İsveç Otomobilleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan gokglsy
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

isveç otomobillerini sever misiniz ? eski model mi ? yeni modeller mi ?


  • Kullanılan toplam oy
    29

gokglsy

gökhan
Profesör
632
27
Marka
Ford
öncelikle tüm forum ahalisinin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlar. keyifli forumlar dilerim.

-isveç otomobillerinin tasarımlarını beğeniyor musunuz ? sizce avrupalı ve diğer rakiplerine göre artıları ve eksilerinin olduğunu düşünüyor musunuz ? (artıları ve eksileri var ise yazabilirsiniz). sizce eski nesil modeller mi yoksa yeni nesil araçlarını ilginizi çekiyor ?

-bu otomobillerin diğer rakiplerine göre fazlasıyla sağlam ve güvenlik konusunda en iyi olduklarını düşünüyor musunuz ?

-güvenlikte baya iyiler yeni gelicek modellerinde daha fazla güvenlik (180 km/s hızı geçememe) ve çevre için yaptıkları gelişmeleri nasıl buluyorsunuz ?

(eski ve yeni modeller fark etmez sizin bildiğiniz modeller var ise yazabilirsiniz.)
belli başlı otomobilleri paylaşıyorum aklınıza gelen her araç olabilir.

saab
2014 Saab 9-3 Aero açık artırma
2014 Saab 9-3 Aero açık artırma
2014 Saab 9-3 Aero açık artırma

2014 Saab 9-3 Aero açık artırma
Satılan en yeni Saab

Satılan en yeni Saab
probably-the-last-new-saab-for-sale.jpg
2011-saab-9-4x.jpg

2011-saab-9-4x.jpg
2011-saab-9-4x.jpg


volvo
2018-volvo-s60.jpg
2018-volvo-s60.jpg
2018-volvo-s60.jpg

2018-volvo-s60.jpg
2020 Volvo V90
2020 Volvo V90

2021-volvo-s90.jpg
2021-volvo-s90.jpg

Farklarını Yan Yana Görün: Volvo V60 Vs. V60 Cross Country
Farklarını Yan Yana Görün: Volvo V60 Vs. V60 Cross Country
Farklarını Yan Yana Görün: Volvo V60 Vs. V60 Cross Country

2017 Volvo V60 Polestar: İnceleme
2017-volvo-v60-polestar-review.jpg
2017 Volvo V60 Polestar: İnceleme

volvo-xc90-facelift.jpg
volvo-xc90-facelift.jpg
volvo-xc90-facelift.jpg

volvo-xc90-facelift.jpg
volvo-xc90-facelift.jpg


NOT: BİR SONRA Kİ KONULAR BİR AKSİLİK OLMAZ İSE BU TARİHLER İLE SİZLERLE
26 nisan pazar : italya
29 nisan çarşamba : rus
03 nisan pazar : ingiliz
 
Son düzenleme:
İskandinav araçları aslında yüksek teknolojisi olan kuzeyli insanların aracıydı(İngilizleri ayrı tutuyorum), yani Rus'lardan ayıran en önemli noktaları buydu zamanında.


Örneğin Saab turbo konusunda tüm Avrupa'ya ders vermiş bir firma.Daha yeni yeni tanışılan turbo'nun Avrupa'daki en önemli üslerinden biriydi Saab.Bir de bu teknolojiyi sağlamlıklarıyla birlikte vermelerini de takdir ediyorum.

İşveç otomobilleri İskandinav insanın çetin şartlarına adapte olmak için uğraşan otomobiller yaptı yıllarca.Dolayısıyla tıpkı Rus otomobillerinde olduğu gibi otomobillerinde genellikle dayanıklılık hakim olur.

Şu an daha hala eski Volvo 740'ları buz gibi - li derecelerde çalıştırıp ilerleyebilir olması hatta proje ile drift aracı yapıp saatlerce zorlanabilmeleri ne kadar dayanıklı olduğunu gösterir nitelikte.

Özellikle ''boxy design' ın hakim olduğu eski özgün 80-90'lar Volvo'larını seviyorum, Saab'ları İsveç halkı daha ayrı bir yere koyar genellikle ama ben Volvo'yu seviyorum, özellikle de bahsettiğim ''sleeper'' tarzı 740'ları.

