AÇIK Opel Corsa 1.2 Puretech Antifriz Seçimi ve Değişimi Hk.

emirozdemir93

Emir Özdemir
Senkromeççi
8
21
Marka
Opel
Merhaba arkadaşlar,

Aracım Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 BG (1.2 PureTech motor) ve geçtiğimiz günlerde triger kayışı değişimini yaptırdım. Kaputu açıp ilk defa kontrol ettiğimde antifrizin kahverengiye döndüğünü fark ettim. Aracı ikinci el olarak aldım ve şu ana kadar yaklaşık 3000 km kullandım, büyük ihtimalle benden önce de bu şekildeydi.

1.2 PureTech motorlu araçların test videolarına ve sıfır araç kaput görsellerine baktığımda mavi renk antifriz kullanıldığını gördüm. Fransız motor olduğu için Total Glacelf Eco almayı düşündüm ancak Opel’in kullanım kılavuzunda “Lobrid teknolojili bir antifriz kullanılması gerektiği” belirtilmiş.

Piyasada lobrid antifriz olarak bulabildiğim tek seçenek Motul Autocool G12 Evo Ultra. Ancak bu antifriz pembe renkte ve özellikle VW Grubu araçlar için önerildiği yazıyor. Bu yüzden aracımla tam uyumlu olup olmadığından emin olamadım.

Öte yandan, antifrizin kahverengiye dönmesi farklı tipte antifrizlerin karışmasından veya aşırı oksidasyondan kaynaklanıyor olabilir. Servislerde bazı PureTech motorlu araçlara kırmızı veya pembe antifriz konduğu ve bunun da intercooler ve turbo çevresinde terleme sorunlarına yol açabileceği yönünde yorumlar gördüm. Nitekim, ekspertizde aracımda intercooler ve turbo tarafında terleme olduğu söylenmişti.

Bu motor için hangi marka ve model antifrizi önerirsiniz? Opel’in yetkili servislerinde hangi antifriz kullanılıyor, bilgisi olan var mı?

Antifriz değişimi için farklı yöntemler öneriliyor:
• Kimisi genleşme kabının tahliye borusundan boşaltılmasını,
• Kimisi ise radyatör alt tahliye tapasından boşaltılıp temiz su ile birkaç kez çalkalanmasını öneriyor.

Eğer mevcut antifriz yanlış tipteyse ve motor sisteminde bir uyumsuzluk yarattıysa, daha kapsamlı bir sistem temizliği mi gerekir?

Antifrizi kendim mi değiştirmeliyim yoksa servise veya bu motoru iyi tanıyan özel bir servise mi yaptırmalıyım?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3752.png
    IMG_3752.png
    7.7 MB · Görüntüleme: 0
Arac icin en güncel sıvıları yetkili servis biliyor hocam. Servisi arayıp veya gidip bilgi alırsanız daha garanti iş yapmış olursunuz. Dışarıda güvendiğiniz bir usta ya da özel servis yoksa değişimi de yine yetkili serviste yaptırmanız iyi olur.
 
Herhangi bir antifriz koyup kullanmadan önce, mevcut durumun sebebini netleştiriniz. Motorun veya soğutma sisteminin sağlığı ile ilgili bir sorun varsa veya geçmişte yaşandıysa, bunun tespitini ve mevcut durumunun kontrolünü sağlayın. Koyacağınız antifriz 3 ay sonra aynı duruma gelirse işler çok can sıkıcı bir hal alır.
 
Herhangi bir antifriz koyup kullanmadan önce, mevcut durumun sebebini netleştiriniz. Motorun veya soğutma sisteminin sağlığı ile ilgili bir sorun varsa veya geçmişte yaşandıysa, bunun tespitini ve mevcut durumunun kontrolünü sağlayın. Koyacağınız antifriz 3 ay sonra aynı duruma gelirse işler çok can sıkıcı bir hal alır.
Soğutma sistemi ile ilgili ciddi bir sorun oldugunda özellikle kaloriferin çalışmayacağı, su seviyesinin bi anda azalabileceği, motor sıcaklığının anormal olabileceğini düşünerek çok ciddi bir sorun olmadığını düşünmüştüm. Elde olan tek şey ekspertizin terleme belirtisi olarak gösterdiği noktalar ve kahverengi bir antifrizdi ancak bir bilene göstersem iyi olacak gibi.
 
Soğutma sistemi ile ilgili ciddi bir sorun oldugunda özellikle kaloriferin çalışmayacağı, su seviyesinin bi anda azalabileceği, motor sıcaklığının anormal olabileceğini düşünerek çok ciddi bir sorun olmadığını düşünmüştüm. Elde olan tek şey ekspertizin terleme belirtisi olarak gösterdiği noktalar ve kahverengi bir antifrizdi ancak bir bilene göstersem iyi olacak gibi.
Soğutma sisteminde bahsettiğiniz sorunlar genelde küçük küçük süreçlerin ilerlemesi sonucunda oluşur. Yani bir anda bu kadar büyük arızalar vermezler. Soğutma suyu kaçakları çoğunlukla ufak ufak başlar ve bunlar zaman içinde bazen belirti gösterir bazen göstermez. Yani soğutma tertibatında sorun olsa böyle büyük sıkıntılar çıkarır diye düşünmemelisiniz. O sıkıntıları çıkarana kadar birçok ufak tefek kaçak belirtileri oluyor.
 
Si-OAT ibaresi direk hibrit olduğunu gösterir sadece OAT olsaydı organik antifriz olurdu. Ne yazıkki bu tipte pek fazla çeşitlilik Türkiye’de yok ve en pahalı olan ve nadir ürünler de hibrit organik olanlar. Total ya da Castrol’ün var bildiğim kadarıyla kolay ulaşılabilecek.
 
Soğutma sisteminde bahsettiğiniz sorunlar genelde küçük küçük süreçlerin ilerlemesi sonucunda oluşur. Yani bir anda bu kadar büyük arızalar vermezler. Soğutma suyu kaçakları çoğunlukla ufak ufak başlar ve bunlar zaman içinde bazen belirti gösterir bazen göstermez. Yani soğutma tertibatında sorun olsa böyle büyük sıkıntılar çıkarır diye düşünmemelisiniz. O sıkıntıları çıkarana kadar birçok ufak tefek kaçak belirtileri oluyor.
En sağlıklısı sanırım bu motordan anlayan birilerine tekrar götürüp soğutma sisteminin mevcut durumu ve antifriz kullanımı ile ilgili bilgi alıp ona göre ilerlemem olacak. Teşekkür ederim.
 
Si-OAT ibaresi direk hibrit olduğunu gösterir sadece OAT olsaydı organik antifriz olurdu. Ne yazıkki bu tipte pek fazla çeşitlilik Türkiye’de yok ve en pahalı olan ve nadir ürünler de hibrit organik olanlar. Total ya da Castrol’ün var bildiğim kadarıyla kolay ulaşılabilecek.
Soğutma sistemi ile ilgili şüphelerim olmasa direkt belirttiğiniz ürüne yönelecektim hocam ancak kontrolde fayda var, yine de çok teşekkür ediyorum 🙏
 
total glacelf eco nun iki versiyonu var birisi hibrit birisi inorganik ama sanırım inorganik olan pek de yok piyasada. Organik katkılı falan yazıyo kutusunda hibrit olanın kutusu şu

1742275942244.png
 
Merhaba,
Mutemelen antrifriziniz sarı ama bilinmeyen bir nedenle kahve gibi olmuş. 2025 1.2 puretech 408 GT aracım var benimkiside sarı renkli. Hiçbir şekilde hiçbir yerde konan antrifrizin ne olduğu hakkında bilgi yok servis eklemeyi eurorepar ın kırmızı organik antrifriziyle ekleme yapıyor servistede içinde ne olduğu hakkında bilgileri yok. Ben araştırmalarım sonucu bulduklarımı paylaşayım öncelikle g12 plus organik technolit marka her nekadar sarı olarak uysada fosforlu olduğu için bence sistemdeki antrifriz o olmayabilir. Technolit G12+ olduğu için sistemde G11 bile olsa karıştırabilirsiniz sorun olmuyor.
2. olarak Motul motocool hybridi buldum si oat diyebileceğimiz melez bir antifriz biraz pahalı ama renk skalası bununda tutuyor.
3. Olarak Renault orjinal tedarikçisi brava antifriz var g12+ diye geçiyor ama fosforlumu fosforsuzmu bilgi edinemedim.
4. Olarak febi bilstein buldum ama g11 eğer sistemde g12 varsa karışmaz en kötü g12+ yada g13 antrifriz gerekiyor yada hybrid antrifriz gerekiyor sistemdeki antifrizin ne olduğunu bilmeden koymak pek mantıklı değil.
5. Olarak Magena antifriz buldum G13 ve sitemde hangi çeşit antifriz olduğu önemsizin her türlü antrifrizle karışıyor.
6. Olarak wöbermann antrifriz buldum o da G13 olarak geçiyor ama kalitesi tabi tartışılabilir. Ekleme yapılacaksa sorun olmaz ama sistem komple yenilecekse ancak deneyerek bilgi sahibi olabiliriz.
 

Ekli dosyalar

  • 20250809_150320.jpg
    20250809_150320.jpg
    2 MB · Görüntüleme: 0
  • 20250809_150328.jpg
    20250809_150328.jpg
    786.9 KB · Görüntüleme: 0
Merhaba,
Mutemelen antrifriziniz sarı ama bilinmeyen bir nedenle kahve gibi olmuş. 2025 1.2 puretech 408 GT aracım var benimkiside sarı renkli. Hiçbir şekilde hiçbir yerde konan antrifrizin ne olduğu hakkında bilgi yok servis eklemeyi eurorepar ın kırmızı organik antrifriziyle ekleme yapıyor servistede içinde ne olduğu hakkında bilgileri yok. Ben araştırmalarım sonucu bulduklarımı paylaşayım öncelikle g12 plus organik technolit marka her nekadar sarı olarak uysada fosforlu olduğu için bence sistemdeki antrifriz o olmayabilir. Technolit G12+ olduğu için sistemde G11 bile olsa karıştırabilirsiniz sorun olmuyor.
2. olarak Motul motocool hybridi buldum si oat diyebileceğimiz melez bir antifriz biraz pahalı ama renk skalası bununda tutuyor.
3. Olarak Renault orjinal tedarikçisi brava antifriz var g12+ diye geçiyor ama fosforlumu fosforsuzmu bilgi edinemedim.
4. Olarak febi bilstein buldum ama g11 eğer sistemde g12 varsa karışmaz en kötü g12+ yada g13 antrifriz gerekiyor yada hybrid antrifriz gerekiyor sistemdeki antifrizin ne olduğunu bilmeden koymak pek mantıklı değil.
5. Olarak Magena antifriz buldum G13 ve sitemde hangi çeşit antifriz olduğu önemsizin her türlü antrifrizle karışıyor.
6. Olarak wöbermann antrifriz buldum o da G13 olarak geçiyor ama kalitesi tabi tartışılabilir. Ekleme yapılacaksa sorun olmaz ama sistem komple yenilecekse ancak deneyerek bilgi sahibi olabiliriz.
Henüz bir antifriz ekletmesi yapmadım ancak fren hidroliği değişimine götürdüğümde genleşme kabında ufak bir hava alan nokta olduğunu değişmesi gerektiğini ama çok aciliyeti olmadığı söylendi. Opel'in ilgisizliğinden aldığımdan beri çok araştırarak dışarıda yaptırıyorum bakımları. Henüz antifriz bu arabaya ne konulmalı sorularımı ustalara soramadım 😃 ama cevap için çok teşekkür ederim, sarı antifriz ilk kez görüyorum.
 
Merhaba arkadaşlar,

Aracım Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 BG (1.2 PureTech motor) ve geçtiğimiz günlerde triger kayışı değişimini yaptırdım. Kaputu açıp ilk defa kontrol ettiğimde antifrizin kahverengiye döndüğünü fark ettim. Aracı ikinci el olarak aldım ve şu ana kadar yaklaşık 3000 km kullandım, büyük ihtimalle benden önce de bu şekildeydi.

1.2 PureTech motorlu araçların test videolarına ve sıfır araç kaput görsellerine baktığımda mavi renk antifriz kullanıldığını gördüm. Fransız motor olduğu için Total Glacelf Eco almayı düşündüm ancak Opel’in kullanım kılavuzunda “Lobrid teknolojili bir antifriz kullanılması gerektiği” belirtilmiş.

Piyasada lobrid antifriz olarak bulabildiğim tek seçenek Motul Autocool G12 Evo Ultra. Ancak bu antifriz pembe renkte ve özellikle VW Grubu araçlar için önerildiği yazıyor. Bu yüzden aracımla tam uyumlu olup olmadığından emin olamadım.

Öte yandan, antifrizin kahverengiye dönmesi farklı tipte antifrizlerin karışmasından veya aşırı oksidasyondan kaynaklanıyor olabilir. Servislerde bazı PureTech motorlu araçlara kırmızı veya pembe antifriz konduğu ve bunun da intercooler ve turbo çevresinde terleme sorunlarına yol açabileceği yönünde yorumlar gördüm. Nitekim, ekspertizde aracımda intercooler ve turbo tarafında terleme olduğu söylenmişti.

Bu motor için hangi marka ve model antifrizi önerirsiniz? Opel’in yetkili servislerinde hangi antifriz kullanılıyor, bilgisi olan var mı?

Antifriz değişimi için farklı yöntemler öneriliyor:
• Kimisi genleşme kabının tahliye borusundan boşaltılmasını,
• Kimisi ise radyatör alt tahliye tapasından boşaltılıp temiz su ile birkaç kez çalkalanmasını öneriyor.

Eğer mevcut antifriz yanlış tipteyse ve motor sisteminde bir uyumsuzluk yarattıysa, daha kapsamlı bir sistem temizliği mi gerekir?

Antifrizi kendim mi değiştirmeliyim yoksa servise veya bu motoru iyi tanıyan özel bir servise mi yaptırmalıyım?
Merhaba, bende antifriz arayışı içindeyken konunuza denk geldim benim antifrizde buna benzer renkte kahverengi gri gibi bişey bende değiştirmeyi düşünüyorum 2022 100 hp olan benimki bir kaç araştırma yaptım bulduğum sonuçlar psa b71 5110 onayı olan antifrizler uyumlu galiba ama bu şekilde arama yaptığımda totalin glacelf supra kırmızı bi antifrizi çıkıyor ama autodoc gibi sitelerden detaylı araştırdığımda yurtdışında b71 5110 onayına sahip antifrizlerin mavi olduğunu gördüm mpm marka mı öyle birşeydi birde liqui moly kfs 33 de var bu onay rengine bakmadım Türkiyede hiç bir sitede görünmüyor kısaca baya baktım ve mecburen total glacelf eco bs olan modeli aldım yapay zekaya da danışarak totalin sitesinde her 2 model için de b71 5110 yazmıyor ancak BS 6580 yazdığı için yapay zeka bunu önerdi bs6580 in ne olduğunu da bilmiyorum açıkcası o kadar araştırdım ki bunaldım biraz :)

Autodoc listelerinde bir sürü antifriz çeşidi var g12 vs vs kırmızı sarı pembe ne ararsanız aslında türkiyede olsaydı liqui moly kfs 33 alacaktım hatta amazon almanyaya falan baktım ama türkiye gönderimi yok.

Neyse sonuç olarak total glacelf eco bs modelini koymayı düşünüyorum, yine yapayzeka önerisi ile soğutma sistemi temizleyici sıvı da aldım liqui moly yine ısrarla sistemde eski sıvının kalmaması gerektiğini vurguladı bana önerdiği yöntem ise

İlk önce motor soğuduğunda radyatörün alt tapasından sıvıyı komple boşaltmamı

Ardından liqui moly temizleyici 300 ml mi neyse onu ve yaklaşık 4-6 lt saf su eklememi ve 20-30 dk aracı rolantide kalorifer açık şekilde çalıştırmamı

Sonra fan açtığında kapatıp soğumasını bekleyip tekrar ilaçlı sıvıyı boşaltmayı ve

2 sefer hatta mümkünse 3 sefer durulama yapmamı önerdi yine saf su ile suyu boşaltıp saf su ile sistemi doldurup tekrar 10-15 dk kalorifer sıcakta açık şekilde sıvıyı dolaştırıp boşaltmayı 3 kere yaptıktan sonra %50 %50 antifriz koymamı ve sistemi takip etmemi önerdi.

Henüz ustama 3 kere durulama konusunu sormadım tepkisi ne olur bilmiyorum. Ama 4 yılda 1 kere değişim önerilen sistem için bir kere düzgünce uğraşmak mantıklı geldi. Bu arada tekrar tekrar yapmamızın sebeplerinden birisi de her seferinde suyun tamamen boşalmıyor oluşu sistemde biraz su kalır diyor hemde temizleyicinin iyice çıkması gerekiyormuş sistemden.

Yani kısaca uyumlu olan onaya sahip antifrizi türkiyede bulamadım en yakın ulaşılabilir olanı seçtim kendimce bazı sitelerde orjinal psa falan diye satılanlar var ama tam emin olamadım çünkü üzerinde psa b71 5110 yoktu ha bu arada bu onay belki eski bir onaydır onu da bilmiyorum yapay zeka söyledi, yurtdışında satıldığını gördüm hepsi bu illa bu olacak diye emin olduğum bir konu değil bilginize
 
Henüz bir antifriz ekletmesi yapmadım ancak fren hidroliği değişimine götürdüğümde genleşme kabında ufak bir hava alan nokta olduğunu değişmesi gerektiğini ama çok aciliyeti olmadığı söylendi. Opel'in ilgisizliğinden aldığımdan beri çok araştırarak dışarıda yaptırıyorum bakımları. Henüz antifriz bu arabaya ne konulmalı sorularımı ustalara soramadım 😃 ama cevap için çok teşekkür ederim, sarı antifriz ilk kez görüyorum.
Rica ederim fren hidroliğini değiştirmeyi ben pek gerekli görmüyorum 3 traktör 1 biçerdöver ve 2011 Model 4x4 Duster aracımda var şuan 340.000 Km de ve hiç fren hidroliği değişmedi😄 Tabi takdir kullanıcının ama fren sıvısı değişmedi diye freni boşalan yada freni tutmayan bir aracı duymadık şimdiye kadar. Sadece kaçak varsa boşaldıktan sonra bu tip sorunların olduğu gözlenmekte diye kendi düşüncemi belirtmek istedim. Hatta direksiyon hidroliğinede değiştirmek için baktım hiçbir şekilde yağın yapısı rengi onca seneye ve hard kullanım şartlarına rağmen hiç bozulmamış.
 
Önceki mesajı düzenleyemediğim için mobilden tekrar yazıyorum Total Eco Bs olan antifrizi iptal edip Motul autocool g12 evo ultra bundan sipariş verdim çünkü lobrid tech denilen onay bunda varmış rengine aldırış etmedim açıkcası vag gurubunu kapsıyor oluşuda çok mühim değil bence tekrar bildirmek istedim
 
Rica ederim fren hidroliğini değiştirmeyi ben pek gerekli görmüyorum 3 traktör 1 biçerdöver ve 2011 Model 4x4 Duster aracımda var şuan 340.000 Km de ve hiç fren hidroliği değişmedi😄 Tabi takdir kullanıcının ama fren sıvısı değişmedi diye freni boşalan yada freni tutmayan bir aracı duymadık şimdiye kadar. Sadece kaçak varsa boşaldıktan sonra bu tip sorunların olduğu gözlenmekte diye kendi düşüncemi belirtmek istedim. Hatta direksiyon hidroliğinede değiştirmek için baktım hiçbir şekilde yağın yapısı rengi onca seneye ve hard kullanım şartlarına rağmen hiç bozulmamış.
Balatalarım yeni olmasına rağmen frenler çok ötüyordu, disklere de arabayı alırken fena değil denmişti. Hidroliği değiştirdim ses %80 gitti gibi ancak disk değişmesi gerekecek anlaşılan 🥲
 
Önceki mesajı düzenleyemediğim için mobilden tekrar yazıyorum Total Eco Bs olan antifrizi iptal edip Motul autocool g12 evo ultra bundan sipariş verdim çünkü lobrid tech denilen onay bunda varmış rengine aldırış etmedim açıkcası vag gurubunu kapsıyor oluşuda çok mühim değil bence tekrar bildirmek istedim
Eco bs de hibritti hocam. Organik katkılı inorganik diye hatırlıyorum. Henüz değiştirmedim ben de antifrizi bakalım genleşme kabı değişimi sonrası servis ne koyacak 🙏
 
Rica ederim fren hidroliğini değiştirmeyi ben pek gerekli görmüyorum 3 traktör 1 biçerdöver ve 2011 Model 4x4 Duster aracımda var şuan 340.000 Km de ve hiç fren hidroliği değişmedi😄 Tabi takdir kullanıcının ama fren sıvısı değişmedi diye freni boşalan yada freni tutmayan bir aracı duymadık şimdiye kadar. Sadece kaçak varsa boşaldıktan sonra bu tip sorunların olduğu gözlenmekte diye kendi düşüncemi belirtmek istedim. Hatta direksiyon hidroliğinede değiştirmek için baktım hiçbir şekilde yağın yapısı rengi onca seneye ve hard kullanım şartlarına rağmen hiç bozulmamış.
Fren hidroliği zamanla özelliğini kaybeder ve sağlıklı bi kuvvet iletimi sağlamaz.
 
Eco bs de hibritti hocam. Organik katkılı inorganik diye hatırlıyorum. Henüz değiştirmedim ben de antifrizi bakalım genleşme kabı değişimi sonrası servis ne koyacak 🙏
1000041544.jpg
1000041543.jpg

Farkını sorunca böyle yanıt veriyor, önce ki konuşmalarımız da hep antifriz üzerine ve hangi seçenekler hakkında konuştuğumu sizin bu konuya yazdığınız lobrid teknolojisini vs biliyor.

Servisin kullandığını da buraya yazabilirseniz sevinirim. 🙏
1000041500.jpg
1000041501.jpg
 
Son düzenleme: