Baris Inselel

Yönetim
Editör
8 Eyl 2016
2,170
624
1,920
Volkswagen, manuel şanzıman seçeneğinin talep olduğu sürecek koruyacaklarını açıklamıştı. Görünüşe göre bu durum değişmiş!
Volkswagen teknik şefi Matthias Rabe, Autocar’a verdiği röportajda Alman otomobil üreticisi Volkswagen’in manuel şanzımanı terk etmeyeceğini, binek otomobillerde bazı insanların eski usul üç pedal ile araç kullanmaktan keyif aldıklarının farkında olduklarını ve ilgili segmentlerde Volkswagen’in manuel şanzıman seçeneği sunmaya devam edeceğini belirtmişti. Ancak bu durum gelen son habere göre değişmiş gibi duruyor.
Alman üreticiden son alınan haberlere göre marka, Passat ve Tiguan modellerinde manuel vitesi bırakma kararı aldı. Bunun diğer modellerde de uygulanıp uygulanmayacağı ise henüz bilinmiyor. Ancak performans odaklı modellerde ilk etapta manuel vites opsiyonunun kesilmesini beklemiyoruz. Maliyetleri düşürmek için yapılan bu hamlenin yakın zamanda diğer markalar tarafından uygulandığını görebiliriz. Devir...

Okumaya devam et...


 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,645
2
9,531
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
DSG bomm kafam trilyonnn :D DSG bomm baba ölüyooom :D

( Gidip DSG alma potansiyelimden bahsetmiyorum tşk :D )
 
  • Haha
Tepkiler: Alper45

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,487
1
4,751
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Sürümden kazanamıyorlar. E araç satışlarıda düşük gibi. Belliki artık parayı yedek parçadan kazanacaklar. Etrafımda DSG nin irili ufaklı sıkıntılarından muzdarip olmamış kimse yok (vag sahipleri) Şanzıman kullanımı süper ama dertli diyor hepsi. İmkan oldukça manuel (organik) devam hocam :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
Amaç yedek parçadan kazanmak değil. Üretim maliyetini azaltmak. Manuel araçlara talep az. Zaten az olan manuel satışları içinde üretim maliyetini azaltıp araçları tek banttan çıkaracaklar hepsi otomatik şekilde olay bu. Manuel vites artık "meraklısına" üretiliyor. Bütün firmalar bu yola er ya da geç gidecek. Şimdiye kadar otomatik vites hep manuel vitesten daha pahalı bir seçenek olmuştu yakın zamanda tersine dönecek manuel vites daha pahalıya satılacak.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Vw severleri gucendirmek istemem ama zaten markanin urettigi cogu performans serileri dahil, manuel vitesle kullanmayi isteyecegim kadar eglenceli surus odakli bir anlayisla gelistirilmiyor. Hele hele gundelik kullanima yonelik uretilen modellerini zaten manuel secmezdim. Bence yeterince dogru bir karar vermisler. Manuel vites opsiyonu, ciddi anlamda surus eglencesi ustune yapilmis marka ve modellere daha cok yakisiyor bana gore. Dsg gibi bir sanziman, vw'nin urettigi araclarin karakterine manuel'den daha fazla yakisiyor.
 
Son düzenleme:

simbat

anonim
Profesör
Beta Programı
16 Ara 2019
218
185
1,135
45
istanbul
Dönem elektrik devri yakında ateşli motorda kalmaz bu dönemler çok aranir
 

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Amaç yedek parçadan kazanmak değil. Üretim maliyetini azaltmak. Manuel araçlara talep az. Zaten az olan manuel satışları içinde üretim maliyetini azaltıp araçları tek banttan çıkaracaklar hepsi otomatik şekilde olay bu. Manuel vites artık "meraklısına" üretiliyor. Bütün firmalar bu yola er ya da geç gidecek. Şimdiye kadar otomatik vites hep manuel vitesten daha pahalı bir seçenek olmuştu yakın zamanda tersine dönecek manuel vites daha pahalıya satılacak.
Maliyeti azaltmak istiyorlarsa çift kavramalı şanzımanı bırakıp tork konvertörlüye geçsinler. Böylelikle insanları 120-130 bin km'de bir 15-20 bin TL masraf yapmaktan kurtarırlar. Hemde daha fazla satış yaparlar.
 

cimihendriks

nazım
Profesör
25 Ağu 2021
349
518
1,395
25
İzmit
Marka
Peugeot
Ben bunu ön görüyorum ya gerçekten, zaten yavaştan olmaya da başladı. Devir otomatik devri. Vw'nin dsgde de aktif ürettiği model sayısı az. Üretim açısından onlar için mantıklı olabilir
 

BavarianEngineer

Alperen Ç.
Panpa
30 Nis 2018
452
1,061
2,695
Ankara
Marka
BMW
Size katılamıyorum 2012 jetta var kardeşimde 2yüz bin km yi devirecek daha dsg tık demedi dsg ile milyon km yapanlar varmış kullanıcıların hatası dsg nin değil

Bunun böyle olmadığını dünya alem biliyor. 200 bin km'yi gören çıkmadı desek daha doğru olur. Bot'larla başımız yine belada mı ?
 

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,267
1
9,392
4,970
kocaeli
Size katılamıyorum 2012 jetta var kardeşimde 2yüz bin km yi devirecek daha dsg tık demedi dsg ile milyon km yapanlar varmış kullanıcıların hatası dsg nin değil
Daha ilk bakımına girmeden DSG arızası veren araçlar biliyorum, sizce kullanıcıların ne gibi bir hatası olmuş olabilir?
 
  • Beğeni
Tepkiler: rossh

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,645
2
9,531
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Daha ilk bakımına girmeden DSG arızası veren araçlar biliyorum, sizce kullanıcıların ne gibi bir hatası olmuş olabilir?
Çok trafiğe girmiş yada ışıklarda ayağını sürekli frenden kaldırmış arabayı küçük küçük hareket ettirmiş :D DSG patlar aklın yolu bir MANUEL candır :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: TrigerKayışı
İ

İlhan

Ziyaretçi
Bende 2016 transit var tam tamına 6 yıl bitti silecekleri ni dahi değiştirmedim orjinal fabrikanın silecekleri 100bin km de frenleri değiştirmedim hala fabrikanın taktığı balatalar daha tek bir ampülü patlamadı. Lastikler hala orjinal lastiği değiştirmedim Akü yü de değiştirmedim halen orijinali. Ve çok kişi şaşırıyor bu soylediklerime. 6 yıl da yaptığım masraf sadece 200 TL o da marş dişlisi sıyırdı değiştirdim. Servise git bak sıfır transit ler motor yakmış neden kullanıcıların yüzünden. Bizim şöfürlerimiz kendilerini şöför zanneden şöförler ve gaza basmayı hız yapmayı marifet zannederler özellikle de ticariler. Kurallara uymazlar. Ondan hep trafikteyim işim gereği. Yani ben genel de kullanıcıları hatalı buluyorum.
 

BavarianEngineer

Alperen Ç.
Panpa
30 Nis 2018
452
1,061
2,695
Ankara
Marka
BMW
Bende 2016 transit var tam tamına 6 yıl bitti silecekleri ni dahi değiştirmedim orjinal fabrikanın silecekleri 100bin km de frenleri değiştirmedim hala fabrikanın taktığı balatalar daha tek bir ampülü patlamadı. Lastikler hala orjinal lastiği değiştirmedim Akü yü de değiştirmedim halen orijinali. Ve çok kişi şaşırıyor bu soylediklerime. 6 yıl da yaptığım masraf sadece 200 TL o da marş dişlisi sıyırdı değiştirdim. Servise git bak sıfır transit ler motor yakmış neden kullanıcıların yüzünden. Bizim şöfürlerimiz kendilerini şöför zanneden şöförler ve gaza basmayı hız yapmayı marifet zannederler özellikle de ticariler. Kurallara uymazlar. Ondan hep trafikteyim işim gereği. Yani ben genel de kullanıcıları hatalı buluyorum.

Kusura bakmayın ama ben de sizi çok iyimser buluyorum. Silecek dediğiniz şeyin eskimesine bir şoför nasıl müdahale edebilir. Kullanılmasa bile 2 yıl sonra gevriyor ve görevini yerine getiremiyor. Aynı şekilde 100 bin km yapmış ve 6 yaşında lastiklerin ne halde olduğundan eminim fikriniz dahi yok. Görevini yerine getirmeyen silecekler ve gevremiş taş gibi lastikler ile aynı trafikte olduğumuz için büyük endişe duyuyorum. Lütfen sahip olduğunuz bu düşünceler ile başkalarının canlarını da tehlikeye atmayın.
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,363
2
2,945
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Maliyeti azaltmak istiyorlarsa çift kavramalı şanzımanı bırakıp tork konvertörlüye geçsinler. Böylelikle insanları 120-130 bin km'de bir 15-20 bin TL masraf yapmaktan kurtarırlar. Hemde daha fazla satış yaparlar.

Maliyet derken üretim maliyetinden bahsedilmiş, kullanıcının maliyeti değil 😁 DSG çift kavrama ve bu kavramalar elbette bir gün bitecek, çift kavrama değiştiği için de bu masraflar olacak. Bunun yanında sürüşte çok seri vites değiştirme hissini alacaksın. Kavramalı şanzıman alan insanların bunu bilmesi gerekiyor. Tork konvertörlü şanzımanı geliştirmek ya da satın almak daha pahalı firma için.

VW isminden de anlaşılacağı gibi genele hizmet eden bir halk arabası firması. O nedenle de ana akım ne istiyorsa o yöne gidip maliyetleri en aza indirmeyi amaçlıyorlar. Bu doğrultuda son derece normal bir karar bu. Bu devirde gerçekten manuel bence en çok spor 'weekend car'lara yakışıyor. Bu tarz hobi araçları VW'nin karakterine bence uymuyor. Dolayısıyla çok da gerek yok.
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,824
26,080
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Bende 2016 transit var tam tamına 6 yıl bitti silecekleri ni dahi değiştirmedim orjinal fabrikanın silecekleri 100bin km de frenleri değiştirmedim hala fabrikanın taktığı balatalar daha tek bir ampülü patlamadı. Lastikler hala orjinal lastiği değiştirmedim Akü yü de değiştirmedim halen orijinali. Ve çok kişi şaşırıyor bu soylediklerime. 6 yıl da yaptığım masraf sadece 200 TL o da marş dişlisi sıyırdı değiştirdim. Servise git bak sıfır transit ler motor yakmış neden kullanıcıların yüzünden. Bizim şöfürlerimiz kendilerini şöför zanneden şöförler ve gaza basmayı hız yapmayı marifet zannederler özellikle de ticariler. Kurallara uymazlar. Ondan hep trafikteyim işim gereği. Yani ben genel de kullanıcıları hatalı buluyorum.
Silecekler ve lastikleri söküp evde güneş görmeyen bir yerde mi muhafaza ettiniz. Durduğu yerde yine eskir de onlar 🙃
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock

mhays

Asfalt Kurutucu
27 Mar 2019
4
10
545
Avrupa'da ve hatta Almanya'da hatri sayilir miktarda manuel vites VW kullanicisi mevcut.
Fakat firmanin bu karari almasinin temel sebebi tum dunyada otomotiv yatirimlarinin otonom-elektrikli arac yonune kaymasi.
Ozellikle otonom surus icin otomatik vites elzem.
Pek sasirtici bir haber degil aslinda. Ileride baska markalardan da benzer aciklamalari duyacagimizi dusunuyorum.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım