Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark MK1

Yok mu güncel bir şeyler @Sirius ha bide sakın satma :D

Satmak falan
Ekli dosyayı görüntüle 34893
SP_A0139.jpg

şu jantlardan bulmuştum da vazgeçtim 16" Selespeed jantı arıyorum şuan, bir de kule gergisi gelebilir @stan üretirse ondan alırız hatatat
 
Ekli dosyayı görüntüle 34896
şu jantlardan bulmuştum da vazgeçtim 16" Selespeed jantı arıyorum şuan, bir de kule gergisi gelebilir @stan üretirse ondan alırız hatatat
Vay be zamanında 650 TL ye benim SS SW ye almıştım bunları kışlık yapmak için :D Ama iyi yapmışsın SS yada Teledial yönel :) Tüm gergilerden alabilirim bende alt ve kule olarak araba zaten kemik iyice kemik olsun :D bakalım ilk çukurda nereden trim sesi alacağım :D
 
Son düzenleme:
Vay be zamanında 650 TL ye benim SS SW ye almıştım bunları kışlık yapmak için :D Ama iyi yapmışsın SS yada Teledial yönel :) Tüm gergilerden alabilirim bende alt ve kule olarak araba zaten kemik iyice kemik olsun :D bakalım ilk çukurda nereden trim sesi alacağım :D
Ön alt tavsiye etmiyorum.
Trim sesleri azalıyor.
 
Arkadan çekiş 156 projesi yaptırır diyorsun yani :) JETEDE beğendi bu işi :D
Virajda kafayı inanılmaz çekiyor ama arkası berbat,arababın dinamiklerini bozuyor.
Virajda fren yapmak çok zorlaşıyor ve frene basmaya tedirgin ediyor.

Ben söküp 156'nın hakkını veren 17 jantlı birine verdim, onun da tepkileri aynıydı benle.
 
156-Filter-Oil.jpg

156-Delta-Integrale.jpeg
156-Delta-HF-Integrale.jpeg

Delta-Integrale.jpeg

IMG_20210528.jpeg

Birkaç ay ertelemenin ardından nihayet bakımımızı yaptık. Yağ olarak Motul Synergie+ 10W40 tercih ettim, bütçemi aşmasaydı 5W50'ye geçiş yapabilirdim. Orijinal yağ filtresi aldım. Hava filtresi olarak da Filtron yorumlara dayanarak tercih ettim. Bunun yanı sıra görsel olarak daha hoş olsalar da muz sileceklerden daha başarılı silmesinden dolayı telli sileceğe geri döndüm. Kışlık lastiklerden yazlıklara da geçiş yaptım, bu yaz son kez idare etsin dediğim lastikler ile bu yaz bol bol apaçilik yapacağız gibi. Aracın önü hala son derece dirayetli olsa da arkasını daha çabuk bırakıyor hatatat Bakım için sanayiye geldiğimde bir Lancia Delta HF Integrale ile karşılaşmam da günün sürprizi oldu. Araç orijinalmiş. Yıllardır yatar vaziyette olan araç yeniden toparlanıp yürür hale getirilecekmiş. Aracın içine oturduğumda hissettiklerim ise tarif edilemez. Bizzat rallilerde koşmuş bir araç, hala üzerinde yarış koltukları, rollcage ve ralli lastikleri ile duruyor. Aracın konsolu deri kaplı, dönemin kompakt araçlarını düşününce kalitesi hayli yüksek, zaten Lancia premium segmentte konumlandırılıyordu. Umarım bir gün kullanmak da nasip olur diyelim.
 
Ekli dosyayı görüntüle 35572
Ekli dosyayı görüntüle 35571Ekli dosyayı görüntüle 35570
Ekli dosyayı görüntüle 35573
Ekli dosyayı görüntüle 35574
Birkaç ay ertelemenin ardından nihayet bakımımızı yaptık. Yağ olarak Motul Synergie+ 10W40 tercih ettim, bütçemi aşmasaydı 5W50'ye geçiş yapabilirdim. Orijinal yağ filtresi aldım. Hava filtresi olarak da Filtron yorumlara dayanarak tercih ettim. Bunun yanı sıra görsel olarak daha hoş olsalar da muz sileceklerden daha başarılı silmesinden dolayı telli sileceğe geri döndüm. Kışlık lastiklerden yazlıklara da geçiş yaptım, bu yaz son kez idare etsin dediğim lastikler ile bu yaz bol bol apaçilik yapacağız gibi. Aracın önü hala son derece dirayetli olsa da arkasını daha çabuk bırakıyor hatatat Bakım için sanayiye geldiğimde bir Lancia Delta HF Integrale ile karşılaşmam da günün sürprizi oldu. Araç orijinalmiş. Yıllardır yatar vaziyette olan araç yeniden toparlanıp yürür hale getirilecekmiş. Aracın içine oturduğumda hissettiklerim ise tarif edilemez. Bizzat rallilerde koşmuş bir araç, hala üzerinde yarış koltukları, rollcage ve ralli lastikleri ile duruyor. Aracın konsolu deri kaplı, dönemin kompakt araçlarını düşününce kalitesi hayli yüksek, zaten Lancia premium segmentte konumlandırılıyordu. Umarım bir gün kullanmak da nasip olur diyelim.

Motul 10W40 6100+ ile devam et bence hiç 5W50 zorlama benim önerim ki zaten çoğu Alfa sahibi 10W40 devam ediyorlar :) Filtron iyi yapmışsın , orijinal filtrede keza öyle güzel bir iş olmuş , hadi geçmiş olsun ve hayırlı olsun kardeşe :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sirius
IMG_20210622.jpeg

ignition-coil-old.jpg

Sökülen eski tip bobin ve kablo kiti (temsili foto)
ignition-coil.jpg

Yeni takılan bobin ve kablo kiti (temsili foto)
156-Frontend.jpeg

Güncelleme çekelim, immobilizer ışığı yanması sebebi ile hazır servise gitmişken, aracı aldığımdan beri hiç baktırmadığım bujileri bir kontrol edelim dedik ve sonucunda bobin kiti ve buji takımının değişimi ile ayrıldık. Buji kablolarında, pipolarda ve bobinde kırık kopuk yerler vardı bu nedenle komple orijinal parçalar ile değişimi yapıldı. Bujiler de Twin Spark motorlar için üretilmiş orijinal NGK bujiler ile değişti. İşlem sırasında pek fotoğraf çekmedim maalesef.
 
ngklar kaç kuruş oldu :)
Bujiler iyi durumda olmadığı, hemen o an değiştiği için masrafı tuzlu oldu. 850 TL Alfa logolu NGK'ler için ödediğim para. alfayedek.net'te Alfa logolu NGK 700, normali 450 TL civarı bi fiyat var, daha uyguna bulunuyor. İşçilik ücreti düşüldüğü için fiyat yine aynı kapıya çıktı orası ayrı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
IMG_20210930_1342.jpg

IMG_20210930_1359.jpg

IMG_20210930_1400.jpg

Güncelleme.
Kışa girmeden antifrizi yeniledik. Aracın frenleme performansından memnun değildim nitekim aracın üzerindeki disk ve balatayı sökünce nedeni ortaya çıktı; araca 1.6 motor Fiat'lara takılan fren balatalarından takılmış. Balata küçük olduğundan diskin çeyrek büyüklükte kısmına basmıyordu. Orijinal boyutta Walburg disk ve Ferodo fren balatası ile değişim yapıldı.

IMG_20210907.jpg

Ordu, Karadeniz Sahili.
 
IMG_20220204_1208.jpg

IMG_20220204_1206.jpg

IMG_20220204.jpeg

Bi güncel çekelim. Şubat'ın başında periyodik 10 bin km bakımımızı yaptık. Yağ olarak Shell Helix HX6 10W40 tercih ettim. Şimdiye kadar yaptığım tüm bakımlarda farklı yağlar kullandım ancak aralarında fark hissedemiyorum sessizlik ve performans olarak :D ben de mi sorun var. Yağ filtresi Bosch, hava filtresiyse yine Filtron takıldı. Bosch Aerotwin sileceklerden memnun kalmamamın ardından bu kez @Toprak'ın önerisiyle Valeo First taktım şimdilik memnunum sessiz ve güzel siliyor. Kısa farların aydınlatmasından memnun değildim standart Osram H7 ampül alıp değiştirdim. Şu soğuk Ankara ayazında aracın içinde de üşüyordum kalorifer peteğinin tıkalı olduğu tespit edildi, açtırdıktan sonra içeride terletecek kadar ısıtmaya başladı dünya varmış :D
 
Ekli dosyayı görüntüle 38416
Ekli dosyayı görüntüle 38417
Ekli dosyayı görüntüle 38418
Bi güncel çekelim. Şubat'ın başında periyodik 10 bin km bakımımızı yaptık. Yağ olarak Shell Helix HX6 10W40 tercih ettim. Şimdiye kadar yaptığım tüm bakımlarda farklı yağlar kullandım ancak aralarında fark hissedemiyorum sessizlik ve performans olarak :D ben de mi sorun var. Yağ filtresi Bosch, hava filtresiyse yine Filtron takıldı. Bosch Aerotwin sileceklerden memnun kalmamamın ardından bu kez @Toprak'ın önerisiyle Valeo First taktım şimdilik memnunum sessiz ve güzel siliyor. Kısa farların aydınlatmasından memnun değildim standart Osram H7 ampül alıp değiştirdim. Şu soğuk Ankara ayazında aracın içinde de üşüyordum kalorifer peteğinin tıkalı olduğu tespit edildi, açtırdıktan sonra içeride terletecek kadar ısıtmaya başladı dünya varmış :D
Silecekten memnun kalırsın diye umuyorum, bi takım eskittim 1.5 yıla yakın kullandım, camda donmasa daha giderdi belki :D bakım da hayırlı olsun
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Sirius
Alfa Romeo almayı kafama koymuşken kendimi bu konuda buldum ve bazı şeyler biraz daha netleşti gibi :) . Kazasız belasız sürüşler dilerim