Estate(SW) tarzı kasa tipine çok fazla yakıştırıyorum Volvoları, hatta yenilerinde olan Cross akımı sayesinde SW'leri çok daha heybetli duruyor.Zaten Volvo estate kasa tipinde BTTC'ye bile katılmış başarılı olmuş bir araç ne diyelim seviyoruz.:)

Avrupa pazarı dışında çok başarılı olduklarını düşünmüyorum belki bir tık Kuzey Amerika'da sayılabilir, bizim gibi ülkelerde hep cesaret isteyen ve diğer araçlardan farkı olan bir seçenekti, alan kişilerin risk alması gerekiyordu hala daha öyle.Fakat Volvo-Saab seçen kitleye de her zaman bir hayranlıkla baktığım doğrudur.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
İskandinav mitolojisini seven biri olarak Volvo'ya bambaşka bir bağlılık duyuyorum. Tarif etmek için 10dk kadar düşündüm lakin içime sinen bir tarif bulamadım seviyorum işte. İçine bindiğimde hayat verdiğimde kullanırken otomobilin özelliklerinden bağımsız bambaşka bir his alıyorum. Gerçek manada elit bir marka.
Bugüne kadar hep sahip olmak istesemde evin 2. Otomobiline vermek istemediğim fiyatlarda oldular. Babama aldırayım ben de bineyim dediğimde ise Suv kullanan babama XC60 ı sevdiremedim nasip olmadı. Bana da kuzenime aldırdığım S60 ı kullanmanın hoşluğu kaldı. Hiç yoktan iyidir diyorum.
İskandinav hislerini alabilen için Volvo Bambaşkadır. Telaffuzu dahi aslında markayı anlatıyor tabi hissedebilene
 
Son düzenleme:
s60 awd cok begendigim bir arac, birde polestar olani var ki cok guzel, bir kere test surusu yapmistim, 15 dakikalik surus sonrasi ustunden inmek istemedigim bir arac. XC90'da zaten rakiplerine gore cok kaliteli. XC60 desek o da cok kaliteli , Eskilerde C30 guzel aracti. Eskiden V40 kullandik uzunca bir sure, servisten sikayetci olmasak gene volvo alirdik, ozellikle benim hatun cok seviyor volvoyu, bir daha volvo alirmiyim bulundugum sehirdeki servislerin hicbirinden memnun olmadigim icin almam, ama almayi dusunene tavsiye ederim.
 
Merhaba
İsveç araçları iyidir
İyi günler







Şaka bir yana önce soruları yanıtlayayım.
1-Tasarım konusu dönemine göre değişiyor. Mesela P2 platform (yani 2000-2010 arası modeller kabaca, ford'un bulaşmadığı kasa) çok başarılı bir tasarıma sahip. Oranlar hem sedan hem SW'de göze hitap ediyor. Ama ondan sonraki araçlarda, yani ford ile ortak olan platformda(2010 sonrası s60, 2005 sonrası s40 vs.) bende aynı etkiyi uyandırmıyor. Volvo karakterinden kopmuş, yumuşak köşeli tasarımlar vs. ben beğenmiyorum açıkçası(s80 heybetinden kurtarıyor gerçi). Bu değerlendirme yalnızca tasarım bu arada, araçların kendileri tabii ki gayet iyi.
Ama yeni kasalarda(SPA platformu) tekrar özlerine döndüler.
En büyük artı deyince güvenlik geliyor akla doğal olarak. Ve evet, volvonun rakiplerinden her zaman bir adım önde olduğu şüphesiz. Yakın geçmişte IIHS ile gördük zaten. Ama aynı şeyi saab için söylemek biraz zor. Her ne kadar onun da sağlamlık algısı çok yaygın olsa da, aynı yıllardaki volvolarla kıyaslanınca, volvonun üstünlüğü kendini belli ediyor.
Yine ikinci büyük artısı koltukları derim. Aynı koltukları 700 serisinden bugüne, her yeni modelde üstüne katarak geliştirdiğinizde ortaya doğal olarak hem konfor hem güvenlik anlamında çok iyi koltuklar çıkıyor. 90'larda, kullanılan süngerlerin kazalarda darbeyi emme özellikleri dahi araştırılıp raporlanmış, ona göre dolgu kullanılmış.
Bence bu koltukların zirvesi P2 R koltukları. Kullananlar recaro ayarında tutuş sağlarken konfordan taviz vermediğini söylüyor. Yeni modellerin de son derece iyi tabii ki.
vHHSVPFeRq2dWPO5Jb8h0yHb4ZfmhNtb6zx4UeDXfCo.jpg


Bir başka artıları 5 silindir turbo motorları kesinlikle. Volvoyu volvo yapan 2 şeyden birisidir. Burada turbolarıyla saab'ı da unutmamak lazım.

Eksi yönleri;
Yürütme maliyeti zaman zaman absürt olabiliyor. Bunda az sayıda üretildiğinden dolayı çok gelişmemiş bir orjinal/yan sanayi parça ağı olması, ve yeri gelince rolls-royce teknisyeni edasıyla takılan özel servislerin yeri büyük.
Onun dışında markadan çok modellerin eksi yönleri daha ağır basıyor. Bazı modellerdeki powershift şanzımanlar, çoğu modelin rakiplerinden yüksek yakıt tüketimi, ford ortaklığı ürünü araçların anlamsız şekilde dar bagajları vs..

2-180 km/h olayı bence biraz saçma. Hız yapmak isteyen bir şekilde yapıyor zaten.
Çevre konusunda elektrikli olayına kadar pek bahsi geçmezdi volvonun. Ona rağmen mazisinde ilginç detaylar var. Mesela 2000'lerdeki modellerin klima evaporatörlerini özel bir kaplamayla üretiyorlarmış, bu sayede radyatörün içinden geçen havadaki ozon arındırılıyor. Yenilere gelince, xc40'da yüksek oranda geri dönüştürülmüş malzeme kullanılması, elektrik vs. güzel şeyler tabii.


Koenigsegg'e gelince, çok yakması dışında iyi araç alınır binilir, ikinci eli ölü olsa da performansı fena değil. Ama 2014 sonrası olmalı çünkü şanzımanda güncell........aa pardon hatlar karıştıhatatat.
 
İsveç markaları geçmişte genel olarak beğendiğim arabalar üretiyordu. 2010 sonrası onlarda da eski durum yok diye biliyorum. Yeni Volvo kullanıcıları içlerinin çok çabuk yıprandığını söylüyor, bu durumdan şikayetçi.

Çevremde S70 2.0 T5, S60 2.0, S40 1.8, S40 1.6, S60 1.6 dizel (2 kişi) kullanıcısı var(dı). Benzinli kullanıcılarından bir sorun duymadım, dizel S60 kullanıcısı iki kişiden biri arabayı az kullanıyor ve bildiğim kadarıyla bir sorunu yok. Ancak diğer dizel S60 kullanıcısı bir kaç defa hararet sorunu yaşadı, araştırdığında Ford'un o motorlarında bu sorunu yaşayan çok kişi olduğunu görmüş.

Dizel motorlu araç zaten genel olarak sevmem, benzinli motorlarıyla her serisi alınabilir (fiyatlar uçmadan önce v40 1.5'e bakıyordum). Tabii eski kasaları bu zaman için biraz fazla müsrif.
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
Ben de çok yenilerden bir ilave yapayım. Polestar 1; p1800'den ilham alınmış bir tasarım.
polestar1-launch-sanfrancisco-0021-1572899661.jpg

polestar1-launch-sanfrancisco-0020-1572899659.jpg

polestar1-launch-sanfrancisco-0078-1572899666.jpg

polestar1-launch-sanfrancisco-0013-1572899659.jpg




1031-940x627.jpg

677c204321885b19978f0f2c418ff240.jpg

1-25-620x413.jpg


Volvo-P1800-1966-1280-02.jpg
 

Ekli dosyalar

  • 1964-Volvo-P1800-183511462527529_800x600.jpg
    1964-Volvo-P1800-183511462527529_800x600.jpg
    83.5 KB · Görüntüleme: 0
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy