KAPALI Alfa Romeo 155 Alınır Mı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan hoodie54
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

hoodie54

Profesör
100
Marka
Nissan
ön bilgiler:
1)ailemle yaşıyorum ancak gelirim fazla yüksek değil daha lüks bir araca yönelemem.
2)istanbul/ankara gibi büyük bir şehirde yaşamıyorum.
nispeten düşük km li temiz bir 155 satın almayı ve gündelik kullanmayı düşünüyorum, forumda açtığım diğer konulardan da anlaşılacağı üzere ''çok bilgili'' değilim otomobil mevzularında. 155 , tipo ve tempra nın alt yapıları ve parçaları ortak diye biliyorum, geçmişte düşük km bir tempra kullanmıştım ve aracın bana yaşattığı hisler yüz güldürücüydü, yılına ve teknolojisine göre yol tutuşu hiç fena değildi, nasıl desem böyle vitesin konumu pedallar direksiyonun yerleşimi böyle tam fit olmuştu yani, 155 te de aynı şekildedir, alfa romeo nun tasarımlarına laf edemeyiz ki logosu bile sanat eseri gibi duruyor. ne diyorsunuz ne yapmalıyım?
 
Aralıklı fiyat bütçeniz ve araçtan beklentilerinizi de yazarsanız ilk mesaja ve başlığa ekleriz daha iyi olur.
 
ön bilgiler:
1)ailemle yaşıyorum ancak gelirim fazla yüksek değil daha lüks bir araca yönelemem.
2)istanbul/ankara gibi büyük bir şehirde yaşamıyorum.
Tam da bu iki nedenden dolayı başka bir araca yönelmenizi öneririm 156 sahibi biri olarak. 155, sorunlu bir araç değil ancak sonuçta yaşlı bir araba ve bulunduğunuz şehirde bir Alfa servisi-ustası yoksa ve bir Fiat servisine götürürseniz araca muhtemelen uzaydan gelmiş gibi bakacaklardır. Bakım için veya bir sorun olduğunda başka şehirlere gitmek zorunda kalabilirsiniz bunları göz önüne almak gerek. Kullanmadım ancak Tempra'nın verdiği mekanik his ve sürüşünün keyifli olduğunu düşünürsek 155, bunu daha ileri taşımıştır kesinlikle ancak üstte yazdıklarımı düşünmek iyi olur.
 
Tam da bu iki nedenden dolayı başka bir araca yönelmenizi öneririm 156 sahibi biri olarak. 155, sorunlu bir araç değil ancak sonuçta yaşlı bir araba ve bulunduğunuz şehirde bir Alfa servisi-ustası yoksa ve bir Fiat servisine götürürseniz araca muhtemelen uzaydan gelmiş gibi bakacaklardır. Bakım için veya bir sorun olduğunda başka şehirlere gitmek zorunda kalabilirsiniz bunları göz önüne almak gerek. Kullanmadım ancak Tempra'nın verdiği mekanik his ve sürüşünün keyifli olduğunu düşünürsek 155, bunu daha ileri taşımıştır kesinlikle ancak üstte yazdıklarımı düşünmek iyi olur.
+1

Tempra hoşunuza gittiyse direk onlara bakın. Benzinli ve klima aramıyorsanız dijital göstergesi olmayan S donanım paketli Tempra'lara bakın.

Emin olun Opel Corsa C de sürüş karakteriyle bana hitap eden bir araba değil ama 7 yıldır severek biniyorum. Çünkü bütçem dahilinde minimum para ve zaman harcayarak yürütebildiğim, ihtiyaçlarımı da karşılayabilen optimum araç bu.

Alfa Romeo yürütmek -özellikle de eski model bir Alfa'yı yürütmek- çok büyük lükstür. Bolca para ve emek ister. Keyif aracıdır. Asla kısıtlı bütçe ve imkanla kalkışılacak iş değildir. Kenarda Clio, Linea, Accent, 301, Sandero gibi her daim hizmete hazır bir görev aracı varsa, ancak o zaman yanına bu alınıp yürütülür. Bu arada bu son dediğim tüm eski araçlar için geçerli.
 
Tam da bu iki nedenden dolayı başka bir araca yönelmenizi öneririm 156 sahibi biri olarak. 155, sorunlu bir araç değil ancak sonuçta yaşlı bir araba ve bulunduğunuz şehirde bir Alfa servisi-ustası yoksa ve bir Fiat servisine götürürseniz araca muhtemelen uzaydan gelmiş gibi bakacaklardır. Bakım için veya bir sorun olduğunda başka şehirlere gitmek zorunda kalabilirsiniz bunları göz önüne almak gerek. Kullanmadım ancak Tempra'nın verdiği mekanik his ve sürüşünün keyifli olduğunu düşünürsek 155, bunu daha ileri taşımıştır kesinlikle ancak üstte yazdıklarımı düşünmek iyi olur.
hocam tempra konusunda uzman bir oto tamirci 155i de yapar diye düşünüyorum, mesela kaputu kaldırsa temprayla aynı herşey, yanlış mı düşünüyorum? ikincisi yedek parça temini sıkıntı olabilir belki.
 
Bu arabanın Tempra ile aynı olan şeyleri, silecek fışkiye motoru falan...

Makyajsız versiyonunda 75'ten gelen 2.0 8v'lik TS motor, makyajlı versiyonundaysa 156'larda da olan 2.0 16v'lik TS motor var. Bakım aralığı kısa, doğru müdahale edilmediği zaman can sıkan bir motor. Yüzünüzü güldürür ama siz de onu güldürürseniz. Onu güldürebilmek için de etrafınızda güvenebileceğiniz bir usta olması lazım.

Bir Alfa almak için ilk şart bence o arabayı emanet edebileceğiniz bir ustanız ya da etrafınızda bir servis var mı? Ya da siz bilgili misiniz?
Bu soruların cevabı Hayır ise bende diğer arkadaşlara katılıyorum. Almayın.

Yoksa triger değişimini bile diğer araçlardaki gibi 100-120k sanan ustalarla başbaşa kalırsınız. Sonra ardı arkası kesilmeyen sorunlar.
En basit bilgi olarak bu motorlarda triger değişimi 50 bin de bir yapılması gerekir. Aksi durumlar risk teşkil eder. Bujileri 8 tanedir. Kaput içi çalışma alanı dardır.
8v'lik motorlarda varyatör sorunu pek olmaz ama 16v'lik motora geçildikten sonra bu problem ortaya çıktı. O yüzden makyajlı veya makyajsız hangisini seçeceğinize karar vermek gerekir.
gibi gibi...
Bunlar en temel basit bilgiler.

Bunlara hakim misiniz? Bunlara hakim bir ustanız var mı? Bunlara hakim bir ustanız yoksa da nazınızın geçeceği, bu araçla çalışacak birileri var mı? Ya da sizin elinizden gelir mi?

Onun dışında keyifli arabadır buna da kimse bir şey demez zaten. Önemli olan bu handikapları bilip almak, bakmak.
 
Son düzenleme:
Aralıklı fiyat bütçeniz ve araçtan beklentilerinizi de yazarsanız ilk mesaja ve başlığa ekleriz daha iyi olur.


Otomobil Seçimi Bölümü Yeni Konu Kuralları

--> Üye, aralıklı bütçe belirtmek zorundadır.

--> Araçtan beklenti ve olmasa da olur dediklerini belirtmek zorundadır.

Maddeleri gereğince Otomobil seçimi Bölümünde yeni konu açma kurallarına uygun hale getirmemeniz halinde başlığı kilitlemek durumundayım.

Teşekkür ederim.

Keyifli forumlar.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...