Hızlanma Videoları

Motora göre farklılık gösterir bu,her dizel için 4000 sonrası boş denemez.Örneğin @kalender195 'in 1.6 TDI motoru 4400 devirde tam gücünü veriyor,yani o devre kadar güç var biraz daha devirli bir dizel motor.Bu kullandığım motor o kadar devir çevirmeyi sevmiyor ama 3500 devirde 100 beygir verse de 4000 devre kadar ciddi güç kaybetmeden lineer şekilde gücü aktarabiliyor,zaten ben de bu şekilde hızlandım videoda 4000 devir üstü bir devir söz konusu değil.Üstüme alınmadım,ama motordan motora değişiklik gösteriyor bu durum,çok afaki değil ama yine de gösteriyor.Çoğu kişi dizelle devir çevirilmez,3000 devirde vites atacaksın mantığıyla konuştuğu için yazma gereksinimi duydum,dediğim gibi her motor birbirinden farklı oluyor.
Cay motor güzel devir çeviriyor valla. Torku da 2.500 devirde veriyor. Fakat araba 1600 kilograma yakın 105 HP 250 nm tork olunca 136lık bilimum CRDi motordan tokat yiyor. Birgün Cerato ile baya önlü arkalı gittik. Yol açılınca yetişemedim. 😀
 
  • Beğeni
Tepkiler: mehmeetakiff
Cay motor güzel devir çeviriyor valla. Torku da 2.500 devirde veriyor. Fakat araba 1600 kilograma yakın 105 HP 250 nm tork olunca 136lık bilimum CRDi motordan tokat yiyor. Birgün Cerato ile baya önlü arkalı gittik. Yol açılınca yetişemedim. 😀
115’lik Golf ile 1.5 110’luk Megane ile 190’a kadar çıktık sonra hafif geçtim yol bitti ama tıkanıyor tabi 200’ü zor görüyor düz yolda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kalender195
Cay motor güzel devir çeviriyor valla. Torku da 2.500 devirde veriyor. Fakat araba 1600 kilograma yakın 105 HP 250 nm tork olunca 136lık bilimum CRDi motordan tokat yiyor. Birgün Cerato ile baya önlü arkalı gittik. Yol açılınca yetişemedim. 😀

motorun devirlenme isteği olsa da jettada gaz pedalının garip bir tepkisizliği var. gaz pedalı ile motor arasında sanki bir filtre varmış gibi gaz pedalındaki ani değişimleri algılamıyor.boşta gaz verirken çok hissediliyor özellikle. passatta da durum böyle mi?
------------------------------------------------------------------------------------------------
sesi çok hoş bence.
bu aracın neden 4500 devirde böyle ani tepki verdiğini öğrenemedim. bilen varsa bilgilendirirse sevinirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kalender195
motorun devirlenme isteği olsa da jettada gaz pedalının garip bir tepkisizliği var. gaz pedalı ile motor arasında sanki bir filtre varmış gibi gaz pedalındaki ani değişimleri algılamıyor.boşta gaz verirken çok hissediliyor özellikle. passatta da durum böyle mi?
------------------------------------------------------------------------------------------------
sesi çok hoş bence.
bu aracın neden 4500 devirde böyle ani tepki verdiğini öğrenemedim. bilen varsa bilgilendirirse sevinirim.
Aynen dediğiniz gibi hocam. Sollama falan yapmak isteyince veya biraz yürüsün isteyince gazı baya ezmek gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mehmeetakiff
Evet haklısınız tabi her dizel aynı değildir devir çevirmeyi seven dizeller de var fakat ben kendi 1.6 TDI 120’lik aracımda pek çevirmiyorum zaten tork kandırması çok fazla. 2000-3500 devirlerde yürütüyorum genelde. 3000 devirde gaza bastığınızda öyle atılıyor ki sanıyorsunuz 150 beygir ama üst devirlerde öldüğünde he tamam klasik 1.6 dizel :D Kendi aracım 120 beygiri 4000 devirde veriyor mesela. 4000’i neredeyse hiç geçmedim. Zaten güzel seste çıkarmıyor.
Sanırım 1.6 TDI 120lik passat olması gerekiyor doğru muyum? O motorda haklısınız. Gerçekten hiç devir çevirmeyi sevmiyor. Kuru gürültü gibi geliyor bana daha çok. Ama sesi güzel ya 120lik passat ,ise o soğukken çıkardığı ses vijujuju diye ahhaha.
 
  • Haha
Tepkiler: yunuscelik29
Sanırım 1.6 TDI 120lik passat olması gerekiyor doğru muyum? O motorda haklısınız. Gerçekten hiç devir çevirmeyi sevmiyor. Kuru gürültü gibi geliyor bana daha çok. Ama sesi güzel ya 120lik passat ,ise o soğukken çıkardığı ses vijujuju diye ahhaha.
Ahahahahahaha sadece bende oluyor sanıyordum aynen öyle 1500-2500 devirlerde özellikle rampalarda çok tatlı ses çıkartıyor yani bir dizele göre çok yumuşak hiç kaba sesi yok. Traktör sesi geliyor ama çok tatlı bir ses.
 
  • Beğeni
Tepkiler: diesel_s3
motorun devirlenme isteği olsa da jettada gaz pedalının garip bir tepkisizliği var. gaz pedalı ile motor arasında sanki bir filtre varmış gibi gaz pedalındaki ani değişimleri algılamıyor.boşta gaz verirken çok hissediliyor özellikle. passatta da durum böyle mi?
------------------------------------------------------------------------------------------------
sesi çok hoş bence.
bu aracın neden 4500 devirde böyle ani tepki verdiğini öğrenemedim. bilen varsa bilgilendirirse sevinirim.
Aynı sorun Golf 5'de de var gaz pedalı elektrik destekli olduğundan olsa gere çok fazla boşluk var, sanki turbolu bir araçtaymış gibi algılamasını bekliyorum.
 
Gaz pedalı tepkisizliği muhtemelen hem dizel hem elektronik gaz pedalı olunca aradaki dolaylılık arttığından tepkime süresi artıyor.Bizim telli gazı olam Terios gaza bastığın anda ilk kalkışta uçuruyor,milimetrelerle arabaya hakim olabiliyorsun.Bu arada Passat 1.6 TDI için aynı şeyleri düşünüyorum motor sesi diğer 1.6 lar gibi değil farklı bir ses çıkarıyor.Performans bakımından çok bir şey beklememek lazım tork muadillerinden az çünkü.İlle de bir şeyler bekleniyorsa 1449 var :D
 
Son düzenleme:
Faz pedalı tepkisizliği muhtemelen hem dizel hem elektronik gaz pedalı olunca aradaki dolaylılık arttığından tepkime süresi artıyor.Bizim telli gazı olam Terios gaza bastığın anda ilk kalkışta uçuruyor,milimetrelerle arabaya hakim olabiliyorsun.Bu arada Passat 1.6 TDI için aynı şeyleri düşünüyorum motor sesi diğer 1.6 lar gibi değil farklı bir ses çıkarıyor.Performans bakımından çok bir şey beklememek lazım tork muadillerinden az çünkü.İlle de bir şeyler bekleniyorsa 1449 var :D
TDI motora yapılabilecek en iyi upgrade 1449 inşallah ileride şöyle bir turbo büyütme işlemi yapabilirim.
 
Aynı sorun Golf 5'de de var gaz pedalı elektrik destekli olduğundan olsa gere çok fazla boşluk var, sanki turbolu bir araçtaymış gibi algılamasını bekliyorum.
işin garibi elektronik pedallı 1.9 tdi caddyde böyle bir sorun yoktu. bastığın zaman fırlayan bir motor vardı. 1.6 tdi caddynin gaz pedalı da ölü gibi. 1.6 tdi 1800 devire kadar 1.9 tdi dan daha güçlü. ama tepki konusunda yazılım sıkıntılı gibi. belki emisyonu düşürme amaçlıdır, bu motorlar emisyon hilesinin uygulandığı motorlar çünkü.

Gaz pedalı tepkisizliği muhtemelen hem dizel hem elektronik gaz pedalı olunca aradaki dolaylılık arttığından tepkime süresi artıyor.Bizim telli gazı olam Terios gaza bastığın anda ilk kalkışta uçuruyor,milimetrelerle arabaya hakim olabiliyorsun.Bu arada Passat 1.6 TDI için aynı şeyleri düşünüyorum motor sesi diğer 1.6 lar gibi değil farklı bir ses çıkarıyor.Performans bakımından çok bir şey beklememek lazım tork muadillerinden az çünkü.İlle de bir şeyler bekleniyorsa 1449 var :D
1449 clh serisi ve sonrası için uygulanıyor sanırım. cay motorlarda genelde 1549 kullanılıyor. bir de cay motorların enjektörü gücü 170 hp civarında limitliyor diye duydum. clh ve diğerleri için 200 hp sınır değeri sanırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Bilenler bilir dream car olarak 2016'dan sonra tanıtılan modelleri pek sevmem. Tabii ki yeni her zaman yenidir hatta günlük kullanım için daha iyidir fakat "Dream car" olmak için özelleşmiş pek araba yok yenilerde bence istisnalar hariç tabii ki... O istisnalardan birkaçını bırakayım, günün birinde en azından birini bizzat çekmek de nasip olur umarım.




 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
Cay motor güzel devir çeviriyor valla. Torku da 2.500 devirde veriyor. Fakat araba 1600 kilograma yakın 105 HP 250 nm tork olunca 136lık bilimum CRDi motordan tokat yiyor. Birgün Cerato ile baya önlü arkalı gittik. Yol açılınca yetişemedim. 😀
motorun devirlenme isteği olsa da jettada gaz pedalının garip bir tepkisizliği var. gaz pedalı ile motor arasında sanki bir filtre varmış gibi gaz pedalındaki ani değişimleri algılamıyor.boşta gaz verirken çok hissediliyor özellikle. passatta da durum böyle mi?

Caddy'de de var maalesef bu durum. CAY motorun istekli olmasına rağmen özellikle 1800-2000 devir civarından hafif yürütmek isteyince turbo lag+ gaz pedalındaki tepkisizlik sanki basmamış gibi hissettiriyor, bazen acaba basmadım mı diye tekrar tekrar eziyorum pedalı. Özellikle rampada çok hissediyorum bu olayı ama bi vites küçültüp o ölü aralıktan kurtarınca baya sağlam gidiyor bence en azından 1600 kilo/105 hp olduğunu bilip uçarı bir performans beklemediğinizde Caddy'de gayet tatmin ediyor bence
 
Caddy'de de var maalesef bu durum. CAY motorun istekli olmasına rağmen özellikle 1800-2000 devir civarından hafif yürütmek isteyince turbo lag+ gaz pedalındaki tepkisizlik sanki basmamış gibi hissettiriyor, bazen acaba basmadım mı diye tekrar tekrar eziyorum pedalı. Özellikle rampada çok hissediyorum bu olayı ama bi vites küçültüp o ölü aralıktan kurtarınca baya sağlam gidiyor bence en azından 1600 kilo/105 hp olduğunu bilip uçarı bir performans beklemediğinizde Caddy'de gayet tatmin ediyor bence
Zaten otoban süratlerinde RPM 2000 ve üzeri olduğu için şehir içi bu kadar ölü araba uzun yolda nasıl böyle diye sorduruyor binenlere.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mehmeetakiff