arkadaşlar daha önce 2013 dizel golfüm vardı 90 bindeydi sık rejenarsyon yapıyordu partikül uyarısı veriyordu filtreyi söktürüp temizleterek çözebilmiştim bu sorunu. arabadan da soğudum sattım. golften vazgeçemeyerek sıfır alırsam sorun yaşamam diye düşünerek 0 km golf aldım arabam daha 250 300 km de iken bile rejenerasyon yapmaya başladı. şu an 900 km de ara sıra yine yapıyor ve bu sinir bozucu olmaya başladı. aynı şeyi yaşayan var mı aramızda bu bir sorun mu normal mi? bilgilendirirseniz memnun olurum.
Sorununuz araba için normal ama dizel araba kullanımı açısından sizin yanlışlarınız olabilir. 15 yıldır euro 4, euro 5 ve şu an euro 6 olmak üzere dizel araba kullanmaya ailecek devam ediyoruz. Şu anda da 2015 dizel golf sahibiyiz. Burda dizel araba için bilmeniz gereken ilk şey dizel araba sıcak motorda sıkıştırılmayı sever. Nasıl ki boğazımızdan balgam atmak için bekledikçe daha güçlü öksürüyorsak dizel arabada da muhabbet odur. Dizel yakıtın yanmasında oluşan zehirli gazları tutmak için daha donanımlı bir filtre bulunur. Bu filtre de aracı sıkıştırmadığımız sürece daha çok kurum bağlar.
Tam gazla giderken aracın egzos manifoldunda oluşturduğu basıncı düşünsenize önünde herhangi bir şey bırakmayana kadar temizlemek isteyecektir. Ancak 1700 devirde 80 le bir rampa çıktığınızı düşünün orada araç çıkmak için bir yakıt yakıyor ama yaktığı yakıtın pisliğini tamamen atacak bir basınca sahip değil. Bu mantığı başta çözmemiz lazım. Özellikle dsg vitesleri çok düşük devirlerde atıyor mesela. Bununla ilgili bir video bırakırım daha fazla uzatmadan.
İkinci önemli etmen yakıt. Kendi aracıma gelirsem, shell opet ve bp olarak her birini golf aracımda en az 2 şer depo kullandım. Pasif rejenarasyona en çok denk geldiğim opet oldu. Shell ve bp hemen hemen bu konuda yakın gitseler de bp ile daha cok yol yaptığım için bp kullanmaya devam ediyorum. Önceki aracımda da 2 yıl bp kullanmıştım ve hiçbir aracımda partikül filtresi dolma sıkıntısı yaşamadım. Önemli olan bugün 1000 devirde çalışarak bıraktığınız aracı ertesi gün 1000 devirde çalışırken bırakmamaya dikkat etmek. Ya biraz daha dolaşın Ya da biraz sıkıştırın normal rölantisine döndüğünde bırakın aracı.
Sürekli gazlayan aracı sıkıştıran bir halimde yok yerine göre vitesleri uygun tutuyorum ara ara da sıkıştırıyorum aracı. 4900 km ortalaması 5.1 benim aracımın öyle söyliyim. Videoya da bir göz atarsanız yeterince bilgilenmiş olursunuz sanırım.
<iframe width="560" height="315" src="
" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>