Sarı site fiyat patlamaları

Rayici belli kriterler, kurallar veya kurumlar tarafından koyulmayan, dolayısıyla denetlenmeyen, denetlense de yetersiz gelen her üründe ve her piyasada bu saçma sapan rakamları görmeniz mümkün. Tekstil, Emlak, 2.el alım-satım v.b bir çok piyasada maalesef bu durum geçerli. 1000 lira etiket fiyatı koyulan bir tekstil ürünü, sezon ortası indiriminde 650 liraya, sezon sonu indiriminde 299 liraya kadar düşebiliyor. Sorsan maliyeti bu son fiyattan da uygun. 150 lira maliyeti olan ürünü 1000 lira etiketle satışa koyabiliyorlar. Bu sadece piyasada ki örneklerden biri. 2.el sektörü de aynı mantıkla işleyip bundan nasibini alıyor. Serbest piyasa deyip işin içinden çıkılıyor.
 
sarı site fiyat patlamalarının bir çok sebebi var ama artık patlama noktasında bana göre çünkü sıfır araba alım gücü düştü devlet artık para kazanamıyor para hem 2.el kullanıcılar arasında dönmeye başladı keşke bizi yönetenler biraz akıllı veya okullu okumuş olsaydı bu durumu düzeltebilirdi. bana göre böyle bir sistem yapsalarda milletimiz araba alabilse
( ötv ) ( kdv )
b segment : %5 %2 en azında b segmenleri yurt dışı fiyatlarına yakın tutulması halkımız küçükte olsa araba sahipi olsun.
c segment : %10 %5 başlangıç(giriş) paketlerinin vergisi bu seviyelerden başlatıp en full pakete doğru çıkartmak
d segment : %35 %15 bu segmen arabalara binmek isteyen vergilere katlansın :)
ötv kdv düşürülmeli yurt dışı fiyatlarına yakın tutulursa 2.el rahatlar ve birçok kişi sıfıra yönelir 2.el normal değerlerine döner
tüm taksi sahiplerine 2019 model altı araçları yasaklamak yeni araçlara yönlendirmek(her 5-10 yılda bir yenilemeli)
engelli olan vatandaşlarımız için tüm segmentler geçerli vergi oranı %5 oranında yapıp yurt dışı fiyarlarına yakın tutmak
ticari araçların %3 %5 oranını geçilmemeli
hurda teşkini geliştirmek arabalarını hurdaya ayırıp bayiye verdikleri taktirde (x model araç)70.000 tl ise 55-60.bin tl gibi indirimler yapmak
okul servislerini şirkette kullanılacak araçların 2015 model yılı üzerine teşvik etmek
şirket için alınan araçların ötv kdv den %5 - %10 arası uyguna satılması
tüm piyasayı normale döndüreceğine inanıyorum devlet tekrar kazanmaya başlayabilir.
benim düşüncem bu yönde farklı bir planı düşüncesi olan var mı ?
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
sarı site fiyat patlamalarının bir çok sebebi var ama artık patlama noktasında bana göre çünkü sıfır araba alım gücü düştü devlet artık para kazanamıyor para hem 2.el kullanıcılar arasında dönmeye başladı keşke bizi yönetenler biraz akıllı veya okullu okumuş olsaydı bu durumu düzeltebilirdi. bana göre böyle bir sistem yapsalarda milletimiz araba alabilse
( ötv ) ( kdv )
b segment : %5 %2 en azında b segmenleri yurt dışı fiyatlarına yakın tutulması halkımız küçükte olsa araba sahipi olsun.
c segment : %10 %5 başlangıç(giriş) paketlerinin vergisi bu seviyelerden başlatıp en full pakete doğru çıkartmak
d segment : %35 %15 bu segmen arabalara binmek isteyen vergilere katlansın :)
ötv kdv düşürülmeli yurt dışı fiyatlarına yakın tutulursa 2.el rahatlar ve birçok kişi sıfıra yönelir 2.el normal değerlerine döner
tüm taksi sahiplerine 2019 model altı araçları yasaklamak yeni araçlara yönlendirmek(her 5-10 yılda bir yenilemeli)
engelli olan vatandaşlarımız için tüm segmentler geçerli vergi oranı %5 oranında yapıp yurt dışı fiyarlarına yakın tutmak
ticari araçların %3 %5 oranını geçilmemeli
hurda teşkini geliştirmek arabalarını hurdaya ayırıp bayiye verdikleri taktirde (x model araç)70.000 tl ise 55-60.bin tl gibi indirimler yapmak
okul servislerini şirkette kullanılacak araçların 2015 model yılı üzerine teşvik etmek
şirket için alınan araçların ötv kdv den %5 - %10 arası uyguna satılması
tüm piyasayı normale döndüreceğine inanıyorum devlet tekrar kazanmaya başlayabilir.
benim düşüncem bu yönde farklı bir planı düşüncesi olan var mı ?
Bizi yonetenlere soyledigin lafi geciyorum , secmen cok mu okumus egitim gormus durumda. Halk kendine benzeyeni secer aslinda.
 
sarı site fiyat patlamalarının bir çok sebebi var ama artık patlama noktasında bana göre çünkü sıfır araba alım gücü düştü devlet artık para kazanamıyor para hem 2.el kullanıcılar arasında dönmeye başladı keşke bizi yönetenler biraz akıllı veya okullu okumuş olsaydı bu durumu düzeltebilirdi. bana göre böyle bir sistem yapsalarda milletimiz araba alabilse
( ötv ) ( kdv )
b segment : %5 %2 en azında b segmenleri yurt dışı fiyatlarına yakın tutulması halkımız küçükte olsa araba sahipi olsun.
c segment : %10 %5 başlangıç(giriş) paketlerinin vergisi bu seviyelerden başlatıp en full pakete doğru çıkartmak
d segment : %35 %15 bu segmen arabalara binmek isteyen vergilere katlansın :)
ötv kdv düşürülmeli yurt dışı fiyatlarına yakın tutulursa 2.el rahatlar ve birçok kişi sıfıra yönelir 2.el normal değerlerine döner
tüm taksi sahiplerine 2019 model altı araçları yasaklamak yeni araçlara yönlendirmek(her 5-10 yılda bir yenilemeli)
engelli olan vatandaşlarımız için tüm segmentler geçerli vergi oranı %5 oranında yapıp yurt dışı fiyarlarına yakın tutmak
ticari araçların %3 %5 oranını geçilmemeli
hurda teşkini geliştirmek arabalarını hurdaya ayırıp bayiye verdikleri taktirde (x model araç)70.000 tl ise 55-60.bin tl gibi indirimler yapmak
okul servislerini şirkette kullanılacak araçların 2015 model yılı üzerine teşvik etmek
şirket için alınan araçların ötv kdv den %5 - %10 arası uyguna satılması
tüm piyasayı normale döndüreceğine inanıyorum devlet tekrar kazanmaya başlayabilir.
benim düşüncem bu yönde farklı bir planı düşüncesi olan var mı ?
Şu anki vergi sisteminde ülke 1.6 motorlu araba çöplüğüne döndü ama bu sistemin bir avantajı da eğer motor hacmi uygunsa her segmentten uyguna otomobil satın alınabiliyor. Senin anlattığın sistemde değişen bişey olmayacak herkes B segmenti dar otomobillere mecbur bırakılacak. Hastası olan, engelli yakını olan var çok dar bi açıdan bakmışsınız
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Bu arada ilginç bir şey söyleyeyim. Ötv ve kdv arttırıldı ama araç satışları öyle düştü ki, devletin ötv geliri azaldı.

Muhtemelen çok fazla dış borçları var. Cari açık artmasın, yurtdışına döviz çıkışı olmasın diye bilerek baltalıyorlar sıfır araç satışını.
 
Cari açık artmasın, yurtdışına döviz çıkışı olmasın diye bilerek baltalıyorlar sıfır araç satışını.
İlk plan hep buydu. Gelişmiş devletler bunun önüne geçebilmek adına kendi araçlarını üretiyorlar. Satın alınamasın zihniyetinden ziyade bizim aracımız satın alınsın anlayışıyla davranıyorlar. Bizde ki zihniyet açığın artmaması için vergilendirmeyi arttıralım, buna rağmen alanlardan da en azından kasamız dolar mantığı.
 
Bizi yonetenlere soyledigin lafi geciyorum , secmen cok mu okumus egitim gormus durumda. Halk kendine benzeyeni secer aslinda.
aynen öyle sahibindende gezerken daha arabanın modelini yazamayan insanlar var ama arabaya sahip olmuşlar. bende çok zeki bilgili çok kitap okuyan biri değilim ama sadece bir kere yaşıyacağız yaşarkende güzel yaşamak istiyorum yurt dışında yaşıtlarımız lise okurken bir yandan okulun görevlendirmesiyle yaşlı bakımı çocuk bakımı veya sokaklar okulları temizleme gibi işleri küçük yaşlarda başlıyorlar ve 20-25 yaşlarında ailelerinden bağımsız araba veya yaşayabiliyorlar dümeni bizim coğrafyaya çevirdiğimizde buralarda hep ev araba almak zor oldu birazda yarınları düşünmeden biraz rahat içinde yaşayabilsek keşke.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Bu arada ilginç bir şey söyleyeyim. Ötv ve kdv arttırıldı ama araç satışları öyle düştü ki, devletin ötv geliri azaldı.

Muhtemelen çok fazla dış borçları var. Cari açık artmasın, yurtdışına döviz çıkışı olmasın diye bilerek baltalıyorlar sıfır araç satışını.
İthal araç yasağı getirirler mi acaba🤔
 
Şu anki vergi sisteminde ülke 1.6 motorlu araba çöplüğüne döndü ama bu sistemin bir avantajı da eğer motor hacmi uygunsa her segmentten uyguna otomobil satın alınabiliyor. Senin anlattığın sistemde değişen bişey olmayacak herkes B segmenti dar otomobillere mecbur bırakılacak. Hastası olan, engelli yakını olan var çok dar bi açıdan bakmışsınız
bir tanıdığımız yatalak ve Alzheimer olan babasının raporu ile 2018 mersedes benz c200d 120.000 tl almıştı. ama ben gözümle hiç hastaneye
götürürken görmedim eşinin altına verdi ve kendisinin nissan Qashqai var bir sıkıntı olduğunda ambulans çağrıyorlar birde trafikte taksi plakası olarak c180 normal binek araç gibi kullanan insanda gördüm. benim yukarıda belirtiğim raporu olanlar veya yakınları yurt dışı fiyatlarına yakın olsun onlara yurt dışı fiyatı (x model 70.000 tl) raporu olanlara:72-75 arası olsun normal vatandaşlara ise 80.binden başlasın
 
Son düzenleme:
Alanlar suçlu. Alan olmazsa kimse satamaz çünkü. Ama insanımız herşeyin en lüksüne en iyisine sahip olma hırsı yüzünden 3 kuruşluk şeye 5 lira vermeye de razı artık. Allah sonumuzu hayırlı etsin.
 
ikinci el eskiden (6-7 yıl önce) avantajlı olduğu için tercih edilirdi şimdi zorunluluk haline geldi. sıfır araç fiyatları da patlayıp gidince son durum hepimizin gördüğü gibi. insanlar araba alıyor, aldıktan iki gün sonra aldığı fiyatın 10 bin üstüne sırf öylesine dursun diye ilan açıyor. bu kafayı anlamıyorum. atıyorum x model aracın piyasası 45 bin, birisi çıkıp ölü arabasına 55 bin yazıyor aynı aracın daha düzgün kondisyonda daha düşük kilometrede olanı sende oluyor haklı olarak diyorsun ki bu hurda 55 ediyorsa ben 60 altını yazmam. mesela yazın 52 bin tlye aldığım motosikletimin şuan 52 bin tlye hasar kayıtlı olan ve sağa sola patlamış olanları var. düzgünleri 57-65 aralığında. ben gidipte aldığım fiyata yada daha altına koyamam çünkü olacak olan şey belli. al satçı şerefsizin teki biniciyim ayağına yatıp motoru alacak, ertesi gün 10 bin lira üstüne ilan açacak.
Galericiler başka bir dünya. bunlara şerefsiz desem mi bilmiyorum. sonuç olarak ticaret yapıyorlar, fırsatçılar. bayilerde ne kadar araç varsa alıyorlar, binmeyip garaja saklıyorlar. 2-3 ay sonra sıfır fiyatı 15-20 bin artınca her araç başı 10 bin lira kar koyup satmaya kalkışıyorlar. bunlar yüzünden vatandaş bayilerde araba bulamıyor. dilerdim ki araç fiyatları sabit kalsın ama bu ülkede hiçbir şeyin fiyatı sabit kalmıyor bazen bu ülkede doğduğum güne lanet ediyorum
 
Yakın çevremde de gördüğüm sattığım paraya araba alamıyorum diyip istemeye istemeye arabasını daha yüksek fiyatlara satmaya çalışıyorlar.İşin ehli olmayan herkesin arabasını satabiliyor olmasının getirdiği bir sorun daha olarak görüyorum.Bunun çözümü tabi ki sahibinden gibi sitelerin kapatılması kısıtlanması değil.Sorun kör olup gözü açık zannedenlerin çoğalması
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve Bilal
İkinci elin değerini sıfırı belirler.1 sene önce elegance lpgli otomatik civic 115 bin di.şimdi 175 bin.ikinci el aynı yerde durmayacak heralde.dramatikleştirmemek lazım bu durumu.
(Siz bizim dramatikleştiremediklerimizden misiniz?)
ben gidipte aldığım fiyata yada daha altına koyamam çünkü olacak olan şey belli. al satçı şerefsizin teki biniciyim ayağına yatıp motoru alacak, ertesi gün 10 bin lira üstüne ilan açacak.

Şu iki mesajın altına imzamı atarım.
Eyvallah bizim millet ahlaksız, çıkarcı ve hırsız olabilir ama şu anki piyasanın tek sebebi bunlar değil. Sıfırının fiyatı üç katına çıkmış aracı neden gidip aldığı fiyata satsın insanlar ? Veya ben neden yükselmiş piyasanın yanında al satçı bir çakala arabamı ucuza kaptırayım ?
Piyasa arabası tanımının dışındaki otomobiller bunun dışında, onların fiyatını sahibinin vicdanı belirliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan