Şanzıman Tercihiniz ?

Şanzıman Tercihiniz ?

  • ''Manuel'' candır. Gerisi heyecan !

    Kullanılan: 13 52.0%
  • ''Otomatik'' gibisi var mı ?

    Kullanılan: 5 20.0%
  • Bana fark etmez. Nefes alsın yeter !

    Kullanılan: 6 24.0%
  • Diğer ??

    Kullanılan: 1 4.0%

  • Kullanılan toplam oy
    25

mtb_rider

Mustafa Özer
Panpa
834
38
Marka
Kia
Selamlar,

Yeni bir anket ile birlikteyiz.

2012 yılında İstanbul'da ehliyet aldım ve 9 yıl boyunca yoğun araç kullandım. Manuel Doblo'sundan, dsg bilmem kaç beygir A4'üne kadar bir çok araçta deneyimim oldu. Manuel şanzımanın verdiği hazdan hala vaz geçemiyorum. Bu gün araç alsam mutlaka manuel tercih ederim. Bu söylemi ifade ettiğim her ortamda şeytan görmüşler gibi daşlanıyorum.

Ya sizin kullanmaktan keyif aldığınız şanzıman tipi nedir ? 3-5 kelam yazarsanız pek yeşil olur.
 
Sürüşte %5 oranında arabanın tepesine tam çıkmak gerektiği zamanlarda manuel tercih ederim ama geri kalan %95lik kısımda konforu açısından ben otomatiği alayım. Bir dahaki aracım kesinlikle otomatik olacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mtb_rider
Manuel.

Belki İstanbul kadar yoğun trafiği olan yerde yaşamıyorum ama sol bacağımı hissetmeyecek kadar yorulduğum zamanlarda bile(olduğu zamanlar oluyor) azıcık trafik açıldığında boştan yere vites küçülterek viraja giren gereksiz süratlerde rev-match yapmaya çalışan ve düz yolda bile sabit hızla giderken vites değiştirerek hızlanmak isteyen birisi olarak söylüyorum. Arabanın temizliği ve kondisyonu konusunda ikilemde kalmadıkça-bazen otomatik örnekler çok temiz kalabiliyor- manuel araç sahibi olmak beni daha fazla memnun edecektir.

Ha ileride yaş ilerler benim için konforlu gitmek hevesli gitmekten daha önemli hale gelir o zaman otomatik tercih ederim ya da Allah korusun sağlık problemleri olur kullanamam ya da en iyi ihtimalle ailemde araç kullanacak kişiler otomatik vites araç kullanmak mecburiyetinde ise gibi koşullar olmadıkça Manuel.
 
İstanbul-Ankara vb. büyükşehirlerde artık vites atmaktan gına gelmiş olması normaldir ve otomatik kullanmak tabi daha az yorucu olacaktır.Bu önemli bir kriter.Ancak manuel daha keyifli diye düşünüyorum.10 yıl önce ehliyeti alırken manuel öğrendim,keyif aldım ve değişeceğini sanmıyorum.Ayrıca şanzıman için istenen fiyatlar da benim için ayrı bir dezavantaj.Aynı model aynı paket araca ciddi bir fark vermek bana mantıklı gelmiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mtb_rider
Trafikte otomatik vitesin rahatlığı şüphesiz ancak otomobillerde sürüş keyfini ön plana alan kişi olarak manuel vitesin verdiği mekanik haz ve otomobile hakim olma, istediğini yaptırma özgürlüğü açısından hiçbir otomatik vites manuele yaklaşamıyor.

PDK gibi muazzam bir otomatik şanzımanla gelmesine rağmen ABD'de 911 GT3 satışlarının %70'inin manuel vites opsiyonu ile alınması da fikrimi destekleyen bir istatistik olarak karşımıza çıkıyor. Golf GTI, BRZ, Camaro ve Mustang gibi otomobillerde de benzer bir istatistik söz konusu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Manuel daha eğlenceli ama İstanbul’da yaşadığımız için otomatik tercihimiz. Şuan kullandığımız araç DSG şanzıman en beğendiğim özelliği seriliği. Tam otomatik şanzımanları pek sevmiyorum çift kavrama şanzımanlar daha canlı arabaya serilik katıyor. Arada bir de F1 vitesle oynamayı seviyorum viraja girerken ufalt büyült eğlenceli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mtb_rider
Trafikte otomatik vitesin rahatlığı şüphesiz ancak otomobillerde sürüş keyfini ön plana alan kişi olarak manuel vitesin verdiği mekanik haz ve otomobile hakim olma, istediğini yaptırma özgürlüğü açısından hiçbir otomatik vites manuele yaklaşamıyor.

PDK gibi muazzam bir otomatik şanzımanla gelmesine rağmen ABD'de 911 GT3 satışlarının %70'inin manuel vites opsiyonu ile alınması da fikrimi destekleyen bir istatistik olarak karşımıza çıkıyor. Golf GTI, BRZ, Camaro ve Mustang gibi otomobillerde de benzer bir istatistik söz konusu.
katiliyorum, o saydiginiz araclari alacak olsam ben de manuel tercih ederdim
 
2000 üstü motorlu 210hp+ ciğerli atmosferik araçlarımız yok ki manuel can olsun.
Coğrafya kaderdir, otomatik
 
  • Beğeni
Tepkiler: mtb_rider
Güçlü motora sahip araçlarda manuel vitesin performanslı sürüşte pek bir dezavantajını göremiyorsunuz. Daha doğrusu manuelin bu motorlarda verdiği sürüş zevki hissiyatı, otomatik vitesin sağladığı ekstra performansa değiyor. Bununla birlikte sürüş keyfini de arttırıyor. Ama gücü sınırlı araçlarda ( misal 1.5 - 1.6 dizel, 1 litre civarı turbo benzinliler v.s ) iyi bir otomatik vitesin performans hissine ve hızlı sürüşün akıcılığına etkisi, manuelden çok daha fazla. Misal 1.5 dizel Focus'larda manuel ile 8 ileri tam otomatik veya 6 ileri powershift şanzıman arasındaki sürüş performansı farkı bariz hissediliyor. Akıcılık da keza öyle hissediliyor. Düşük güçlü araçlarda iyi kalibre edilmiş otomatik vites, sürüş performansına manuelden daha fazla etki ediyor. 0-100 gibi teknik rakamlardan ziyade hissiyattan bahsettiğimi söylemeliyim.

Sürüş performansı ve keyfi haricindeki kullanıma gelindiğinde bir aracı illa otomatik seçeceksem 2 litre aşağısındaki motorların çoğunda iyi bir tam otomatik tercihimdir. Zaten performans olarak ekstra bir beklentin olmuyor, günlük de kullanım yapıyorsan tam otomatik idealdir. Burada 2 litre hacimden aşağısında istisna sayabileceğim motorlar ise warmhatch kıvamında olan 1.5 litrelik 170-180'lik benzinli motorlar. Bunlar düşük hacimli olsa da kesinlikle çift kavrama tercih ederim. 2 litre ve üstü motorlarda ise direkt çift kavramayı seçerim zf gibi çok başarılı bir tam otomatik olmadığı sürece.
 
Son düzenleme:
Güçlü motora sahip araçlarda manuel vitesin performanslı sürüşte pek bir dezavantajını göremiyorsunuz. Daha doğrusu manuelin bu motorlarda verdiği sürüş zevki hissiyatı, otomatik vitesin sağladığı ekstra performansa değiyor. Bununla birlikte sürüş keyfini de arttırıyor. Ama gücü sınırlı araçlarda ( misal 1.5 - 1.6 dizel, 1 litre civarı turbo benzinliler v.s ) iyi bir otomatik vitesin performans hissine ve hızlı sürüşün akıcılığına etkisi, manuelden çok daha fazla. Misal 1.5 dizel Focus'larda manuel ile 8 ileri tam otomatik veya 6 ileri powershift şanzıman arasındaki sürüş performansı farkı bariz hissediliyor. Akıcılık da keza öyle hissediliyor. Düşük güçlü araçlarda iyi kalibre edilmiş otomatik vites, sürüş performansına manuelden daha fazla etki ediyor. 0-100 gibi teknik rakamlardan ziyade hissiyattan bahsettiğimi söylemeliyim.

Sürüş performansı ve keyfi haricindeki kullanıma gelindiğinde bir aracı illa otomatik seçeceksem 2 litre aşağısındaki motorların çoğunda iyi bir tam otomatik tercihimdir. Zaten performans olarak ekstra bir beklentin olmuyor, günlük de kullanım yapıyorsan tam otomatik idealdir. Burada 2 litre hacimden aşağısında istisna sayabileceğim motorlar ise warmhatch kıvamında olan 1.5 litrelik 170-180'lik benzinli motorlar. Bunlar düşük hacimli olsa da kesinlikle çift kavrama tercih ederim. 2 litre ve üstü motorlarda ise direkt çift kavramayı seçerim zf gibi çok başarılı bir tam otomatik olmadığı sürece.
amac zevk almaksa ben 1.2 atmosferik manuelde de zevk aliyordum, sahsen 1.2 bile olsa devir cevirip sonra vites degistirmek, rev match yapmak, motor freni yapmak vs hosuma gidiyor. ayrica kucuk motorda limitleri gormek daha kolau oldugu icin daha az riskle daha cok zevk alinabiliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
İstanbul trafiğinde kalmak manuel den soğutmaya yetiyor İstanbul dışı fazla trafiği olmayan şehirlerde manuel isterim istanbulda her türlü otomatik
 
Tork konvertörlü otomatik. Park ederken debriyaj yer derdi yok, bozulur eder derdi çok az, çok büyük kısmında sarsıntı vs yok. Hele yeni nesillerde konvertörün kilitlenme devri düştü, yakıt tüketimi farkı da azaldı, benim için iyice tercih sebebi oldu. Evet manuel güzel, zevkli ama tk otomatik daha rahat ve tercih edilesi diye düşünüyorum.
 
amac zevk almaksa ben 1.2 atmosferik manuelde de zevk aliyordum, sahsen 1.2 bile olsa devir cevirip sonra vites degistirmek, rev match yapmak, motor freni yapmak vs hosuma gidiyor. ayrica kucuk motorda limitleri gormek daha kolau oldugu icin daha az riskle daha cok zevk alinabiliyor.
Eğlence ve keyif çeşitleri arttırılabiliyor, kişiselleştirilebiliyor kesinlikle. Örneğin düşük güçte ve sürüşü zevkli olan makinelerden biri olan 1.25 motorlu bir Fiesta'yı sürerken gerçekten ağzın kulaklarına varabiliyor ama bu durum aracı arada bir sürüyorsan oluyor. Düzenli olarak, sürekli düşük güçte aracı kullanmak zorunda kaldığında, bir nevi maruz kaldığında arada bir aldığın o zevk artık beklentileri başka bir noktaya taşımaya başlıyor. Bu sefer arayışların değişip keşke daha güçlü olsaydın demeye başlayabiliyorsun. En azından düzenli ve uzun süre maruz kaldığımda bende durum böyle oluyor. Arada bir sürersem zevk unsuru kaybolmuyor, düşük güçte olması pek gözüme batmıyor.
 
Yaklaşık 1 yıldır legal olarak araç kullanıyorum, son iki haftaya kadar sürekli manuel kullandım, iki haftadır çeşitli otomobillerle test sürüşü deneyimliyorum, şunu anladım, manuelcinin manuelciliği trafik görene kadarmış... Ani bir atakta, hızlı bir sollamada downshift ile uğraşmadan, kick-down yapıp arabanın sizi yapıştırmasını yaşadıktan sonra, küçük hacimli, A'dan B'ye gitme amaçlı kullandığınız bir otomobilin otomatik olması büyük nimet bence... Eğer performanslı kullanacağım bir otomobil değilse ve aynı zamanda şanzıman olarak sorunu büyük olmayan, aldığım güne lanet ettirmeyecek bir şanzımansa kesinlikle günlük kullanım otomobili otomatik vites alınmalı. Bunu 5 kilometreyi 45 dakikada taş gibi debriyajla gidip de sol bacağımı hissetmemeye başladığım günden beri söylüyordum, son iki haftada otomatik vites bir test arabasından inip manuele geçip aynı yolu, aynı trafiği manuelde çekince düşüncemde haklı olduğum konusunda kanaat getirmeye başladım...
 
Yakın gelecekte elimizle tuttuğumuz bir direksiyon kalacak hatta o bile kalmayacak. O yüzden fırsat buldukça organik olandan (manuel) devam. Ama gönlümdeki kombinde hep otomatik bir aile arabası yanına da "manuel" bir coupe ya da sporcu şeklinde. Bu memlekette zor ama nasip.