Yazınızdaki çoğu aşama, uzun süre uygulandığında aracın boyasına zarar verecek nitelikte. Birincisi, ilk mesajımda da belirttiğim gibi aracın kaportasını bezle, mikrofiber yıkama süngeriyle, makarna tipi süngerle silmeyi unutun. Mikrofiber bezler ev temizliğinde kullanılmak üzere üretilir ve içerisinde sadece toz barındırabilir. Boyalı yüzeylerde kullanılması gereken elemanlar daha emici ve uzun tüylü olan yün yıkama eldivenleridir. Bu eldivenler kaportadaki kiri, bezin dibindeki deri kısma ittirir ve kiri saklayacak daha fazla alanı vardır. Buna rağmen yün yıkama eldivenlerini bile içerisindeki kiri salsın diye başka bir kovaya sokup temizliyoruz her panel için. Sizse bu işlemi, yün yıkama eldiveninden en az 5kat daha ince ve kısa tüylü olan mikrofiber bezle yapıyorsunuz. Bu açıkçası artık mahalle arasındaki oto yıkamalarda bile bırakılan bir işlem.dostum arabayı temizlerken dikkat edilecek birden fazla husus var bu temizliği yaparken aracının çizilmesine sebep olabilir o yüzden dikkatli birşekilde adım adım ilerleyeceğin bir yol paylaşayım seninle kışın olmasına kasten burda güzel bir açıklama olmuş şahsen benim izlediğim adımlar bu şekilde dostlar da faydalansın... http://www.sosyallob.com/araba-temizligi/
Bir diğer hata ise iç konsolun diş fırçasıyla fırçalanması önerisi. Biz iç detay temizliğinde uzun kıllı boya fırçalarını bile kullanmaktan çekinirken siz dişinizdeki plakları temizlemesi için üretilen sert diş fırçalarını tavsiye ediyorsunuz. Yazınızın baştan sona kadar revize edilmesi gerekiyor. Hem uygulama tavsiyeleri açısından hem de içerikteki terimler bakımından. bkz : sabun değil, şampuan.
Kil uygulaması polisaj yapılacaksa tavsiye ediliyor açıkçası. Zira kil kaportadaki görünmeyen mikro partikülleri temizleyen bir madde. Araç markalarına göre değişen bir sertlik skalası var. Örneğin alman araçlarının boyaları, japon araçlarının boyalarına göre son derece serttir ve polisaj işlemi daha zordur. Bu duruma göre kil tercihi de değişkenlik gösterecektir. zira sert ve yumuşak kil çeşitleri mevcut.Kil uygulamasına da bi deyinsek @cemdogu
Araç yıkamasını gerçekleştiriyorsunuz. Kurulama aşamasından evvel, aracın her paneline kil uygulanmalı. Kili uygulamak için evvela kaporta fısfıs spreyle ıslatılıyor. Panel panel ilerlemek en akıllıcası. Kil düz hareketlerle kaportaya sürülüyor. Her panelden sonra kili kontrol ediyorsunuz ve gerekirse kirlerin kil içerisinde dağılması için kili tekrar yoğuruyorsunuz. Aracın polisaj geçmişine göre 2 kil gerekebiliyor.
Eğer aracın durumu çok kirliyse, kil işleminden sonra kil üzerinde anormal kir görüyorsanız muhakkak polisaj ve boya koruma da yapılmalı. Zira kil işleminden sonra çizikler azalmayacak, artacaktır.
Bazı durumlarda kili sadece wax öncesinde de uyguluyoruz. Yeni polisajlanmış bir arabada evvela boya koruma uygulamasını kaldırıyoruz, sonrasında yumuşak bir kille kaportayı tekrar temizliyoruz. Son olarak doğrudan koruma uygulaması yapıyoruz. Böylece yeni yapılan boya koruma uygulaması daha uzun ömürlü oluyor. Ancak bu sadece polisaj işlemi görmüş ve temiz araçlarda söz konusu. Hiç işlem görmemiş araca komple uygulama yapmak çok daha mantıklı.Bu durumda aşağıdaki prosedürü izlemek gerekir
Araç ilk posttaki gibi yıkanır. Sadece şampuanlama, yün yıkama eldiveniyle temizleme işleminden sonra, araç ıslak vaziyetteyken demir tozu sökücü uygulanır. 5 10 dk kadar bekletilir ve araç tekrar şampuanlanır, üzerine direkt durulanır. Kurulama işlemi yapılmadan kil uygulanır. Kil uygulamasından sonra araç tekrar yıkanır ve kurulanır. Sonrasında ağır aşındırıcı pasta ile polisaja başlanır. Boya durumuna göre üç aşamalı ya da iki aşamalı polisaja karar verilir. Aşındırıcı pasta sonrasında kaportada hala çizik varsa, orta derecede aşındırıcı polisaj yapılır. Yoksa, son aşama olan hare giderici uygulanır. Polisaj işleminde hare kalmaması gibi bir durum çok nadirdir. Bu yüzden tek aşamalı polisaj diye birşey neredeyse imkansızdır. Polisaj işlemi biten araç tekrar yıkamaya alınır ve araç kurulandıktan sonra, polisaj yağlarından arındırılması için bütün kaporta prep malzemeleriyle temizlenir. Bu aşamada izopropil alkol de kullanılabilir ancak sulandırılmalıdır. Bütün bu işlemlerden sonra araç boya koruma uygulamaları için hazır olur. Standart wax (fusso coat, sonaxın waxları vs vs) ya da seramik kaplama uygulamaları için bu prosedür standart sayılır.
GM 5 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi