AÇIK Astra J 1.6 Otomatik Nasıldır ? Kronik Problemleri Var mı ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Mechanic1
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Mechanic1

Araba
Asfalt Kurutucu
27
Marka
Opel
Arkadaşlar herkese merhaba daha öncede 350 K hachback önerisi adında başlık açmıştım şimdi
400 K civarı astra j buldum 1.6 atmosferik otomatik bu motor şanzıman kombinasyonu hakkında bilgisi olanlar beni bilgilendirebilirse çok iyi olur
Bir de bu motor vectra larda olan motor mu şimdiden yazan herkese teşekkürler
(bilindik bir arıza, kronik VS var ise yazarsanız çok iyi olur)
 
400k olması harici bir sıkıntı yok sanıyorum, 1.6 atmosferik otomatik 400k ise çok mutlu olurum o ayrı da :D
kaç model hangi donanım araç acaba ? motor tipik ecotec atmosferik. şanzıman da gayet güzel 6 ileri otomatik :)
@bt de gelsin hatta
kronik demeyelim de kalorifer klima vs radyatörünün altında beyin var. oraya su damlarsa sıkıntı olabiliyor, torpidonun içinde. alır almaz orayı bi aç, beynin üstüne çöp poşedi bile olsa bişi koy :)
 
Motor Vectra'daki Astra H'taki ecotec motor. Emisyon belasına birkaç küçük oynama vardır o kadar. 100k km devirdikten sonra yağ soğutucu radyatörü var, o patlayabiliyor, yağa su karıştırıyor. Geçmişte değiştirilmişse süper olur, can sıkan bir arıza çünkü. O yüzden servis geçmişine erişebileceğiniz bir araç bulursanız tadından yenmez.
Akü biraz zayıflarsa içine 3 harfliler kaçmış gibi olur. Bir sabah bir gidersiniz gece kafasına göre camları açmış bulabilirsiniz. Kafasına göre kilitleri kapatabilir açabilir, sileceği vakitsiz çalıştırabilir. Bunun gibi olaylar...
GEM modülü arızası nedeniyle canı istediğinde (seyir halinde bile olsa) komple şalter kapatabilir. Biz Meriva B'de yaşadık, o jenerasyon Astra kullanıcılarında duymuşluğum vardı. Alırken anlayabileceğiniz bir durum değil, aldıktan sonra anlaşılır. Biz çözümü elden çıkarmakta bulmuştuk. Yetkili servis çözüm bulamamıştı çünkü. Ama iyi özel servisler tahminimce bu işi çözer.
LPG'li olursa mutlaka supap eritir uzatır, supapları yer. Km çok ilerlediyse üst kapak contası filan da yaktırabilir. LPG işini hiç sevmiyor. Ama bakımları zamanında yapılmış benzinli bir örneğine denk gelirseniz, 10 lt/100km yaka yaka yarım milyon km devirebilirsiniz öyle bir motordur :d
Şanzımanı taş gibidir. Vakti geldiğinde yağını değiştirtin, bakımlarını yapın, o da taş gibidir.
Otoyol sürüşlerinde yol tutuşu yola oturması harikadır, ama dağ yolları gibi virajlı yollarda aşırı derecede önden kayma yapar. Böyle bir şey hissederseniz ön düzende kusur aramayın, arabanın yapısı böyle. Uzun yol arabası olarak tasarlanmış.

Genel olarak tüm 2. el arabalar için söyleyeceğim şeyi söyleyeyim: Soğutma suyu genleşme kabına bakın, paslı gözüküyorsa iki kere düşünün. İçindeki su antifrizli değilse direkt olarak almaktan vazgeçin başka araca bakın. Ya da 20k fiyat düşün, alır almaz bütün soğutma sistemini yenileyin.

@alfhonso zaten kaç yıldır kullanıyor. Benden daha fazla bilgi onda vardır =) Ufak tefek söylemiş ama gerisi de vardır.
 
Motor Vectra'daki Astra H'taki ecotec motor. Emisyon belasına birkaç küçük oynama vardır o kadar. 100k km devirdikten sonra yağ soğutucu radyatörü var, o patlayabiliyor, yağa su karıştırıyor. Geçmişte değiştirilmişse süper olur, can sıkan bir arıza çünkü. O yüzden servis geçmişine erişebileceğiniz bir araç bulursanız tadından yenmez.
Akü biraz zayıflarsa içine 3 harfliler kaçmış gibi olur. Bir sabah bir gidersiniz gece kafasına göre camları açmış bulabilirsiniz. Kafasına göre kilitleri kapatabilir açabilir, sileceği vakitsiz çalıştırabilir. Bunun gibi olaylar...
GEM modülü arızası nedeniyle canı istediğinde (seyir halinde bile olsa) komple şalter kapatabilir. Biz Meriva B'de yaşadık, o jenerasyon Astra kullanıcılarında duymuşluğum vardı. Alırken anlayabileceğiniz bir durum değil, aldıktan sonra anlaşılır. Biz çözümü elden çıkarmakta bulmuştuk. Yetkili servis çözüm bulamamıştı çünkü. Ama iyi özel servisler tahminimce bu işi çözer.

LPG'li olursa mutlaka supap eritir uzatır, supapları yer. Km çok ilerlediyse üst kapak contası filan da yaktırabilir. LPG işini hiç sevmiyor. Ama bakımları zamanında yapılmış benzinli bir örneğine denk gelirseniz, 10 lt/100km yaka yaka yarım milyon km devirebilirsiniz öyle bir motordur :d
Şanzımanı taş gibidir. Vakti geldiğinde yağını değiştirtin, bakımlarını yapın, o da taş gibidir.
Otoyol sürüşlerinde yol tutuşu yola oturması harikadır, ama dağ yolları gibi virajlı yollarda aşırı derecede önden kayma yapar. Böyle bir şey hissederseniz ön düzende kusur aramayın, arabanın yapısı böyle. Uzun yol arabası olarak tasarlanmış.

Genel olarak tüm 2. el arabalar için söyleyeceğim şeyi söyleyeyim: Soğutma suyu genleşme kabına bakın, paslı gözüküyorsa iki kere düşünün. İçindeki su antifrizli değilse direkt olarak almaktan vazgeçin başka araca bakın. Ya da 20k fiyat düşün, alır almaz bütün soğutma sistemini yenileyin.

@alfhonso zaten kaç yıldır kullanıyor. Benden daha fazla bilgi onda vardır =) Ufak tefek söylemiş ama gerisi de vardır.
koyu renkle işaretlediğim kısımlar j kasa öncesi opeller için geçerli :p

yağ soğutucu sorunu olabilir evet, ben yaşamadım belki de yaşamadan değiştirdiğim içindir bilmiyorum :D
subap evet, çok da sevmez lpgyi ecotec :) ben aldım 1 ay sonra subaplara girişirken komple motor bana girişti. Şanzıman da taş :) önden kayma var evet ama aracın limitlerini tanıdıktan sonra ürküten düzeyde değil. Yani başka markaları hedef göstermek istemiyorum ama, opel bi çok markaya göre daha iyi durumda bu konuda. benim belirlediğim bazı virajlar var, oralarda çok güzel keyifle kaydırıyorum mesela öyle diyeyim :))
 
Peki 1.4 turbo astra lar nasıldır fiyatta 450 ye kadar çıkabiliyoruz max
Yine otomatik olacak ve km olabildiğince düşük olacak

Bir ara 1.4 turbo lar için piston kırma şikayetleri vardı o durum ne oldu acaba
 
450.000'e güzel bir 1.6 CDTI J kasa bulabilirsiniz bence.

Yazılımla 170HP + 400NM 💨

Dizelden kaçıyor herkes ama Otomatik şart deniyor.

E para yok. Gücümüz eski nesil kombinasyonlara yetiyor.
Yeni nesil Turbo benzinli / EAT8 - ZF8HP gibi kombinasyonlara erişemiyoruz.

E para yok. Bir de şanzıman masrafını göze alamayız.
O zaman 2012 1.4TSİ DSG Golf 6'da alamayız 😁

Bu sefer de atmosferik alayım masrafı olmasın diyoruz.
E benzin 20TL 😓

Diyorum Dizel + Otomatik alalım.
Litre bazında az yakıyor sonuçta 😅
Bu sefer de 1.6 CDTİ zincirli hadi bakalııım.
N47 gibi zincir değişimi için motor inecek.

E PARA YOK.
450.000TL bugün 23.000€ yapıyor.
Yani araba almak için gayet iyi bir para.
Ama PARA YOK işte..
 
Son düzenleme:
Peki 1.4 turbo astra lar nasıldır fiyatta 450 ye kadar çıkabiliyoruz max
Yine otomatik olacak ve km olabildiğince düşük olacak

Bir ara 1.4 turbo lar için piston kırma şikayetleri vardı o durum ne oldu acaba
Motor aynı motor. Yeni bir durum olamaz. LSPI (nam-ı diğer vuruntu) meselesi devam ediyor. İyi davranmak gerek. Devirlenemediği senaryolarda fazla yük altında bırakmamak gerek.

Yıl sonuna kadar araba alamadan bütçeyi 500'e çıkarırsanız yüksek model düşük km 1.2 otm. 308'ler de listenize girer, bir düşünürsünüz. Ben de şimdiden tavsiye edebilirim.
 
1.6 Ecotec motor önceki sahibi iyi bakmadıysa insanı perişan edebilir. Yağ soğutucusu, subap problemi, termostat problemi (termostat kütüğü de kaçırıyor), bcm beynine kaloriferden su sızması, çok yüksek sıcaklıklarda çalışması kaynaklı hortum problemleri vs.

Özellikle yüksek sıcaklıklarda çalışması yazın arabayı perişan edebiliyor. Yukarıda saydığım problemlerin neredeyse hepsinin önüne geçmek mümkün tabi araçtan anlayan ve bakmayı seven kişiler için. Yalnız benden araba tavsiyesi isteyen ve sadece marşa basıp sürecek tanıdıklara ne 1.4t ne de 1.6 atmosferik araçlarını önermem. İlgi isteyen araçlar.
 
Bence bu bütçelere bırakın astra j yi 308 bakın derim. 1.6 dizel otomatik eat 6 ileri motor zaten focus 1.6 dizel motoru 8v olanlardan. Hem kaçar hem az yakar. Hem daha hafif epey memnun eder bence.