerde falan görünce düşünüyorum; Amerika'da Asya'da falan insanlar böyle değişik modelde ki Ford'lara, Toyota'lara v.s biniyor. Suv olsun, sedan olsun çeşitlilikleri de çok. Üstelik otomobiller de gayet yeterli kalitede gözüküyor. Vallahi ben bıktım focus, golf, 301, egea falan görmekten. Hatta premiumları bile görmekten bıktım. Şöyle ilginç ve değişik modelleri görebiliyor, binebiliyor olmalarını acayip kıskanıyorum.
 
Burada aslınsa bazı ekonomik verilerin getirdiği inanılmaz biz büyüklük var... tam hesabını kitabını bilmiyorum ama şu and bildiğim kadarıyla en çok aracı Nissan-Reno grubu, Mitsubishi birleşmesiyle, satıyor. İkinci surada VW grup, üçüncü surada Toyota var.

Ama Toyota tabiki tek öarka olarak çok büyük be pazar değeri olarakta devasa.. belki elinde fazlaca patent vardır beya şirkey çok karlıdır.. bir şekilde hakkaten anormal büyük bir otomobil üreticisi .. hele hele tek marka olarak...
 
Satış rakamları olarak Renault&Nissan Alliance 1. konumda VAG ise 2. konumda bulunurken Toyota 3. lüğe kadar geriledi.

Ciro konusunda ise benim de anlamadığım bir biçimde Toyota milleti donunda sallamış. Asya kıtasında pek başarılı olmasa da Volkswagen Çin pazarında çok güçlü bir konumda ve ona rağmen ciroda Toyota'nın yarısı kadar. Bu iş sadece Amerika ve Orta Doğu pazarı ile olamaz bence de @Ozgur Gunes in dediği gibi bir gariplik var burda bende ikna olmadım valla :D:D:oops:.

Aydınlanmaya ihtiyacım var yardım eden olursa sevinirim o_O.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve Cussler
Ciro konusunda piyasada çoğu patenti elinde bulunduruyor.Gelecek yıllara da 98 yılında hibrit girişimiyle yön vermiş durumda.En baba elektrikli araba şirketinde pay sahibi vs.Subaru-Honda-milyon tane küçük büyük asya amerika pazarı markasında payları var falan.Toyota adı altında sattığı araba miktarına oranla bu yüzden ciroları yüksek kalıyor.Çine japon firmalar girmekte zorlandığı için avrupalı bir markayla çalışma yapmak istiyorlar.Fazla globaller fark burada çıkıyor sanırım
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...