Trafik kazasında kim hatalı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan fixit
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

fixit

Asfalt Kurutucu
15
Kazaa.png


Hafif bir çarpışma ancak sormak istedim. Hangi araç ne kadar hatalı?
 
Trafik polisi değilim ama eğer yol tek şeritli mahalle yolu ise çöp kamyonunu sollamak için öteki şeride geçen A aracı kusurun büyüğünü alır gibime geliyor.

Ayrıca çöp kamyonu da yolun köşesinde durduğu için tehlikeli bir yerde duraksamış.
 
Çok daha fazla detay lazım , trafik işaretleri , kasisler , yaya yolları , trafik akış miktarı , hız limiti uyarıları gibi gibi uzayıp gider :)

Ama tutalım ki bu krokiden yorumluyoruz iki araçta da hata payı var A aracı sağ taraftaki görüş alanını göremediği için hız kesip bakış yapmıyorsa , B aracıda sol taraftaki görüş açısının kapalı olduğu görüp yavaşlamıyorsa iki aracında hata payı vardır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fixit ve kaanc5
Pratikten, yaşanan senaryolardan cevap verebilirim: A kusurlu.

Farklı bir senaryoda görüşü kapatan araçlar (bir de sığır valeler) nedeniyle ben de kaza yapmıştım. Kusuru 8/8 karşı tarafa verdiler, görüşü kapatan araç filan dinlemediler.

Buna çok yakın senaryoda ablamın aracı B olmuştu. Tek fark çöp kamyonu gibi bir duvar B'nin görüş alanını kapatıyordu. B aracı kontrolsüz çıkmasına rağmen tüm kusuru A'ya vermişlerdi.
 
Ben de o düşüncedeyim.
Trafik polisi değilim ama eğer yol tek şeritli mahalle yolu ise çöp kamyonunu sollamak için öteki şeride geçen A aracı kusurun büyüğünü alır gibime geliyor.

Ayrıca çöp kamyonu da yolun köşesinde durduğu için tehlikeli bir yerde duraksamış.
Zaten bu olayın sebebi direkt çöp kamyonu.
Herhangi bir işaret yoksa A aracı %100 kusurlu yol hakkı sağdan gelenin
Herhangi bir işaret ve levha yokmuş.
Çok daha fazla detay lazım , trafik işaretleri , kasisler , yaya yolları , trafik akış miktarı , hız limiti uyarıları gibi gibi uzayıp gider :)

Ama tutalım ki bu krokiden yorumluyoruz iki araçta da hata payı var A aracı sağ taraftaki görüş alanını göremediği için hız kesip bakış yapmıyorsa , B aracıda sol taraftaki görüş açısının kapalı olduğu görüp yavaşlamıyorsa iki aracında hata payı vardır.
Vereyim detayı kazayı ben yaşamadım ama hakimim. Trafik işareti, ışık, uyarı yok. İlgili bölgede kasis ve yaya yolu da yok. Trafik akış miktarı oldukça akıcı. Araç hızları olması gerektiği kadar.
Pratikten, yaşanan senaryolardan cevap verebilirim: A kusurlu.

Farklı bir senaryoda görüşü kapatan araçlar (bir de sığır valeler) nedeniyle ben de kaza yapmıştım. Kusuru 8/8 karşı tarafa verdiler, görüşü kapatan araç filan dinlemediler.

Buna çok yakın senaryoda ablamın aracı B olmuştu. Tek fark çöp kamyonu gibi bir duvar B'nin görüş alanını kapatıyordu. B aracı kontrolsüz çıkmasına rağmen tüm kusuru A'ya vermişlerdi.
Nedeni hakkında bir fikriniz var mı hocam? Bana iki tarafta aynı oranda hatalı gibi geldi.
 
Bana da A hatalı gibi geldi. Sebebi ise kendi şeridinden değil karşı şeritten yoka çıkması. B aracı normal şartlarda o şeritten o yöne giden bir araç beklemez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Teoride "yol hakkı sağı boş olanındır " ama burada bir çöp kamyonu faktörü var. O yüzden iki araç da hatalı bence. Biri hem sollamaya çıkıp hem de dört yol ağzında kontrol için durmuyor ya da durabilecek kadar yavaşlamıyor,diğeri de duran çöp kamyonu olduğunu görüp, geçebilecek bir araba olduğunu idrak etmiyor ya da ediyorsa da dikkate almıyor. Şahsen ben kör noktası olan, köşeden dolayı sağdan soldan gelenler görünmediği zaman ya duruyorum ya da 10 15 km/h hıza düşüyorum. Allah saklasın, geçmiş olsun diyelim
 
A aracı, çöp kamyonu görüşünü kapatmasına rağmen kontrolsüz olarak kavşağa girdiği için
 
Hiçbir işaret yoksa, yollar denk yol sayılıyorsa ve iki araç da düz devam ediyorsa o dörtyoldan, A aracı suçlu. Çöp kamyonu olsa da olmasa da işaret olmayan denk yollarda herkes sağını kontrol etmeli
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik ve bt
...

Nedeni hakkında bir fikriniz var mı hocam? Bana iki tarafta aynı oranda hatalı gibi geldi.
2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, 57. madde
https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2918.pdf

"c) Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş ise;
1. Motorsuz araç sürücüleri motorlu araçlara,
2. Motorlu araçlardan soldaki sağdan gelen araca,
Geçiş hakkını vermek zorundadırlar"

Bir de şöyle bir kaynak buldum. Trafik güvenliği uzmanı diye bir title'a sahip bir amcanın internet sitesinden
https://ahmetmerkepci.com/kontrolsuz-kavsak-nedir-kontrolsuz-kavsak-kurallari-nelerdir/
"Kontrolsüz kavşakta trafik kazaları;

  • Soldan gelen araba sağdan gelen arabaya çarparsa %100 kusurludur.
  • Ancak soldan gelen araca, sağdaki araç çarparsa soldaki: %75 sağdaki: %25 kusurludur"
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik