1998 Polo Classic

Araç: Volkswagen
Modeli: Classic 1.6
Yılı: 1998
KM'si: 180.000

Artıları:
+ Yol tutuş
+ 100 bg motora hafif kasa motor performansi çok iyi
+ 98 model b segmenti araçta otomatik camlar, klima, elektrikli ayna mevcut
+ Ekonomik bir otomobil
+ Segment standarlarina göre konforu başarılı

Eksileri :
- Saklama alanları yetersiz
- Malzeme kalitesi pek iyi değil
- Arka koltuklardaki yaşam alani pek iyi değil
- Yıllanmış bir otomobil olduğundan bazi deformasyonlar mevcut
-Yalıtım konusunda eksikleri var

Arac hakkında :
Çekişi segmentin cok üstünde, ayni sekilde yol tutuşu da öyle. Yalıtım konusu pek iyi olmasa da beklentiyi bu segmentte yüksek tutmamakta fayda var sonuçta 98 model. Ekonomik bir araç sayılabilir, belli başlı kronik sorunlari dışında başa cok bela getirmez.

Video :

 

fethi

Takipçi
24 Eki 2019
2
3
20
23
muğla
Marka
Volkswagen
Bu kasa pololar motorlarına rağmen gayet iyi gidiyor. Bunu hafifliğe borçlular. classic olmayanı yani hatchback olanları 77bg olmasına rağmen az yakıyor ve tatmin edici gidiyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: deepgaz34

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,027
3
4,918
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Aynısının 2001 model Trendline'ı ve 1.6 75 HP motoru ile uzuun uzun vakit geçirmişliğim var(küçüklüğüm geçti).Aklımda kalan şey,2. vites dipgaz basınca teybin yerinden çıkıp uçmasıydı :D Makyaj öncesi modelini ne kadar sevmiyorsam,makyaj sonrası modeline de o kadar hastayım.O iç mekan beni benden alıyordu,hala gelmiş geçmiş en iyi polo kokpiti olduğunu düşünüyorum.Yeri bende ayrı,senelerce bizi taşıdı.En son sahibinden de görmüştüm birkaç hafta önce biri tarafından satılırken,şimdi neredeyse selam olsun ona.

Test güzel olmuş elinize sağlık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: deepgaz34

fethi

Takipçi
24 Eki 2019
2
3
20
23
muğla
Marka
Volkswagen
Aynısının 2001 model Trendline'ı ve 1.6 75 HP motoru ile uzuun uzun vakit geçirmişliğim var(küçüklüğüm geçti).Aklımda kalan şey,2. vites dipgaz basınca teybin yerinden çıkıp uçmasıydı :D Makyaj öncesi modelini ne kadar sevmiyorsam,makyaj sonrası modeline de o kadar hastayım.O iç mekan beni benden alıyordu,hala gelmiş geçmiş en iyi polo kokpiti olduğunu düşünüyorum.Yeri bende ayrı,senelerce bizi taşıdı.En son sahibinden de görmüştüm birkaç hafta önce biri tarafından satılırken,şimdi neredeyse selam olsun ona.

Test güzel olmuş elinize sağlık.


Şu an makyajsız hali ile aynı hisleri ben yaşıyorum. Aracın biryerlerini söküp takmak çok hoşuma gidiyor. Fafat makyajlı haline ben sizin kadar ısınmıs değilim, yumuşatılmış hatlardanda keskin hatlar daha hoşuma gidiyor. Bu ivmelenme konusunda, bu motor ve şanzıman kombinasyonunda araç 1. 2. Ve 3. Vitesleri çok seviyor fakat 4 ve 5i bir o kadar sevmiyor. Sanırım bu kalkıştaki ivmelenmesini 8 valf olmasına borçlu gibi.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,911
2
24,208
5,320
İzmir
Marka
Toyota
200 model 1,4 comfortline otomatik hb 2 ay sahip olma fırsatım oldu.Müthiş konforludurlar.Eksilerini saymayayım güzel hatırlamak iyidir
 

cerberra

Kutluhan
Profesör
14 Eki 2016
68
70
1,010
ANKARA
Marka
Hyundai
AFT kodlu 100 hp olan bir modeli vardı 3-4 sene kadar sahibi olduk, çok kahrımızı çekti. AFT motor ona uygun şanzımanla gerçekten çok iyi çekiş sunan bir atmosferiktir. Yıllar sonra ben de bir tane sahip oldum, 7 ay kadar keyifle bindim. Aradan geçen senelerde eksiler neler olmuştu derseniz, benim aracımda yoktu ama bilmeyen ustaların elinde oyuncak olan bir kelebek boğazı hatası, sigorta kutusu ile oynanan araçlarda birden stop etme problemi, orjinal distribitörünü bulmak neredeyse imkansız, tevzi makarası değişimi, zımparalama kurtarmıyorsa ateşleme ve hava akışı uyumsuzlukları arabadan soğutabilir. Bir de yılların verdiği iç malzeme yorgunluğu, çoğunda havalandırma yönlendiriciler kırıktır, orijinali bulunmuyor maalesef, havalı kilit sistemi bir yerden kaçak yapınca ya da hava kompresörü kaçırınca merkezi kilit elektrikliye dönülmeden kurtarılamıyor. Benim aracım iyi bir örnekti ve bende bu sorun yoktu ama çoğunda kapı döşemeleri atar. Artıları ise, B sıınıfına göre döneminin en kullanışlı bagajına sahip olan otomobili diyebilirim. Yan rüzgarlardan biraz etkilense de yolu tırmalayan bir çekişe ve yol tutuşa sahiptir. Rampalarda döneminin ve sonrasının atmosferikleri gibi bayılmaz, kafa kaldıran bir gaz tepkimesi vardır. Kullananlar gaz tepkisini çok beğenir. 2021 yılında sattığımda 23 yaşında bir ihtiyar delikanlıydı :) Sonraki makyajlı halinde gelen yine 100 hp lik bora ve golf 4'lerde kullanılan motor da oldukça sevilir. Distribitör yerini elektronik ateşlemeye bırakmıştır, emme manifoldu AFT'nin alüminyum kaburgalarından plastiğe dönmüştür (AKL), şanzıman oranları uzamıştır, göğüs değişmiştir (man-ı diğer dürbün göğüs), koltuk kumaşları, kapı kolları, kapı içleri değişmiştir, beyaz sinyaller ve highline donanımla birlikte alaşım jantlar gelmiştir. 75 hp lik motorda makyaj öncesine göre bir fark yoktu bildiğim kadarıyla (ALM-AEE). Polo classiclerde ve 6n2 kodlu poloların 1.6 hacimlerdeki motorları 8v olup, sadece hb versiyonda 1.4 16v bir model vardı.
WhatsApp Image 2023-07-26 at 13.34.26.jpeg


WhatsApp Image 2023-07-26 at 13.33.57.jpeg
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve M.Shadows

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,027
3
4,918
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
AFT kodlu 100 hp olan bir modeli vardı 3-4 sene kadar sahibi olduk, çok kahrımızı çekti. AFT motor ona uygun şanzımanla gerçekten çok iyi çekiş sunan bir atmosferiktir. Yıllar sonra ben de bir tane sahip oldum, 7 ay kadar keyifle bindim. Aradan geçen senelerde eksiler neler olmuştu derseniz, benim aracımda yoktu ama bilmeyen ustaların elinde oyuncak olan bir kelebek boğazı hatası, sigorta kutusu ile oynanan araçlarda birden stop etme problemi, orjinal distribitörünü bulmak neredeyse imkansız, tevzi makarası değişimi, zımparalama kurtarmıyorsa ateşleme ve hava akışı uyumsuzlukları arabadan soğutabilir. Bir de yılların verdiği iç malzeme yorgunluğu, çoğunda havalandırma yönlendiriciler kırıktır, orijinali bulunmuyor maalesef, havalı kilit sistemi bir yerden kaçak yapınca ya da hava kompresörü kaçırınca merkezi kilit elektrikliye dönülmeden kurtarılamıyor. Benim aracım iyi bir örnekti ve bende bu sorun yoktu ama çoğunda kapı döşemeleri atar. Artıları ise, B sıınıfına göre döneminin en kullanışlı bagajına sahip olan otomobili diyebilirim. Yan rüzgarlardan biraz etkilense de yolu tırmalayan bir çekişe ve yol tutuşa sahiptir. Rampalarda döneminin ve sonrasının atmosferikleri gibi bayılmaz, kafa kaldıran bir gaz tepkimesi vardır. Kullananlar gaz tepkisini çok beğenir. 2021 yılında sattığımda 23 yaşında bir ihtiyar delikanlıydı :) Sonraki makyajlı halinde gelen yine 100 hp lik bora ve golf 4'lerde kullanılan motor da oldukça sevilir. Distribitör yerini elektronik ateşlemeye bırakmıştır, emme manifoldu AFT'nin alüminyum kaburgalarından plastiğe dönmüştür (AKL), şanzıman oranları uzamıştır, göğüs değişmiştir (man-ı diğer dürbün göğüs), koltuk kumaşları, kapı kolları, kapı içleri değişmiştir, beyaz sinyaller ve highline donanımla birlikte alaşım jantlar gelmiştir. 75 hp lik motorda makyaj öncesine göre bir fark yoktu bildiğim kadarıyla (ALM-AEE). Polo classiclerde ve 6n2 kodlu poloların 1.6 hacimlerdeki motorları 8v olup, sadece hb versiyonda 1.4 16v bir model vardı.Ekli dosyayı görüntüle 42808

Ekli dosyayı görüntüle 42809

IMG_4258.jpeg



75 hplik ALM motorun AEE motora göre en önemli farkı triger farklılığı ve güç tork oranları.Görsel olaraksa hava filtresi borusu değişmiş,bu sayede öncekine göre daha iyi hava alıyor.Motor kapağındaki VW amblemi 2001 logosuna uyarlanmış,distribütör farkı var ve marş motoru farklı.

ALM motorda tork dyno verisi olarak 135nm bilinenin aksine 145nm çıkıyor,AKL ile aynı.2800-3800 arası bu torku veriyor,aynı zamanda 8 valfte olduğu için alt devirler inanılmaz canlı şehir içinde dizel motor sürüyormuşsunuz gibi hissediliyor.Max. gücünü 4800 devirde veriyor sonrası yok,o yüzden devirli kullanılmayı pek sevmez.AEE’deki distribütör ve boğaz kelebeği sorunları aynen bunda da devam ediyordu ne yazık ki.

1.4 16v AHW motor Polo Classic’lerde de mevcut,yalnız Türkiye’de satılmadı.Bu motorla gelseydi çok daha iyi olurdu ama 1.6 8v motorunda yeri başkadır,16v onun kadar alt devirlerde canlı değil daha yayvan bir devir bandına sahip.

Bizimki 2001 modeldi,Trendline donanım olmasına rağmen sis farı,ön camlar otomatik,2 airbag,klima,bagajda 12v vs ile dönemine göre göre yine idare eder nitelikteydi.Üstelik çoğu kişi bilmez,ön cam suyu ısıtmalıdır,kışın böylelikle asla cam suyu donmaz ancak kapılar kolaylıkla donardı :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: cerberra ve bt

cerberra

Kutluhan
Profesör
14 Eki 2016
68
70
1,010
ANKARA
Marka
Hyundai
Ekli dosyayı görüntüle 42810


75 hplik ALM motorun AEE motora göre en önemli farkı triger farklılığı ve güç tork oranları.Görsel olaraksa hava filtresi borusu değişmiş,bu sayede öncekine göre daha iyi hava alıyor.Motor kapağındaki VW amblemi 2001 logosuna uyarlanmış,distribütör farkı var ve marş motoru farklı.

ALM motorda tork dyno verisi olarak 135nm bilinenin aksine 145nm çıkıyor,AKL ile aynı.2800-3800 arası bu torku veriyor,aynı zamanda 8 valfte olduğu için alt devirler inanılmaz canlı şehir içinde dizel motor sürüyormuşsunuz gibi hissediliyor.Max. gücünü 4800 devirde veriyor sonrası yok,o yüzden devirli kullanılmayı pek sevmez.AEE’deki distribütör ve boğaz kelebeği sorunları aynen bunda da devam ediyordu ne yazık ki.

1.4 16v AHW motor Polo Classic’lerde de mevcut,yalnız Türkiye’de satılmadı.Bu motorla gelseydi çok daha iyi olurdu ama 1.6 8v motorunda yeri başkadır,16v onun kadar alt devirlerde canlı değil daha yayvan bir devir bandına sahip.

Bizimki 2001 modeldi,Trendline donanım olmasına rağmen sis farı,ön camlar otomatik,2 airbag,klima,bagajda 12v vs ile dönemine göre göre yine idare eder nitelikteydi.Üstelik çoğu kişi bilmez,ön cam suyu ısıtmalıdır,kışın böylelikle asla cam suyu donmaz ancak kapılar kolaylıkla donardı :)
Kapı donmasını biz de yaşadık maalesef :D golf 3'üm de vardı onda da aynı sorun vardı, o da AEE motordu, onun alt devirleri de canlıydı gerçekten. Europe diye bir seriydi, sunroof ve dediğiniz ısıtmalı cam suyu sistemi vardı, kayınpeder elektrikçi o söylemişti bana da :) 90'ların VW'lerini halen severim, parçasını bulup yürütebileceğimi bilsem yine sahip olmak isterdim. Classicte 1.9 TDI ve SDI da vardı bildiğim kadarıyla, sw kasalarda daha çok görüyordum, 1.9 TDI'cılar da memnundu arabalarından.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,027
3
4,918
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Kapı donmasını biz de yaşadık maalesef :D golf 3'üm de vardı onda da aynı sorun vardı, o da AEE motordu, onun alt devirleri de canlıydı gerçekten. Europe diye bir seriydi, sunroof ve dediğiniz ısıtmalı cam suyu sistemi vardı, kayınpeder elektrikçi o söylemişti bana da :) 90'ların VW'lerini halen severim, parçasını bulup yürütebileceğimi bilsem yine sahip olmak isterdim. Classicte 1.9 TDI ve SDI da vardı bildiğim kadarıyla, sw kasalarda daha çok görüyordum, 1.9 TDI'cılar da memnundu arabalarından.

Kapı donmasından çok çektik,kışın neredeyse her sabah arabaya girerken mutlaka sorun yaşatıyordu.Polo 6N'lere 98'de makyaj gelmişti,gösterge tablosu değişmişti ufak bir makyajdı ancak bu değişiklik Polo Classic'e uğramamıştı.2000 yılında ise en büyük değişikliği 6N2 kokpiti ile aldı,kasa kodu da 6KV2 olarak değişmişti,dediğim gibi benim hala en sevdiğim Polo kokpitidir,muhteşem gelir.

Polo Classic'te makyaj öncesi AHU 1.9 TDI vardı,ilk 1.9 90 lık TDI'lardan,sonradan ALH/AGR 1.9 TDI'a yerini bırakmıştı.Az bilinse de 110 luk AFN motorlusu da mevcuttu,hepsi çok sağlam,tabiri caizse taş gibi motorlar.En sağlamı tabii ki 1.9 SDI'lerdi,bildiğimiz 1.9d'lerden değil,birebir TDI'ın aynısının turbosuzuydu,bizim ülkeye sadece Polo Variant ile geldi diye hatırlıyorum,makyajlı kasada ise hiç SDI gelmedi.

Bir sürü kronik sorunu vardı bu araçların ancak iyi yönleriyle hatırlamak iyidir :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: cerberra
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım