AÇIK Fiat 500x mi Suzuki Vitara mı ? / 1.2M Bütçe ile SUV-Crossover Araç Seçimi

uygarefee

Uygar
Panpa
1,234
Marka
Fiat
1.2M civarına Fiat 500X mi, Suzuki Vitara mı?

Vitara ise eğer, hangi motor seçeneği tercih edilmeli?

500X özelinde 1.3 Turbo Benzinli DCT düşünüyorum. Bildiğim kadarı ile bir kroniği yok.

Bu fiyat bandında başka alternatif Crossover varsa onları da araştırırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
Çözüm
Tavsiyeler için teşekkürler dostlar. Kadın gözünden bakıldığında durum bazen farklı olabiliyor. Kaliteden çok dış görünüş önde geliyor çoğu zaman. Genelde daha maskülen duran araçları daha çok beğeniyor kadınlar. Yine de burada mantığın öne geçmesi gerekiyor diye düşünüyorum.

Gelen yorumları inceleyecek olursak ;

Uzun vadede Vitara’nın daha sorunsuz, daha sürdürülebilir olduğu yönünde.

500x özelinde ise motor bakımından olumsuz bir yorum gelmedi. Yeti’de yaşanan ve arabadan soğutan şanzıman sorunlarının 500X’de yaşanmasının zor olduğuna, lakin yaşanması durumunda çıkacak masrafın hemen hemen aynı yerde olduğuna kanaat getirdik.

500X, Fiat’ın genel kullanıcı kitlesinin dışındaki bir kitleye hitap ediyor, dolayısıyla Fiat ile...
1.2M civarına Fiat 500X mi, Suzuki Vitara mı?

Vitara ise eğer, hangi motor seçeneği tercih edilmeli?

500X özelinde 1.3 Turbo Benzinli DCT düşünüyorum. Bildiğim kadarı ile bir kroniği yok.

Bu fiyat bandında başka alternatif Crossover varsa onları da araştırırım.
4X4 seçenek göz önüne alınırsa seçeneğimiz tek oluyor zaten Vitara Win :D ha yok 4x2 yaparsak şimdi 1.3 FF güzel motor TCT zaten ömür olarak kendini kanıtlamış manyak güzel çift kavrama :D malzeme kalitesi olarak eminim 500x daha iyidir çünkü suzuki genel kalite algısında düşüktür ama geldik kullanım ömrü uzun ömürlülüğe orada vitara win , işin özüne şöyle bir bakarsak kaldı ki şimdi forumda linç yiyeceğim neyse ;

Uzun zamanlar kullanım yapılacaksa sağlamlık uzun ömürlülük düşünülüyor ya bakımını unutsak atlasak bile nazlanmasın deniyorsa SUZUKİ
Keyifli sportif olsun hacimsel olarak çok beklentimiz yok yakıtta problem değil yeter ki yolda keyifli olsun deniyorsa naz çekilecekse FİAT

Şimdi gelip aaaaaaaa italyancı tayfaya bak suzuki önerdi falan demeyin her zaman SEZARIN HAKKI SEZARA :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: uygarefee
4X4 seçenek göz önüne alınırsa seçeneğimiz tek oluyor zaten Vitara Win :D ha yok 4x2 yaparsak şimdi 1.3 FF güzel motor TCT zaten ömür olarak kendini kanıtlamış manyak güzel çift kavrama :D malzeme kalitesi olarak eminim 500x daha iyidir çünkü suzuki genel kalite algısında düşüktür ama geldik kullanım ömrü uzun ömürlülüğe orada vitara win , işin özüne şöyle bir bakarsak kaldı ki şimdi forumda linç yiyeceğim neyse ;

Uzun zamanlar kullanım yapılacaksa sağlamlık uzun ömürlülük düşünülüyor ya bakımını unutsak atlasak bile nazlanmasın deniyorsa SUZUKİ
Keyifli sportif olsun hacimsel olarak çok beklentimiz yok yakıtta problem değil yeter ki yolda keyifli olsun deniyorsa naz çekilecekse FİAT

Şimdi gelip aaaaaaaa italyancı tayfaya bak suzuki önerdi falan demeyin her zaman SEZARIN HAKKI SEZARA :D
Yukarıdan bildirimde “S.Asil” yazısını gördüm, aha dedim 1.4 Egea önerisi geldi 😂. Şimdi şöyle ki arabayı ablama alıyoruz. Mevcut otomobilini (Skoda Yeti) sattıktan sonra tabii ki. Çok pimpiriklidir, hiç bakım aksatmaz, en iyi şekilde yaptırır. Yeti’den sonra Vitara kalitesiz hissettirir diye düşünüyorum, kendisi Vitara diyor, ben 500X diyorum, biraz da tarzına daha uyum sağlar diye düşünüyorum çünkü Vitara biraz, ehhh :) 4X4 şart değil, zaten şehir içinde kullanılıyor. Bu şekilde bir kullanıcıya 500X uygundur diye düşünüyorum ama hâlâ alternatiflere açığım.

Edit : her gün araba kullanmıyor, genellikle az km yapıyor.
 
  • Haha
Tepkiler: mete25
Yukarıdan bildirimde “S.Asil” yazısını gördüm, aha dedim 1.4 Egea önerisi geldi 😂. Şimdi şöyle ki arabayı ablama alıyoruz. Mevcut otomobilini (Skoda Yeti) sattıktan sonra tabii ki. Çok pimpiriklidir, hiç bakım aksatmaz, en iyi şekilde yaptırır. Yeti’den sonra Vitara kalitesiz hissettirir diye düşünüyorum, kendisi Vitara diyor, ben 500X diyorum, biraz da tarzına daha uyum sağlar diye düşünüyorum çünkü Vitara biraz, ehhh :) 4X4 şart değil, zaten şehir içinde kullanılıyor. Bu şekilde bir kullanıcıya 500X uygundur diye düşünüyorum ama hâlâ alternatiflere açığım.

Edit : her gün araba kullanmıyor, genellikle az km yapıyor.

İşte şimdi daha iyi oldu , skoda yetiden terfi alması gereken bir ablamız var , yeti DSG mi bilmiyorum ama DSG üzerinden gidersek KAMIQ alınabiliyorsa bence skodaya alışmış birisi için daha temiz bir optimizasyon olur ha yok illa değişelim diyorsan 500X kesinlikle güzel seçenek hem alışılmış tasarımın dışında dokunuşlar var hem de gerçekten tarz bir araç , alternatif olarak ülkemizden çekilmesini saymazsak Mazda CX-3 kesinlikle donanımlı güvenli ve çekici bir araç , ortak kardeşlerden Compass & Renegade olabilir fotoğraflar sunulup seçim yapılabilir aslında çünkü ortak kardeşler birbirlerine benzer olsalar da CX-3 gibi daha spesifik seçeneklerde durum ya "işte bu" yada "yok beğenmedim" olarak geçilecek :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: uygarefee
Yukarıdan bildirimde “S.Asil” yazısını gördüm, aha dedim 1.4 Egea önerisi geldi 😂. Şimdi şöyle ki arabayı ablama alıyoruz. Mevcut otomobilini (Skoda Yeti) sattıktan sonra tabii ki. Çok pimpiriklidir, hiç bakım aksatmaz, en iyi şekilde yaptırır. Yeti’den sonra Vitara kalitesiz hissettirir diye düşünüyorum, kendisi Vitara diyor, ben 500X diyorum, biraz da tarzına daha uyum sağlar diye düşünüyorum çünkü Vitara biraz, ehhh :) 4X4 şart değil, zaten şehir içinde kullanılıyor. Bu şekilde bir kullanıcıya 500X uygundur diye düşünüyorum ama hâlâ alternatiflere açığım.

Edit : her gün araba kullanmıyor, genellikle az km yapıyor.
Ne kadar da Opel önermelik bir insan 😅

Neyse, istediğini alsın ya.. Bir de sen riskli olanı diretiyorsun. Sonra DCT'de birşey oldu mu sana yıkar 😁

Ben Vitara'nın Android ekranına tahammül edemezdim, Alpine-Sony falan birşeyler takardım.
 
  • Haha
Tepkiler: uygarefee
İşte şimdi daha iyi oldu , skoda yetiden terfi alması gereken bir ablamız var , yeti DSG mi bilmiyorum ama DSG üzerinden gidersek KAMIQ alınabiliyorsa bence skodaya alışmış birisi için daha temiz bir optimizasyon olur ha yok illa değişelim diyorsan 500X kesinlikle güzel seçenek hem alışılmış tasarımın dışında dokunuşlar var hem de gerçekten tarz bir araç , alternatif olarak ülkemizden çekilmesini saymazsak Mazda CX-3 kesinlikle donanımlı güvenli ve çekici bir araç , ortak kardeşlerden Compass & Renegade olabilir fotoğraflar sunulup seçim yapılabilir aslında çünkü ortak kardeşler birbirlerine benzer olsalar da CX-3 gibi daha spesifik seçeneklerde durum ya "işte bu" yada "yok beğenmedim" olarak geçilecek :D
Yeti 1.6 TDİ DSG. 2014 model. Vag grubu istemiyor artık, kızmış 😂 CX-3 ben de baktım, sonuçların hepsini bi analiz edeceğim. CX-3 tecrübesi olan varsa yazar belki bu vesile ile.
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
Ne kadar da Opel önermelik bir insan 😅

Neyse, istediğini alsın ya.. Bir de sen riskli olanı diretiyorsun. Sonra DCT'de birşey oldu mu sana yıkar 😁

Ben Vitara'nın Android ekranına tahammül edemezdim, Alpine-Sony falan birşeyler takardım.
Şoförlüğü 1.3 Dizel Corsa’da öğrendi çaktırma 😁 Şakayı gırgırı bi kenara bırakırsak aslında bakım aksatmamasına rağmen DSG’den başı yananlardan o da. DCT’nin DSG’den daha ağır bir masraf açma durumu söz konusu olur mu diye düşününce aşırı bir olanak vermiyorum işin açığı bu duruma
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven
Şoförlüğü 1.3 Dizel Corsa’da öğrendi çaktırma 😁 Şakayı gırgırı bi kenara bırakırsak aslında bakım aksatmamasına rağmen DSG’den başı yananlardan o da. DCT’nin DSG’den daha ağır bir masraf açma durumu söz konusu olur mu diye düşününce aşırı bir olanak vermiyorum işin açığı bu duruma
Şimdi tekniğe daldık manyak güzel konu olacak bundan devam ettireyim :D

Şimdi hali hazırda kullanılan araç Skoda Yeti 1.6 TDI (CAY yüksek ihtimalle) DSG 7 yani DQ200 (0AM/0CW) Kuru tip çift kavrama ve tork dayanımı 250NM , sorunu nedir bu sistemin sürekli kendisini 2.vites seçeneğinde tutup 1 ve 2 yemesi diyebiliriz ama genel anlamda bu olduğunda mekatronik beyni ve pompanında değişmesi gerektiğinden benim gördüğüm maliyet katlanması yaşatabiliyor.

Alınması ön görüde olan araç ise Fiat 500X 1.3 FF DCT 6 yani FPT C635 yine karşımızda kuru tip çift kavrama var fakat burada tork dayanım limitimiz 350NM , burada ise ben kullandığım TCTlerde DQ200 gibi hemen 2.vitese alma durumları gözlemlemedim kaldı ki TCT mevcudunda olan şirket arabası kullanan arkadaşlarımda o kadar horlamalarına rağmen hala en küçük sorun sıkıntı olmadı , bunu Giu kullanıcıları daha net bilirler ortalama çıkarılması gereken ömür 200.000 km :) ve maliyetlere gelirsek , normal bir kavrama değişimi DQ200'de ne kadarsa TCT kısmında da benzer fiyat olması lazım , hatta güncel parça fiyatını da buraya dahil edelim "35.000-41.000TL" arasında satıcıdan satıcıya değişiyor ve bunlar set fiyatları sadece kavrama değil.
 
Şimdi tekniğe daldık manyak güzel konu olacak bundan devam ettireyim :D

Şimdi hali hazırda kullanılan araç Skoda Yeti 1.6 TDI (CAY yüksek ihtimalle) DSG 7 yani DQ200 (0AM/0CW) Kuru tip çift kavrama ve tork dayanımı 250NM , sorunu nedir bu sistemin sürekli kendisini 2.vites seçeneğinde tutup 1 ve 2 yemesi diyebiliriz ama genel anlamda bu olduğunda mekatronik beyni ve pompanında değişmesi gerektiğinden benim gördüğüm maliyet katlanması yaşatabiliyor.

Alınması ön görüde olan araç ise Fiat 500X 1.3 FF DCT 6 yani FPT C635 yine karşımızda kuru tip çift kavrama var fakat burada tork dayanım limitimiz 350NM , burada ise ben kullandığım TCTlerde DQ200 gibi hemen 2.vitese alma durumları gözlemlemedim kaldı ki TCT mevcudunda olan şirket arabası kullanan arkadaşlarımda o kadar horlamalarına rağmen hala en küçük sorun sıkıntı olmadı , bunu Giu kullanıcıları daha net bilirler ortalama çıkarılması gereken ömür 200.000 km :) ve maliyetlere gelirsek , normal bir kavrama değişimi DQ200'de ne kadarsa TCT kısmında da benzer fiyat olması lazım , hatta güncel parça fiyatını da buraya dahil edelim "35.000-41.000TL" arasında satıcıdan satıcıya değişiyor ve bunlar set fiyatları sadece kavrama değil.
Teşekkür ederim abi, gerçekten dikkat edilmesi gereken bir hususta iyi bir çıkarım yapmışsın, takdir ederim. Çok şakayla karışık bir konu oldu, okuyanlar şimdiden kusurumuza bakmasınlar. Lakin… işin sonuç kısmına odaklanınca güzel şeyler çıktı diye düşünüyorum bu konudan. Elimizde 133 bin KM’de, kavraması tam takım değişmiş, mekatronik beyni değişmiş ve buna rağmen hâlen az da olsa bir kavrama sorunu olan ve tekrar onarıma göndereceğimiz bir otomobil var. Bu sebepten dolayı zaten Suzuki’ye yönlendi. Sorunsuz, Japon otomobili algısı.

Yeti’miz en dolu donanım seçeneğine sahip.
Fiyat-fayda-donanım olarak kıyas yaptığım zaman da ben 500X’i daha öne koyuyorum açıkçası. İç trim malzeme kalitesi olarak Suzuki en düşük seviye, 500X ve Yeti de birbirine yakın gibi. Donanım anlamında da 1.2M bandında yine en dolu donanım seçeneği alınabiliyor 500X’de. Vitara’da durum karışık esasında, aynı paraya çok değişken, farklı motor seçenekli otomobiller var.

Mazda CX-3 ve Kia Stonic de bu listeye dahil, ikisi hakkında da iyi derecede bilgi sahibi değilim. Bilenler varsa aydınlatırsa mutlu olurum. Yeti’yi 8 senedir kullanıyor. Aldığı otomobili satma huyu bazı spesifik durumlar harici pek yok bizim ailede. Bu durumu da göz önünde bulundurulunca en mantıklı seçenek ne olur araştıra araştıra öğreneceğiz bakalım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
500x'in 1.3 multijetini kullanmıştım. Vitaranın da 1.4 hibritini.

500x başta daha modern, daha göz kamaştırıcı geliyor. Fakat, güzel görünen tüm Fiat grubu modellerinde olduğu gibi bir süre vakit geçirince arabanın aslında biraz kof olduğu açığa çıkıyor. Vitara'nın direksiyon ve kadran grubu baya hoş, fakat orta konsoldaki ekran falan kötü. Zaten fabrikasyon olarak sonradan takılma.

Her ikisini kıyaslarken şahsen "çok kafama takarsam ekranı değiştirebilirim, fakat Vitara'nın mekanikteki başarısını elde etmem zor" diyerek Suzuki'ye giderdim.

PS: 1.3 Firefly yeni nesil bir motor. Bir de 500 modelleri adetçe çok satmadı bizde. O yüzden bu kombinle, sanayideki ustalar biraz temkinli yaklaşabiliyor şu anlık. "Fiat'ı alayım nasılsa her yerde yaptırırım" durumu bu 500 grubunda yok. Yetkili şart gibi.
 
Yeti 1.6 TDİ DSG. 2014 model. Vag grubu istemiyor artık, kızmış 😂 CX-3 ben de baktım, sonuçların hepsini bi analiz edeceğim. CX-3 tecrübesi olan varsa yazar belki bu vesile ile.
Öncelikle @S.Asil in ilk yorumunun altına imzamı atarım. 4x4, römork çekme, mekanikte ölümsüzlüğe yakın sağlamlık vb. ihtiyaçlar yoksa kesinlikle 500x. Tüm diğer Fiat'lar bir yana, 500x bir yana. O kadar net bir kalite farkı var. Bir dönem Mazda3 ile arasında kalmıştım öyle söyleyeyim.

CX-3 aşırı dar bir araç. Lafın gelişi değil, bayağı bayağı dar. Yeni 208'e gidip binin. Ondan çok daha dar bir araba düşünün. İşte öyle. Bir de Rx-8'e filan hiç binmedim ama standart binek araçlar arasında en konforsuz Mazda olabilir. Serttir. Ama Mazda standardında serttir, en kötü ihtimalle Kamiq kadardır, daha sert değildir. Onun dışında çok çok kaliteli bir araçtır.
 
Tavsiyeler için teşekkürler dostlar. Kadın gözünden bakıldığında durum bazen farklı olabiliyor. Kaliteden çok dış görünüş önde geliyor çoğu zaman. Genelde daha maskülen duran araçları daha çok beğeniyor kadınlar. Yine de burada mantığın öne geçmesi gerekiyor diye düşünüyorum.

Gelen yorumları inceleyecek olursak ;

Uzun vadede Vitara’nın daha sorunsuz, daha sürdürülebilir olduğu yönünde.

500x özelinde ise motor bakımından olumsuz bir yorum gelmedi. Yeti’de yaşanan ve arabadan soğutan şanzıman sorunlarının 500X’de yaşanmasının zor olduğuna, lakin yaşanması durumunda çıkacak masrafın hemen hemen aynı yerde olduğuna kanaat getirdik.

500X, Fiat’ın genel kullanıcı kitlesinin dışındaki bir kitleye hitap ediyor, dolayısıyla Fiat ile ilgilenen her ustanın bakmayacağını düşünüyor, özellikle de alınacağı düşünülen motor seçeneği tercih edildiğinde servis şart görünüyor. Bu noktada bir sorun olmayacaktır, çünkü aracın sahibi olacak kişi (ablam) tüm işlerini serviste hallettiriyor.

Yazılanları ve kendi fikirlerimizi analiz ettik. Ne ödedim, ne aldım? şeklinde düşündüğümüzde 500X önde dostlar.

Herhangi bir aksilik olmaz ise yılbaşı ve ramazan bayramı arasında Yeti satılacak, o tarihe kadar daha iyi bir alternatif seçenek bulunmaz ise 500X bakılacak. Yine o döneme kadar mantıklı olan her alternatife, her fikre açığız. Herkese teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Çözüm
500x 1.3 ff makinenin performansı benim çok hoşuma gitmişti,gaza dokunur dokunmaz kafayı kaldırıp yürüyordu acayip şaşırmıştım,ne t-jete benziyor nede multiair makineye sevmiştim bayağı kendilerini