KAPALI 30.000 TL'ye Pistte Kullanabilecek Hot Hatch Tavsiyesi

wildman

Senkromeççi
20 Mar 2019
11
12
70
Merhaba,

Şuanda 2008 model Suzuki Jimny'e biniyorum. Biraz ortam değişikliği olması amacıyla aracımı satıp daha ucuz ve spor bir araç (hot hatch) almak istiyorum, ayırabileceğim bütçe 30.000 TL. Öğrenciyim fakat çalışıyorum ufak da olsa gelirim var. Bu fiyatlara bulabileceğim en iyi hot hatch hangisidir? Yakıt, model önemli değil sadece klimalı olması önemli. Amacım pistlerde kendimi geliştirmek. Bu yüzden aracın aşırı güçlü olması veya gereğinden fazla yol tutması değil, hepsini birlikte sunabilmesi, pistte dönebilecek, beni yetiştirecek bir araç olması önemli. Bu fiyatlara alabileceğim en iyi arabayı arıyorum. Aslında bana en uygun araba Swift Sport gibi duruyor fakat fiyatlar yüksek ve çok nadir bulunuyor. Şimdilik kafamdaki bazı araçlar bunlar:

-Peugeot 106 GTI (temizleri çok nadir ve genellikle pahalı)
-Opel Corsa B 1.6 GSI (biraz tipsiz ve pistte ne kadar başarılı olur bilemiyorum)
-Fiesta ST (fiyatları bütçeme göre yüksek fakat başka araç bulamazsam alabilirim)
-Daihatsu YRV Turbo (otomatik olmasından dolayı korkutuyor, pistte zaman kaybına yol açabilir)
-Peugeot 306 2.0 GTI (düzgün araç yok denecek kadar az veya km çok yüksek bu yüzden korkutuyor)
-Renault Clio RS (düzgün olup aradığım bütçede olan araç pek fazla yok)
-Citroen Saxo VTS (düzgün ve fiyatı uygun araçlar var fakat ismi...)
-Opel Corsa 1.7 DTI (hünharca yüklenebiliyor fakat pistlerde hiç göremedim)
-Peugeot 206 GTI (motor hacmine göre yeterince gitmediği söyleniyor)

Hangisini tercih etmeliyim? Veya bunlar dışında hangi araçlar tercih edilebilir? Tavsiyelerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

Düzgün ve bütçeme uygun bir hot hatch bulamazsam, kafamda inanması güç ama yapabilirsem mükemmel olacak bir fikir var: 124 veya serçeyi tamamen piste uygun donanımlarla döşeyip yürüyen aksamı güçlendirilmiş parçalarla donatıp motoru da turbolamak. Opet reklamındaki GITT'in daha gelişmiş versiyonu gibi diyebilirim. Ama buna vakit ayırmaktansa hazır bir araç alıp ufak dokunuşlar yapmak daha mantıklı gibi duruyor. :D
 

wildman

Senkromeççi
20 Mar 2019
11
12
70
Peugeot 106 XS veya Quicksilver ların temizi ve uygunu var corsa 1.4'ler de aynı şekilde. Veya buna benzer hafif ve orta güçte motoru olan düzgün, temiz, büyük kazası olmayan araçlar bulunabiliyor. Hem de gayet uygun fiyatlara. Bu araçlardan birini turbolayıp, aşırı abartmadan 130-150 beygir arasında bir güç almaya kalksak bu piyasa şarlarında maliyet ne kadar olur? Tabii ki sadece turboyla işin bitmeyeceğini biliyorum ama geri kalanını az çok kestirebiliyorum.
 

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
Son düzenleme:

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Herkese önerileri için teşekkürler. Söylediğiniz araçların hepsi iş yapabilecek düzeyde. Hot hatchler arasında en mantıklıları Renault, Peugeot, Citroen yani fransızlar gibi duruyor. Opeller çok güzel fakat düzgün araç bulunmuyor. Volkswagen grubunu çok fazla sevmiyorum güzel araçları var fakat hiç beklenmedik parçaları bulunmayabiliyor veya pahalı oluyor. Ayar tutturması da genellikle zor diye biliyorum. Tabi bu dediklerim eski modelleri için geçerli, yenilerini çok iyi bilmiyorum. Ama yine de düşünülebilir. Fiat ve alfalara ise muhtaç kalmadıkça bakmak istemiyorum.



İlandaki 2008 Swift Sport'un fiyatı bence pahalı. Aslında tam aradığım araç ama o fiyatlara satacağını düşünmüyorum. Bu ayın başında aynısından bir tane daha vardı, büyük kazası da yoktu 29.000 tlye 3 gün içinde satıldı, aracı kaçırdım. İlanlardaki 2012 hasar kayıtlı olanı da alınabilir fakat bütçemi çok aşıyor. Aracın kazalı fotoğraflarını buldum çok çok büyük bir darbe almamış. Kabul edilebilir.

Swift Gti kliması yok diye tercih etmiyorum çünkü klima benim için önemli. Aracı günlük olarak da kullanmam gerekecek. Yaz aylarında kavrulmak istemiyorum. Honda modelleri ile de genelde apaçilik yapıldığı için temiz araçlar çok nadir ve nadir olduğu için çok pahalı.

Suzuki Jimny'i satabilirsem bu araçlar içerisinde bulabildiğim en düzgün, sorunsuz aracı alıp aşama aşama yaptıklarımı paylaşacağım. İnşallah güzel bir araç meydana çıkar. :)

2008 1.3'lere 30-35 civarı isteniyor diye biliyorum. 29'a uygun gitmiş.
Satılık olan 2012 bu forumda da üye olan birindeymiş eskiden. Pert olmuş diye duymuştum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Peugeot 106 XS veya Quicksilver ların temizi ve uygunu var corsa 1.4'ler de aynı şekilde. Veya buna benzer hafif ve orta güçte motoru olan düzgün, temiz, büyük kazası olmayan araçlar bulunabiliyor. Hem de gayet uygun fiyatlara. Bu araçlardan birini turbolayıp, aşırı abartmadan 130-150 beygir arasında bir güç almaya kalksak bu piyasa şarlarında maliyet ne kadar olur? Tabii ki sadece turboyla işin bitmeyeceğini biliyorum ama geri kalanını az çok kestirebiliyorum.
Açıkcası turbolamanızı tavsiye etmiyorum, özellikle 1.4 Quik 1.4 Sport’dan alacağınız verim çok çok düşük olur ayrıca satarken de büyük zararlar edersiniz.Örneğin 1.4 Quik 75 bg ve tamamen ekonomik temelli bir motor onun aftermarket turbo parçaları çok bulunur baş ağrıtır, keza 1.4 Sport için de aynısı geçerli.Yalnız 106 1.6 XS 90 bg gayet mantıklı turbolamanıza gerek yok, büyük bir ihtimalle 106 S16 GTi’ın bloğunu paylaşıyordur, pistonları, egzantrik millerini, enjektörleri, emme manifoldunu, egzozu custom bir şekilde değiştirip 110-120 bg civarında alırsanız, aracın içini de bir güzel soyarsınız, 800 kg ya yakın kasada güzel işler çıkaracaktır.

Şahsen bu setup a araçla birlikte 30-35 k harcayacağıma E36 316i alıp M50B20 Swap yapıp içine de 2.8 pistonu 2.8 düzeni koydun mu tamamdır, çatır çatır araç tokatlanır. :) Setup da maksimum 40 bin tl leri bulur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreBHZ ve Goktug

wildman

Senkromeççi
20 Mar 2019
11
12
70
Açıkcası turbolamanızı tavsiye etmiyorum, özellikle 1.4 Quik 1.4 Sport’dan alacağınız verim çok çok düşük olur ayrıca satarken de büyük zararlar edersiniz.Örneğin 1.4 Quik 75 bg ve tamamen ekonomik temelli bir motor onun aftermarket turbo parçaları çok bulunur baş ağrıtır, keza 1.4 Sport için de aynısı geçerli.Yalnız 106 1.6 XS 90 bg gayet mantıklı turbolamanıza gerek yok, büyük bir ihtimalle 106 S16 GTi’ın bloğunu paylaşıyordur, pistonları, egzantrik millerini, enjektörleri, emme manifoldunu, egzozu custom bir şekilde değiştirip 110-120 bg civarında alırsanız, aracın içini de bir güzel soyarsınız, 800 kg ya yakın kasada güzel işler çıkaracaktır.

Şahsen bu setup a araçla birlikte 30-35 k harcayacağıma E36 316i alıp M50B20 Swap yapıp içine de 2.8 pistonu 2.8 düzeni koydun mu tamamdır, çatır çatır araç tokatlanır. :) Setup da maksimum 40 bin tl leri bulur.

BMW 316 compact, e30 veya e36 aslında çok sevdiğim araçlar ama çok masraf çıkartır diye korkuyorum. Ve 1.6 motorları yürümüyormuş diye biliyorum. Swap yapma veya diğer motor modifikasyonlarla bana ne kadara mâl olur? 20-30 bin TL'ye aracı alsam 10.000 tl ye mekanik aksamını güçlendirebilir miyim? Aslında swap yapılacaksa motor bitik kasası düzgün bir araç da alınabilir. Siz 40.000 demişsiniz fakat bu sadece setup için mi yoksa araçla birlikte mi kastettiniz?
 

Munferit

Panpa
Destekçi
Beta Programı
21 Eyl 2018
1,719
6,738
4,070
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Herkese önerileri için teşekkürler. Söylediğiniz araçların hepsi iş yapabilecek düzeyde. Hot hatchler arasında en mantıklıları Renault, Peugeot, Citroen yani fransızlar gibi duruyor. Opeller çok güzel fakat düzgün araç bulunmuyor. Volkswagen grubunu çok fazla sevmiyorum güzel araçları var fakat hiç beklenmedik parçaları bulunmayabiliyor veya pahalı oluyor. Ayar tutturması da genellikle zor diye biliyorum. Tabi bu dediklerim eski modelleri için geçerli, yenilerini çok iyi bilmiyorum. Ama yine de düşünülebilir. Fiat ve alfalara ise muhtaç kalmadıkça bakmak istemiyorum.



İlandaki 2008 Swift Sport'un fiyatı bence pahalı. Aslında tam aradığım araç ama o fiyatlara satacağını düşünmüyorum. Bu ayın başında aynısından bir tane daha vardı, büyük kazası da yoktu 29.000 tlye 3 gün içinde satıldı, aracı kaçırdım. İlanlardaki 2012 hasar kayıtlı olanı da alınabilir fakat bütçemi çok aşıyor. Aracın kazalı fotoğraflarını buldum çok çok büyük bir darbe almamış. Kabul edilebilir.

Swift Gti kliması yok diye tercih etmiyorum çünkü klima benim için önemli. Aracı günlük olarak da kullanmam gerekecek. Yaz aylarında kavrulmak istemiyorum. Honda modelleri ile de genelde apaçilik yapıldığı için temiz araçlar çok nadir ve nadir olduğu için çok pahalı.

Suzuki Jimny'i satabilirsem bu araçlar içerisinde bulabildiğim en düzgün, sorunsuz aracı alıp aşama aşama yaptıklarımı paylaşacağım. İnşallah güzel bir araç meydana çıkar. :)

2008 1.3'lere 30-35 civarı isteniyor diye biliyorum. 29'a uygun gitmiş.
Satılık olan 2012 bu forumda da üye olan birindeymiş eskiden. Pert olmuş diye duymuştum.

29'a gitti, ağır kazası yoktu dediğiniz o sport hem tüplüydü, hemde @Mt.Akina arayıp konuşmuştu 20 bin lira üzerinde bir hasar kaydı vardı. @sputnik haklı düzgün bir 4x2, 4x4'ü bile 32-33 den aşağı vermiyorlar. Piyasada fiyatı normal olan araç yok zaten, bir süre bakıyorsunuz ilanlara sonra her şey normal gelmeye başlıyor, türk lirasının kaybettiği değer tokat gibi çarpıyor yüzünüze...

Malum sitede ilanda beyaz bir Swift GTI var. Sıkı bir pazarlıkla o araca talip olup kalan paranın bir kısmıylada masrafını yapıp çok güzel eğlenebilirsiniz. İyi de korursanız elinizde mis gibi bir modern klasiğiniz olur. 106 GTI, Clio RS vs. düzgünleri artık bir modern klasik. Geçenlerde Aras abi hikayesinden bir 205 GTI'ın satılık ilanını paylaştı 55k'lar dan satıldı araç...

Edit : Swift GTI ilanı uçmuş...
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
BMW 316 compact, e30 veya e36 aslında çok sevdiğim araçlar ama çok masraf çıkartır diye korkuyorum. Ve 1.6 motorları yürümüyormuş diye biliyorum. Swap yapma veya diğer motor modifikasyonlarla bana ne kadara mâl olur? 20-30 bin TL'ye aracı alsam 10.000 tl ye mekanik aksamını güçlendirebilir miyim? Aslında swap yapılacaksa motor bitik kasası düzgün bir araç da alınabilir. Siz 40.000 demişsiniz fakat bu sadece setup için mi yoksa araçla birlikte mi kastettiniz?
Benim de çok sevdiğim araçlardan biridir, ayrıca yurtdışında Nurburgrinde bir çok kere trackday’lere katılırlar, yurtdışında bol bol pist günlerinde kullanılır, şimdi gelelim asıl konuya, E46 Compact durum itibariyle 30 bin tl lerde ayrıca onların motorları da swap yapmadan geliştirmeye müsait değil, ama yol tutuş konusunda E46 Sedan ve CoupelardN bir farkının olmadığını hatta direksiyon tepkisinin daha doğal ve keskin olduğunu söylüyorlar.Bu açıdan(mali) sizin için E46 Compct geliştirmek çok paraya mal olur.E36 Compact a gelirsek de ülkemizde 316i manuel leri mevcut yalnız hiç mi hiç gitmiyorlar, internette 7500-10000 tl ye ikinci el çıkma 6 silindir 320 motorları mevcut M20B20-M50B20-M52B20 gibi bu motorlara yükleme yapmak TR şartlarında çok zor değil bunların çoğunun bloğu 328-325 6 silindirlilerle aynı onların da 200 bg e yakın gücü var.Yani 10 bin motorun alımına 5 bin tl yakında içinin 328-325 pistonuna vs vs para harcarsanız 15 bin ₺ ya yakın motora harcarsınız ama Atmosferik 200 bg e yakın bir setup ınız olur.Onun haricinde gelelim eksilere E36 Compactın arka takımları E30 ile aynı o da yüksek süratlerde tekerlerin kamberi tam veremediği için dengesizleşiyor, 200 bg bir araçta bunu istemezsiniz, değiştirebilen kitleri varmış ama yine de sıkıntı keder.E30 a ise hiç girmiyorum çünkü o kadar gücü yükledikten sonra tutuş problemi olması muhtemel, geriye E36 Coupe ve Sedan kalıyor, bunlar diğer saydıklarıma oranla daha dengeliler kasası düzgün bir E36 316i yi 22-30 bin ₺ arasına alabilirsiniz, motorunu satıp(M43B16-4-5 bin ₺)üstüne arabayı biraz daha ucuza getirebilirsiniz.Setup ın parasını tahmini verdim, içinde süspansiyon için bütçeyi vermedim sadece motor şanzıman kasa büyük ihtimalle 40 bin ₺ bulur, ama ciddi mana da zevk alırsınız.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Goktug

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
sizin bütçe dahilinde bmw de coupe zor motor bitik bile olsa. sedan yada compact bakmalısınız. ruhsatta 3.16 alıp 2000cc motor swaplarsanız da benim bildigim kadarıyla motor swaplamanın yasal olarak belli bir limiti var ve 1600cc-2000cc yasal değil diye biliyorum. Yanlış biliyorsam arkadaşlar düzeltir. Hadi es geçtiniz yasal prosedürleri diyelim. En iyi ihtimal 2 yıl sonra muayenesi gelecek o araç muayeneden nasıl geçecek? Ekstra işletme meseleleri de öyle kolay değil para isteyen işler bence o topa hiç girmeyin.Motor parası + o motoru adam etme parası + işletme,muayene derken astar yüzünü geçer. sedan da olsa compact da olsa ruhsatta 2000cc olan bir bmw alın. m52 aliminyum blok yerine m50 döküm blok tercih etmeniz de daha faydalı olur. Ekstradan motor swapla uğraşmak yerine de güzel bir rektefiye ile birlikte stroke yaparsınız. 2000cc den 2800cc ye çok tatlı makinanız olur. Tekrardan tam emin olmamakla birlikte 4 silindir ile 6 silindirli bmw lerin alt takımlarında da farklılıklar olabilir diye düşünüyorum. Ekstra masraftan da kurtulmuş olursunuz böyle bir durum varsa.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Goktug ve Mt.Akina

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
Herkese önerileri için teşekkürler. Söylediğiniz araçların hepsi iş yapabilecek düzeyde. Hot hatchler arasında en mantıklıları Renault, Peugeot, Citroen yani fransızlar gibi duruyor. Opeller çok güzel fakat düzgün araç bulunmuyor. Volkswagen grubunu çok fazla sevmiyorum güzel araçları var fakat hiç beklenmedik parçaları bulunmayabiliyor veya pahalı oluyor. Ayar tutturması da genellikle zor diye biliyorum. Tabi bu dediklerim eski modelleri için geçerli, yenilerini çok iyi bilmiyorum. Ama yine de düşünülebilir. Fiat ve alfalara ise muhtaç kalmadıkça bakmak istemiyorum.



İlandaki 2008 Swift Sport'un fiyatı bence pahalı. Aslında tam aradığım araç ama o fiyatlara satacağını düşünmüyorum. Bu ayın başında aynısından bir tane daha vardı, büyük kazası da yoktu 29.000 tlye 3 gün içinde satıldı, aracı kaçırdım. İlanlardaki 2012 hasar kayıtlı olanı da alınabilir fakat bütçemi çok aşıyor. Aracın kazalı fotoğraflarını buldum çok çok büyük bir darbe almamış. Kabul edilebilir.

Swift Gti kliması yok diye tercih etmiyorum çünkü klima benim için önemli. Aracı günlük olarak da kullanmam gerekecek. Yaz aylarında kavrulmak istemiyorum. Honda modelleri ile de genelde apaçilik yapıldığı için temiz araçlar çok nadir ve nadir olduğu için çok pahalı.

Suzuki Jimny'i satabilirsem bu araçlar içerisinde bulabildiğim en düzgün, sorunsuz aracı alıp aşama aşama yaptıklarımı paylaşacağım. İnşallah güzel bir araç meydana çıkar. :)

Mustafa'nın swift i o pert kayıtlı olan, çok yakınen arkadaşımdır :D yani öldür 35 e falan alabilirsin ya da diğerine teklif yolla, 30 bin param var, biraz daha ekleyip alabilirim yaz ikisine de, bakalım ne diyecekler.

a3 1.8t falan çok iyi seçenek, vag grubunda 1.8t 1.9 dizel motorlar önü açık modellerdir, ayrıca e ihaleden takip edilip güzel kupon bi araba yakalanibilir.
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
sizin bütçe dahilinde bmw de coupe zor motor bitik bile olsa. sedan yada compact bakmalısınız. ruhsatta 3.16 alıp 2000cc motor swaplarsanız da benim bildigim kadarıyla motor swaplamanın yasal olarak belli bir limiti var ve 1600cc-2000cc yasal değil diye biliyorum. Yanlış biliyorsam arkadaşlar düzeltir. Hadi es geçtiniz yasal prosedürleri diyelim. En iyi ihtimal 2 yıl sonra muayenesi gelecek o araç muayeneden nasıl geçecek? Ekstra işletme meseleleri de öyle kolay değil para isteyen işler bence o topa hiç girmeyin.Motor parası + o motoru adam etme parası + işletme,muayene derken astar yüzünü geçer. sedan da olsa compact da olsa ruhsatta 2000cc olan bir bmw alın. m52 aliminyum blok yerine m50 döküm blok tercih etmeniz de daha faydalı olur. Ekstradan motor swapla uğraşmak yerine de güzel bir rektefiye ile birlikte stroke yaparsınız. 2000cc den 2800cc ye çok tatlı makinanız olur. Tekrardan tam emin olmamakla birlikte 4 silindir ile 6 silindirli bmw lerin alt takımlarında da farklılıklar olabilir diye düşünüyorum. Ekstra masraftan da kurtulmuş olursunuz böyle bir durum varsa.
Yasal sınır %30 o da 1.8 ler için 2.0 a denk geliyor, zamanında hesaplamıştım, 1.6 ya denk gelmiyor.Tabii ki 2.0 alıp dediğiniz gibi yapmak en mantıklısı, alttakımlarda farklılık olmasa bile en basitinden fren merkezi, yakıt pompası vs vs gibi ufak tefek masraflardan kurtulunması için daha mantıklı haklısınız.Ben de arkadaş baştan aşağıya motoru toplayabilirim dediği için onun için 2 seneden 2 seneye eski motoru söküp-takmak muayeneden geçirmek kolay olur diye düşündüm.
Edit: Compactlar da 2.0 üstü sadece 323ti da var.Yani çare 1991-1992 kasası düzgün motoru ölü, E36 Sedan + 2.8 Stroker Rektefiye.Şimdi düşündüm de ne zevkli olur bee. Canım çekti...
 
Son düzenleme:

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
Yasal sınır %30 o da 1.8 ler için 2.0 a denk geliyor, zamanında hesaplamıştım, 1.6 ya denk gelmiyor.Tabii ki 2.0 alıp dediğiniz gibi yapmak en mantıklısı, alttakımlarda farklılık olmasa bile en basitinden fren merkezi, yakıt pompası vs vs gibi ufak tefek masraflardan kurtulunması için daha mantıklı haklısınız.Ben de arkadaş baştan aşağıya motoru toplayabilirim dediği için onun için 2 seneden 2 seneye eski motoru söküp-takmak muayeneden geçirmek kolay olur diye düşündüm.
Edit: Compactlar da 2.0 üstü sadece 323ti da var.Yani çare 1991-1992 kasası düzgün motoru ölü, E36 Sedan + 2.8 Stroker Rektefiye.Şimdi düşündüm de ne zevkli olur bee. Canım çekti...
bende de zamanında e36 3.18is coupe vardı kafa yormuştum bu işlere az buçuk aklımda kalmış sende bilgimi tazelemiş oldun. Bizim ülkede genelde motoru bitik olanın kasa da bitik oluyor düşeş araba lazım ki kaporta çok masraf istemesin. daha onun da masrafı çıkacaktır. hem fikiriz, sedan m50b20 alıp stroker arkadaşımızın ilacı bence. Bu bütçeye hem arkadan itiş hem yasal hem de ( stroke 2800cc varsayıyorum) 200-220hp civarlarında daha keyifli bir araç yapılır mı? zannetmiyorum. kişisel görüşüm...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
bende de zamanında e36 3.18is coupe vardı kafa yormuştum bu işlere az buçuk aklımda kalmış sende bilgimi tazelemiş oldun. Bizim ülkede genelde motoru bitik olanın kasa da bitik oluyor düşeş araba lazım ki kaporta çok masraf istemesin. daha onun da masrafı çıkacaktır. hem fikiriz, sedan m50b20 alıp stroker arkadaşımızın ilacı bence. Bu bütçeye hem arkadan itiş hem yasal hem de ( stroke 2800cc varsayıyorum) 200-220hp civarlarında daha keyifli bir araç yapılır mı? zannetmiyorum. kişisel görüşüm...
İstanbulpark için gerçekten hoşuna giden bir şey yaptığını varsayarsak o bütçelere maks. 40-45 bin ₺ daha zevkli bir araç yapamayız ben de zannetmiyorum bu konuda sizinle hemfikirim.Fakat mevzu bahis Körfez pisti ise 106 XS’yi GTi gibi yükleyip içini bir güzel soyarsak çok güzel süreler çıkarır o da GTi motorunu bileşenleri GTi yürüyeni vs vs derken araçla birlikte 30-35 bin ₺ bulur ama o da o pist için süper olur.(Gerçi geçen kapanacak dediler ama)

Mekanikten anlasam, sanayici geçmişim olsa 2 dk düşünmem motoru ölü R11 Flash ile bile projeye girişirim, ama hem mekanikten anlamayıp hem de para olmayınca seyrediyorum. :)

Nasip kısmet...
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: hondapower

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,266
16,103
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Kesinlikle citroen c2.o fiyatlara bulunur mu bilmiyorum.ben en son babamdan 10 bin liraya padoga isterken şimdi fiyatları 300 bin euro olunca arşiv açmayı bıraktım
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
megane coupe f7r yazmaya gelmiştim. @PULAT abi fırsat vermemiş. @Mt.Akina yukarda E36 alıp M50 koyup 2.8 e çevirmek 40 bine falan denk gelir demişsin de kanki o çok hayali bir rakam. o işler malesef öyle olmuyor :(
@denizyenilmez_ dostum senin kadar iyi araştırmadım, rakamları afaki yazdım ama başlıktaki arkadaş, arabadan anladığını mekanik olarak işçiliğini kendi yapabildiğini söyledi, ona istinaden 40-45 bin ₺ işçilik hariç dedim, yoksa ustaya şu dediklerimi yaptırmaya çalışsan adamı soyup soğana çevirirler...
 

wildman

Senkromeççi
20 Mar 2019
11
12
70
BMW işi biraz zor gibi duruyor ama yinede iyi bir araştırma yapmak lazım. Bütçeyi ayarlamadan parçaları bulmadan direkt olarak aracı almak çok mantıksız olur. 318 ti belki motorda ağır modifikasyon yapmadan yürütülebilir ama emin değilim. Fransızlar şimdilik daha ön planda benim için. Bu arada pistten kastım genellikle körfez olmak üzere ara sıra istanbul parka da çıkmayı düşünüyorum. İstanbul parkta bu araçlarla koşturmak çok kolay değil tabi fakat amacım kendimi geliştirmek. Bu yüzden başlangıç olarak çok başarılı bir araç almak mantıklı değil çünkü araç çok iyi olursa bana yapacak pek bişey kalmaz. Acısını biraz da ben çekeyim. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,808
1
4,131
3,770
İstanbul
Marka
MINI
106,206,saxo,opel gsi ve dti bunların hepsi artık kumardan daha tehlikeli. piyasada ilanlarda görmeniz zaten samanlıkta iğne görmek gibi bir şey oldu. tesadüf bi yerlerde denk gelmezse alamazsınız temizini. ya da temizi olsa da bu paralara vermezler.
bütçe artarsa
Mk6 2.0 Fiesta ST
Mk5 Fiesta Sport 1.6 120hp atmosferik
Toyota T-Sport
Focus 2.0 Sport Trend
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
@denizyenilmez_ dostum senin kadar iyi araştırmadım, rakamları afaki yazdım ama başlıktaki arkadaş, arabadan anladığını mekanik olarak işçiliğini kendi yapabildiğini söyledi, ona istinaden 40-45 bin ₺ işçilik hariç dedim, yoksa ustaya şu dediklerimi yaptırmaya çalışsan adamı soyup soğana çevirirler...
mekanikten anlamak başkaaa motor değiştirmek başka. bunlar kolay şeyler değil malesef. ucu bucağı yok yani anlatmak istediğim bu
 

ikaanbozkurt

Profesör
20 Eyl 2016
122
249
1,435
Arkadaşımda 2 tane e46 compact var. biri individual m tamponlu mor diğeri de stok normal paket. Onun söylediğine göre şasi ve yürüyen normal e46 ile aynı. salıncak alacaksa e46 için alıyor parça sorunu yok diyor normal malzemeler için.

Ancak bir stop kırılsa çıkmacılara mahkumsun.

Arkadaşım da compact'ı kullanırken keyif alıyorum, ayrı bir hissiyatı var çok memnunum diyordu.

birisi 273bin'de lpgli ve çalışmayan aksamı yok gibiydi ve aile aracı olarak kullanıldığı için 2si de pek masraf açmadı. Yağ eksiltmesi filan da yok. İlana koydu bi kaç alıcı baktı, almayı düşünen bi kaç kişi çevre baskısı ile vazgeçmiş. Sağlık sebebiyle şimdilik satışı erteledi.

1.6 araba nasıl gidiyorsa öyle gidiyor. Bütçesine göre keyifli ve az masraflı olabilecek bir araba. Ancak motor gücü olarak swap şart ki maliyetli bi şey. Muayene sıkıntısı vs. olur.

Bu arada Colt CZT'nin 30-35 arasına düşen arabalarından uzak dur. Onların bile hepsini mundar ettiler. Kullanan tayfayı görmek istersen youtube a 206 gti vs czt kaza yaz çıkar. Daha hızlı gitsin diye ESP beynini iptal eden beyinsizlerce mundar oldu hepsi..

Lancerın yanına oynamalık keyif arabası arıyordum baktım bu bütçedeki bütün arabalar sıkıntılı ben de güç hariç herşeyi lancerımdan elde ediyorum :)
 
Son düzenleme:
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım