Mercedes E220d (AMG) Estate (S213 Kasa)

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Ufak bir güncelleme atayım. İlk uzun yol deneyimim gerçekten bir uzun yol oldu. Avusturya’dan Türkiye’ye kadar Almanya, Avusturya, Slovenya, Hırvatistan, Sırbistan, Bulgaristan üzerinden oldu. Öncelikle Türkiye’nin yolları git gide bakımsızlaşıyor. Yol üstünde otoban kalitesi olarak bir tek Hırvatistan’dan çok az daha iyi diyebilirim, o da yeni otobanın hatrına. Ara yollarda ise Sırbistan ile kafa kafaya. Bulgaristan’ın dahi yollarını daha iyi gördüm Türkiye’ye oranla.

Araç tam bir uzun yol aracı olduğundan aslında ne yapacak, ne kadar memnun edecek merak içindeydim. Yine 19inç jantlar, alçaltılmış AMG Konfor Süspansiyonlar ve 35 yanaklı lastiklerle şehir içi bozuk yollardaki performansını da merak ediyordum. Bir kere araba hemen her hızda güven veriyor. 220’ye kadar en ufak bir sallanma, kayma, direksiyonun titremesi vs. hissedilmiyor. Rüzgar 160-170 civarlarında başlıyor. Yol sesi yoluna bağlı olarak geliyor ancak müzik dinleniyorsa özellikle sorunsuz gidiyorsunuz. 120’nin altında ise kütüphane. Bayağı tempolu sürdüğüm halde 6.4litreleri geçemedim. Şehir içinde de 7’yi geçmek çok mümkün değil.

Otoban sürüşünde süspansiyon ve genel konfor fazlasıyla iyi. Otonom sürüşte 150’ye, adaptif hız sabitleyicide 180’e kadar denedim, ikisi de çok başarılı. Otonomda bir iki kere şeritten çıkacak gibi oldu ama onu da eklemem lazım. Bu özellikler navigasyonda bir şeye bakarken, telefonda bir şeye cevap verirken falan acayip işe yarıyor. Bir de yine sıkışık İstanbul trafiğinde otonom mükemmel oluyor. Geçtiğimiz pazartesi günü yaklaşık 3-4 saat ciddi trafikte kaldım ve bu sayede yorulmadım. Bayağı bayağı araç kendi zaten gitti. O nedenle çok keyif verdi diyebilirim. Yine Türkiye’deki otobanlarda çoğunlukla hız sabitleme, otonom vs. gittim. 3. Köprü yolunda yaklaşık 220’yi gördüm. Çok rüzgârlı bir bölge ancak çok keyifli gittim diyebilirim. Aracın limitlerini denemek bile aslında ciddi bir tecrübe istiyor çünkü limitler ciddi yüksek. Şehir içi bozuk yollarda, yol yapımının olduğu sıkıntılı bölgelerde süspansiyon sesini duyuyorsunuz ancak bir C SUV’den hatta çoğu D SUV’den daha konforlu. Nerelerden nerelerden geçtim ve bir kere dahi altını vurmadım aracın. Oturuş pozisyonu çok aşağıda olmasına rağmen hem kokpitin genişliği hem de kaputu görmek size garip bir şekilde bayağı yüksekte hissettiriyor. Görüş açıları yola hakimiyeti şehir içinde artırıyor. Yine direksiyon çok hafifleştiğinden koca arabayı İstanbul’da çok dar yerlerde dahi çok rahat kullanabildim. İnsan tedirgin oluyor bu trafikte ne yaparım diye de gayet atik kullanılıyormuş. Bu uzunluğu park ederken bir tek hissediyorsunuz. Çoğu AVM’de park çizgilerinin doşındair gün Türkiye’ye dönüş yaparsam sanırım büyük küçük araba diye çok düşünmem artık.

79BC3B84-C26A-4634-8D3D-21A19981692C.jpeg
9ECD8F61-727D-4F22-BA6E-68AA2FA123EE.jpeg

57975725-DF74-4247-A753-1C4BC800F704.jpeg
569749D9-43F9-40F7-89D1-56055493750C.jpeg
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Selamlar, bize kısa bir servis yolu gözüktü :) Tatil dönüşü Mercedes'ten iki adet mektup aldım. Birincisi Mercedes'in SOS Arama özelliğinde GPS ile yer tespiti biraz yanlış yer tespiti yapıyormuş. Bu da kaza anında ambulansın ya da yerel polislerin gelmesini biraz geciktirebiliyormuş. Sorun ben tatilden dönene kadar arabanın içindeki modülle otomatik olarak sistem güncellemesi ile yapılmış bile. İkincisi ise ciddi bir problem aslında. Motordaki elektrik iletim hattının yalıtım malzemesinde bir açık keşfedilmiş. Yaklaşık 300bin aracı bu nedenle servise çağırıyor Mercedes. 2016-19 model yıllarındaki E Serisi tüm araçlar (Coupe, Estate, Sedan) ve yine son kasa CLS'nin dizel motorlu tüm araçlarında bu malzeme yenisiyle ücretsiz değiştiriliyor. Sorun tam olarak şu aslında: Kirli ya da tuzlu su bu malzemeyi aşındırabiliyormuş. Aşınınca kablo yalıtımsız kalabiliyor elektrik kaçağı olabiliyormuş. Bu da aracın yanmasına dahi neden olabiliyormuş. Bu nedenle servise çağırıp bu malzemeyi değiştiriyorlar. Uzun yolda ve çok sıcaklarda iyi ki başımıza bir şey gelmemiş. Servisle mektubu alır almaz iletişime geçtim, parça siparişini geçtiler. Geldiği an servise gidip ücretsiz değişim yaptıracağım. Türkiye'de de servislerin bu işlemi yapması gerekiyor ücretsiz olarak.
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Bugün servisi hallettim. 45 dakikalık bir işlemle ücretsiz değişim yapıldı. Servis zamanım da geldi aslında (8 günüm kaldı) ancak kısmetse ay ortasında İtalya'ya gideceğim. Bir uzun yol daha yaptıktan sonra servise sokacağım aracı. Bir servis hediyem olduğundan para ödemeyeceğim ekstra bir şey çıkmazsa. Gitmişken servis randevumu aldım. Erkenden almanın avantajı olarak ikame araç temin ediyorlar. İnşallah bu kez bir elektrikli araç denk gelir :) Servisin benim için en güzel yanı başka bir araç denemek oluyor.

Bu arada gitmişken yeni EQA ve C'yi gördüm. EQA bildiğimiz GLA olduğundan çok bir değişiklik yok ön farlar haricinde. C ise dışarıdan çok güzel olmuş. Arkasını hiç beğenmemiştim görsellerde ama gerçeği bayağı güzel. Yine içerideki offsetsiz ekranları sevmemiştim ancak onlar da bayağı sürücüyü sarıyor, fikrim değişti gerçeğini görünce. Ancak malzeme kalitesi garip bir şekilde bayağı düşmüş. Sanırım E ile bir fark oluşturmak için bu yola gitmişler çünkü kapı kollarının altı, kokpitin alt kısımları vs. C'de de yumuşak plastik olurdu. Şimdi buralar hep sert plastik olmuş. Torpidoda halı kalkmış falan garipsedim kalitesini. Yalıtımın da daha kötü olduğunu söylüyorlar ancak onu yolda test etmeden bilemeyeceğimden bir şey demeyeyim.
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Kısa bir güncel atayım: Yaklaşık 3000km süren bir İtalya turunu bitirmiş bulunmaktayım. Bu sene yaptığım Türkiye turundan sonra ikinci büyük araba turum oldu. Aracımdan yine bir uzun yolda fazlasıyla memnun kaldım. Konfor böyle uzun yollarda çok önemli oluyor, E serisi de bu beklentiyi çok iyi karşılıyor. Liechtenstein üzerinden San Bernardino, Lugano, Coml, Milano, Rimini, Pescara, Amalfi, Sorrento, Pompei, Napoli, Pisa, Bologna, Venedik ve yine Milano, Como, San Bernardino, Liechtenstein üzerinden Avusturya rotasını izledim. İtalya, yolların durumu bakımından ve güvenlik bakımından Türkiye’den hallice bir yer. Doğusu ve güneyi Türkiye ile neredeyse aynı iken kuzeyi bayağı Avrupa diyebilirim. Yolculukta İtalya dışında İsviçre ve Avusturya’dan geçtim. Tahmin edeceğiniz üzere İsviçre ve Avusturya’da yollar mükemmeldi. Ancak hava rezaletti. İnanılmaz dolu yağdı. Benden bir saat kadar sonra aynı yoldan geçen birçok aracın camları kırılmış o derece. Bu yolculuğu toplamda 5.7L/100km yakıt tüketimi ile bitirdim. İtalya Türkiye gibi olduğundan radar olmayan yerlerde basıyorsun ve yakıt tüketimini sallamıyorsun. Yalnız yakıt burada aşırı pahalıydı. Dizelin litresi 1.70€ civarlarındaydı. Aynı şekilde otoban paraları da ciddi yüksek. 150-200km en az 13-14€ tutuyor. İtalya’da yine arabanız biraz iyiyse sokağa bırakmak çok da mantıklı değil. Özellikle de yabancı plakaysanız. Daha önce arkadaşlarımın aracından camı kırıp bavullarını çalmışlardı ve tatilleri zehir olmuştu. Bu nedenle ben genelde güvendiğim yerlere bıraktım. Bu da günlük yaklaşık 20€ otopark parası demek oluyor. Bu gezide İtalya’nın Bodrum’u ya da Çeşme’si diyebileceğimiz Capri ve Amalfi’ye de gittim. Buralar tahmin edeceğiniz üzere fahiş fiyatlarda. Otoparkların saatlik ücreti mesela Positano’da 10€ 😱 İtalyanlar otobanda dibinize kadar girmeleri, sıkıştırmaları, hız kurallarına uymamaları olsun Türklere çok benziyor. İstanbul çocuğu olduğumdan ben pek zorluk yaşamadım hatta gayet rahat gittim ancak Avrupa’nın geri kalanına göre oldukça stresli bir sürüş var. Burada vinyet yok dolayısıyla bilet alıp kartla ya da peşin ödeme yapıyorsunuz. İtalya’ya gidecek arkadaşlar olursa kesinlikle trene binmesini öneririm. Özellikle de Roma şehrinin güneyinde. Şimdi arabayı yeniden yıkamak ve servise sokma zamanı. Servisim çok denk geldi. Hem Türkiye hem de İtalya seyahatinin hemen sonrası olan Ağustos ortasındaydı randevum. Bir de aracı yeni aldığımdan bu servise para da ödemeyeceğim. Benim için mükemmel bir senaryo oldu yani :) Bu seyahat ile birlikte bir ülkede daha ciddi bir tecrübe edinmiş oldum ve uzun yol tecrübeme yeni hatıralar ekledim. Sorularınız olursa beklerim ;)
 
Son düzenleme:

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,070
4,358
4,220
varsova
Marka
Porsche
italyada roma trafigi berbat, kimse ayna kullanmiyor, ayrica napoli ara sokaklari cok tehlikeli :)
pompei gezip gorulmesi gereken biryer ayrica bircok guzel sahilleri var, herseye ragmen araba icin guzel bir rota, 135i ile gitmistim yillar once, 5500 km yapmistik, sedan yada touring bir aracla cok daha keyifli olacagi suphesiz, bir daha firsat olmadi, katiliyorum sahsen isvicrenin dag yollarini cok seviyorum avrupada favori rotam isvicre ve avusturya alpleridir.

alplere motorsikletle gitme fantazim var hayatimiz koronadan bir kurtulursa
 
Son düzenleme:

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
italyada roma trafigi berbat, kimse ayna kullanmiyor, ayrica napoli ara sokaklari cok tehlikeli :)
pompei gezip gorulmesi gereken biryer ayrica bircok guzel sahilleri var, herseye ragmen araba icin guzel bir rota, 135i ile gitmistim yillar once, 5500 km yapmistik, sedan yada touring bir aracla cok daha keyifli olacagi suphesiz, bir daha firsat olmadi, katiliyorum sahsen isvicrenin dag yollarini cok seviyorum avrupada favori rotam isvicre ve avusturya alpleridir.

alplere motorsikletle gitme fantazim var hayatimiz koronadan bir kurtulursa
Bu gezide Roma’ya uğramadım daha önce gitmiştim. Dediğiniz gibi arabayla girilecek yer değil. Ancak yolları dar olsa da güzel. Napoli ve Adriyatik tarafı ise cidden kötü. Tüneller bile kuzeyde Avrupa güneyde inşallah yıkılmaz tarzında :D Napoli ise ciddi tehlikeli bir yer. O yüzden orada arabayı kameralı, güvenlikli bir kapalı otoparka çekip hiç çıkarmadım.

67021ED7-DCCA-4278-A1C2-35DAF518B83F.jpeg


İsviçre ve Avusturya Alpler’i motosikletçilerin hayali gerçekten. Özellikle San Bernardino geçidine bayıldım. Hava iyi olsa drone ile çekmek isterdim. Sınırlar bu arada açıldı sayılır. Artık sınır kontrolü yapılmıyor AB içinde yeniden.
 

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,070
4,358
4,220
varsova
Marka
Porsche
Bu gezide Roma’ya uğramadım daha önce gitmiştim. Dediğiniz gibi arabayla girilecek yer değil. Ancak yolları dar olsa da güzel. Napoli ve Adriyatik tarafı ise cidden kötü. Tüneller bile kuzeyde Avrupa güneyde inşallah yıkılmaz tarzında :D Napoli ise ciddi tehlikeli bir yer. O yüzden orada arabayı kameralı, güvenlikli bir kapalı otoparka çekip hiç çıkarmadım.

Ekli dosyayı görüntüle 36491

İsviçre ve Avusturya Alpler’i motosikletçilerin hayali gerçekten. Özellikle San Bernardino geçidine bayıldım. Hava iyi olsa drone ile çekmek isterdim. Sınırlar bu arada açıldı sayılır. Artık sınır kontrolü yapılmıyor AB içinde yeniden.
napolide cok ilginc bir anim vardir konu disi ama madem italya dedik sanirim kimse kizmaz bana, ferrari lambolarin park edildigi bir otopark gormustum tamam buraya birakalim arabayi dedim bizim guvenlik gibi degil de barlarda bekleyen bodyguardlar gibi adamlar bekliyordu ayrica klubede degil arabalarin basinda bekliyorladi, park ucreti de cok ucuktu, arabalar icin oyle tedbir alinan baska bir park yeri gormedim hayatimda
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan, mcb ve MTZ

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
napolide cok ilginc bir anim vardir konu disi ama madem italya dedik sanirim kimse kizmaz bana, ferrari lambolarin park edildigi bir otopark gormustum tamam buraya birakalim arabayi dedim bizim guvenlik gibi degil de barlarda bekleyen bodyguardlar gibi adamlar bekliyordu ayrica klubede degil arabalarin basinda bekliyorladi, park ucreti de cok ucuktu, arabalar icin oyle tedbir alinan baska bir park yeri gormedim hayatimda
Çok normal, ben de aslında öyle bir yere yanaştım başta da yer yok deyip bana çok iyi bir yer önerdiler sağolsunlar :D tipler de tam mafyatikti (tam bodygurd tipli abilerdi) ama olabilecek en iyi yeri önerdiler :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Bugün bakıma girdik. Klasik hava filtresi, mazot filtresi, yağ vs. değişti. Bunun yanında ön fren balataları ve silecekler değişti. Araçta herhangi bir sorun gözlenmedi. Bir bakım hediyem olduğundan beş kuruş ödemeden çıktım. İlginç olan nokta normalde bedava bakım haklarında balata, silecek gibi parçalar ekstra alınır, en fazla işçiliği alınmaz. Pozitif anlamda şaşırttı Mercedes bugün beni sağolsun. Son 3 ayda yaptığım 8bin km uzun yol sonrasına gelen bu bedava bakım ilaç gibi geldi :)

B24227F7-1068-45D8-AC4D-6A35912E8E49.jpeg
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Maalesef eşim otoparktan çıkarken arabanın önünü kolona çarpmış :( Kaskodan yaptıracağız artık. Buralarda bu tarz şeylerde genelde parçayı komple değiştiriyorlar. Hem işçilik pahalı olduğundan tamir edince aynı masraf çıkıyor hem de orijinal olarak değişince daha temiz bir iş çıkmış oluyor. Satarken de kaza yaptıysa yine orijinal olarak değişen parçası değişen araçların pek değeri düşmüyor. Tramer'de yüksek çıkıp çıkmaması çok sorun olmuyor. Aynı şey boya için de geçerli. Kapı ve ön parça değişeceği için 4700€ masraf çıkardılar :eek: Neyse ki kasko ödüyor hepsini ve buna rağmen primim de yükselmiyor. Yılda 1 kazada prim değişmiyor. Haftaya yine bana servis yolu gözüktü 😁

1630994823997.png


1630994858845.png
 

g.c.

Gökhan
Panpa
27 Eki 2016
1,543
2,717
3,570
Aydın
Marka
Mitsubishi
Geçmiş olsun. Siz masal gibi anlattınız aracı ama hakikaten eşiniz ne diyor araç için?boyutu ve konforu aile memnun etti mi yoksa Cyi arıyorlar mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Geçmiş olsun. Siz masal gibi anlattınız aracı ama hakikaten eşiniz ne diyor araç için?boyutu ve konforu aile memnun etti mi yoksa Cyi arıyorlar mı?

Açıkçası çok memnun o da. Bizim için en önemlisi uzun yol performansı aslına bakarsanız. Artık covid süreci düzelmeye başladıkça Türkiye'ye de arabayla gelmeyiz diye düşünüyoruz. Bir tek bir sene giderken Güney İtalya'da tatil yapıp gemiyle Yunanistan'a geçip o rotayla gelmek ve dönüşte de Yunanistan'da tatil yapıp dönmek gibi bir planımız var ancak onun dışında o kadar uzun yol yapmayız diye düşünüyoruz. Yine de yakındaki tüm yerlere burada arabayla gitmek çok mantıklı ve konforlu oluyor. O yüzden çok sık uzun yol yapıyoruz. Bu yüzden cruiser bir araç bizim için şart.

C'deki süspansiyon daha iyiydi ancak onun dışındaki her şey (rüzgar sesi, koltuklar, frenler, hızlanma, malzeme kalitesi, yarı otonom sürüş gibi oyuncaklar vs.) bu araçta daha iyi olduğundan çok memnunuz şimdiye kadar. Boyutlarla ilgili çok bir sıkıntı olmadı şimdiye kadar. Çok dar yerler olan İtalya ve Türkiye gibi yerlerde de hiç sorun çıkarmadı. Hatta bundan sonra büyük araçlara bakış açımız da değişti. Bir yer darsa tüm arabalar için sıkıntı oluyor aslında. İstanbul'da bıraktığımız Suzuki Swift aracımız da mesela yine zorluk çıkarıyordu yeri gelince. Ancak arabayı park edince bazı yerlerde sıfır parketmek istiyor insan ister istemez. Çünkü önü, arkası falan bir şekilde dışarıda kalıyor :D Kaza tamamen dikkatsizlikten ve kendi hatamızdan yani. Bunun dışında boyutla ilgili fark ettiğimiz bir şey de otoparka inerken bir tık daha dar hissetmemiz. Yaşadığımız yerde yollar, otoparklar vs. müsait olduğundan burada aslında küçük araba almanın çok da bir avantajı yok. Çok kısa mesafelere (10-20km'ye kadar yerlere) zaten bisikletle gidiyorsun. Ancak Türkiye ve İtalya deneyimimde de sıkıntı yaşamadım. Zaten bilmediğin yerde her türlü güvenli bir otoparka çekmek zorundasın. Evinde, otelinde vs. de otoparkın varsa sıkıntı yok. Bir restoran avm vs. gibi yerlere gidince ya valesi ya otoparkı yine oluyor. Cadde üzerine nadir de olsa bıraktım ama oralarda da yine müsaitti yer, sorun olmadı. Caddede hatta park ederken eşim bu aracı Swift'ten daha rahat park ediyor, o da tamamen kameralar, sensörleri otomatik park vs. gibi şeylerin olmasından. Burada park ederken insanların Türkiye'deki kadar sabırsız olmaması ve rahatsız etmemesi de bir neden olabilir tabii :D Şu aşamada henüz hiç ihtiyacımız olmuyor ama birkaç seneye yanına spor bir haftasonu ya da işe git gel arabası almayı düşünüyoruz. O araç ister istemez bu kadar büyük ve konforlu olmayacak. Tamamen keyif aracı şeklinde olsun gibi bir düşüncemiz var. O zaman bakmış olacağız aslında küçük ve büyük araba farkına. Ancak birkaç kez Fiat 500 gibi küçük araçlar ve ondan bir tık büyük spor araçlar (BMW Z4 gibi) da kiralayıp baktığımızda çok bir kullanım kolaylığı farkı hissetmemiştim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,224
45,815
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Maalesef eşim otoparktan çıkarken arabanın önünü kolona çarpmış :( Kaskodan yaptıracağız artık. Buralarda bu tarz şeylerde genelde parçayı komple değiştiriyorlar. Hem işçilik pahalı olduğundan tamir edince aynı masraf çıkıyor hem de orijinal olarak değişince daha temiz bir iş çıkmış oluyor. Satarken de kaza yaptıysa yine orijinal olarak değişen parçası değişen araçların pek değeri düşmüyor. Tramer'de yüksek çıkıp çıkmaması çok sorun olmuyor. Aynı şey boya için de geçerli. Kapı ve ön parça değişeceği için 4700€ masraf çıkardılar :eek: Neyse ki kasko ödüyor hepsini ve buna rağmen primim de yükselmiyor. Yılda 1 kazada prim değişmiyor. Haftaya yine bana servis yolu gözüktü 😁

Ekli dosyayı görüntüle 36839

Ekli dosyayı görüntüle 36840
Çok geçmiş olsun. Parça orijinalle değişiyor, işçilik düzgün oluyor, tramer sorun olmuyor, 2.el değeri düşmüyor, kasko ödüyor ve hasarsızlıktan da düşmüyor. Hayır yani bu şartlar Türkiye'de olsa, her gün aracıma vursalar üzülmem şahsen. Kaybedilen hiç bir şey olmuyor ortada.
 
  • Haha
Tepkiler: mcb

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Çok geçmiş olsun. Parça orijinalle değişiyor, işçilik düzgün oluyor, tramer sorun olmuyor, 2.el değeri düşmüyor, kasko ödüyor ve hasarsızlıktan da düşmüyor. Hayır yani bu şartlar Türkiye'de olsa, her gün aracıma vursalar üzülmem şahsen. Kaybedilen hiç bir şey olmuyor ortada.

Eyvallah hocam :D Burada da bazı başka detaylar var. Kazalarda mesela suç sendeyse bir katılılm payı ödüyorsun. Bu kazada bana düşen 350€ oldu mesela. Bir de tabii kaskolar pahalı bayağı full kasko olunca. Bir de bir kaza daha yapsak aylık 100€'dan fazla artabiliyor primler bozulunca. Ancak bunun yanında işte kasko tüm Avrupa'da geçiyor, hep orijinal parçayla değişiyor vs. vs. Gerçi çoğu kaskoda Türkiye'deki gibi kaskonun anlaşmalı olduğu servise çekmek de gerekebiliyor. Ben Mercedes'in kendi bayisinden alıp kaskoyu da orada yaptırdığım için bende her şey orijinal olarak gidiyor. Mesela bir arkadaşın camı kırıldı, orijinal takarsak kaskodan 150€ ek ödemen lazım dedi kaskosu. Tramer sorunu olmaması ve işçiliğin özel servise de gitsen bayağı düzgün olması çok iyi yönleri buranın. Bir de tamirden çok değişime yönelmek de bence işçilik konusundaki olası sorunları ortadan kaldırıyor. Bir de şunu fark ettim. Ben oldum olası Türkiye'de de buralarda da hep full kasko yaptırdım ve sokağa da bıraksam, otoparka da dönüp bakmadım bile. Biri vuracaksa çizecekse ya da ben hata yapıp çakacaksam arabayı yapacak bir şey yok, kasko öder mantığında oldum. Hiç kazam olmadı şükür :D Eşimin de ilk kazası. Nazar olsun dedik. Sakınan göze çöp batar derler ya o şekil, rahat olunca (tabii ki azami önlemleri almak kaydıyla) daha sorunsuz oluyor galiba :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c. ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,224
45,815
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Eyvallah hocam :D Burada da bazı başka detaylar var. Kazalarda mesela suç sendeyse bir katılılm payı ödüyorsun. Bu kazada bana düşen 350€ oldu mesela. Bir de tabii kaskolar pahalı bayağı full kasko olunca. Bir de bir kaza daha yapsak aylık 100€'dan fazla artabiliyor primler bozulunca. Ancak bunun yanında işte kasko tüm Avrupa'da geçiyor, hep orijinal parçayla değişiyor vs. vs. Gerçi çoğu kaskoda Türkiye'deki gibi kaskonun anlaşmalı olduğu servise çekmek de gerekebiliyor. Ben Mercedes'in kendi bayisinden alıp kaskoyu da orada yaptırdığım için bende her şey orijinal olarak gidiyor. Mesela bir arkadaşın camı kırıldı, orijinal takarsak kaskodan 150€ ek ödemen lazım dedi kaskosu. Tramer sorunu olmaması ve işçiliğin özel servise de gitsen bayağı düzgün olması çok iyi yönleri buranın. Bir de tamirden çok değişime yönelmek de bence işçilik konusundaki olası sorunları ortadan kaldırıyor. Bir de şunu fark ettim. Ben oldum olası Türkiye'de de buralarda da hep full kasko yaptırdım ve sokağa da bıraksam, otoparka da dönüp bakmadım bile. Biri vuracaksa çizecekse ya da ben hata yapıp çakacaksam arabayı yapacak bir şey yok, kasko öder mantığında oldum. Hiç kazam olmadı şükür :D Eşimin de ilk kazası. Nazar olsun dedik. Sakınan göze çöp batar derler ya o şekil, rahat olunca (tabii ki azami önlemleri almak kaydıyla) daha sorunsuz oluyor galiba :D
Vallahi Türkiye'de tamir de ettirsen orijinalle de değiştirsen işçilikten yana emin olamıyorsun. Kaskoyu full yaptırıyorsun orijinal parça diyorlar ama muadil ürün kullanıyorlar. Üstelik bunu yetkili servisler de yapıyor. Tramere işlendiği anda parçayı altın kaplama yaptırsan yine her türlü değeri düşüyor. Yani Türkiye'de büyük - küçük hangi kazayı yapsan, hangi parçayı kullansan, en iyi işçiliği de yaptırsan her türlü maddi açıdan zarardasın. Yine de Allah büyük kazalardan korusun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Vallahi Türkiye'de tamir de ettirsen orijinalle de değiştirsen işçilikten yana emin olamıyorsun. Kaskoyu full yaptırıyorsun orijinal parça diyorlar ama muadil ürün kullanıyorlar. Üstelik bunu yetkili servisler de yapıyor. Tramere işlendiği anda parçayı altın kaplama yaptırsan yine her türlü değeri düşüyor. Yani Türkiye'de büyük - küçük hangi kazayı yapsan, hangi parçayı kullansan, en iyi işçiliği de yaptırsan her türlü maddi açıdan zarardasın. Yine de Allah büyük kazalardan korusun.
Orası öyle tabii, Türkiye'de değeri düşüyor, işçilikten de emin olamıyorsun. Kimse zaten kaza yapmak istemez elbette. Ancak başı geldiyse de yapacak artık bir şey yok maalesef. En azından kaskom vardı, canıma da bir şey olmadı deyip geçmek durumundasın. Maddi zarar bu arada her yerde var. Burada işte katılım payı, orada aracın değerinin düşmesi şeklinde. Türkiye'de sigortaların kötü çalışmasının ise bence en büyük nedeni maddi. Full kaskoda katılım payı diye bir şey hiç duymadım mesela. Yine 1 milyonluk arabanın kaskosu 5bin lira olabiliyor. Yani %0.5'i. Burada neredeyse aracın değerinin %3'üne tekabül ediyor. 6 kat fiyat farkı var yani. O da tabii ki hizmete yansıyor. Kaldı ki kaza, çalınma, küçük hasarlar çok daha fazla yaşanıyor, yani sigorta için daha riskli bir ülke Türkiye.

Bu arada ben hiç kaza yapıp girmediğim için servise bilmiyorum ama full kaskon varsa ve orijinal servise gidersen de yine muadil mi takıyorlar? Müdahil olmak mümkün değil mi bu gibi durumlarda? Burada mesela muadil ödeyen kaskolar, aradaki farkı ödersen orijinal takarım diyor. Arkadaşın camında öyle oldu, verdi 150€ farkı, orijinali taktılar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,224
45,815
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bu arada ben hiç kaza yapıp girmediğim için servise bilmiyorum ama full kaskon varsa ve orijinal servise gidersen de yine muadil mi takıyorlar? Müdahil olmak mümkün değil mi bu gibi durumlarda? Burada mesela muadil ödeyen kaskolar, aradaki farkı ödersen orijinal takarım diyor. Arkadaşın camında öyle oldu, verdi 150€ farkı, orijinali taktılar.
Sayfalar dolusu sözleşme hükümlerini tek tek okursan burada seni kandıramazlar. Ama sigortacınla görüşüyorsun, verdiği fiyatta sana orijinal yedek parça hizmeti verdiklerini söylüyorlar ama bir kısmı yalan söylüyor. Bazıları sözleşme hükmünde de hiç oynama yapmadan orijinal parça takıldığını belirtiyor. Sende aracı yetkiliye götürüyorsun ve zannediyorsun ki yetkilide orijinal taktılar ama halbuki yetkili servis de bu işin içinde. Zaten kendileri de hem orijinal hem muadil parça stokluyor. Sen, ben araç tamir olurken görmüyoruz. Görsek bile o parçaların orijinal mi muadil mi olup olmadığını eğer cidden kötü üretim değilse anlayamıyoruz. Yetkilide aramın iyi olduğu elemanlara soruyorum sizde muadil parça var mı diye ? Olmaz mı her ikisi de mevcut diyor. Peki aradaki fark anlaşılıyor mu diye sorduğumda bazı parçalarda evet, bazılarında hayır diyor. Yedek parçaların kodunu falan da bilmediğimiz için, bilsek de ayrımını yapmanın zor olmasından dolayı iteliyorlar muadil parçayı.

Burada da muadil takıyoruz ama aradaki farkı verirseniz orijinal takarız gibi bir uygulama var. Burada da müşteri şunu diyor; bana sözleşmeyi yaparken orijinal parça kullandığınız söylenmişti şimdi bu fark nereden çıktı ? şeklinde müşteri serzenişleri oluyor. Sigortacı çakallık yapıp yalan beyanat veriyor, müşteri de salaklık yapıp imzalamadan önce sözleşme hükümlerini okumuyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Sayfalar dolusu sözleşme hükümlerini tek tek okursan burada seni kandıramazlar. Ama sigortacınla görüşüyorsun, verdiği fiyatta sana orijinal yedek parça hizmeti verdiklerini söylüyorlar ama bir kısmı yalan söylüyor. Bazıları sözleşme hükmünde de hiç oynama yapmadan orijinal parça takıldığını belirtiyor. Sende aracı yetkiliye götürüyorsun ve zannediyorsun ki yetkilide orijinal taktılar ama halbuki yetkili servis de bu işin içinde. Zaten kendileri de hem orijinal hem muadil parça stokluyor. Sen, ben araç tamir olurken görmüyoruz. Görsek bile o parçaların orijinal mi muadil mi olup olmadığını eğer cidden kötü üretim değilse anlayamıyoruz. Yetkilide aramın iyi olduğu elemanlara soruyorum sizde muadil parça var mı diye ? Olmaz mı her ikisi de mevcut diyor. Peki aradaki fark anlaşılıyor mu diye sorduğumda bazı parçalarda evet, bazılarında hayır diyor. Yedek parçaların kodunu falan da bilmediğimiz için, bilsek de ayrımını yapmanın zor olmasından dolayı iteliyorlar muadil parçayı.

Burada da muadil takıyoruz ama aradaki farkı verirseniz orijinal takarız gibi bir uygulama var. Burada da müşteri şunu diyor; bana sözleşmeyi yaparken orijinal parça kullandığınız söylenmişti şimdi bu fark nereden çıktı ? şeklinde müşteri serzenişleri oluyor. Sigortacı çakallık yapıp yalan beyanat veriyor, müşteri de salaklık yapıp imzalamadan önce sözleşme hükümlerini okumuyor.

Anladım hocam, gerçekten motor yağında bile çakmasının çoklukla olduğu bir ortamda ne desek boş gerçekten. İşin ilginci firmaların iç denetimde zayıf kalması bence. Devletin denetim yapmasını zaten geçtim de çoklukla muadil ürün takan bir orijinal servis firmanın genel merkezinin dikkatini nasıl çekmiyor da hesap sorulmuyor anlamıyorum. Firmalar için büyük bir gelir kapısı sonuçta yedek parça. Bunca kaza oluyor bunca araç girip çıkıyor servise neden benden yedek parça siparişi bu kadar az geçiyorsun demezler mi adama?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım