Hitap edeceği kitle yüzünden bu işe girilmediğini düşünüyorum, çok dikkatli bir asayiş ve güvenlik gerekiyor.Özellikle Ankara otomobilseverler bakımından çok kompleks bir yer, her kesimden insan gelebilir.Gelsin gelmesi problem değil de her kesimden insanı bir arada sıkıntısız tutmak çok zor, ben sırf bu sebepten dolayı girilmediğini düşünüyorum, en azından devlet ya da belediye girmez riski çok özel sermaye de ise dediğim gibi yönetim önemli.@Mt.Akina Ankara'da pist olsun R19'la girerim patlarsa patlasın toplarız geri
Çok güzel özetlemişsin.Aracın genç olması veya mekanik anlamda kondisyonunun çok çok iyi olması gerekir.Eğer bir araçla uzun yolda rampalı senaryolarda acaba mı ya da bir araçla 5-10 km/h trafikte 1-2 saat kalmayla acaba mı diyecek bir aracınız varsa hem pist içi hem de pistten döndükten sonra büyük acılar çekebilirsiniz.
Farklı bir önerim daha var 20 dk'lık bir İstanbul Park'ta çok iyi kondisyonda olmayan bir araçta 1 hadi olsun olsun 2 tur aralıklarla atabilir ama diğer turları büyük oranda soğutmaya ve aracı korumaya ayırcaktır. Heleki İstanbul Park gibi F1 pistinde güçlü aracınız yoksa attığınız taş ürküttüğünüz kuşa değmeyecek.
Ama eğer Körfez gibi kompakt pistler olursa uzun düzlüklerde araç şişmeyeceği için orta kondisyondaki araçlar da dahil olabilir fakat bu senaryo için dahi 2 tur hotlap atarken en az 1 ya da 2 tur da soğutma atmak gerekir ki bu da verdiğiniz paraya ve harcayacağınız emeğe değer mi?(İlk tecrübenizse evet, onun harici bilemiyorum) .
Bu arada Ankara'da kompakt bir pist olsa ne yapar ne eder girerdim -92 model bir araç sahibi olarak diyorum bunu- aracımın kondisyonu kötü bile olsa heves meselesi, mantık değil.
Bir eski araç sahibi olarak fren olayına daha da fakir gözüyle yaklaşacağım:Çok güzel özetlemişsin.
Benim ekstra vurgulayacağım konu ise fren.
Balata ve diskler en kötü yarı ömründe olmalıdır.
Eğer ki, fren hidroliği son 1 yıl içinde değişmemiş ise, hidrolik standrt bir dot ile bile olsa yenilenip öyle piste girilmelidir.
Devamında, nispeten iddialı süre yapmak istiyorum diyen için, geliştirmelerin neredeyse limiti yoktur.
Değerli bilgiler için teşekkür ederiz abi, bu yazı üzerine çok soru sormaya gerek kalmamışİstanbul Park'ta 1000 turdan fazla atmış biri olarak nacizane:
Hafif 100-150 HP arası araçlar: 2.45+ pist süresi. Bu segmentte çok özel gereklilik pek yok. Eskimemiş motor yağı, eskimemiş padler, taşlanmamış disk, eskimemiş baskı balata vs. yeterli. İlk çıkıldığında yavaş ve limitelere epey uzak gidilecek. Sıfır yol lastiği İstanbul Park'ta sürüş dinamiklerine göre bu segmentte 40 ila 100 tur döner. 20 dakikalık seans için bu segmentte özel ekipmana gerek yok. Önden çekerler sağ ön lastiğin omzunu yiyecektir. İlk çıkılıyorsa lastikler yol basıncının 4 psi altına ayarlanabilir. Limite yakın sürüşte soğuk lastik basıncı 6 psi düşük ister.
150-250 HP araçlar: Zor segment. Neyin gerekli olup olmadığı araca ve sürüşe göre çok değişir. 235 HP Giulietta QV ile ilk 2 çıktığımda ne lastik kalmıştı ne balata ne de fren hidroliği. Bu segmentte 200 HP ve üzerinde ilk çıkılıyorsa dahi, yol lastiği ile çıkılmaz. Özellikle önden çekerler sağ önü 2 seansta parçalar ve limit dönüş hızlarına yakın dinamiklerde muhtemel 2 seansta dahi lastikte teller çıkar. Pist odaklı lastik ile çıkmakta fayda var. Misal Nankang Ns2r'lar kötü-orta lastiktir ama pist kullanımına bolca dayanır. Yol lastiklerinin dip noktasındaki Michelin 4S vs ise iyi yol tutar ancak hamur yumuşak olduğundan omuzlar silgi gibi erir. 200 HP üstü kesinlikle balata ister. Minimum EBC yellowstuff, Ferodo DS2500 takılmalı. Fren hidroliği 2.30 ve altı süre dönen tüm araçlarda kaynar. Araştırmaya gerek olmayan bir konudur, pist için en iyisi Castrol SRF'dir. Akılda kalmaması için değiştirilir. (Motul 660 vs hiç araştırmayın).
250 HP üzeri araçlar: 9'a ve 12nci viraja doğru 220 km/h hızlara çıkan bu segmentte aracın ağırlığına ve pilotun limitlerine göre süre ve ekipman değişir. Araç heyyula gibi S kasa değilse lastik minimum Michelin Cup2, üzeri Trofeo. Zevkine dönülmeyecek ve 5-10 seans sonrası süreye koşulacaksa DS Uno, RSL29 seviyesinde pad, Castrol SRF, Motul 300V motor yağı vs. ister. Hızlı araçlarla (100-200 km/h 12-13 sn civarı) ilk çıkılacaksa kesinlikle pisti ve işi bilen adam sağda oturmalı.
2.20 sürelerine yakın dönebilen araçlarda, üsttekilere ek olarak pist tipi kaliper (en azından ön), pist için hafif jant (oz ultraleggara vs.) ister. 4 piston kaliperlerin limit süreleri gibidir. Arka düzlükte 240 km/h, 9'a gelirken 220 km/h gibi hızlardan 70-80 km/h'e fren yapılır. Fecidir. Stock süspansiyonların tamamı bu sürelerde dönen araçlarda 6-7 turda ısınır, cacık gibi olur.
İstanbul Park sokak araçları için aşırı zorlayıcı bir pisttir. Hafif, yarı güçlü araçlar ve iyi ekipmanla çok zevklidir.
bu baya doğruYazdığım şeyler genel olarak aslında lastikler ile bağlantılı ama dediğim gibi pistte en çok mundar edilen şey lastik oluyor
Bir de en son şunu ekleyeyim büyük ihtimalle duymuşsunuzdur ama bir turunuz ne kadar sıkıcı ise o kadar hızlı gidiyorsunuz demektir.
Ankara'da pist olsa bol bol Tofaş, E30 görürüz.. Ankara'nın bitki örtüsü onlar...@Mt.Akina Ankara'da pist olsun R19'la girerim patlarsa patlasın toplarız geri
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.