AÇIK 1.4 Milyona Araç Önerisi

mazda323hb

Profesör
412
Marka
Peugeot
Arkadaşlar merhaba. Binmekte olduğum 308'i satıp yaklaşık 1.4 milyonluk bütçeye araç bakıyorum.
Donanım anlamında pek fazla kriterim yok. Led far, geri görüş falan olsa bana yeter. Bu bütçede her araçta vardır diye düşünüp bu maddeyi yok sayıyorum.

Aradığım şeyler;
1- Sessizlik ve konfor(uzun yol şartlar için konuşuyorum, şehir içindeki sert çukurlardan pıs pıs diye geçmesem de olur)
2- Makul düzeyde performans(yokuşlarda pek düşmemem lazım.)
3-İç hacim(tavan mesafesi özellike arka dizle işim yok. Sürücü olarak rahat etmeliyim)
4- Sorunsuzluk(yine şerh koyarak konuşuyorum, halihazırda pejo grubu kullandığım için o grupta olan adblue gibi problem benim için dert değil, daha majör problemlerin olmaması tercihimdir. 1.2 pureteceh veya ecoboostlardaki maddi olarak yüksek masraflar istemiyorum)

Özetle bunlar. Uzun yolum çok olduğu için 1.5 bluehdi 508'leri radarıma aldım. Hem görünüş hem de donanım olarak beğendiğim araçlar. Uzun yıllardır bu grubu kullandığım için de usta problemim yok.

Corolla gibi atmosferik araçları düşünmediğimi baştan belirteyim. Şimdiden teşekkür ediyorum herkese.
 
508 çok mantıklı bence de, o paraya Prime paket gelir ama asgari düzeyde sizin beklentilerinizi karşılar diye düşünüyorum.
 
Sorunsuzluk tercihler arasındaysa 100-150 bin km'deki bir dizel motorlu 508, sorunsuzluk kriterinizi karşılar mı ? Yahut kaç bin km'ye kadar karşılar ? Nispeten sorunlu olarak gördüğünüz, çok düşük km'li 1.2 puretech yahut ecoboost bile 100-150 bin km'deki dizel bir 508'den daha sorunsuz olabilir. Duygusallığı bir kenara koyup mantık çerçevesinde baktığım vakit 1.5 milyon lira civarı gibi bir fiyata çıkıyorsam asla 100 bin km'ye yaklaşmış yahut üstünde bir araç almam. Hele ki bu araç nispeten donanımsız ise hiç tercih etmem. Mantık çerçevesinde bakıldığında seçeneklerinizi güncelleyebilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Sorunsuzluk tercihler arasındaysa 100-150 bin km'deki bir dizel motorlu 508, sorunsuzluk kriterinizi karşılar mı ? Yahut kaç bin km'ye kadar karşılar ? Nispeten sorunlu olarak gördüğünüz, çok düşük km'li 1.2 puretech yahut ecoboost bile 100-150 bin km'deki dizel bir 508'den daha sorunsuz olabilir. Duygusallığı bir kenara koyup mantık çerçevesinde baktığım vakit 1.5 milyon lira civarı gibi bir fiyata çıkıyorsam asla 100 bin km'ye yaklaşmış yahut üstünde bir araç almam. Hele ki bu araç nispeten donanımsız ise hiç tercih etmem. Mantık çerçevesinde bakıldığında seçeneklerinizi güncelleyebilirsiniz.
Haklısınız hocam ama genellikle baktığım araçlar km olarak 50-60 bin bandında ve 1-2 parça boyalı şekilde. Örnek ilan https://www.sahibinden.com/ilan/vas...er-garaj-arabasi-son-1-hafta-1249516681/detay
150 bin km'de araçlar olsa bende ikilemde kalırdım ama boş paket olduğundan bu bütçelere düşük km'li örnekler gelebiliyor.

1.2 puretech veya ecoboost'lardaki endişem şu kafam rahat olmayacak aklımda sürekli bir acabayla dolaşmak istemiyorum. Üstüne birde çok km yapıyorum dizel hala benim için avantajlı.
 
Haklısınız hocam ama genellikle baktığım araçlar km olarak 50-60 bin bandında ve 1-2 parça boyalı şekilde. Örnek ilan https://www.sahibinden.com/ilan/vas...er-garaj-arabasi-son-1-hafta-1249516681/detay
150 bin km'de araçlar olsa bende ikilemde kalırdım ama boş paket olduğundan bu bütçelere düşük km'li örnekler gelebiliyor.

1.2 puretech veya ecoboost'lardaki endişem şu kafam rahat olmayacak aklımda sürekli bir acabayla dolaşmak istemiyorum. Üstüne birde çok km yapıyorum dizel hala benim için avantajlı.
Benim baktığım 508 ilanlarının hemen hepsi yuksek km'lerdeydi. Eger boyle düşük km'de arac denk gelirse o zaman kabulüm.

Uzun yol olayına gelince. Eskiden dizel ve benzinli arasında satın alim maliyetinde fark vardi. Bu sebeple uzun yol yapıyorsanız dizel avantajlı deniliyordu ki ben de 2012'den bu yana hep dizel kullandım. Ama bugün geldiğimiz noktada uzun yol tuketimlerinde benzinliler oldukça az yakıyor. Tapa gaz gitmediğiniz surece benzinli dizel arasındaki yakıt farkı uzun yolda bir anlam ifade etmiyor. Eger arada gazlarım genelde de normal kullanırım diyorsanız benzinliler de az yakacaktir uzun yolda. Bu sekilde tercihler de cogalabilir. Bakim maliyeti konusunda da benzinliler malum daha uyguna gelebiliyor.
 
Özellikle prime paket 508 bakıyor iseniz tavsiyem 2021 sonralarına bakmanız yönünde olurde çünkü 21 ve sonaralarında EAT8 güncellendi ve sealing modu (yelken modu yani 20-120 km aralığında eco modda ayağınızı gazdan çektiğiniz vakit vitesi boşa alıyor ve süzülüyor bu da yakıt ekonomisi sağlıyor) eklendi ve biraz güncellendi lakin ben sizin yerinizde olsam gerekirse birkaç parça boyaya aldırış etmeyip allure donanımına bakardım kesinlikle fiyat farkına değer bence

Insignia ile ilgili de 6 vites tork konvertörlü şanzımanı biraz tepkisiz ve nispeten yavaş ama sağlam. Motor olarak da 150-180k km civarlarında zincir değişimi ister onun dışında kolay kolay sıkıntı çıkartmaz
(Zincir değişim maliyeti sanayide 50k civarı)

Talisman'da bence segmentinin yüz karası olan bir araç heleki 1.5 dizeli. Evet özellikle icon donanımda koltuk sogutmasına kadar bir ton özelliği ile cezbediyor lakin hem malzeme kalitesi hem verdiği konfor ile biraz büyük bir Megane'den başka birşey değil. Ayrıca arka süspansiyonları torsiyon yani D segmentine yakışmayan bir konbinasyon. Bence alınabilecek tek Talisman 1.6 dizel çift turbolu 160bg lik versiyon + icon + 4control. (160bg olanları ile 130bg arasında oldukça fark var 160bg'ler 130'luktan daha sağlam ve uzun ömürlü.). Şanzımanı da 6DCT450 yani ıslak kavrama ama çok sorunsuz bir şanzıman da değil. @Onur Kmnt 'nin Mondeo'sunda bulunan şanzıman yani ilerde onda yaşanan sorunlar sizde de yaşanabilir
 
Özellikle prime paket 508 bakıyor iseniz tavsiyem 2021 sonralarına bakmanız yönünde olurde çünkü 21 ve sonaralarında EAT8 güncellendi ve sealing modu (yelken modu yani 20-120 km aralığında eco modda ayağınızı gazdan çektiğiniz vakit vitesi boşa alıyor ve süzülüyor bu da yakıt ekonomisi sağlıyor) eklendi ve biraz güncellendi lakin ben sizin yerinizde olsam gerekirse birkaç parça boyaya aldırış etmeyip allure donanımına bakardım kesinlikle fiyat farkına değer bence

Insignia ile ilgili de 6 vites tork konvertörlü şanzımanı biraz tepkisiz ve nispeten yavaş ama sağlam. Motor olarak da 150-180k km civarlarında zincir değişimi ister onun dışında kolay kolay sıkıntı çıkartmaz
(Zincir değişim maliyeti sanayide 50k civarı)

Talisman'da bence segmentinin yüz karası olan bir araç heleki 1.5 dizeli. Evet özellikle icon donanımda koltuk sogutmasına kadar bir ton özelliği ile cezbediyor lakin hem malzeme kalitesi hem verdiği konfor ile biraz büyük bir Megane'den başka birşey değil. Ayrıca arka süspansiyonları torsiyon yani D segmentine yakışmayan bir konbinasyon. Bence alınabilecek tek Talisman 1.6 dizel çift turbolu 160bg lik versiyon + icon + 4control. (160bg olanları ile 130bg arasında oldukça fark var 160bg'ler 130'luktan daha sağlam ve uzun ömürlü.). Şanzımanı da 6DCT450 yani ıslak kavrama ama çok sorunsuz bir şanzıman da değil. @Onur Kmnt 'nin Mondeo'sunda bulunan şanzıman yani ilerde onda yaşanan sorunlar sizde de yaşanabilir
6dct450'den bahsedeyim biraz,

yaş ve çift kavrama, yani görece sorunsuz bir versiyon, ama çok önemli bir husus var, o da bakım aralıkları;

1- her 45k kmde bir yağ ve filtrenin değişimi yapılıp şanzımanı yağa alıştırmak lazım, eğer ortam müsaitse ve kullanıcının eli yatkınsa kendisi bile yapabilir.

2- kavramanın ömrü tamamen kullanıcıya bağlı, bazıları 100k kmde, bazıları 150k kmde revizyon yaptırmış olur, bazıları da 250k kmye gelse bile şanzımanı hiç indirmemiş bile olabilir, bizim şanzıman 229k kmde revizyon gördü ilk defa,

Ama işin doğrusu kavramanın ömrü 200k km civarı, eğer ömrünün sonuna geldiyse yoğun trafikte titreme, vites geçişlerinde sarsıntı yapabilir, orijinal kavrama fiyatının da araba parası kadar olduğunu da söyleyeyim (bizim aracın yarısı kadar sadece kavrama),

3- beyin arızası yaşanabilir, eğer bizde olduğu gibi defalarca akü dibine kadar bittiyse, konfor beyni (BSI) işlem gördüyse ve düzgün kalibrasyon - zamanında kontrol yapılmadıysa beyin değişimi gerikebilir, bize çıkma beyin taktılar, (mekatronik beyni diye de geçer),

4- selenoidlerde de tıkanıklık varsa vites geçişleri gecikmeli ya da sarsıntılı olabilir,

5- volantta boşluk varsa değişmesi gerekebilir, genelde sarsıntılı vites geçişinde ilk kontrol edilen parçadır.

6- debriyaj yayları zarar gördüyse yine sarsıntılı geçişlere neden olabilir,

7- kadranda şanzıman uyarısı verip bilgisayara bağlayınca bir şey gözükmüyorsa direkt şanzıman iniyor (tecrübe edildi),

3. ve 5. madde dışında hepsi için şanzımanı indirmek gerekir, söküp kontrol etmeden bir şey yapılamıyor, ve ustası da her yerde yok, şanzımanı indirip takmak da ucuz olmadığı için arıza çıkarana kadar kullandık biz

çok sorunlu bir şanzıman değil, sorunsuz da değil, yukarıda saydıklarım daha çok yüksek kmlerde meydana gelen şeyler,

velevki 100k km civarı böyle şeyler yaşanıyor, o zaman o arabadan uzak dururdum, kuru kavrama gibi narin değil bu şanzıman, çok fazla zorlamayla düşük kmde arıza verdirir, ya da bakımı aksatıldıysa,

mesela biz yağ değişimini 217k kmde yapmıştık, usta önceki yağın metalik ve yanık kokulu olduğunu söylemişti, zaten yağ değiştikten sonra problemler baş göstermeye başlamıştı, ama performans da baya artmıştı, o yüzden mutlaka bakımlısı alınmalı,

bu dediklerim mondeo veya talisman için değil, tüm 6dct450 ve türevlerini kullanan araçlar için geçerli (focus, clio, megane, vs.)
 
Bu paralara D segment güncel bir şey istiyorsanız İnsignia da tercihler arasına eklenebilir. Düşük km ve donanımsal olarak dolu araçlar denk gelecektir. Ek olarak insiginanın yetkili serviste bakım ücretleri baya uygundu benim 1.6tdi octaviayı yaptırdığım ücretten daha uyguna çıkıyordu.

Örnek İnsignia

Haricen düşük km ama donanımsız passat B8’de bakılabilir. Superb de var ancak bir kaç parça boya değişenlileri denk gelir.

0’a yakın olsun istenirse b segment suv ve hb tercih edilebilir onlarda fena araçlar değil 18” jantlı 2024 1.5 fr plus arona kullandım mesela üzerinde Michelin CC2 lastikler var hem şehir içi hemde şehir dışı süspansiyon konforu gayet iyiydi. 1.5 fr ibiza da benzer hisleri verecektir.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar merhaba. Binmekte olduğum 308'i satıp yaklaşık 1.4 milyonluk bütçeye araç bakıyorum.
Donanım anlamında pek fazla kriterim yok. Led far, geri görüş falan olsa bana yeter. Bu bütçede her araçta vardır diye düşünüp bu maddeyi yok sayıyorum.

Aradığım şeyler;
1- Sessizlik ve konfor(uzun yol şartlar için konuşuyorum, şehir içindeki sert çukurlardan pıs pıs diye geçmesem de olur)
2- Makul düzeyde performans(yokuşlarda pek düşmemem lazım.)
3-İç hacim(tavan mesafesi özellike arka dizle işim yok. Sürücü olarak rahat etmeliyim)
4- Sorunsuzluk(yine şerh koyarak konuşuyorum, halihazırda pejo grubu kullandığım için o grupta olan adblue gibi problem benim için dert değil, daha majör problemlerin olmaması tercihimdir. 1.2 pureteceh veya ecoboostlardaki maddi olarak yüksek masraflar istemiyorum)

Özetle bunlar. Uzun yolum çok olduğu için 1.5 bluehdi 508'leri radarıma aldım. Hem görünüş hem de donanım olarak beğendiğim araçlar. Uzun yıllardır bu grubu kullandığım için de usta problemim yok.

Corolla gibi atmosferik araçları düşünmediğimi baştan belirteyim. Şimdiden teşekkür ediyorum herkese.
Anladığım kadarıyla tek kullanıyorsunuz.

Ben o paranın biraz üzerine F 10 aldım (N20B16 ) Basit kronikleri olan bir araç. Sizin bütçenize de bulunur. Yürütme maliyeti biraz yüksektir. Yazılımla 245 bg olur.
1,2,3 ve 4 ü karşılıyor (kroniklerini halledince veya halledilmişini alınca sorunsuz. )(Yağ soğutucu,Devirdaim ,Motor üst kapak (Sarf malzeme gibidir. 100 k km de değişir )

special edition Luxry bulursanız en dolusudur. (Tabi bmw lerde doluluk biraz farklı ) Isıtma ,sogutma, vakum, elektrikli bağaj ,direksiyon ısıtma ,7 serisi koltuk ,harman kardon ses sistemi vs

Uzun yolda gazlamalı 10 lt tüketiyor
 
Benim baktığım 508 ilanlarının hemen hepsi yuksek km'lerdeydi. Eger boyle düşük km'de arac denk gelirse o zaman kabulüm.

Uzun yol olayına gelince. Eskiden dizel ve benzinli arasında satın alim maliyetinde fark vardi. Bu sebeple uzun yol yapıyorsanız dizel avantajlı deniliyordu ki ben de 2012'den bu yana hep dizel kullandım. Ama bugün geldiğimiz noktada uzun yol tuketimlerinde benzinliler oldukça az yakıyor. Tapa gaz gitmediğiniz surece benzinli dizel arasındaki yakıt farkı uzun yolda bir anlam ifade etmiyor. Eger arada gazlarım genelde de normal kullanırım diyorsanız benzinliler de az yakacaktir uzun yolda. Bu sekilde tercihler de cogalabilir. Bakim maliyeti konusunda da benzinliler malum daha uyguna gelebiliyor.
Hocam tapagaz olmasa da yarısı yokuşlu kalan yarısı da düzlük olan bir güzergahta işe git gel 200 km yolum oluyor. Yokuşlu olan kısmı saymazsak 140-150 sabit gidiyorum. Benzinli araçların sevmediği hızlar o yüzden dizel düsünüyorum. Şehir içinde sakin kullanıyorum ama yaptığım km'nin çoğunluğu bu şekilde gerçekleşiyor.
Özellikle prime paket 508 bakıyor iseniz tavsiyem 2021 sonralarına bakmanız yönünde olurde çünkü 21 ve sonaralarında EAT8 güncellendi ve sealing modu (yelken modu yani 20-120 km aralığında eco modda ayağınızı gazdan çektiğiniz vakit vitesi boşa alıyor ve süzülüyor bu da yakıt ekonomisi sağlıyor) eklendi ve biraz güncellendi lakin ben sizin yerinizde olsam gerekirse birkaç parça boyaya aldırış etmeyip allure donanımına bakardım kesinlikle fiyat farkına değer bence

Insignia ile ilgili de 6 vites tork konvertörlü şanzımanı biraz tepkisiz ve nispeten yavaş ama sağlam. Motor olarak da 150-180k km civarlarında zincir değişimi ister onun dışında kolay kolay sıkıntı çıkartmaz
(Zincir değişim maliyeti sanayide 50k civarı)

Talisman'da bence segmentinin yüz karası olan bir araç heleki 1.5 dizeli. Evet özellikle icon donanımda koltuk sogutmasına kadar bir ton özelliği ile cezbediyor lakin hem malzeme kalitesi hem verdiği konfor ile biraz büyük bir Megane'den başka birşey değil. Ayrıca arka süspansiyonları torsiyon yani D segmentine yakışmayan bir konbinasyon. Bence alınabilecek tek Talisman 1.6 dizel çift turbolu 160bg lik versiyon + icon + 4control. (160bg olanları ile 130bg arasında oldukça fark var 160bg'ler 130'luktan daha sağlam ve uzun ömürlü.). Şanzımanı da 6DCT450 yani ıslak kavrama ama çok sorunsuz bir şanzıman da değil. @Onur Kmnt 'nin Mondeo'sunda bulunan şanzıman yani ilerde onda yaşanan sorunlar sizde de yaşanabilir
Teşekkürler, yelken modu 2020 allure paketlerde mevcut mu yoksa tüm paketlere 2021 sonrası mı geldi bilginiz var mı? Insignia ve 508 arasında kaldım. Vag grubunun ederinden pahalı yazıldığına olan inancımdan dolayı düşünmedim bile hiç.
6dct450'den bahsedeyim biraz,

yaş ve çift kavrama, yani görece sorunsuz bir versiyon, ama çok önemli bir husus var, o da bakım aralıkları;

1- her 45k kmde bir yağ ve filtrenin değişimi yapılıp şanzımanı yağa alıştırmak lazım, eğer ortam müsaitse ve kullanıcının eli yatkınsa kendisi bile yapabilir.

2- kavramanın ömrü tamamen kullanıcıya bağlı, bazıları 100k kmde, bazıları 150k kmde revizyon yaptırmış olur, bazıları da 250k kmye gelse bile şanzımanı hiç indirmemiş bile olabilir, bizim şanzıman 229k kmde revizyon gördü ilk defa,

Ama işin doğrusu kavramanın ömrü 200k km civarı, eğer ömrünün sonuna geldiyse yoğun trafikte titreme, vites geçişlerinde sarsıntı yapabilir, orijinal kavrama fiyatının da araba parası kadar olduğunu da söyleyeyim (bizim aracın yarısı kadar sadece kavrama),

3- beyin arızası yaşanabilir, eğer bizde olduğu gibi defalarca akü dibine kadar bittiyse, konfor beyni (BSI) işlem gördüyse ve düzgün kalibrasyon - zamanında kontrol yapılmadıysa beyin değişimi gerikebilir, bize çıkma beyin taktılar, (mekatronik beyni diye de geçer),

4- selenoidlerde de tıkanıklık varsa vites geçişleri gecikmeli ya da sarsıntılı olabilir,

5- volantta boşluk varsa değişmesi gerekebilir, genelde sarsıntılı vites geçişinde ilk kontrol edilen parçadır.

6- debriyaj yayları zarar gördüyse yine sarsıntılı geçişlere neden olabilir,

7- kadranda şanzıman uyarısı verip bilgisayara bağlayınca bir şey gözükmüyorsa direkt şanzıman iniyor (tecrübe edildi),

3. ve 5. madde dışında hepsi için şanzımanı indirmek gerekir, söküp kontrol etmeden bir şey yapılamıyor, ve ustası da her yerde yok, şanzımanı indirip takmak da ucuz olmadığı için arıza çıkarana kadar kullandık biz

çok sorunlu bir şanzıman değil, sorunsuz da değil, yukarıda saydıklarım daha çok yüksek kmlerde meydana gelen şeyler,

velevki 100k km civarı böyle şeyler yaşanıyor, o zaman o arabadan uzak dururdum, kuru kavrama gibi narin değil bu şanzıman, çok fazla zorlamayla düşük kmde arıza verdirir, ya da bakımı aksatıldıysa,

mesela biz yağ değişimini 217k kmde yapmıştık, usta önceki yağın metalik ve yanık kokulu olduğunu söylemişti, zaten yağ değiştikten sonra problemler baş göstermeye başlamıştı, ama performans da baya artmıştı, o yüzden mutlaka bakımlısı alınmalı,

bu dediklerim mondeo veya talisman için değil, tüm 6dct450 ve türevlerini kullanan araçlar için geçerli (focus, clio, megane, vs.)
Kolay kolay bulunmayacak bilgiler ayrı başlık bile açılabilir, eline sağlık hocam.
Bu paralara D segment güncel bir şey istiyorsanız İnsignia da tercihler arasına eklenebilir. Düşük km ve donanımsal olarak dolu araçlar denk gelecektir. Ek olarak insiginanın yetkili serviste bakım ücretleri baya uygundu benim 1.6tdi octaviayı yaptırdığım ücretten daha uyguna çıkıyordu.

Örnek İnsignia

Haricen düşük km ama donanımsız passat B8’de bakılabilir. Superb de var ancak bir kaç parça boya değişenlileri denk gelir.

0’a yakın olsun istenirse b segment suv ve hb tercih edilebilir onlarda fena araçlar değil 18” jantlı 2024 1.5 fr plus arona kullandım mesela üzerinde Michelin CC2 lastikler var hem şehir içi hemde şehir dışı süspansiyon konforu gayet iyiydi. 1.5 fr ibiza da benzer hisleri verecektir.
Insignia ve 508 arasında kaldım bende, hangi aracın temizini ve yakın çevrede olanını bulursam ona gidecek gibiyim. B segment düşünmüyorum hocam genellikle D, sıfıra yakın olursa da C segment arayışındayım.
Anladığım kadarıyla tek kullanıyorsunuz.

Ben o paranın biraz üzerine F 10 aldım (N20B16 ) Basit kronikleri olan bir araç. Sizin bütçenize de bulunur. Yürütme maliyeti biraz yüksektir. Yazılımla 245 bg olur.
1,2,3 ve 4 ü karşılıyor (kroniklerini halledince veya halledilmişini alınca sorunsuz. )(Yağ soğutucu,Devirdaim ,Motor üst kapak (Sarf malzeme gibidir. 100 k km de değişir )

special edition Luxry bulursanız en dolusudur. (Tabi bmw lerde doluluk biraz farklı ) Isıtma ,sogutma, vakum, elektrikli bağaj ,direksiyon ısıtma ,7 serisi koltuk ,harman kardon ses sistemi vs

Uzun yolda gazlamalı 10 lt tüketiyor
Evet tek kullanıyorum, yürütme maliyeti benim için önemli hocam. Uzun yolum da çok olduğu için toyota grubu kadar olmasa da güvenli limanda kalma tarafındayım.
Bütçe güzel. Bu paraya çok rahat dolu paket Insignia 1.6 dizel manuel alınır. Üstüne de para artar.
Yazmamışım ama otomatik istiyorum hocam. Insignia radarımda.


Bu yazdığım kriterlerin tamamen dışında bi seçenek olarak,(fiyatı,kalitesi hiçbir şeyi belli değil ama) yeni gelecek T10F macera mı olur ne dersiniz?
 
Hocam tapagaz olmasa da yarısı yokuşlu kalan yarısı da düzlük olan bir güzergahta işe git gel 200 km yolum oluyor. Yokuşlu olan kısmı saymazsak 140-150 sabit gidiyorum. Benzinli araçların sevmediği hızlar o yüzden dizel düsünüyorum. Şehir içinde sakin kullanıyorum ama yaptığım km'nin çoğunluğu bu şekilde gerçekleşiyor.

Teşekkürler, yelken modu 2020 allure paketlerde mevcut mu yoksa tüm paketlere 2021 sonrası mı geldi bilginiz var mı? Insignia ve 508 arasında kaldım. Vag grubunun ederinden pahalı yazıldığına olan inancımdan dolayı düşünmedim bile hiç.

Kolay kolay bulunmayacak bilgiler ayrı başlık bile açılabilir, eline sağlık hocam.

Insignia ve 508 arasında kaldım bende, hangi aracın temizini ve yakın çevrede olanını bulursam ona gidecek gibiyim. B segment düşünmüyorum hocam genellikle D, sıfıra yakın olursa da C segment arayışındayım.

Evet tek kullanıyorum, yürütme maliyeti benim için önemli hocam. Uzun yolum da çok olduğu için toyota grubu kadar olmasa da güvenli limanda kalma tarafındayım.

Yazmamışım ama otomatik istiyorum hocam. Insignia radarımda.


Bu yazdığım kriterlerin tamamen dışında bi seçenek olarak,(fiyatı,kalitesi hiçbir şeyi belli değil ama) yeni gelecek T10F macera mı olur ne dersiniz?

Yelken modlu EAT8'ler sadece 2021 ve sonralarında var yani 2020 de yok, lakin bu özellik arabayı almayı çokta etkileyecek bir özellik değil sadece 2020 ve 2021'i arasında kalırsanız veyahut illaki Prime gibi donanımsız versiyonu alınacak ise bari 2021 sonrası olsun diye dedim. Yani 2020 de olsa allure olması her zaman Prime'den daha iyi sadece 2021 olması bütçe dahilinde ise daha iyi olur. Insignia'da oldukça iyi bir seçenek heleki dolu paketleri

Sizin yerinizde olsam iki araç arasından benzer kondisyonlarda ise donanım olarak yüksek olanını, donanımları da benzer ise genel olarak tasarım ve stil olarak kendime en çok hitap edeni seçerdim. Lakin şunu unutmamak gerek 508 100km'de Insignia'ya göre 1 litre civarı daha az yakar. Hem motor karakteri hemde birinin 8 vites birinin 6 vites olmasından kaynaklı.

Sadece 1.5 Bluehdi'lerin hangi yılda 7mm lik zincirden 8mm'lik zincire geçildiğine dikkat etmek gerek isterseniz bunu internette bir araştırın. Uzun vadede sıkıntı çıkartabilir.
 
İnsignia çok yakmıyor mu? Hem dizel hem benzinlisini kullanan iş arkadaşım çok şikayetçi yakıtından ama donanım ve genişlikte tabi üstüne yok. Vazgeçemiyor alışkanlıklarından ama söylenmeden de edemiyor
 
Hocam tapagaz olmasa da yarısı yokuşlu kalan yarısı da düzlük olan bir güzergahta işe git gel 200 km yolum oluyor. Yokuşlu olan kısmı saymazsak 140-150 sabit gidiyorum. Benzinli araçların sevmediği hızlar o yüzden dizel düsünüyorum. Şehir içinde sakin kullanıyorum ama yaptığım km'nin çoğunluğu bu şekilde gerçekleşiyor
Aracın ağırlığı, motor gücü etken tabi ki ama dip gazlı, sık sık yüksek devir çevirerek yüklenmediğiniz sürece 140-150 bantlarında da benzinli araçlar genelde 6-7 litre bantlarında dolanır ortalama tüketimde. +1500 kg ve üstü ağırlığa sahip değilse benzinli araçlar bu denli fazla yakmıyor. Ben de yıllarca dizel kullandım. Dizelin uzun yolda az yaktığı nokta devir çevire çevire, gazı dipleyerek kullandığınız durumlar. Bu hallerde benzinli bir araca göre az yakıyor. Ama seri ve sabit hızlanma yapıldığında söylediğiniz şartlarda benzinli araçlarda maksimum 7 litre yakar ciddi ağırlığa sahip değillerse. Örneğin benim Eat 8'li corsa söylediğiniz kullanım şartlarında 6.5-6.8 yakıyor. Ondan biraz daha ağır olan astra veya 508 de 7-7,5 yakar uzun yolda. Muadil çoğu dizel ile aralarında ortalama 1-1,5 litre yakıt farkı oluşturur uzun yolda. Bana kalırsa bu göz ardı edilebilecek bir tüketim farkı. Ama yine de siz bilirsiniz tabi. Dediğim gibi ben de dizelde benzinliye geçtim ve uzun yolda, çoğu kullanım senaryosunda bariz yakıt farkları oluşmuyor. Tek fark, tapagaz, dipgaz devir çevire çevire gitmeye başladığınızda ortaya çıkıyor ki bunu genelde birisiyle kapışırken yapıyoruz.

Bu arada Eat 8'li araçlarda yelken modu sadece eco modda çalışıyor. Normal ya da spor modda çalışmıyor. En azından bendeki 2023 corsa'da durum böyle. Muhtemelen diğerlerinde de benzerdir. Ben aracı hiç eco modda kullanmadığım için ( uzun yol dahil ) yelken modunu da kullanmıyorum. Çok gerekli bir şey değil açıkçası.
 
İnsignia çok yakmıyor mu? Hem dizel hem benzinlisini kullanan iş arkadaşım çok şikayetçi yakıtından ama donanım ve genişlikte tabi üstüne yok. Vazgeçemiyor alışkanlıklarından ama söylenmeden de edemiyor

Hard istanbul trafiği, trafik yokken hastane-ev-okul arası tempolu koşturmalı ortalamam. Bunun üstüne çıkacağını düşünmüyorum. 1.6 CDTI

f7fe98d6-cd8d-49cc-ba38-3d30e2d1fa2a.jpeg



Diğer araçlara göre bir tık fazla yakıyor ama cüssesi için absorbe edilebilir.
 
Bunları buldum 🤷
Premium işine girince F10 ve F25 X3 gerçekten mantıklı hale geliyor, onun dışında B37-38'li kompakt BMW'ler ve A3 falan alabiliyoruz. Volvo'larda motor yok bir de zaten F10 nesli o arabalar da.

508 vs. İnsignia konusunda 508 yeni nesil olduğu için ben oyumu ondan yana kullanıyorum. Gerçi ikisi de B8 Passat nesli ama İnsignia B Golf 7 işe Astra K o nesil.. O neslin 308'i eski 308 oluyor.

508 şimdiki 308'in D sedanı.. 508 konusunda bi gariplik var, bir önceki 308 neslinde 508 yok.

Golf 6'dan direkt Golf 8'e atlamış gibi birşey olmuş sanki 🤔

1000049002.jpg


1000049003.jpg