235 40 r18 Scirocco Lastiği Kararı / Asymmetric 6 vs PilotSport 4S vs PilotSport 5

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan hebehebe
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hebehebe

Emre
Asfalt Kurutucu
68
40
Marka
Volkswagen
Merhaba arkadaşlar, yaz lastiği bakmaya başladım, şu an elimde Conti Premium Contact 6 var, az bir canı kaldı aslında, ama bu lastiklere ısınamadığım için onu feda etmeyi düşünüyorum. Araç Sport Contact 5'le gelmişti, onlara da bayılmamıştım, belki Continental bana göre değil, her neyse. Daha önce kullandığım ve sevdiğim Good Year F1 Assymetric 5 ve yeni versiyonu 6'yı değerlendiriyorum.
Aklımdaki sorular: Assymetric 6 fiyat farkını hakeder mi?
Michelin PS 4S denemeye değer mi, ve fiyatı biraz daha makul olan PS5'e tercih edilmeli mi?
Genel olarak bu bahsedilenler içinde Goodyear yerine Michelin'ler fiyat farklarını hakediyor mu?
Michelin Pilot Alpin kış lastiği kullanıyorum, çok iyiler, hatırladığım Michelin tecrübem bu kadar şu anda.
Başka derdin yok mu diyebilecek arkadaşları da anlayışla karşılıyorum,ama sanırım doğru yerde değiller, saygılar.
 
Lütfen birisi 'Asymmetric 5 hepsinden daha iyi abi paran cebinde kalsın' falan desin. Fiyatlar 2500 ila 3500 arasında. En pahalısı PS4s.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Contileri beğenmediyseniz oradan devam etmeye gerek yok.
Ps 4S fazla iddialı bir lastik. Çok yüksek güçlü kuvvetli makineler olmadığı müddetçe oraya çıkmaya gerek yok.
Ps4 ve 5 pahalı emsallerine göre. Isınana kadar sacmalayabiliyorlar.
Bütçe yoksa asmy 5 olabilir. Bütçe varsa 6 daha da iyi.
Ekstradan belki hankook s1 evo 3 olabilir.
 
Asy 5 kullandım uzun süre, ondan önce de 3 vardı. 5 i kullandığım için kesinlikle tavsiye ederim. Yanak korumalar özellikle jant için bazen hayat kurtarıcı oluyor.
 
Asy 5 kullandım uzun süre, ondan önce de 3 vardı. 5 i kullandığım için kesinlikle tavsiye ederim. Yanak korumalar özellikle jant için bazen hayat kurtarıcı oluyor.
Contileri beğenmediyseniz oradan devam etmeye gerek yok.
Ps 4S fazla iddialı bir lastik. Çok yüksek güçlü kuvvetli makineler olmadığı müddetçe oraya çıkmaya gerek yok.
Ps4 ve 5 pahalı emsallerine göre. Isınana kadar sacmalayabiliyorlar.
Bütçe yoksa asmy 5 olabilir. Bütçe varsa 6 daha da iyi.
Ekstradan belki hankook s1 evo 3 olabilir.
Çok teşekkürler arkadaşlar. Ben de hem Asymmetric 3 hem de 5 kullandım ve jant korumaları özellikle tercih sebebim olabilir. Hankook'a da bakacağım. Onun dışında Asymmetric 6 kullanan varsa, veya konu ile ilgili genel olarak, yine görüşlerinizi beklerim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Çok teşekkürler arkadaşlar. Ben de hem Asymmetric 3 hem de 5 kullandım ve jant korumaları özellikle tercih sebebim olabilir. Hankook'a da bakacağım. Onun dışında Asymmetric 6 kullanan varsa, veya konu ile ilgili genel olarak, yine görüşlerinizi beklerim.

18 inç janttaki testleri buraya bıraktım hocam. Sonuçlara göre zaten kendin de bakabilirsin.
 
pilot sport 4-4s-5 almayında ne alıyosanız alın, falken fk520 tavsiye ederim, yeni çıktı, fp bi ürün, arkadaşıma aldırdım yeni, çok memnun, tyrereview dan yorumlarını ve test sonuçlarını inceleyebilirsiniz
 
  • Beğeni
Tepkiler: hebehebe
pilot sport 4-4s-5 almayında ne alıyosanız alın, falken fk520 tavsiye ederim, yeni çıktı, fp bi ürün, arkadaşıma aldırdım yeni, çok memnun, tyrereview dan yorumlarını ve test sonuçlarını inceleyebilirsiniz
Pilot Sportlarda tam olarak ne sorun görüyorsunuz? Lastikcim beni Michelin almaya yönlendiriyor da, muhtemelen kar marjı daha iyi.
 

18 inç janttaki testleri buraya bıraktım hocam. Sonuçlara göre zaten kendin de bakabilirsin.
Cenk bey aslında birçok teste baktım. Kullanıcı yorumlarında bazıları Asymmetric 6'nın 5'e göre çok önemli bir üstünlüğü olmadığını düşünüyorlar, o yüzden konuyu uzatıyorum.
Bu arada Premium Contact 6 kullanıp memnun kalan ve kalmayanların fikrini de duymak faydalı olurdu, çünkü lastikler bir sezon daha çıkartabilir sanırım.
Bu dönemde elimiz cüzdana kolay gitmiyor.
 
Cenk bey aslında birçok teste baktım. Kullanıcı yorumlarında bazıları Asymmetric 6'nın 5'e göre çok önemli bir üstünlüğü olmadığını düşünüyorlar, o yüzden konuyu uzatıyorum.
Bu arada Premium Contact 6 kullanıp memnun kalan ve kalmayanların fikrini de duymak faydalı olurdu, çünkü lastikler bir sezon daha çıkartabilir sanırım.
Bu dönemde elimiz cüzdana kolay gitmiyor.
5 de iyiydi zaten. Ama 5'in muadilleri olan sport contact 5 ve ps 4'e göre artısı konforu ve ıslak zeminiydi. Kuruda onlar kadar iyi değildi, yine de iyiydi. 6'da bunu geliştirdiler. O sebeple şuan zaten diğerlerinin önünde yer alabiliyor asym 6. Ama neticede 5 de alsanız memnun eder.

Ben hep conti kullanırım. Sportif sürüşe öncelik verdiğim için contiden şaşmam. Şuan da pc 6 kullanıyorum ve son derece memnunum. Özellikle direksiyon yönlendirmesi ve hassasiyeti çok iyi. Ama bir asym 6 kadar iyi olacağını düşünmüyorum. Asym 5'ten iyidir tahminimce.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hebehebe
Cenk bey aslında birçok teste baktım. Kullanıcı yorumlarında bazıları Asymmetric 6'nın 5'e göre çok önemli bir üstünlüğü olmadığını düşünüyorlar, o yüzden konuyu uzatıyorum.
Bu arada Premium Contact 6 kullanıp memnun kalan ve kalmayanların fikrini de duymak faydalı olurdu, çünkü lastikler bir sezon daha çıkartabilir sanırım.
Bu dönemde elimiz cüzdana kolay gitmiyor.
Asy 6 kullanmadım ancak Conti Premium Contact 6 ile Asymmetric 5 arasında fark var kesinlikle. Asymmetric konfor olarak kestiremiyorum ancak yol tutuş, ıslak zemin anlamında çok daha üstün bir lastik kesinlikle.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hebehebe
Kullandığım Goodyearlara göre
5 de iyiydi zaten. Ama 5'in muadilleri olan sport contact 5 ve ps 4'e göre artısı konforu ve ıslak zeminiydi. Kuruda onlar kadar iyi değildi, yine de iyiydi. 6'da bunu geliştirdiler. O sebeple şuan zaten diğerlerinin önünde yer alabiliyor asym 6. Ama neticede 5 de alsanız memnun eder.

Ben hep conti kullanırım. Sportif sürüşe öncelik verdiğim için contiden şaşmam. Şuan da pc 6 kullanıyorum ve son derece memnunum. Özellikle direksiyon yönlendirmesi ve hassasiyeti çok iyi. Ama bir asym 6 kadar iyi olacağını düşünmüyorum. Asym 5'ten iyidir tahminimce.
Ben de direksiyon tepkilerini başarılı buldum PC6'nın, Cenk bey, Asymmetric 3-5 belki biraz yumuşak yanaklıydı yada her nedense, bu kadar keskin değildiler. Asymmetric 6 bunu iyileştirmiş gibi bir intiba aldım yayınlardan.
 
Son düzenleme:
Kullandığım Goodyearlara göre

Ben de direksiyon tepkilerini başarılı buldum PC6'nın Cenk bey, Asymmetric 3-5 belki biraz yumuşak yanaklıydı, bu kadar keskin değildiler. Asymmetric 6 bunu iyileştirmiş gibi bir intiba aldım.
Bu lastiklerin çoğundan daha önde direksiyon hissiyatı pc6'nin. Ama tabi direksiyon yönlendirmesi başarılı olan bir araçla birleştiğinde o fark daha da net anlaşılıyor. Bir de kuru zemindeki yol tutuşu gerçekten iyidir pc6'nin ama genel sportif özelliklerin toplamına bakıldığında diğer lastikler bir adım daha önde pc6'dan.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hebehebe
Asy 6 kullanmadım ancak Conti Premium Contact 6 ile Asymmetric 5 arasında fark var kesinlikle. Asymmetric konfor olarak kestiremiyorum ancak yol tutuş, ıslak zemin anlamında çok daha üstün bir lastik kesinlikle.
Önemli bir karşılaştırma teşekkür ederim. Aynı araçta kullanmadım ama benim de tecrübem bu yönde.
 
Arkadaşlar bir anti-michelin görüşü hakim gibi. Isınmadan iyi tutmaması dışında gerekçe var mı? Çünkü Asymmetric 6 PS5'den daha pahalı görünüyor.
İlaveten lastikcimle papaz olacağız, bir Michelin dayatma durumu var kendisinin.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar bir anti-michelin görüşü hakim gibi. Isınmadan iyi tutmaması dışında gerekçe var mı? Çünkü Asymmetric 6 PS5'den daha pahalı görünüyor.
İlaveten lastikcimle papaz olacağız, bir Michelin dayatma durumu var kendisinin.
2 sene evveline kadar michelin'in pilot sport serilerine doğru düzgün rakip yoktu. Gerçekten girdikleri her testte birinci geliyorlardı. Ama son 2 senedir gerek Goodyear Asym 6, gerek conti premium contact 7 ve sport contact 7 gibi lastiklerle kafa kafaya olsa da gerisinde kalıyor. Haliyle spor lastik isteyenlere en iyi seçeneği sunmak için yorum yapıyoruz. Ama bu başlıktaki lastikler zaten piyasanın en üst seviye ürünleri olduğu için aradaki farklar kolay kolay anlaşılmaz. O yüzden bütçe olarak size hangisi uyuyorsa onu alın geçin. Aradaki farkları ayırt etmeniz zor.
 
2 sene evveline kadar michelin'in pilot sport serilerine doğru düzgün rakip yoktu. Gerçekten girdikleri her testte birinci geliyorlardı. Ama son 2 senedir gerek Goodyear Asym 6, gerek conti premium contact 7 ve sport contact 7 gibi lastiklerle kafa kafaya olsa da gerisinde kalıyor. Haliyle spor lastik isteyenlere en iyi seçeneği sunmak için yorum yapıyoruz. Ama bu başlıktaki lastikler zaten piyasanın en üst seviye ürünleri olduğu için aradaki farklar kolay kolay anlaşılmaz. O yüzden bütçe olarak size hangisi uyuyorsa onu alın geçin. Aradaki farkları ayırt etmeniz zor.
İnanın titiz bir insanımdır. Otomotiv işinde değilim ama 'ayırt etmek' en birinci hobimdir. Ayrıca bütün bu lastiklerin testlerde çok iyi olması aynı karakterde oldukları anlamına gelmiyor, siz daha da iyi bilirsiniz.
 
Son düzenleme:
İnanın titiz bir insanımdır. Otomotiv işinde değilim ama 'ayırt etmek' en birinci hobimdir. Ayrıca bütün bu lastiklerin testlerde çok iyi olması aynı karakterde oldukları anlamına gelmiyor, siz daha da iyi bilirsiniz.
Karakter farkını ayırt edecek kadar şoförlüğünüz ve yine karakter farkını ayırt edecek tarzda kullanılabilecek yollarda ilerliyorsanız bir şey diyemem. 72 db ile 70 db ses seviyesi farkını çok rahat ölçebilirsiniz ama PS5 ile Asym 6'nın kuru ve ıslaktaki limitini ölçüp karakter farkını ayırt edebilecek babayiğit bu forumdan kolay kolay çıkmaz. Vasat lastik - iyi lastik arasındaki fark gibi bariz bir fark yok bu lastikler arasında.
 
Arkadaşlar bir anti-michelin görüşü hakim gibi. Isınmadan iyi tutmaması dışında gerekçe var mı? Çünkü Asymmetric 6 PS5'den daha pahalı görünüyor.
İlaveten lastikcimle papaz olacağız, bir Michelin dayatma durumu var kendisinin.
Forumda genel bir anti michelin durumu var ama genelde standart binek lastiği olan Primacy serisinden ötürü oluşuyor. Bir de tabii genel fiyat seviyesinden ötürü =)

PS lastiğin ısınmadan iyi tutmamanın dışında biraz konfor kaybı konusu var ama bu disiplinin Scirocco kullanıcısını ilgilendireceğini sanmam. Bence başka bir sorunu yok. İyi, tercih edilebilir bir lastik. Tercih ederseniz "keşke bunu almasaydım da şunu alsaydım" dedirtecek bir lastik değil. Lastik ömrü olarak da hiç fena değil, o konuda da fiyatının karşılığını verir diye düşünüyorum. Doğru lastik basıncıyla yıllarca memnun kalarak kullanırsınız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hebehebe
Merhaba arkadaşlar, Asymmetric 6 ile 600 kilometreyi tamamlayınca artık birşeyler yazmak için yeterli yol yaptık dedim. Lastiğin sportif sürüş özelliklerini methedebilirim, ama şu an için bu konuda daha çok negatif bir ruh hali içindeyim. Lastiği konfor odaklı olsun diye almadım, sert karakterli olacağını biliyordum, ama önemli başka bir sorunla karşılaştım: gürültü. Mükemmel pürüzsüz ve azınlıkta kalan bir kısım asfalt dışında, lastik kabul edilebilir sınırların ötesinde bir kabin içi uğultuya sebep oluyor. Muhtemelen testler bu tip çok kaliteli yol yüzeylerinde yapıldığı için test sonuçlarına yansımamış olabilir. Tabii performans adına buna alışmak da mümkün, bende buna çalışıyorum, ama benim otomobildeki müzik zevkimin dibine kibrit suyu döktügü bir gerçek, içine etti dememek için söylüyorum. Şu an için başka birşey yazmak istemiyorum, Asymmetric 5'te bu düzeyde bir sorun olsa hatırlardım diye düşünüyorum. Olursa öneri ve yorumlarınızı takip edeceğim. Saygılar, selamlar.