AÇIK Hararet

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan furkano
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

furkano

Panpa
326
Marka
Citroen
Aracımın harareti geçenlerde 90'ı geçince radyatör suyunu kontrol ettim, eksildiğini gördüm , suyunu saf su ve antifriz ile tamamlayıp servise götürdüm.Servis radyatörün değişmesi gerektiğini ama üretimi olmadığını söyledi. ( Bu arada hararet sadece şehir içi trafikte oluyor , çevre yolu- otoban gibi son viteste gidebildiğim yerlerde hızlıca düşüyor, örneğin sanayinin içinde geziyordum , hararet 90'ı geçecek oldu hemen sanayinin yanındaki geniş yola çıktım ve bir dakika olmadan 65-70 lere indi )Bende bir çözüm bulana kadar Würth'ün radyatör sızıntı önleyici ürününü denemeye karar verdim.Talimatlara uygun şekilde radyatör suyuna ekledim.Kaput açık şekilde çalıştırdım, hararet 90' gelmeye yakın radyatör su deposundan ( *araçta genleşme kabı yok bu arada) su sızdığını farkettim.Borularda ya da radyatörün başka bir yerinde sızıntı göremedim.Muhtemelen sorun sadece su deposunda.Su deposu ayrı olarak satılıyor mudur bilmiyorum ama en iyisi sanırım radyatörü komple yenilemek. IMG_20210525_194221.jpg
Şöyle bir durum var ; görseldeki radyatör 306 GTİ'a ait.Siteye şasi numarasını gönderdim , aracınızla uyumlu gözükmüyor dediler ama görünüm olarak benimkinin aynısı ve 306 Gti ile benim arabanın motor içi de aynı yerleşim olarak . Sizce bu radyatör benim araca benimki ile birebir aynı olmasa bile monte edilebilir mi ?
 
Aracımın harareti geçenlerde 90'ı geçince radyatör suyunu kontrol ettim, eksildiğini gördüm , suyunu saf su ve antifriz ile tamamlayıp servise götürdüm.Servis radyatörün değişmesi gerektiğini ama üretimi olmadığını söyledi. ( Bu arada hararet sadece şehir içi trafikte oluyor , çevre yolu- otoban gibi son viteste gidebildiğim yerlerde hızlıca düşüyor, örneğin sanayinin içinde geziyordum , hararet 90'ı geçecek oldu hemen sanayinin yanındaki geniş yola çıktım ve bir dakika olmadan 65-70 lere indi )Bende bir çözüm bulana kadar Würth'ün radyatör sızıntı önleyici ürününü denemeye karar verdim.Talimatlara uygun şekilde radyatör suyuna ekledim.Kaput açık şekilde çalıştırdım, hararet 90' gelmeye yakın radyatör su deposundan ( *araçta genleşme kabı yok bu arada) su sızdığını farkettim.Borularda ya da radyatörün başka bir yerinde sızıntı göremedim.Muhtemelen sorun sadece su deposunda.Su deposu ayrı olarak satılıyor mudur bilmiyorum ama en iyisi sanırım radyatörü komple yenilemek. Ekli dosyayı görüntüle 35529
Şöyle bir durum var ; görseldeki radyatör 306 GTİ'a ait.Siteye şasi numarasını gönderdim , aracınızla uyumlu gözükmüyor dediler ama görünüm olarak benimkinin aynısı ve 306 Gti ile benim arabanın motor içi de aynı yerleşim olarak . Sizce bu radyatör benim araca benimki ile birebir aynı olmasa bile monte edilebilir mi ?
Farklı araçların radyatörlerini sanayide sıklıkla farklı araçlar üstüne takabiliyorlar tabii ki önerdiğim bir uygulama değil ama eğer şuanki halinden daha sağlıklı çalışacak ve aracı yormayacaksa ustalardan da onay alındıysa ve ayak monte yerleri de çok az bir oynama ile oturuyorsa olabilir.

Sonuçta 2.0 306 GTi ile VTS aynı motorları kullanan bir araç ayak yerleri uyduktan sonra bir problem yaşanacağını sanmıyorum. Yeterki yapacak usta olsun.
 
Farklı araçların radyatörlerini sanayide sıklıkla farklı araçlar üstüne takabiliyorlar tabii ki önerdiğim bir uygulama değil ama eğer şuanki halinden daha sağlıklı çalışacak ve aracı yormayacaksa ustalardan da onay alındıysa ve ayak monte yerleri de çok az bir oynama ile oturuyorsa olabilir.

Sonuçta 2.0 306 GTi ile VTS aynı motorları kullanan bir araç ayak yerleri uyduktan sonra bir problem yaşanacağını sanmıyorum. Yeterki yapacak usta olsun.
Eyvallah, radyatörcü var sanayide, ona danışıp ona göre hareket ederim.
 
Su sisteminin basıncını genelde Radyatör su deposunun kapağı ayarlıyor, eğer bu kapağın kaç bar basınçta çalıştığını öğrenebiliyorsanız , ve ikisi de aynı basınçta çalışıyorsa yeni radyatör eskisinden daha küçük veya aşırı büyük olmadığı sürece sorun olacağını sanmam. Zaten muhtemelen aynı motora aynı radyatörü koymuşlardır
 
Son düzenleme:
Su sisteminin basıncını genelde Radyatör su deposunun kapağı ayarlıyor, eğer bu kapağın kaç bar basınçta çalıştığını öğrenebiliyorsanız , ve ikisi de aynı basınçta çalışıyorsa yeni radyatör eskisinden daha küçük veya aşırı büyük olmadığı sürece sorun olacağını sanmam. Zaten muhtemelen aynı motora aynı radyatörü koymuşlardır
Teşekkür ederim.
 
Hocam şehir içinde hararetin 90+ olup akan trafikte aşağılara düşmesi bizim araçlarda normal bir durum mu acaba? Sizin tek şikayetiniz su eksiltmesi mi yoksa bu ibre oynaması meselesine müdahale etmeyi düşünüyor musunuz?
 
Hocam şehir içinde hararetin 90+ olup akan trafikte aşağılara düşmesi bizim araçlarda normal bir durum mu acaba? Sizin tek şikayetiniz su eksiltmesi mi yoksa bu ibre oynaması meselesine müdahale etmeyi düşünüyor musunuz?
İbre oynaması normal değil ustam bende yaşadım aynı durumu şehir içi yüksek uzun yolda düşüktü termostat değiştirdim düzeldi. Sağlıklı bir araçta uzun yol ya da şehir içi ibre oynamaması gerekli diye biliyorum ben. Bu hararet düşüklüğü uzun yolda yakıtı çok etkiliyor ayrıca onuda yaşadım acı bir şekilde :)
 
Son düzenleme:
Hocam şehir içinde hararetin 90+ olup akan trafikte aşağılara düşmesi bizim araçlarda normal bir durum mu acaba? Sizin tek şikayetiniz su eksiltmesi mi yoksa bu ibre oynaması meselesine müdahale etmeyi düşünüyor musunuz?
aşağı düşmesi termostattan, çok yukarı çıkması fandan olur genelde. Fanın kendisi veya fanı kontrol eden sensörler, ısı sensörleri vs. sağlıklı çalışan araba 4-5 derecelik bi aralıkta gezer altına üstüne pek çıkmaz
 
Hocam şehir içinde hararetin 90+ olup akan trafikte aşağılara düşmesi bizim araçlarda normal bir durum mu acaba? Sizin tek şikayetiniz su eksiltmesi mi yoksa bu ibre oynaması meselesine müdahale etmeyi düşünüyor musunuz?
Normal bir durum değil, daha önce hep 90 sabitti, su eksiltme olayından sonra ibre oynaması gerçekleşti.Normalde ibre 90'a çıkıp stop edene kadar şehir içi -dışı , trafik durumu farketmeksizin 90'da kalıyor. Radyatörü yenileyince ibre oynaması olayı da çözülür , çünkü su eksiltme olmadan önce öyle bir durum yoktu.Ama radyatör yenilendikten sonra tekrar yaşanırsa kontrol ettiririm tabiki.
 
Son düzenleme:
Su seviyesinin düşmesi sebebiyle hararet hatalı şekilde düşük gözükebilir. Çünkü soğutma suyunun sıcaklığı ölçülüyor. Aslında 90+ oluyor dediğiniz yerde daha da yüksek olma ihtimali var. İbrenin sapıtmasının sebebi sistemdeki su miktarının dengesizliği olabilir. Termostattan ötürü de olabilir tabii ama yine de tek sebep olarak ona kilitlenmeyin. Su kaçağı olabilecek her yeri gözden geçirin/geçirtin.
 
Müşürleri kontrol edebilirsiniz bazen de müşürler bozulunca insanı aldatabiliyor her şeyi değiştirtikten aa müşürdenmiş demek üzücü oluyor.
 
Bendeki durum şöyle;
Akan trafikfe ibre, havanın sıcaklığına bağlı olarak 90- 90+ şeklinde biyerde sabitlenebiliyor ama 90'ın üzerinde sabitlenmiyor.
Sıkışık trafikte ise ibreden gözüktüğüne göre 100 derece civarına çok çabucak tırmanıyor ve araç bu noktada fan açıyor. Sıklıkla fan devreye giriyor böyle durumlarda. Bu da fanın devreye girdiği sıcaklık:
20210526_152657.jpg
 
Son düzenleme:
@mete069 Bence aracınızın soğutma sistemini kontrol ettirmenizde fayda var.Benimki su eksiltme olayına kadar hiç geçmemişti 90'ı , buna yaz sıcağında şehir içi ortalama hızın 10-15 km/h olduğu durumlar ve performanslı kullanım da dahil.
 
Benim arabada bazen geçiyor 95 civarlarına geliyor , ben antifrizime güveniyorum çünkü donma değil kaynama noktasını da yükseltiyor , bakalım usta termostat dedi bana ama sonuç ne olacak. Takipteyim konuyu, geçmiş olsun ikimize de.
 
Uno'da sıkışık trafikte hararet 95 e geliyor, yol açılınca 85 e kendini sabitliyor. Termostat devirdaim vs değişti. Soğutma sistemi radyatör haric komple yenilendi ama hala durum aynı. Ben de saldım artık kime gitsem bunlar böyle diyor :D
 
hararetten dem vuranlara Vezüv Yanardağı seyyar çıkış kapısı olan Opel in, geleneksel kaput açılma merasimine katılmalarını tavsiye ederim.

motor sıcaktır, kırmızı motora bakılmak istenilir, kaput açılır...
..ve o anki diyaloglar sırası ile;

- abi eski opel işte yaa ♥
- bunlar afrika için 180 beygirmiş !!
- fanmı çalışıyo ya bişey üflüyo ???
- abi hararet yapmış bu :(
- alttan mangalmı yanıyo ? */-kllgkdg
- boncuk boncuk terlemeler (birbirine bakışmalar)
- sessizce uzaklaşırken; hararet yapmış bi ton masraf çıkar bundan :)
 
hararetten dem vuranlara Vezüv Yanardağı seyyar çıkış kapısı olan Opel in, geleneksel kaput açılma merasimine katılmalarını tavsiye ederim.

motor sıcaktır, kırmızı motora bakılmak istenilir, kaput açılır...
..ve o anki diyaloglar sırası ile;

- abi eski opel işte yaa ♥
- bunlar afrika için 180 beygirmiş !!
- fanmı çalışıyo ya bişey üflüyo ???
- abi hararet yapmış bu :(
- alttan mangalmı yanıyo ? */-kllgkdg
- boncuk boncuk terlemeler (birbirine bakışmalar)
- sessizce uzaklaşırken; hararet yapmış bi ton masraf çıkar bundan :)
IMG20210527171056-01.jpeg
Opel sıcak sever :D