Cenk

Galatasaray
18,994
Marka
Ford
Çift kavrama şanzımanı anlarım ama tork konvertörlü şanzımanın bile bozulması nedir ki bu şanzımanlar yapıları gereği zaten dayanıklı olmalarıyla ünlüdür.

Ford'un 1.0 ve 1.5 ecoboost, 1.5 ecoblue motorlarında kullandığı 8 ileri şanzımanlar olan, 8F24 ve 8F35 kodlu tk şanzımanları bir bir patlıyor. Yine Ford forumunda şanzımanı bozulup komple yeni şanzımanla değiştirmek zorunda kalan kullanıcılar çıkmaya başladı. Neyse ki garanti devam ettiği sürece garantiden değişiyor. Ama ya garantisi bitenler yahut ileride bitecek olanlar ? Üstelik yeni gönderilecek şanzımanda bu yapısal sıkıntı çözüldü mü o da belli değil. Yani her markada, modelde sorun olabilir. Ama dayanıklılığı ile ünlü tk şanzımanı bile yapmayı becerememek başka bir seviye.
 
Çift kavrama şanzımanı anlarım ama tork konvertörlü şanzımanın bile bozulması nedir ki bu şanzımanlar yapıları gereği zaten dayanıklı olmalarıyla ünlüdür.

Ford'un 1.0 ve 1.5 ecoboost, 1.5 ecoblue motorlarında kullandığı 8 ileri şanzımanlar olan, 8F24 ve 8F35 kodlu tk şanzımanları bir bir patlıyor. Yine Ford forumunda şanzımanı bozulup komple yeni şanzımanla değiştirmek zorunda kalan kullanıcılar çıkmaya başladı. Neyse ki garanti devam ettiği sürece garantiden değişiyor. Ama ya garantisi bitenler yahut ileride bitecek olanlar ? Üstelik yeni gönderilecek şanzımanda bu yapısal sıkıntı çözüldü mü o da belli değil. Yani her markada, modelde sorun olabilir. Ama dayanıklılığı ile ünlü tk şanzımanı bile yapmayı becerememek başka bir seviye.
Benim gözlemlediğim kadarıyla yetkili servislerin yağ değişim periyodu uygulamaması sebebiyle bu şanzımanlar sıklıkla 100.000-130.000 km aralığında devir dalgalanması, kaçırma vuruntu gibi şikayetler yaşatıyor. Bu şikayetler ile yetkili servise başvurulduğu takdirde sıfır şanzıman ile değişime gidiliyor. Ancak aracı garanti kapsamında olmayıp özel serviste yağ değişimi yaptıran ve bu şikayetlerden kurtulanı da facebook focus mk4 gruplarında çokça okudum. Babam için aldığımız focus da şayet ailede kalmaya devam ederse mutlaka 80.000-100.000 gibi bir kilometrede şanzıman yağını değiştirtmeyi düşünüyorum.

Şanzımanın davranış şekli olarak da tk gibi değil de her zaman bir orana kitli kalarak aracı ilerletmeye çalışan bir yapısı var. Bazı senaryolarda sürücüyü de içeride sarsan bu çalışma şeklini, verimliliği ve co emisyonlarını tutturmak uğruna ayarlamış olabileceklerini düşünüyorum. Sonucunda hem konfordan hem dayanıklılık faktöründen dezavantaj ortaya çıkmış olabilir.
 
Son düzenleme:
Çift kavrama şanzımanı anlarım ama tork konvertörlü şanzımanın bile bozulması nedir ki bu şanzımanlar yapıları gereği zaten dayanıklı olmalarıyla ünlüdür.

Ford'un 1.0 ve 1.5 ecoboost, 1.5 ecoblue motorlarında kullandığı 8 ileri şanzımanlar olan, 8F24 ve 8F35 kodlu tk şanzımanları bir bir patlıyor. Yine Ford forumunda şanzımanı bozulup komple yeni şanzımanla değiştirmek zorunda kalan kullanıcılar çıkmaya başladı. Neyse ki garanti devam ettiği sürece garantiden değişiyor. Ama ya garantisi bitenler yahut ileride bitecek olanlar ? Üstelik yeni gönderilecek şanzımanda bu yapısal sıkıntı çözüldü mü o da belli değil. Yani her markada, modelde sorun olabilir. Ama dayanıklılığı ile ünlü tk şanzımanı bile yapmayı becerememek başka bir seviye.
Ya abi tutturdular bir furya gidiyoruz yok 8 ileri yok 10 ileri 12 ileri ağa düzgünce 6 ileri TK koyun yıllardın yapan markalardan alın AİSİN var ZF var GETRAG var alın bu kadar zor değil ne oluyor ben anlamış değilim , geçen starda otururken dönen muhabbet böyleydi diyor işte dsg çok güzel şöyle böyle araba B7 passat dizel DQ200 var elinde patlaması an meselesi olan DSG övülüyor , yağlı olan ıslak kavramalar zaten gözümde gönlümde TK ben sektörü çözemiyorum :D
 
Çift kavrama şanzımanı anlarım ama tork konvertörlü şanzımanın bile bozulması nedir ki bu şanzımanlar yapıları gereği zaten dayanıklı olmalarıyla ünlüdür.

Ford'un 1.0 ve 1.5 ecoboost, 1.5 ecoblue motorlarında kullandığı 8 ileri şanzımanlar olan, 8F24 ve 8F35 kodlu tk şanzımanları bir bir patlıyor. Yine Ford forumunda şanzımanı bozulup komple yeni şanzımanla değiştirmek zorunda kalan kullanıcılar çıkmaya başladı. Neyse ki garanti devam ettiği sürece garantiden değişiyor. Ama ya garantisi bitenler yahut ileride bitecek olanlar ? Üstelik yeni gönderilecek şanzımanda bu yapısal sıkıntı çözüldü mü o da belli değil. Yani her markada, modelde sorun olabilir. Ama dayanıklılığı ile ünlü tk şanzımanı bile yapmayı becerememek başka bir seviye.
bizim 6dct450'nin de 230k km'de bozulmasının nedeni bakımsız kalmasıydı. Aracı aldıktan 10k km sonra şanzıman yağını değiştiriyoruz, yağ değişene kadar olmayan sarsıntı yağ değiştikten sonra ortaya çıkıyor. Bi 10k km daha gidince şanzıman bana müsaade diyip ya revizyon ya da çıkma şanzıman takmak gerekiyor.

Aslında yetkili serviste bakım yapılıyorsa şanzıman yağının düzenli aralıklarla değişmesi gerekiyor, yani servisin kendisi bunu yapması lazım. Çünkü çift kavrama olanlar için her 45k km'de bir şanzıman yağını değiştiriyorlar. Bizim araç da 100k km'ye kadar 2 kere değişmiş (sonrası yok).

Eğer sadece yağ değişimi yapılmadığı için bu şanzımanlar patlıyorsa yine ford ford'luğunu yapmış demek. Artık nasıl bir sistem varsa içinde. Bide emisyon muhabbeti var, onun da payı vardır.

Garantisi olmayıp da şanzıman değiştirmek zorunda kalanlara Allah kolaylık versin. Motordan daha pahalıya gelebiliyor bazı araçlarda.

Bide yıllar boyu sağlam şanzıman üreten firmalarla niye iş birliği yapmazsın ki. 8 ileri olsun istiyorsan al ordan eat8'i, zaten motor psa ile ortak, şanzıman da ortak olsun, hem şanzıman bilindik olduğu için daha çok satılır hem de olası arıza durumunda sorunu çözecek çokça usta bulunur ve işlemler ucuza gelir. Ama sen gidip de normalinde 9-10 ileri olan şanzımanı 8 yapıp düzgün kalibre etmezsen ne kullanıcı senin arabanı bir daha alır ne de araçların verimli olur.

Sırf bu şanzıman muhabbetinden dolayı ikinci el akışı da yavaş olur şimdi.
 
Çift kavrama şanzımanı anlarım ama tork konvertörlü şanzımanın bile bozulması nedir ki bu şanzımanlar yapıları gereği zaten dayanıklı olmalarıyla ünlüdür.

Ford'un 1.0 ve 1.5 ecoboost, 1.5 ecoblue motorlarında kullandığı 8 ileri şanzımanlar olan, 8F24 ve 8F35 kodlu tk şanzımanları bir bir patlıyor. Yine Ford forumunda şanzımanı bozulup komple yeni şanzımanla değiştirmek zorunda kalan kullanıcılar çıkmaya başladı. Neyse ki garanti devam ettiği sürece garantiden değişiyor. Ama ya garantisi bitenler yahut ileride bitecek olanlar ? Üstelik yeni gönderilecek şanzımanda bu yapısal sıkıntı çözüldü mü o da belli değil. Yani her markada, modelde sorun olabilir. Ama dayanıklılığı ile ünlü tk şanzımanı bile yapmayı becerememek başka bir seviye.

Ben f30 u bu yuzden sattim, sanziman yagi degismesi gerektigini yetkili servis ozel servis farketmeksizin hiçbir ustaya anlatamadim, yag omurluk falan diye sacmaliyorlar, en son kendim degismeye kalktim yaptim ama icime sinmedi, ustalarin tamiri gectim rutin bakimdan bile anladigi yok. Utanç kaynagi bir donemdeyiz, imkansizi yapan ustalardan geldiğimiz duruma bakin
 
Benim gözlemlediğim kadarıyla yetkili servislerin yağ değişim periyodu uygulamaması sebebiyle bu şanzımanlar sıklıkla 100.000-130.000 km aralığında devir dalgalanması, kaçırma vuruntu gibi şikayetler yaşatıyor. Bu şikayetler ile yetkili servise başvurulduğu takdirde sıfır şanzıman ile değişime gidiliyor. Ancak aracı garanti kapsamında olmayıp özel serviste yağ değişimi yaptıran ve bu şikayetlerden kurtulanı da facebook focus mk4 gruplarında çokça okudum. Babam için aldığımız focus da şayet ailede kalmaya devam ederse mutlaka 80.000-100.000 gibi bir kilometrede şanzıman yağını değiştirtmeyi düşünüyorum.

Şanzımanın davranış şekli olarak da tk gibi değil de her zaman bir orana kitli kalarak aracı ilerletmeye çalışan bir yapısı var. Bazı senaryolarda sürücüyü de içeride sarsan bu çalışma şeklini, verimliliği ve co emisyonlarını tutturmak uğruna ayarlamış olabileceklerini düşünüyorum. Sonucunda hem konfordan hem dayanıklılık faktöründen dezavantaj ortaya çıkmış olabilir.
Ya abi tutturdular bir furya gidiyoruz yok 8 ileri yok 10 ileri 12 ileri ağa düzgünce 6 ileri TK koyun yıllardın yapan markalardan alın AİSİN var ZF var GETRAG var alın bu kadar zor değil ne oluyor ben anlamış değilim , geçen starda otururken dönen muhabbet böyleydi diyor işte dsg çok güzel şöyle böyle araba B7 passat dizel DQ200 var elinde patlaması an meselesi olan DSG övülüyor , yağlı olan ıslak kavramalar zaten gözümde gönlümde TK ben sektörü çözemiyorum :D
bizim 6dct450'nin de 230k km'de bozulmasının nedeni bakımsız kalmasıydı. Aracı aldıktan 10k km sonra şanzıman yağını değiştiriyoruz, yağ değişene kadar olmayan sarsıntı yağ değiştikten sonra ortaya çıkıyor. Bi 10k km daha gidince şanzıman bana müsaade diyip ya revizyon ya da çıkma şanzıman takmak gerekiyor.

Aslında yetkili serviste bakım yapılıyorsa şanzıman yağının düzenli aralıklarla değişmesi gerekiyor, yani servisin kendisi bunu yapması lazım. Çünkü çift kavrama olanlar için her 45k km'de bir şanzıman yağını değiştiriyorlar. Bizim araç da 100k km'ye kadar 2 kere değişmiş (sonrası yok).

Eğer sadece yağ değişimi yapılmadığı için bu şanzımanlar patlıyorsa yine ford ford'luğunu yapmış demek. Artık nasıl bir sistem varsa içinde. Bide emisyon muhabbeti var, onun da payı vardır.

Garantisi olmayıp da şanzıman değiştirmek zorunda kalanlara Allah kolaylık versin. Motordan daha pahalıya gelebiliyor bazı araçlarda.

Bide yıllar boyu sağlam şanzıman üreten firmalarla niye iş birliği yapmazsın ki. 8 ileri olsun istiyorsan al ordan eat8'i, zaten motor psa ile ortak, şanzıman da ortak olsun, hem şanzıman bilindik olduğu için daha çok satılır hem de olası arıza durumunda sorunu çözecek çokça usta bulunur ve işlemler ucuza gelir. Ama sen gidip de normalinde 9-10 ileri olan şanzımanı 8 yapıp düzgün kalibre etmezsen ne kullanıcı senin arabanı bir daha alır ne de araçların verimli olur.

Sırf bu şanzıman muhabbetinden dolayı ikinci el akışı da yavaş olur şimdi.
Ben f30 u bu yuzden sattim, sanziman yagi degismesi gerektigini yetkili servis ozel servis farketmeksizin hiçbir ustaya anlatamadim, yag omurluk falan diye sacmaliyorlar, en son kendim degismeye kalktim yaptim ama icime sinmedi, ustalarin tamiri gectim rutin bakimdan bile anladigi yok. Utanç kaynagi bir donemdeyiz, imkansizi yapan ustalardan geldiğimiz duruma bakin
Yetkili servislerde şöyle bir sıkıntı var; şanzıman yağı değişimi yapmıyorlar doğru. Ama değişim yaptıklarında bile tüm tk şanzımanlar için geçerli olan ULV tipi yağ koymuyorlar. LV yağ koyuyorlar. Bu tk şanzımanlar aisin, zf vs hiç fark etmiyor spesifikasyonları bazı farklılıklar gösterse de ULV yağ koyulması gerekiyor. Bu yapılmadığında yağ değişimi sonrası vuruntu, sarsıntı, kararsızlık gibi şikayetler devam ediyor. Türkiye'de de ULV özellikli yağı temin etmek hiç kolay değil. Edenler de özel servislerde değişim yapıyor ama araç bu defa garanti dışı bırakılıyor. Bildiğim kadarıyla vw, psa ve bmw yetkili servislerinde ULV tipi yağ kullanıyor.

Ford'un bir diğer sorunu, forumlarda da konuşulan böyle, 8 ileri şanzımanın versiyonlarından biri olan 8F24'ün 240 nm tork dayanımı mevcut. Bu şanzımanı da gidip 1.5 ecoboost motorlara koymuşlar. Ama bu motor zaten 240 nm tork üretiyor. Overboost'la falan anlık da olsa 270-280 nm torka kadar çıkıyor. Yani şanzımanın tork dayanımı ile motorun ürettiği tork ucu ucuna kurtarıyor. Özellikle bu durum 1.5 eb motorları daha fazla zorluyor. 1.0'lar yine biraz daha rahat bu konuda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
Çift kavrama şanzımanı anlarım ama tork konvertörlü şanzımanın bile bozulması nedir ki bu şanzımanlar yapıları gereği zaten dayanıklı olmalarıyla ünlüdür.

Ford'un 1.0 ve 1.5 ecoboost, 1.5 ecoblue motorlarında kullandığı 8 ileri şanzımanlar olan, 8F24 ve 8F35 kodlu tk şanzımanları bir bir patlıyor. Yine Ford forumunda şanzımanı bozulup komple yeni şanzımanla değiştirmek zorunda kalan kullanıcılar çıkmaya başladı. Neyse ki garanti devam ettiği sürece garantiden değişiyor. Ama ya garantisi bitenler yahut ileride bitecek olanlar ? Üstelik yeni gönderilecek şanzımanda bu yapısal sıkıntı çözüldü mü o da belli değil. Yani her markada, modelde sorun olabilir. Ama dayanıklılığı ile ünlü tk şanzımanı bile yapmayı becerememek başka bir seviye.
1 aydan fazla süre dq200+1.0 TSI yerine bu şanzımanlı Focus'u kullandım. Bu şanzımanda ZF veya herhangi bir klasik TK pürüzsüzlüğü mevcut değil, konforlu değil, hızlı da değil.

Kalkışta inanılmaz bir silkeleme mevcut, motoru çok törpülüyor, benzer kombinasyona sahip 116d ile arasında 1 lt yakıt farkı var. Motor kötü motor değil fakat klasik Ford verimsizliği. Araç 0'dı (60k kmde olanında da birebir aynı şikayetler mevcut.

Ford maalesef aktarma konusundaki başarısızlığını devam ettiriyor. Şu motor/şanzıman işini bir türlü oturtamadı, bu yüzden de VAG grubuna yöneldi herkes.
 
1 aydan fazla süre dq200+1.0 TSI yerine bu şanzımanlı Focus'u kullandım. Bu şanzımanda ZF veya herhangi bir klasik TK pürüzsüzlüğü mevcut değil, konforlu değil, hızlı da değil.

Kalkışta inanılmaz bir silkeleme mevcut, motoru çok törpülüyor, benzer kombinasyona sahip 116d ile arasında 1 lt yakıt farkı var. Motor kötü motor değil fakat klasik Ford verimsizliği. Araç 0'dı (60k kmde olanında da birebir aynı şikayetler mevcut.

Ford maalesef aktarma konusundaki başarısızlığını devam ettiriyor. Şu motor/şanzıman işini bir türlü oturtamadı, bu yüzden de VAG grubuna yöneldi herkes.
Aslında bu şanzımanların 10 ileri versiyonları gayet iyi. Yurt dışında pek bir sıkıntılarını okumadım. Ama 8 ileri versiyonlarında, hem de tüm tork dayanımlı versiyonlarında bu sıkıntılar baş gösterebiliyor. Amerikan teknolojisiyle yapılan, yüksek hacimli ve güçlü motorlar için yapılan şanzımanlar Avrupalı fındık motorlara uyarlanmaya çalıştığında Ford bu konuda çok tökezliyor nedense.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
Az kaldı salıyorum zehri :D
1758788080676.png

1758788094717.png

 
Son düzenleme:
Ben f30 u bu yuzden sattim, sanziman yagi degismesi gerektigini yetkili servis ozel servis farketmeksizin hiçbir ustaya anlatamadim, yag omurluk falan diye sacmaliyorlar, en son kendim degismeye kalktim yaptim ama icime sinmedi, ustalarin tamiri gectim rutin bakimdan bile anladigi yok. Utanç kaynagi bir donemdeyiz, imkansizi yapan ustalardan geldiğimiz duruma bakin
1 aya kadar G30’un şanzıman yağını ZF Ankara veya İstanbul servisinde değiştireceğim bu sebeple.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
Ben f30 u bu yuzden sattim, sanziman yagi degismesi gerektigini yetkili servis ozel servis farketmeksizin hiçbir ustaya anlatamadim, yag omurluk falan diye sacmaliyorlar, en son kendim degismeye kalktim yaptim ama icime sinmedi, ustalarin tamiri gectim rutin bakimdan bile anladigi yok. Utanç kaynagi bir donemdeyiz, imkansizi yapan ustalardan geldiğimiz duruma bakin
Evet yetkili servis değişmiyor ömür boyu falan diyor.

Normalde ZF için şanzıman karteri+yağ soğutucu ile birlikte değişmesi gerekiyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
Yetkili servisler insiyatif almak istemiyor. Bazıları da alıyor. Benim corsa'yı götürdüğüm Aysa yetkili servisi bana direkt şunu söyledi; genel merkezin şanzıman yağı değişimi gibi bir bildirimi yok. Ama biz şanzıman yağının belli periyotlarla değişmesini tavsiye ediyoruz. Bu sebeple 80-90 bin km gibi bir süreçte müşterilere bunu değiştirmeyi öneriyoruz. Müşteri kabul ederse de değişimi yapıyoruz dediler. Yani bazı yetkili servisler bu insiyatifi alıyor. Yerinizde olsam kaç tane yetkili varsa arar bu değişimi yapan bir bayi bulurdum.
 
Yetkili servisler insiyatif almak istemiyor. Bazıları da alıyor. Benim corsa'yı götürdüğüm Aysa yetkili servisi bana direkt şunu söyledi; genel merkezin şanzıman yağı değişimi gibi bir bildirimi yok. Ama biz şanzıman yağının belli periyotlarla değişmesini tavsiye ediyoruz. Bu sebeple 80-90 bin km gibi bir süreçte müşterilere bunu değiştirmeyi öneriyoruz. Müşteri kabul ederse de değişimi yapıyoruz dediler. Yani bazı yetkili servisler bu insiyatifi alıyor. Yerinizde olsam kaç tane yetkili varsa arar bu değişimi yapan bir bayi bulurdum.
Maalesef abi hiçbirisi işlemi yapmıyor. Dışarda yaptırılması gerek maks 80k kmye kadar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Kaç binde aracınız?
115.000. Araştırmalarım 100.000’e kadar öneriyor. İzlediğim vloglarda ise 140.000’de gidip değişen ve 200.000’de gidip değişime uygun görülmeyen araçlar var. Ben genelde uzun yolda ve sakin şekilde kullanıyorum. Şanzımanla ilgili herhangi bir şikayetim yok zaten. Önleyici bakım olarak yapacağım. Ki şikayet olursa değişim değil revizyon öneriyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
115.000. Araştırmalarım 100.000’e kadar öneriyor. İzlediğim vloglarda ise 140.000’de gidip değişen ve 200.000’de gidip değişime uygun görülmeyen araçlar var. Ben genelde uzun yolda ve sakin şekilde kullanıyorum. Şanzımanla ilgili herhangi bir şikayetim yok zaten. Önleyici bakım olarak yapacağım. Ki şikayet olursa değişim değil revizyon öneriyorlar.
Benim aracım 75.000'de ben de dışarda önleyici bakım amaçlı değiştirmeyi düşünüyorum. Takip ettiğim kadarıyla Maslak'ta Group Oto yapıyor. Bir fiyat alın isterseniz. ZF biraz üstünkörü konuşabiliyor diye biliyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: kalender195
Ben f30 u bu yuzden sattim, sanziman yagi degismesi gerektigini yetkili servis ozel servis farketmeksizin hiçbir ustaya anlatamadim, yag omurluk falan diye sacmaliyorlar, en son kendim degismeye kalktim yaptim ama icime sinmedi, ustalarin tamiri gectim rutin bakimdan bile anladigi yok. Utanç kaynagi bir donemdeyiz, imkansizi yapan ustalardan geldiğimiz duruma bakin

Aynı şekilde ben de kimseye anlatamayınca anlatmayı bırakıp değişimi kendim yaptım. 156 bini geçiyorum, 2. Kere şanzıman yağı değiştirdim. Kendim değiştirdiğim için içim fevkalâde rahat, bundan sonra bir şey olursa da ben yapacağımı yaptım demenin ferahlığını yaşıyorum.

Benimki de tork konvertörlü CVT, üstelik tamiri en mümkün olmayan şanzıman olmasına rağmen başta yetkili servisler olmak üzere benim diyen hiçbir tamirci işten bir halt anlamıyor. Sadece uygun yağ filtresi ve uygun specleri karşılayan yağ gerekiyor, bu kadar. Bunu bile yapmaktan aciz insanlar sanayide dükkan açmış her gün milletin içinden geçiyor.
 
Benim aracım 75.000'de ben de dışarda önleyici bakım amaçlı değiştirmeyi düşünüyorum. Takip ettiğim kadarıyla Maslak'ta Group Oto yapıyor. Bir fiyat alın isterseniz. ZF biraz üstünkörü konuşabiliyor diye biliyorum
Ben İzmir’de yaşıyorum. ZF yetkilisi takıntım olmasa İzmir’de de çok güzel özel servisler var. Yine de öneri için teşekkür ederim.
 
Benim 105 binde aldığım aracın bakım uyarısı vardı zamanı gelmişti hemen bakıma götürdüm. En son dot 4 fren hidroliği kullanmışlar 5.1 ile yeniledim ve üstüne şanzıman yağını değiştirdim. Debriyaj balatasının bile ne zaman değiştiği geçmiş kayıtlarında yokken ekspertizin balata bitmek üzere demesiyle kendimi masrafa hazırlamıştım. Şanzıman yağını değiştirince debriyaj biraz yumuşadı ve kavrama rahatladı. Hala ömrü varmış demek ki :)