Benzinli Motorlarda Yağ Katkısı Önemli Mi?

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
24,660
Beğeni puanı
64,567
Puanları
6,820
Yaş
34
Konum
Denizli
Arkadaşlar merhabalar. Bugün bi alfa romeo facebook sayfasında gördüm, aklıma geldi.
Bir süredir sizlere de sormayı planlıyordum, yeri gelmişken konuyu açayım da yorumları alayım dedim.

Dizel motorlarda enjektör temizleyici vs katkı maddelerinin faydalı olduğunu herkes söylüyor biliyor duyuyor evet.
Peki benzinli motorlarda da motor yağ katkıları önemli mi ? Gerçekten faydalı mı ?
Malum her motor yağı markası ve modelinin kendine özgü katkı maddeleri falan var. Motor koruma etmeni bi diğer modeline göre daha yüksek olan yağ var falan. Peki bu yağ katkıları ne tür durumlarda ne tür motorlarda ne tür yağlara katkı olarak kullanılabilir ?
Motul yağ'a liqui moly motor katkısı kullanılabilir mi ?

LIQUI MOLY CERA TEC Seramikli Yağ Katkısı

Adlı ürünün açıklama kısmında;

LIQUI MOLY CERA TEC Seramikli Yağ Katkısı

Ürün Tanımı

İleri teknoloji mikro seramik (katı yağlayıcı) tanecikleri ve kimyasal aşıma önleyici (friction modifier) içeren yağ katkısı.

0.5 mikron ‘dan küçük katı yağlayıcı partikülleri ile yağ filtresinde düzenli akışı garanti eder, sürtünmeyi ve aşınmayı engeller, yağ kalıntılarına karşı metal yüzeylerini korur.



Kullanım Özellikleri ve Faydaları

· PTFE ve Teflon gibi motora zararlı maddeler içermez

· Tüm motor yağlarına ilave edilebilir

· Çok yüksek sıcaklıklar ve sürekli dinamik yükler altında dahi özelliklerini korur

· Kalıntı bırakmaz ve tüm yağ filtreleri ile uyumludur

· Yüksek ve düşük sıcaklıklarda etkindir

· Yakıt tüketimini azaltır

· Motor ömrünü uzatır

· Yüksek basınç altında dahi verimle çalışabilir

· Kimyasal tepkimeye girmez, nötr bir katkıdır

· Çok iyi sürtünme ve aşınma engelleyici özelliklere sahiptir

· Motor yağında fosfor ve kükürt oranını arttırmaz, bu yüzden LOW SAPS (düşük kül) özellikleri sağlayan motor yağları ile beraber kullanılabilir

· Katalitik Konvertör ve Dizel Partikül Filtresi (DPF) içeren araçlarda kullanılabilir



Kullanıldığı Yerler ve Kullanım Şekli

· 50,000 km’a varan uzun etkiye sahiptir

· Kutu içeriği 300 ml, 5 litre motor yağına yeterlidir


· Islak debriyajlı motosikletlerde kullanılmamalıdır


yazıyor. Yani bu demek oluyor ki, dizel araçlarda da benzinli araçlarda da bu ürün kullanılabilir. Peki her iki motorda da aynı görevi mi görüyor ?

Mantıklı gelmedi bana. bilen arkadaşlar yeşillendirebilir mi acaba ?


şöyle de bir videosu var


http://www.uzmantv.com/motor-yagi-ile-birlikte-katki-malzemeleri-kullanmak-dogru-mu

uzmantvde de şöyle bi video var ve asla katkı malzemeleri kullanmayınız diyor.
 
Son düzenleme:

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
24,660
Beğeni puanı
64,567
Puanları
6,820
Yaş
34
Konum
Denizli
@sinan abi, müsait olursan bakabilir misin acaba ? Bu motor yağ katkıları gerçekten işe yarar mı ? Önemli mi ?
Ben 156'mda motul 10x40 6100 synergie kullanıyorum. Ayrıca motor yağ katkısı kullanmalı mıyım ?
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
24,660
Beğeni puanı
64,567
Puanları
6,820
Yaş
34
Konum
Denizli
Kimsenin bilgisi yok sanırım :p
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
Katılım
16 Eyl 2016
Mesajlar
5,775
Beğeni puanı
9,722
Puanları
5,020
Konum
Adana
Alfisti forumda ceratec kullanan çok insan var onlar daha bilgilidir sanırım böyle konularda ben işe yaradığını düşünüyorum açıkçası :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
18,289
Beğeni puanı
45,933
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Silindirlerin içerisinde ince, kılcal çizikler vardır. Bu çizikler aracın stop edilmesinden sonra motor yağının tamamen kartere süzülmesini engelleyip motorun bir sonraki çalışmasında istenmeyen deformasyonların oluşmasını engeller. Yağ katkılarının, motor yağının bu piston içinde ki çiziklerde tutunmasını engelleyip motorun tekrar çalıştırıldığı durumlarda yetersiz yağlanmadan ötürü silindir içine daha fazla zarar verdiğini söyleyen üreticiler var. Özellikle teflon bazlı yağ katkıları buna daha fazla sebebiyet veriyormuş. Bor katkılı yağların iyi olduğunu söyleyenler var ama ne derece doğru bilemiyorum. Yinede işin içinde olan, tecrübeli birinden fikir almak daha iyi olacaktır.

@msansertekin @motorsinann Sizler bu konuda daha net bilgilere sahipsinizdir diye düşünüyorum. Bilene sormakta fayda var.
 
Son düzenleme:

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
24,660
Beğeni puanı
64,567
Puanları
6,820
Yaş
34
Konum
Denizli
Alfisti forumda ceratec kullanan çok insan var onlar daha bilgilidir sanırım böyle konularda ben işe yaradığını düşünüyorum açıkçası :)

Alfa için herkes işe yarıyor diye de herkesin dayanağı ürün satıcısının tanıtım metni :)
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
24,660
Beğeni puanı
64,567
Puanları
6,820
Yaş
34
Konum
Denizli
Silindirlerin içerisinde ince, kılcal çizikler vardır. Bu çizikler aracın stop edilmesinden sonra motor yağının tamamen kartere süzülmesini engelleyip motorun bir sonraki çalışmasında istenmeyen deformasyonların oluşmasını engeller. Yağ katkılarının, motor yağının bu piston içinde ki çiziklerde tutunmasını engelleyip motorun tekrar çalıştırıldığı durumlarda yetersiz yağlanmadan ötürü silindir içine daha fazla zarar verdiğini söyleyen üreticiler var. Özellikle teflon bazlı yağ katkıları buna daha fazla sebebiyet veriyormuş. Bor katkılı yağların iyi olduğunu söyleyenler var ama ne derece doğru bilemiyorum. Yinede işin içinde olan, tecrübeli birinden fikir almak daha iyi olacaktır.

@msansertekin Hocam bu konuda sen daha net bilgilere sahipsindir diye düşünüyorum. Bilene sormakta fayda var.

Bak bu dediğin işin rengini değiştirir
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
18,289
Beğeni puanı
45,933
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Bak bu dediğin işin rengini değiştirir
Ben bunu bir motor yağı üreticisinin videosunda dinlemiştim. Sonra bazı forumlarda ki başlıklarda da buna benzer açıklama yapan üyelere rastladım. Ne derece doğrudur tam bilmiyorum ama mantıklı gibi duruyor. Doğruluk payı varsa uzak durmak lazım tabii bu katkılardan.
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
6,880
Beğeni puanı
26,261
Puanları
5,720
Konum
Ankara
Bizim bu passatların yağ pompaları biraz sıkıntılı aldıktan sonra bitane bozduk usta dedi ki yağ katkısı koymazsan bunlar bozulur. Pompayı yeniledik sonra yağı katkı koyarak değiştirmeye başladık bilin bakalım ne oldu :D Yağ pompası yine bozuldu. En azından b5 passat ve bu arabanın yağ pompası konusunda bi faydasını göremedik. Hatta belki katkı falan karıştırmasak daha uzun gidebilrdi ki sonradan ustamızı değiştirdik o da asla koyma diyor :D çok şaapmamak lazım nası geldiysek öyle gidelim bence bu konuda
 

Mustafak

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,652
Beğeni puanı
4,709
Puanları
3,770
Yaş
31
Konum
Afyonkarahisar
Corsa c mize babam ilk yıllarda 20 30 bin km lerdeyken bor katkısı koymuştu daha sonra aynı yağ içindeyken yağ pompası bize kaçmıştı. Zamanında kaliteli yağ ile bakımını yaptırdığın sürece bence gerek yok. Belki 299 bin km de bitecek motorun 300 binde biter :D
 

hondapower

Profesör
Katılım
3 Şub 2017
Mesajlar
735
Beğeni puanı
1,058
Puanları
2,270
Konum
İstanbul
motor içi daha önce kurumdan arındırılmadıysa katkı motor içinde kurumları balçığa çevirecek ve daha kötü sonuçlar doğuracaktır. Önce kurumdan arındırılıp daha sonra bu uygulamayı yapmak en makul olanı. Ha benzinli bir araçta gerek var mı dersen, bence yok... 90bin km de bir engine flush yeterli bence.
 

ShadoWalkn

Panpa
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
1,423
Beğeni puanı
2,430
Puanları
2,570
Konum
İstanbul
@Cenk 'in dediklerine katılıyorum. En iyi çözüm zamanı gelince yağı yenisi ile derhal değiştirmektir. Ondan daha iyi bir çözüm görmedim duymadım.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
18,289
Beğeni puanı
45,933
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Motor içi kurum temizleme olayının da maalesef belli zamanı var. Belli km'yi geçmiş motorlarda, özellikle 100 bin km üstüne kadar hiç bir şekilde kurum temizliği yapılmamış araçlarda önerilmiyor bu işlem. Çünkü km'si ilerleyen araçlarda yağ kaçakları artık daha fazla görülmeye başlanacaktır. Motor içinde ki yararlı kurumlar bu yağ kaçaklarının oluşmasını engelliyor. 100 bin km altındayken başlayıp düzenli aralıklarla kurum temizliği yapılmayan bir araçta bu yararlı kurumlar da yanar ve yağ kaçakları görülmeye başlar.

Ben atmosferik Mondeo'ya bilgisizlikten dolayı 120 bin km civarındayken ilk kez kurum temizliği yaptırmıştım. Motor ciddi açılmış ve nefes alıyordu ama 138 bin km gibi motorun belli bölgelerinde bu zamana kadar görmediğim yağ kaçakları oluşmaya başlamıştı.
 
Son düzenleme:

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
24,660
Beğeni puanı
64,567
Puanları
6,820
Yaş
34
Konum
Denizli
maşallah maşallah ne güzel yorumlar bunlar yahu, çok teşekkür ederim. Alfa romeo facebook sayfaları kattım kazandım harika uçuyor sessiz ooo performans ooo motoru koruyorumcularla dolu.

Yorumlarınız sayesinde kesinlikle almama kararı aldım. Ben zaten 10binde bir bakıma giren alfayı 7,8bin kmde bi bakıma sokuyorum. Aynı şekilde 15bin km aralık verilen audiyi de 10bin kmde bakıma soktuk. Dediğiniz gibi bakımları zamanında yaptıktan sonra katkıya falan hiç gerek yok o halde
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
18,289
Beğeni puanı
45,933
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
maşallah maşallah ne güzel yorumlar bunlar yahu, çok teşekkür ederim. Alfa romeo facebook sayfaları kattım kazandım harika uçuyor sessiz ooo performans ooo motoru koruyorumcularla dolu.

Yorumlarınız sayesinde kesinlikle almama kararı aldım. Ben zaten 10binde bir bakıma giren alfayı 7,8bin kmde bi bakıma sokuyorum. Aynı şekilde 15bin km aralık verilen audiyi de 10bin kmde bakıma soktuk. Dediğiniz gibi bakımları zamanında yaptıktan sonra katkıya falan hiç gerek yok o halde
Bazi gelismeler psikolojik olabiliyor mudur. Ama yinede ben yaptigim yorumlardan kesin eminim diyemem onu tekrar belirteyim. Sadece okuduklarim ve gorduklerim uzerinden degerlendirebiliyorum. Enjektor ve motor ici kurum temizleme konularini tecrube ettigimden emin olabiliyorum ama yag katkisi konusunda tecrubem yok.

Yinede kaliteli kullanilan ve zamaninda degistirilen motor yaginin en ideal yontem oldugunu dusunuyorum.
 

hi-men

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
180
Beğeni puanı
290
Puanları
1,335
Konum
Aydın
Motul kendi yağına hiçbir ek katkı katılmasını sağlıklı bulmuyor. Zamanında baya bir araştırmıştım. Biz de motul 6100 synergie 10w-40 kullanıyoruz. Kesinlikle başka bir katkı katılmamasını tavsiye ediyor motul. Her 2bakımda 1 falan engine clean atılıp standart yağ koyulması yönündeyim. Eğer arabada yağ kaçağı varsa kanalları doldurması amaçlı koyulabilir belki ceratec, ama standart bir araca Motul yağ katıyor iseniz gerekli bir işlem değil.

Şu videoda testi yapılıyor. Kanalda diğer marka yağlar ile ceratecli Liqui Moly yağın aşındırmasını karşılaştırabilirsiniz.



Bu da kullandığımız yağın aşındırma oranı;


(5.5 kat daha düşük aşındırma)



(doğuda görev yaptığımızdan dolayı ekstra bir tercih sebebi bizim için)


10.000Km kullanıldıktan sonra 6100ün 100derecedeki aşındırması ile ceratecli 0 yağın aşındırması aynı oranda



Şu son videodan da çıkaracağımız toplam sonuca göre; Zamanında veyahut daha zamanı gelmeden yapılmış düzgün kondisyonda, bakımlı ve iyi yağ katılmış bir araca ek katkı gerekli değildir.
 
Son düzenleme:

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
24,660
Beğeni puanı
64,567
Puanları
6,820
Yaş
34
Konum
Denizli
Harika bilgiler için çok teşekkür ederim, iyi ki forumdayım dedirten bir başlık daha oldu benim için :D
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
24,660
Beğeni puanı
64,567
Puanları
6,820
Yaş
34
Konum
Denizli
Motul kendi yağına hiçbir ek katkı katılmasını sağlıklı bulmuyor. Zamanında baya bir araştırmıştım. Biz de motul 6100 synergie 10w-40 kullanıyoruz. Kesinlikle başka bir katkı katılmamasını tavsiye ediyor motul. Her 2bakımda 1 falan engine clean atılıp standart yağ koyulması yönündeyim. Eğer arabada yağ kaçağı varsa kanalları doldurması amaçlı koyulabilir belki ceratec, ama standart bir araca Motul yağ katıyor iseniz gerekli bir işlem değil.

Şu videoda testi yapılıyor. Kanalda diğer marka yağlar ile ceratecli Liqui Moly yağın aşındırmasını karşılaştırabilirsiniz.



Bu da kullandığımız yağın aşındırma oranı;


(5.5 kat daha düşük aşındırma)



(doğuda görev yaptığımızdan dolayı ekstra bir tercih sebebi bizim için)


10.000Km kullanıldıktan sonra 6100ün 100derecedeki aşındırması ile ceratecli 0 yağın aşındırması aynı oranda



Şu son videodan da çıkaracağımız toplam sonuca göre; Zamanında veyahut daha zamanı gelmeden yapılmış düzgün kondisyonda, bakımlı ve iyi yağ katılmış bir araca ek katkı gerekli değildir.

videoları izledim de motul 6100 benim de kullandığım yağ, arkadaşların anlattığı aşınma olayını daha net açıkladı teşekkür ederim
 
Son düzenleme:

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
Katılım
16 Eyl 2016
Mesajlar
5,775
Beğeni puanı
9,722
Puanları
5,020
Konum
Adana
videoları izledim de motul 6100 benim de kullandığım yağ, arkadaşların anlattığı aşınma olayını daha net açıkladı teşekkür ederim

6100 serisinden daha iyi bir yağ bulamıyoruz değil mi TS motorlara :(
 
Üst
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım