Lastik ebadı değişince basinc değişmeli mi?

cantonick

Can
Asfalt Kurutucu
19
37
Marka
Volkswagen
Selamlar herkese,

İnternette uzun zamandır araştırıyorum ancak net bir bilgiye ulaşamadım.
Aracımın orijinal lastik ebadı 185/65/15 iken 17 inç janta yükseltmem sebebiyle 225/45/17 lastik kullanmaya başladım. Yükseklik farkı olarak %2,02 lik bir fark var. ( Üreticiler %3'e kadar fark kabul edilebilir der)
Şimdi soru şu: Normalde 32 psi hava basarken, yeni lastiklerime de 32 psi mi basmaliyim yoksa lastik hacim farkından dolayı bu değer değişmeli mi?

Çok teşekkürler
 
araç nedir? Aracın ağırlığı kaç kg? Lastik hangi hız endeksinde?
 
Son düzenleme:
Bayide opsiyon olarak alınabilen bir janta mı yükseltme yaptınız yoksa kafanıza göre bir jant mı aldınız tam anlayamadım
 
Tabii ki de basınç da değişmeli, servis kitapçıklarında görmüşsünüzdür, aynı aracın farklı ebatları için ayrı ayrı basınç gösterilir.Yani lastiğin iç hacmi-hava alacağı alan- değiştiği için içine doldurulacak havanın da basıncı değişir.Doğru basıncı nerden öğrenebilirim derseniz de aracınızla benzer ağırlıkta olan orijinal 17 ebatlı araçların servis kitapçıklarında yazan basıncı öneririm.
 
Michelin Primacy 4
Normal şartlarda kataloglardaki ideal lastik basınçları, ebattan bağımsız olarak aracın ağırlığına göre ve maksimum hızına göre verilir. Aracınızı sorma sebebim hız indeksinin artıp artmadığıyla ilgiliydi. Sadece bu yönden baksam hava basıncını değiştirmenize gerek yok derdim.
Lastiğin markasını sorma sebebim ise, 15'ten 17'ye büyüyen jant ile dramatik şekilde incelen yanak genişliğiydi. Eğer Bridgestone veya Pirelli gibi sert hamurlu ve dayanıklı bir marka söyleseydiniz, lastik havalarını aynı bırakmanızı önerirdim. Michelin ise yumuşak hamurlu lastiklerden, sert çukurlarda janta vurup baloncuk çıkarma veya yarılma riski var. 1-2 psi yükseltseniz daha iyi olur. Hatta havaların soğuduğunu da düşünürsek 35psi bile yapabilirsiniz.

Eğer arabanın kontrolü çok zorlaşırsa, araba düz yolda eskisine göre daha çok gezmeye başlarsa; özetle arabanız huysuzlanıp :) huzursuz olursa, lastik basınçlarınızı 1'er psi düşürerek tekrar tekrar denersiniz. Ama eski değerleri olan 32'den aşağı inmeyin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
Normal şartlarda kataloglardaki ideal lastik basınçları, ebattan bağımsız olarak aracın ağırlığına göre ve maksimum hızına göre verilir. Aracınızı sorma sebebim hız indeksinin artıp artmadığıyla ilgiliydi. Sadece bu yönden baksam hava basıncını değiştirmenize gerek yok derdim.
Lastiğin markasını sorma sebebim ise, 15'ten 17'ye büyüyen jant ile dramatik şekilde incelen yanak genişliğiydi. Eğer Bridgestone veya Pirelli gibi sert hamurlu ve dayanıklı bir marka söyleseydiniz, lastik havalarını aynı bırakmanızı önerirdim. Michelin ise yumuşak hamurlu lastiklerden, sert çukurlarda janta vurup baloncuk çıkarma veya yarılma riski var. 1-2 psi yükseltseniz daha iyi olur. Hatta havaların soğuduğunu da düşünürsek 35psi bile yapabilirsiniz.

Eğer arabanın kontrolü çok zorlaşırsa, araba düz yolda eskisine göre daha çok gezmeye başlarsa; özetle arabanız huysuzlanıp :) huzursuz olursa, lastik basınçlarınızı 1'er psi düşürerek tekrar tekrar denersiniz. Ama eski değerleri olan 32'den aşağı inmeyin.
Detaylı yanıtınız için teşekkürler. Anladığım kadarıyla ebatlarla , aracın ağırlığıyla vb değişkenlere göre bir matematik yapamayacagiz ☺️ ben en iyisi 32 psi ile devam edeyim, farklı sayfalarda direk lastik ebadına göre sınıflandırma yapmışlar, 225/45/17 için 35psi diyorlar. Açıkçası Sinan'in lastik basinciyla ilgili çektiği videoda ne kadar önemli olduğunu gördükten sonra endişelenmeye başlamıştım , derdim budur ☺️ yoksa suanki basinclarla pek problem yaşamıyorum.
 
Detaylı yanıtınız için teşekkürler. Anladığım kadarıyla ebatlarla , aracın ağırlığıyla vb değişkenlere göre bir matematik yapamayacagiz ☺ ben en iyisi 32 psi ile devam edeyim, farklı sayfalarda direk lastik ebadına göre sınıflandırma yapmışlar, 225/45/17 için 35psi diyorlar. Açıkçası Sinan'in lastik basinciyla ilgili çektiği videoda ne kadar önemli olduğunu gördükten sonra endişelenmeye başlamıştım , derdim budur ☺ yoksa suanki basinclarla pek problem yaşamıyorum.
Problemi sert bir darbede jantın ve lastiğin hasar almasıyla yaşayabilirsiniz. Havayı biraz yükseltmeniz yönünde önerim bundandır. Double wishbone gibi darbe emişi ve geometrisi gelişmiş bir sisteme sahip ön düzeni yok bu araçların, düz McPherson. Süspansiyon sertliği de kesinlikle konfor gözetilerek ayarlanmamış. O nedenle tedbir amaçlı biraz yükseltip öyle deneyin.