Şanzıman Problemi?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
30
Marka
Yok
Merhaba, bazılarınız bilir, 14' Mercedes-Benz B180 CDI sahibiyiz, ıslak çift kavrama şanzımanlı bir araç; fakat pek memnun olduğumu söyleyemeyeceğim. Kavrama ayarlaması konusunda çok başarısız, upshiftler falan iyi ama kararsız kalma durumu çok fazla, bugün sabah çalıştırdım ve 15 km yol gittim, tüm yol boyunca her vites artırmada silkeleme yapıyordu. Daha sonra varacağım yere vardım ve 2 saat sonra arabayı tekrar kullandım, o sorundan eser yoktu. Şimdiii, sizce öyle anlık bir sapıtma mı yaşadı mevsim geçişlerinden dolayı yoksa ıslak kavramada büyük bir başarı sergileyerek kavrama mı bitirdik? Daha önce herhangi bir çift kavramayı ömrünün sonuna kadar kullanmadığım için belirtilerinin ne olduğunu bilmiyorum. Bu yüzden haftaya GLA 180 CDI için test sürüşü randevusu aldım arabanın orijinali böyle aptal saptal mı diye, bu şanzıman hakkında yeterli tecrübeye sahip arkadaşların önerilerini bekliyorum, teşekkürler :)
 
images
 
Merhaba, bazılarınız bilir, 14' Mercedes-Benz B180 CDI sahibiyiz, ıslak çift kavrama şanzımanlı bir araç; fakat pek memnun olduğumu söyleyemeyeceğim. Kavrama ayarlaması konusunda çok başarısız, upshiftler falan iyi ama kararsız kalma durumu çok fazla, bugün sabah çalıştırdım ve 15 km yol gittim, tüm yol boyunca her vites artırmada silkeleme yapıyordu. Daha sonra varacağım yere vardım ve 2 saat sonra arabayı tekrar kullandım, o sorundan eser yoktu. Şimdiii, sizce öyle anlık bir sapıtma mı yaşadı mevsim geçişlerinden dolayı yoksa ıslak kavramada büyük bir başarı sergileyerek kavrama mı bitirdik? Daha önce herhangi bir çift kavramayı ömrünün sonuna kadar kullanmadığım için belirtilerinin ne olduğunu bilmiyorum. Bu yüzden haftaya GLA 180 CDI için test sürüşü randevusu aldım arabanın orijinali böyle aptal saptal mı diye, bu şanzıman hakkında yeterli tecrübeye sahip arkadaşların önerilerini bekliyorum, teşekkürler :)
Kavrama sıkıntılı olsa sürekli yapar bence, yazılımsal kafayı yemiş olabilir o sürüşte.
 
Şanzıman problemi yaşadığımı hiç ama hiç düşünmemeye başladım, dün sapıtacağı tuttu, tüm dünyada 1 kişi bile mi problem yaşamaz şu şanzımanda
 
O değil de söyledim mi hatırlamıyorum, Fluence'de sürdüm arkadaşın, 1.5 DCI EDC 2013 model, 140 binde, şanzıman normalde sıkıntılıymış, neyseee, ulan çok beğendim, ne bi kararsızlık ne bi silkeleme, upshift-downshift gayet iyi, bana koydu geçti zaten:

https://www.instagram.com/p/BopJuj6hB_C/?utm_source=ig_web_options_share_sheet

Piyasada EDC kadar dandik bir çift kavramalı şanzıman daha yoktur. Nasıl beğendin o aptal, kararsız şanzımanı aklım almıyor. Sen ki arabalarla o kadar haşır neşir olan adamsın..Gerçi CVT'li Civic'i de beğenmiştin :D
 
Son düzenleme:
Piyasada EDC kadar dandik bir çift kavramalı şanzıman daha yoktur. Nasıl beğendin o aptal, kararsız şanzımanı aklım almıyor. Araba bilginden şüphe etmeye başladım ha
Ayağının altındaki pedalı sert ezen biriyse eğer özgür.Bu yüzden pek dandikliği anlaşılmaz.Şanzımanı yumurta gibi gaza basarken anlarsın bir de en önemlisi düşürmesiyle.Trafikli yokuş çıkmalı inmeli şehir içinde 40 da giderken bir anda 70 e çıktığın sonra 20 ye indiğin trafikte belli oluyor edc nin sıkıntısı.
 
Edc kadjar kullandım geçişler faaln yumuşak ama performansı çok baltalıyor bence. Kararsızlıkları da oluyor arada ben de beğenmedim. Normal kullanıcı alır kullanır seve seve biner
 
Edc vardı şirket aracı fluence'de. İki araç vardı, ikisinin de karakteristiği farklıydı. ( Zaten özellikle yeni nesil şanzımanlar, bir süre sonra kullanıcısına göre öğrenme yapar. Sürüş karakterine adapte olmaya çalışır. ) Bir araçta upshift yapmamaya yemin etmişti şanzıman. Rampa aşağı hafif frenle iniyorsun. 4000 devir dönüyor, hala vites yükseltmiyor. Yahu adam akıllı motor freni de yapmıyor o dizel ünite, sadece kafa şişiriyor. Arka koltuktakiler problem var sanıyor falan.

Sonra dedik biz buna ne yapalım ? Bir kaç kez denk gelince bilerek tekrarlamaya çalıştık. 20 ile falan giderken gazı sürekli ve hızlı şekilde pompala. Kavşakta kararsız bir sürücünün gazdan ayağını çekip yeniden basması gibi yani. Vites yükseltmek ile yükseltmemek arasında kalıyor. Eğer frekansı ayarlarsan, boşta 3-4 bin çeviriyor :D Ayarlayamazsan bazen yumuşak bazen tak diye kavrama yapıyor falan.

Tüm edc sahipleri deneyebilir :D Kalibrasyon kusuru resmen. Diyeceksin ki normal bir insan bu kadar sürede pedal girdisi değiştirmez, yoksay. Vites düşürmeyecek mesela. Fakat bunu yapmamış renault mühendisleri :) Gerçi direksiyon geometrisinde de bariz mühendislik kusuru var. Ömrümde fluence kadar bump steer yapan araca denk gelmedim.

Bump steer nedir? Tekerlerden birinin çukura veya kasise girmesiyle süspansiyon geometrisinin değişmesi sebebiyle tekerin hafif dönmesi ve aracın hafif şekilde yön değiştirmesi. Direksiyon çeviriyormuş gibi yani. Sıfır olması çok zor, minimize edilir araçlarda. Fluence'de uğraşmamışlar. Direksiyonu bırakıp tek tekeri bir yere sokun, direksiyon simidini ve arabayı izleyin :)
 
Son düzenleme:
Bende şirket aracımda EDC kullandım 15K km kadar... 2013 model Fluance idi araç ...neyse... o zaman DSG ye oldukça kararsızdı ... ama aynen bahsettiğiniz gibi çok düşük hızlar olmadıktan sonra kusurları anlaşılmıyordu ... yeni EDC ler baya daha iyi deniyor...

Çift kavrama nasıl patlar, nasıl belli olur konusunda özellikle düşük viteslerde olan geçişlerde ciddi titreme ve daha ileriki aşamalarda sanırım vitesi boşa alma gibi şeyler oluyor... Bu arada bir kaç gündür eşimin yeni şirket aracını kullanıyorum (focus 1.5 tdci otm) gayet iyi gözüktü bana .. 6 ileri ama titreşim falan filan gayet güzel ... hoş patlar mı ? patlarsa ne olur bilmiyorum ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve RYAN7R
Edc vardı şirket aracı fluence'de. İki araç vardı, ikisinin de karakteristiği farklıydı. ( Zaten özellikle yeni nesil şanzımanlar, bir süre sonra kullanıcısına göre öğrenme yapar. Sürüş karakterine adapte olmaya çalışır. ) Bir araçta upshift yapmamaya yemin etmişti şanzıman. Rampa aşağı hafif frenle iniyorsun. 4000 devir dönüyor, hala vites yükseltmiyor. Yahu adam akıllı motor freni de yapmıyor o dizel ünite, sadece kafa şişiriyor. Arka koltuktakiler problem var sanıyor falan.

Sonra dedik biz buna ne yapalım ? Bir kaç kez denk gelince bilerek tekrarlamaya çalıştık. 20 ile falan giderken gazı sürekli ve hızlı şekilde pompala. Kavşakta kararsız bir sürücünün gazdan ayağını çekip yeniden basması gibi yani. Vites yükseltmek ile yükseltmemek arasında kalıyor. Eğer frekansı ayarlarsan, boşta 3-4 bin çeviriyor :D Ayarlayamazsan bazen yumuşak bazen tak diye kavrama yapıyor falan.

Tüm edc sahipleri deneyebilir :D Kalibrasyon kusuru resmen. Diyeceksin ki normal bir insan bu kadar sürede pedal girdisi değiştirmez, yoksay. Vites düşürmeyecek mesela. Fakat bunu yapmamış renault mühendisleri :) Gerçi direksiyon geometrisinde de bariz mühendislik kusuru var. Ömrümde fluence kadar bump steer yapan araca denk gelmedim.

Bump steer nedir? Tekerlerden birinin çukura veya kasise girmesiyle süspansiyon geometrisinin değişmesi sebebiyle tekerin hafif dönmesi ve aracın hafif şekilde yön değiştirmesi. Direksiyon çeviriyormuş gibi yani. Sıfır olması çok zor, minimize edilir araçlarda. Fluence'de uğraşmamışlar. Direksiyonu bırakıp tek tekeri bir yere sokun, direksiyon simidini ve arabayı izleyin :)

Evet bende kendim yanlışlıkla fark ettim (clio 4 dci edc) sürekli kullanıyorum o taktiği düşük hızlarda rampa aşşağı gaza bas çek yaparsan hem gaz vermiyor hemde boşta süzülmeye başlıyor :D Yavaşlamak zorunda kalıp frene basarsan aniden kavrayabiliyor bazen
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R