AÇIK İlk Arabam için Manuel Sedan Önerileri - Bütçe 1 Milyon

KenanD

Takipçi
3
29
Herkese merhabalar,
  • Bütçem 1 Milyon TL
  • İlk arabam, sürücü kursu seviyesinde deneyimim var
  • Yaşadığım yer küçük, trafiksiz
  • Çoğunlukla işe gidip gelmek ve günlük işler için kullanacağım
  • Yılda 1–2 kez uzun yol yapabilirim
  • Manuel bir sedan istiyorum.
  • Öğrenmek ve hevesimi almak için daha çok
  • Trafiksiz bir yerde yaşadığım için dezavantaj da olmayacağını düşünüyorum
  • Şimdiden manuel arabalara kimse sıcak bakmıyor gördüğüm kadarıyla, biraz da son fırsat olarak görüyorum deneyimlemek için
  • Tecrübelendikten sonra değiştirmek isteme ihtimalime karşı satmak istersem de problem yaşamayacağım bir araba olmasını istiyorum
Şimdiye kadar hiç araba ilgim olmamıştı. Arabaların dış görünüşlerine bile yeni dikkat etmeye başladım. İlk olarak gözüme Honda Civic'ler çarptı, FC5 modelleri. Ama gördüğüm kadarıyla bütçemi aşıyor, arabanın durumunu anlayacak tecrübede de değilim, donanım olarak da Urban Egea'ların gerisinde kalıyor gibi alma ihtimalim olabilecekler. Sonrasında baktığım diğer hoşuma gider arabalarda da aynı durumu gördüm.​
En son 1.6 Multijet Manuel Urban paket bir Egea düşündüm, ama sanırım onlar da bütçemi aşıyor.​
Aslında 1.4 Fire Egea'ları hiç istemiyordum ama artık hem bütçe sebepli hem zaten yeni öğreneceğimden yeterli olur diye düşünerek en mantıklı seçeneğin bunların ikinci ellerinden olduğunu düşünmeye başladım.​

Özetle kafam karışık ve konuya hiç hakim değilim. Bütçemi aslında gerçekten ayrılan bütçeye değecekse 1.5 milyona kadar zorlayabilirim, sıfır 1.6 Urban Egea da düşündüm bu sebeple. Ama bir yandan da ikinci el görece yeni bir Egea ile tecrübelenmek de mantıklı geliyor. Hem durumuma uygun hem finansal anlamda mantıklı bir karar vermek istiyorum.

Şimdiden vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederim.
 
Egea görüş açıları ve sürüş olarak hemen hemen herkesin kolay adapte olabileceği basit bir sedan , bence tercihinizi egea olarak değerlendirmek çok mantıklı , mümkün olan en düşük km aracı almanızda sizin için avantaj olacaktır bütçeniz yine 1 milyon kalsın ama aracı 800-900 bandında bulun diyebilir , manuel genelde şehir içi yılda 1-2 uzun yol için ben benzinli modellerini öneriyorum , ayrıca foruma hoş geldiniz.

1.0 Ateş böceğini yavana atmayıp bakınız :D (Kronikleri var ama belli başlı şeyler o yüzden iyi fiyata alınırsa zamanı geldiğinde o sorunlar çözülür)
 
Bence imkanınız olsa dahi ilk araç olarak 1M bandında bir araç almak mantıklı değil. Egea kriterlerinizi karşılayacaktır lakin ben görüş açılarının iyi olduğunu düşünmüyorum pek. Kör noktaları olan bir araç. Deneyim kazanmanız açısından daha baz bir otomobil alsanız, ufak tefek kazalarda, sürtmelerde değer kaybını fazla dert etmeyeceğiniz seviyede bir otomobil daha uygun olacaktır diye düşünüyorum. Symbol,Accent Blue gibi arabalar bence daha iyi olur. Karar yine sizin elbette.
 
yeterli seviyede güvenlik sunan B sınıfı ucuz araçlara bakardım. Sedan dediğiniz için ilk sırada egea var, fiat bayisine gidip test sürüşü yaparsanız daha iyi anlarsınız.

C sınıfında focus - astra - jetta üçlüsünden en iyi görüşü sunan jettadır lakin fiyatları biraz şişik. Astra'nın kör noktası fazladır ama temiz örnekleri de bolca vardır, tabi 1.6 dizel olanı daha sorunsuzdur.

focus ise astra gibi biraz, görüş açıları ve içi dardır. Dizellerin performansı ortalama, sorunsuzluk olarak astra'dan pek farkı yok okuduğum yazılara göre.


Ama temiz bir başlangıç için 1.6 dizel egea urban'lar daha iyi seçenektir.
 

Direkt buna benzer, az km'li, mümkün olduğunca yeni, garantisi de devam eden bir Egea size göre. Kullandığınız süre boyunca mümkün olduğunca az sorun çıkartır. Kaza yapsanız parçaları oldukça boldur. Her usta hemen hemen anlar bu araçlardan. Satarken de yeni ve düşük km'de olduğu için kolayca elden çıkarırsınız. Yani hem otomobil kullanmayı hem de otomobilleri yeni öğrenen birisi için akarı kokarı olmadan kullanılabilir. Ayrıca benzinli olması avantaj çünkü küçük, trafiksiz bir yerde yaşıyorsanız, yılda 1-2 kezden fazla uzun yol yapmıyorsanız partikül filtresi, kurum vs olayları dizelde başınızı ağrıtır, uğraştırır.
 
1M bütçeye gırtlak dolu, her opsiyonu üzerinde bir 1.4 Fire Manuel alabilirsiniz. Aynı şekilde 1.0 Firefly Lounge da alabilirsiniz. Megane da alabilirsiniz ama yeni sürücü için yüksek performansı bence fazlaca risk barındırıyor. Yeterince tecrübe edinmeden o arabanın teşvik ettiği şekilde basmak ciddi sıkıntı yaratır.

Elantra 1.6mpi motorluların 5-6 yaşındakilerine bakabilirsiniz. Hoşunuza giderse belki düşünülebilir.
 
1M bütçeye gırtlak dolu, her opsiyonu üzerinde bir 1.4 Fire Manuel alabilirsiniz. Aynı şekilde 1.0 Firefly Lounge da alabilirsiniz. Megane da alabilirsiniz ama yeni sürücü için yüksek performansı bence fazlaca risk barındırıyor. Yeterince tecrübe edinmeden o arabanın teşvik ettiği şekilde basmak ciddi sıkıntı yaratır.

Elantra 1.6mpi motorluların 5-6 yaşındakilerine bakabilirsiniz. Hoşunuza giderse belki düşünülebilir.
Aynı paraya neden 1-2 yaşında gırtlak dolu Gsr2 paketli Egea varken gidip 6 yaşında çok hızlı bir piyasası olmayan bir araç alınsın ki?
 
Aynı paraya neden 1-2 yaşında gırtlak dolu Gsr2 paketli Egea varken gidip 6 yaşında çok hızlı bir piyasası olmayan bir araç alınsın ki?
1- Egea kadar hızlı olmasa da göreceli olarak hareketli bir piyasası var
2- Genel olarak parça sıkıntısı olmayan, taksiler tarafından bolca tercih edilen bir model
3- Kalite hissi daha yüksek
4- Bazı noktralarda Egea'dan daha dayanıklı
5- Alternatif olarak önerdim. Konu sahibinin beğenisine bir seçenek sundum. Beğenilirse, içinde Egea'dan daha iyi hissettirirse alınır.
 
Öncelikle hepinize çok teşekkür ederim. Yorumları kısaca bir toparlayayım.
  • 1.4 Fire Egea (Urban - GSR 2)
En çok tavsiye edilen seçenek olmuş. 800-900 bin TL bandında aramam tavsiye edilmiş.​
  • 1.0 Firefly Egea ve 1.6 Multijet Egea
1.0 sanırım daha güçlü bir motor 1.4'ten ama kronik sorunları olduğu söylenmiş. Gördüğüm kadarıyla 2021 model oluyor 1.0'lar ve 850 bin TL civarında satılıyor, yani fiyatları da benzer gibi. Bu durumda neden 1.4 daha popüler bir seçenek? Daha yeni (2024 ve üstü GSR 2'li) bulundukları için mi?​
1.6 Multijet'ler sanırım bütçeyi aşıyor.​
1.3 Multijet'lerden bahseden hiç olmamış, sanırım diğer seçeneklerin gerisinde kalıyor.​
  • Tecrübesiz olduğum için çarpma/sürtme ihtimallerini daha az dert edeceğim bir seçenek tavsiye edilmiş. (Symbol veya Accent Blue)
Çok mantıklı ve daha önce de tanıdıklarımdan aldığım bir tavsiye. Bu araçlar bahsettiğimiz Egea'lardan (800 bin TL diyelim) ne kadar daha ucuz? Bundan 2-3 sene sonra satmak istersem sorun yaşar mıyım?​
  • Auto hold'u olan Golf veya Makyajlı Kasa Leon
Hatchback oldukları için, açık ara daha iyi seçenekler değillerse elemek istiyorum.​
  • Focus - Astra - Jetta - Elantra 1.6mpi 2019 model - Megane
Focus ve Astra'nın içinin dar olduğu söylenmiş, bu iri olduğum için bana bir dezavantaj. Elantra ve Megane hoşuma giden araçlar görsel olarak, Hyundai de sempati duyduğum bir marka. Egea'ya kıyasla artıları nelerdir bu araçların? Ne gibi fiyatlarda, kaç yaşında, kaç km'de bakmalıyım?​
Diğer sorularım, aklıma takılanlar:
1- Sıfır araç konusu. Örneğin Egea 1.4 Fire Urban listede Nakit İndirimli Fırsat Fiyatı olarak 1.1 milyon TL görünüyor.
  • Bunun üzerine daha da indirim yapıyorlar mı?
  • Eğer yapıyorlarsa, örneğin 1 milyona bırakıyorlarsa ikinci eli 900 bin TL'ye almaktan daha mantıklı değil mi?
  • Yoksa temiz bir ikinci el almak varken sıfıra verilecek 100-200 bin TL gereksiz bir masraf mı?
  • Aynı şekilde, ikinci el ilanlarında pazarlıklar nasıl oluyor, genellikle koyulan fiyattan mı satıyorlar yoksa genelde herkes biraz düşüyor mu, bu işleri hiç bilmediğim için soruyorum.
2- Megane gibi araçların yüksek performansının benim gibi tecrübesiz bir sürücü için tehlikeli olabileceği söylenmiş. Sanırım buna 1.6 Egea'lar da dahildir.
  • Şu an için bu doğru bir bakış açısı ama tahminimce birkaç ay içerisinde araca hakimiyetim artacaktır, birçok hamle reflekse dönüşecektir. O durumda eksikliğini hisseder miyim yüksek performansın?
  • Veya diyelim ki daha düşük performanslı bir araç aldım ve birkaç sene kullandım, daha güçlü bir araç ihtiyacım/isteğim oldu, 1.4 Fire Egea'yı satmak da kolay/piyasası hızlı deniyor, ancak hızlı derken kastedilen/olası senaryo nedir?
 
Bende egea 1.4 önereceğim. Bu motoru 500L 1.4 ile kullandım. Gürültülü bir motor, yağ yakıyor, sıkı takip gerekiyor. Ama gel gelelim bu motorun parçaları çok ucuz. Egea kaporta parçaları da oldukça makul, bir de hangi şehir de yaşıyorsunuz bilmiyorum ama egea tecrübesi olmayan servis usta kalmamıştır Türkiye'de.

1M bütçeye gırtlak dolu, her opsiyonu üzerinde bir 1.4 Fire Manuel alabilirsiniz. Aynı şekilde 1.0 Firefly Lounge da alabilirsiniz. Megane da alabilirsiniz ama yeni sürücü için yüksek performansı bence fazlaca risk barındırıyor. Yeterince tecrübe edinmeden o arabanın teşvik ettiği şekilde basmak ciddi sıkıntı yaratır.

Elantra 1.6mpi motorluların 5-6 yaşındakilerine bakabilirsiniz. Hoşunuza giderse belki düşünülebilir.
Buna katılıyorum Elantra sahibi de oldum. Elantra, Egea'dan fersah fersah üstün bir makine ama günün sonunda küçük bir şehirde olmanız, ilk kez araç sahibi olacak olmanız sebebiyle Elantra'nın kaporta aksamını Egea kadar uyguna bulamazsınız. Yoksa konfor, kalite ve dayanıklılıkta Elantra C sınıfının en iyilerinden biri diyebilirim. Hyundai grubunda orijinal yedek parça konusu ilginç bir şekilde satış rakamları sebebiyle beklemiyorusunuz ama sorun yaratabiliyor. Sorun yaşadığınızda tamir ve yedek parça tedariki beklemeniz olası. Egea için muhtemelen hiç beklemezsiniz. Tavsiyem ilk araç için kusursuz bir araç arayıp daha fazla para ödemeyin. Varsın sağı solu boyalı olsun, daha makul fiyata alın, en azından sizden ya da karşı taraftan bir zarar oluştuğunda içiniz cızzz etmez. Elantra kadar konforlu ve geniş olmasa da Accent Blue biraz daha ekonomik bir seçenek olabilir yine, Elantra'dan daha yaygın bir araçtır, yedek parça konusunda daha az baş ağrıtır. Kullanacağınız mesafe göz önüne alındığında da dizeller iyi seçenek olmayabilir. Atmosferik benzinli bir araç daha iyi bir tercih gibi duruyor.