AÇIK Hararet

furkano

Panpa
7 Eki 2016
326
1,360
3,095
Marka
Citroen
Aracımın harareti geçenlerde 90'ı geçince radyatör suyunu kontrol ettim, eksildiğini gördüm , suyunu saf su ve antifriz ile tamamlayıp servise götürdüm.Servis radyatörün değişmesi gerektiğini ama üretimi olmadığını söyledi. ( Bu arada hararet sadece şehir içi trafikte oluyor , çevre yolu- otoban gibi son viteste gidebildiğim yerlerde hızlıca düşüyor, örneğin sanayinin içinde geziyordum , hararet 90'ı geçecek oldu hemen sanayinin yanındaki geniş yola çıktım ve bir dakika olmadan 65-70 lere indi )Bende bir çözüm bulana kadar Würth'ün radyatör sızıntı önleyici ürününü denemeye karar verdim.Talimatlara uygun şekilde radyatör suyuna ekledim.Kaput açık şekilde çalıştırdım, hararet 90' gelmeye yakın radyatör su deposundan ( *araçta genleşme kabı yok bu arada) su sızdığını farkettim.Borularda ya da radyatörün başka bir yerinde sızıntı göremedim.Muhtemelen sorun sadece su deposunda.Su deposu ayrı olarak satılıyor mudur bilmiyorum ama en iyisi sanırım radyatörü komple yenilemek. IMG_20210525_194221.jpg
Şöyle bir durum var ; görseldeki radyatör 306 GTİ'a ait.Siteye şasi numarasını gönderdim , aracınızla uyumlu gözükmüyor dediler ama görünüm olarak benimkinin aynısı ve 306 Gti ile benim arabanın motor içi de aynı yerleşim olarak . Sizce bu radyatör benim araca benimki ile birebir aynı olmasa bile monte edilebilir mi ?
 

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
Hocam şehir içinde hararetin 90+ olup akan trafikte aşağılara düşmesi bizim araçlarda normal bir durum mu acaba? Sizin tek şikayetiniz su eksiltmesi mi yoksa bu ibre oynaması meselesine müdahale etmeyi düşünüyor musunuz?
İbre oynaması normal değil ustam bende yaşadım aynı durumu şehir içi yüksek uzun yolda düşüktü termostat değiştirdim düzeldi. Sağlıklı bir araçta uzun yol ya da şehir içi ibre oynamaması gerekli diye biliyorum ben. Bu hararet düşüklüğü uzun yolda yakıtı çok etkiliyor ayrıca onuda yaşadım acı bir şekilde :)
 
Son düzenleme:

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
22 Şub 2019
391
1,141
2,395
istanbul
Marka
Opel
hararetten dem vuranlara Vezüv Yanardağı seyyar çıkış kapısı olan Opel in, geleneksel kaput açılma merasimine katılmalarını tavsiye ederim.

motor sıcaktır, kırmızı motora bakılmak istenilir, kaput açılır...
..ve o anki diyaloglar sırası ile;

- abi eski opel işte yaa ♥
- bunlar afrika için 180 beygirmiş !!
- fanmı çalışıyo ya bişey üflüyo ???
- abi hararet yapmış bu :(
- alttan mangalmı yanıyo ? */-kllgkdg
- boncuk boncuk terlemeler (birbirine bakışmalar)
- sessizce uzaklaşırken; hararet yapmış bi ton masraf çıkar bundan :)
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Aracımın harareti geçenlerde 90'ı geçince radyatör suyunu kontrol ettim, eksildiğini gördüm , suyunu saf su ve antifriz ile tamamlayıp servise götürdüm.Servis radyatörün değişmesi gerektiğini ama üretimi olmadığını söyledi. ( Bu arada hararet sadece şehir içi trafikte oluyor , çevre yolu- otoban gibi son viteste gidebildiğim yerlerde hızlıca düşüyor, örneğin sanayinin içinde geziyordum , hararet 90'ı geçecek oldu hemen sanayinin yanındaki geniş yola çıktım ve bir dakika olmadan 65-70 lere indi )Bende bir çözüm bulana kadar Würth'ün radyatör sızıntı önleyici ürününü denemeye karar verdim.Talimatlara uygun şekilde radyatör suyuna ekledim.Kaput açık şekilde çalıştırdım, hararet 90' gelmeye yakın radyatör su deposundan ( *araçta genleşme kabı yok bu arada) su sızdığını farkettim.Borularda ya da radyatörün başka bir yerinde sızıntı göremedim.Muhtemelen sorun sadece su deposunda.Su deposu ayrı olarak satılıyor mudur bilmiyorum ama en iyisi sanırım radyatörü komple yenilemek. Ekli dosyayı görüntüle 35529
Şöyle bir durum var ; görseldeki radyatör 306 GTİ'a ait.Siteye şasi numarasını gönderdim , aracınızla uyumlu gözükmüyor dediler ama görünüm olarak benimkinin aynısı ve 306 Gti ile benim arabanın motor içi de aynı yerleşim olarak . Sizce bu radyatör benim araca benimki ile birebir aynı olmasa bile monte edilebilir mi ?
Farklı araçların radyatörlerini sanayide sıklıkla farklı araçlar üstüne takabiliyorlar tabii ki önerdiğim bir uygulama değil ama eğer şuanki halinden daha sağlıklı çalışacak ve aracı yormayacaksa ustalardan da onay alındıysa ve ayak monte yerleri de çok az bir oynama ile oturuyorsa olabilir.

Sonuçta 2.0 306 GTi ile VTS aynı motorları kullanan bir araç ayak yerleri uyduktan sonra bir problem yaşanacağını sanmıyorum. Yeterki yapacak usta olsun.
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,889
26,281
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Su sisteminin basıncını genelde Radyatör su deposunun kapağı ayarlıyor, eğer bu kapağın kaç bar basınçta çalıştığını öğrenebiliyorsanız , ve ikisi de aynı basınçta çalışıyorsa yeni radyatör eskisinden daha küçük veya aşırı büyük olmadığı sürece sorun olacağını sanmam. Zaten muhtemelen aynı motora aynı radyatörü koymuşlardır
 
Son düzenleme:

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,889
26,281
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Hocam şehir içinde hararetin 90+ olup akan trafikte aşağılara düşmesi bizim araçlarda normal bir durum mu acaba? Sizin tek şikayetiniz su eksiltmesi mi yoksa bu ibre oynaması meselesine müdahale etmeyi düşünüyor musunuz?
aşağı düşmesi termostattan, çok yukarı çıkması fandan olur genelde. Fanın kendisi veya fanı kontrol eden sensörler, ısı sensörleri vs. sağlıklı çalışan araba 4-5 derecelik bi aralıkta gezer altına üstüne pek çıkmaz
 

furkano

Panpa
7 Eki 2016
326
1,360
3,095
Marka
Citroen
Konuma bir güncelleme yapayım: Bir hafta kadar önce oto yedek marketten 306 GTİ radyatörü sipariş etmiştim, dün taktırdım, yine geçti 90⁰yi hararet.Taktırdığım yere götürdüm.Açık yola girince hararetin hızlı bir şekilde düştüğünü belirttim ustaya ,bunun üstüne termostatı söktük, termostatım işlevini yitirmiş, yazın termostatsız binebilirsin dediler ama yeni bir termostat taktıracağım.
Araba 95⁰ derecede fan açıyor ve 90⁰ye düşürüyor.Onda bir sıkıntı yok çok şükür.Ben araba 95⁰ye gelmeden kontak kapattığım için fan açma problemi var gibi hareket ettim. Benim beklentim 90⁰yi geçer geçmez açması. Daha önce 7 yıl kullandığım Accent 90⁰yi hiçbir koşulda ,o kadar tepesine de binmeme rağmen geçmediği için ürktüm biraz açıkçası.O yüzden manuel fan açma düğmesi yaptırmayı düşünüyorum.
 

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
Konuma bir güncelleme yapayım: Bir hafta kadar önce oto yedek marketten 306 GTİ radyatörü sipariş etmiştim, dün taktırdım, yine geçti 90⁰yi hararet.Taktırdığım yere götürdüm.Açık yola girince hararetin hızlı bir şekilde düştüğünü belirttim ustaya ,bunun üstüne termostatı söktük, termostatım işlevini yitirmiş, yazın termostatsız binebilirsin dediler ama yeni bir termostat taktıracağım.
Araba 95⁰ derecede fan açıyor ve 90⁰ye düşürüyor.Onda bir sıkıntı yok çok şükür.Ben araba 95⁰ye gelmeden kontak kapattığım için fan açma problemi var gibi hareket ettim. Benim beklentim 90⁰yi geçer geçmez açması. Daha önce 7 yıl kullandığım Accent 90⁰yi hiçbir koşulda ,o kadar tepesine de binmeme rağmen geçmediği için ürktüm biraz açıkçası.O yüzden manuel fan açma düğmesi yaptırmayı düşünüyorum.
Termostatsız binilmez ustalarında işine mi ne geliyor herkese öyle diyorlar. Su sürekli radyatöre gidecek araç ideal çalışma sıcaklığında çalışmayacak. Uzun yolda hele çok zararlı. Fan müşürü düşük dereceli varsa onu takabilirsiniz düğme yaptırmak yerine.
 

furkano

Panpa
7 Eki 2016
326
1,360
3,095
Marka
Citroen
Bir güncelleme yapayım ,Ed China tipli elektrikçime manuel fan düğmesi takdırdım, 90⁰yi biraz geçince açıyorum, düşürüyorum.95⁰ye kendi gelince açıyor ama oraya kadar beklemek istemiyorum.87lik müşür takma olayını da sordum , o bu arabaya olmaz dedi.
 

Ekli dosyalar

  • IMG20210624191234.jpg
    IMG20210624191234.jpg
    2 MB · Görüntüleme: 0

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,787
3
9,750
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Benim arabada bazen geçiyor 95 civarlarına geliyor , ben antifrizime güveniyorum çünkü donma değil kaynama noktasını da yükseltiyor , bakalım usta termostat dedi bana ama sonuç ne olacak. Takipteyim konuyu, geçmiş olsun ikimize de.
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,787
3
9,750
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
hararetten dem vuranlara Vezüv Yanardağı seyyar çıkış kapısı olan Opel in, geleneksel kaput açılma merasimine katılmalarını tavsiye ederim.

motor sıcaktır, kırmızı motora bakılmak istenilir, kaput açılır...
..ve o anki diyaloglar sırası ile;

- abi eski opel işte yaa ♥
- bunlar afrika için 180 beygirmiş !!
- fanmı çalışıyo ya bişey üflüyo ???
- abi hararet yapmış bu :(
- alttan mangalmı yanıyo ? */-kllgkdg
- boncuk boncuk terlemeler (birbirine bakışmalar)
- sessizce uzaklaşırken; hararet yapmış bi ton masraf çıkar bundan :)

Kesinlikle öyle :D

1D2E1736-0A21-4D06-B7D9-CDB9600CACE8.jpeg
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Konuma bir güncelleme yapayım: Bir hafta kadar önce oto yedek marketten 306 GTİ radyatörü sipariş etmiştim, dün taktırdım, yine geçti 90⁰yi hararet.Taktırdığım yere götürdüm.Açık yola girince hararetin hızlı bir şekilde düştüğünü belirttim ustaya ,bunun üstüne termostatı söktük, termostatım işlevini yitirmiş, yazın termostatsız binebilirsin dediler ama yeni bir termostat taktıracağım.
Araba 95⁰ derecede fan açıyor ve 90⁰ye düşürüyor.Onda bir sıkıntı yok çok şükür.Ben araba 95⁰ye gelmeden kontak kapattığım için fan açma problemi var gibi hareket ettim. Benim beklentim 90⁰yi geçer geçmez açması. Daha önce 7 yıl kullandığım Accent 90⁰yi hiçbir koşulda ,o kadar tepesine de binmeme rağmen geçmediği için ürktüm biraz açıkçası.O yüzden manuel fan açma düğmesi yaptırmayı düşünüyorum.

Benim aracın orijinal fan müşürü 102'lik daha geçen gün 87'lik Valeo(Parça kodunu yazabilirim istersen)-Tofaş Fan müşürü taktırdım şu an kafam o kadar rahat ki tüm sıcak sahil kentlerini tek marş trafik dahil gezebilirim güveni geldi. Sana tavsiyem orijinal 95'lik fan müşürü tesisatını(soketini vs) bozmadan, bir elektirikçide harici 87'lik Valeo fan müşürü taktır.

Not:Bunu yaptırmak zorundaydım çünkü aracın külbütör ve bir kaç kapağı plastik 102 derece çok ciddi bir ısı aracı yormaktansa fanı yorayım istedim.
 
Son düzenleme:

furkano

Panpa
7 Eki 2016
326
1,360
3,095
Marka
Citroen
Hocam şehir içinde hararetin 90+ olup akan trafikte aşağılara düşmesi bizim araçlarda normal bir durum mu acaba? Sizin tek şikayetiniz su eksiltmesi mi yoksa bu ibre oynaması meselesine müdahale etmeyi düşünüyor musunuz?
Normal bir durum değil, daha önce hep 90 sabitti, su eksiltme olayından sonra ibre oynaması gerçekleşti.Normalde ibre 90'a çıkıp stop edene kadar şehir içi -dışı , trafik durumu farketmeksizin 90'da kalıyor. Radyatörü yenileyince ibre oynaması olayı da çözülür , çünkü su eksiltme olmadan önce öyle bir durum yoktu.Ama radyatör yenilendikten sonra tekrar yaşanırsa kontrol ettiririm tabiki.
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,090
7
51,498
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Su seviyesinin düşmesi sebebiyle hararet hatalı şekilde düşük gözükebilir. Çünkü soğutma suyunun sıcaklığı ölçülüyor. Aslında 90+ oluyor dediğiniz yerde daha da yüksek olma ihtimali var. İbrenin sapıtmasının sebebi sistemdeki su miktarının dengesizliği olabilir. Termostattan ötürü de olabilir tabii ama yine de tek sebep olarak ona kilitlenmeyin. Su kaçağı olabilecek her yeri gözden geçirin/geçirtin.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Müşürleri kontrol edebilirsiniz bazen de müşürler bozulunca insanı aldatabiliyor her şeyi değiştirtikten aa müşürdenmiş demek üzücü oluyor.
 

furkano

Panpa
7 Eki 2016
326
1,360
3,095
Marka
Citroen
@mete069 Bence aracınızın soğutma sistemini kontrol ettirmenizde fayda var.Benimki su eksiltme olayına kadar hiç geçmemişti 90'ı , buna yaz sıcağında şehir içi ortalama hızın 10-15 km/h olduğu durumlar ve performanslı kullanım da dahil.
 

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,622
18,414
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Uno'da sıkışık trafikte hararet 95 e geliyor, yol açılınca 85 e kendini sabitliyor. Termostat devirdaim vs değişti. Soğutma sistemi radyatör haric komple yenilendi ama hala durum aynı. Ben de saldım artık kime gitsem bunlar böyle diyor :D
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,889
26,281
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Ben gizli bir şekilde göze batmayacak fan düğmesini eski aracı olanlara genel olarak tavsiye ederim her ihtimale karşı bi önlem olarak. Sırf fan müşürü bozup açmadığı için ciddi sorun yaşayanlar görüyorum gruplarda falan bu ara

95 derecede de pek bişey yok bence ford grubu 105te falan açıyo fiestasından focusuna, opeller de 100 civarı galiba
 
Son düzenleme:

furkano

Panpa
7 Eki 2016
326
1,360
3,095
Marka
Citroen
Benim aracın orijinal fan müşürü 102'lik daha geçen gün 87'lik Valeo(Parça kodunu yazabilirim istersen)-Tofaş Fan müşürü taktırdım şu an kafam o kadar rahat ki tüm sıcak sahil kentlerini tek marş trafik dahil gezebilirim güveni geldi. Sana tavsiyem orijinal 95'lik fan müşürü tesisatını(soketini vs) bozmadan, bir elektirikçide harici 87'lik Valeo fan müşürü taktır.

Not:Bunu yaptırmak zorundaydım çünkü aracın külbütör ve bir kaç kapağı plastik 102 derece çok ciddi bir ısı aracı yormaktansa fanı yorayım istedim.
Elektrikçimle konuşayım , 87'lik fan müşürü sanayideki parçacılarda vardır mutlaka, dediğin şekilde taktırırım, kafam rahat eder benim de .
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım