Motor Vectra'daki Astra H'taki ecotec motor.
Emisyon belasına birkaç küçük oynama vardır o kadar. 100k km devirdikten sonra yağ soğutucu radyatörü var, o patlayabiliyor, yağa su karıştırıyor. Geçmişte değiştirilmişse süper olur, can sıkan bir arıza çünkü. O yüzden servis geçmişine erişebileceğiniz bir araç bulursanız tadından yenmez.
Akü biraz zayıflarsa içine 3 harfliler kaçmış gibi olur. Bir sabah bir gidersiniz gece kafasına göre camları açmış bulabilirsiniz. Kafasına göre kilitleri kapatabilir açabilir, sileceği vakitsiz çalıştırabilir. Bunun gibi olaylar...
GEM modülü arızası nedeniyle canı istediğinde (seyir halinde bile olsa) komple şalter kapatabilir. Biz Meriva B'de yaşadık, o jenerasyon Astra kullanıcılarında duymuşluğum vardı. Alırken anlayabileceğiniz bir durum değil, aldıktan sonra anlaşılır. Biz çözümü elden çıkarmakta bulmuştuk. Yetkili servis çözüm bulamamıştı çünkü. Ama iyi özel servisler tahminimce bu işi çözer.
LPG'li olursa mutlaka supap eritir uzatır, supapları yer. Km çok ilerlediyse üst kapak contası filan da yaktırabilir. LPG işini hiç sevmiyor. Ama bakımları zamanında yapılmış benzinli bir örneğine denk gelirseniz, 10 lt/100km yaka yaka yarım milyon km devirebilirsiniz öyle bir motordur :d
Şanzımanı taş gibidir. Vakti geldiğinde yağını değiştirtin, bakımlarını yapın, o da taş gibidir.
Otoyol sürüşlerinde yol tutuşu yola oturması harikadır, ama dağ yolları gibi virajlı yollarda aşırı derecede önden kayma yapar. Böyle bir şey hissederseniz ön düzende kusur aramayın, arabanın yapısı böyle. Uzun yol arabası olarak tasarlanmış.
Genel olarak tüm 2. el arabalar için söyleyeceğim şeyi söyleyeyim: Soğutma suyu genleşme kabına bakın, paslı gözüküyorsa iki kere düşünün. İçindeki su antifrizli değilse direkt olarak almaktan vazgeçin başka araca bakın. Ya da 20k fiyat düşün, alır almaz bütün soğutma sistemini yenileyin.
@alfhonso zaten kaç yıldır kullanıyor. Benden daha fazla bilgi onda vardır =) Ufak tefek söylemiş ama gerisi de vardır.