AÇIK Mercedes E220d'den C200'e geçiş

mcb

Murat
Panpa
1,444
38
Marka
Mercedes
Merhaba,

uzun süredir burada aktif değildim. Umarım herkesin keyfi yerindedir :)

Hatırlayanlar olacaktır station severler derneği üyesi olarak önce C180 Estate (https://otopark.com/forum/threads/mercedes-c180d-estate-avusturyadan-almak.11103/#post-365428), son 5 yıldır da E220d Estate (https://otopark.com/forum/threads/mercedes-e220d-amg-estate-s213-kasa.13338/) kullandım. Arabadan aslında fazlasıyla memnunum. Ancak artık 140bin km'yi devirdik ve arabayı yenileyeyim dedim. Bir süredir yine ilk olarak Mercedes'e baktım. Segmentte Volvo, Jaguar ve Audi'yi direkt eledim. Audi bana çok tatsız tuzsuz geliyor hep. Volvo ve Jaguar'ı tasarım olarak çok beğeniyorum ama onlar da kullanım deneyimlerimde özellikle donanımların düzgün çalışmaması ve içeri çok ses alması nedeniyle elendi. Benim için konfor hep en plandadır. Yine bu nedenle daha spor tarafta olan BMW'yi de eledim. Aslında yeni 3 bayağı konforlu oldu ve trimleri eskiye oranla Mercedes'e çok yaklaştı.

Mercedes'te seçenekler doğal olarak yine E ve C Estate oldu. Yine 2-3 yaşında 40-50bin km düzeyinde arabalar baktım. E Estate yeni model olduğundan bulmak imkansız. C Estate de az bulunuyor. C alanlar satmıyor gibi bir durum var, ciddi zorlandım araç ararken bu kez. GLC ve GLB gibi arabalara da baktım ama GLC C'nin bir tık yükseği ama fiyatı minimum %50 pahalı. O nedenle yine wagon'dan devam dedim :) BMW tarafında da X3 ve X5'e bayağı ısındım aslında ama bir sonraki arabamda SUV'a geçeyim diyerek erteledim şimdilik.

C'de sedan araba (Rolls-Royce olmadıkça) hiç sevmediğimden sadece Estate baktım. Sonunda içime sinen bir şey buldum. Sanırım anlaşacağım ama yine de bir sorayım, fikir alayım istedim. Arabanın özellikleri şu şekilde:

C200 4Matic Estate Avantgarde Mojave Gri - 50bin km

1760820257931.png


1.5 Mild Hybrid motor (204 beygir)
4 çeker sistem
9G Tronic otomatik vites
Dynamic Select: sürüş modu seçimi)
Agility Control: sertliği ayarlanabilen süspansiyon - eski havalı süspansiyonun yerini alan süspansiyon bu oldu
Thermatic Klima: 3 bölgeli klima
Şerit Takip Sistemi
Kör nokta uyarısı
Aktif hız sabitleyici & limitleyici
Oto Pilot
Katlanır, ışığa göre kararan aynalar
Digital Light & Projeksiyon: Sürekli uzun far yanıyor. Önde giden ve karşıdan gelen arabaların olduğu yer karartılıyor. Ayrıca navigasyonu ve önemli tabelaları da yola projeksiyonla yansıtıyor.
Hafızalı & ısıtmalı yolcu ve sürücü ön koltuklar
Elektrik ayarlı direksiyon
Kolay inme-binme yardımı (Arabayı durdurunca direksiyonu ve koltuğu geriye çekiyor, kontağı açınca sürüş pozisyonuna geçiyor
Isıtmalı silecek suyu
Yağmur sensörlü silecekler
360 derece kamera
Konfor koltuklar
Anahtarsız biniş & çalıştırma
Anahtarsız bagaj kapağı açma
Elektrikli bagaj kapağı
Elektrikli çeki topuzu: Düğme ile tamponun altından çıkıyor veya gizleniyor ve ESP'ye uygun çalışıyor
MBUX Premium Pakeki
Apple Carplay, Android Auto
Kablosuz telefon şarjı
USB Paketi: Ekstra 4 USB-C çıkışı
Augmented Reality Navigasyon: Navigasyon'da bir yere sapacaksanız ışıkla yola projeksiyonun yanında ön kamerayı açıp canlı görüntü üstünden ok ile gösteriyor
Ambiyans ışıklandırması
Büyük benzin deposu (66litre)
Büyük dijital merkezi ekran ve sürücü ekranı
Isıtmalı direksiyon
Acil durum araması
Lastik basınç sensörleri

Şu anki arabama göre Digital Light, MBUX, hafızalı koltuk, direksiyon ısıtması gibi artıları var. Ayrıca ben her ne kadar dizelin karakterini ve daha büyük motor sevsem de maalesef dizeller azalarak bitiyor gibi. DPF ve AdBlue gibi dertler de yok benzinlide. Ses yalıtımı olarak iki araba da iyi olduğundan bir fark yaratmıyor bence. Bunun yanında bagaj ve genel olarak iç hacim elbette daha küçük. Bir de E'nin malzeme kalitesi tabii daha iyi.

Ne dersiniz, sizce mantıklı bir değişim olur mu?
 
Son yıllarda çevremden gördüğüm ve deneyimlediğim kadarıyla bmw konfor tarafına geçerken mercedes konfordan uzaklaşmaya başlamıştı. Tabii bunda tr ye gelen modellerin amg süspansiyonla birlikte gelmesinin de nedeni olabilir. G60 kasa 5 serisi düşünmüş müydünüz hiç? Eskisine nazaran daha yumuşak gibiydi, fazla kullanamasam da yumuşak gelmişti bana, eski bmw lerdeki gibi sert de değildi direksiyonu, farklı karakterdeydi. Eğer test sürüşüne çıkmadıysanız yeni bmw’lerle çıkıp ondan sonra bakın bence. Beğenmeseniz bile tecrübe kazanmış olursunuz eğer öncesinde deneyimlemediyseniz.
 
C serisi bana haddinden dar geliyor. Eğer bu kısmını sorun etmiyorsanız, sizin için hem önde hem arkada yeterli olduğunu düşünüyorsanız geriye orta konsolun (ekran ve altındaki bölümler) trim kalitesi kalıyor. Özellikle bu bölgedeki trim sesi potansiyelini bakacağınız araç özelinde biraz itip kakıp incelerseniz iyi olur. İçinize sinerse güle güle kullanın. =)
 
Son kasa C'ler süspansiyon konforu konusunda çok eleştiri alıyor. Amg'lere zaten konforlu diyen bir kişi bile duymadım da sizin aracınızın Estate olması ve ayarlanabilir süspansiyona sahip olması belki eleştirildiği konfor konusunda sorun çıkarmayabilir dedirtiyor. Şahsen ben hem hacimli motordan hem E segmentten daha aşağısına düşmek istemem. Ama illa düşülecekse mutlaka Bmw 3 serisinin de Estate modellerine bakmanızı tavsiye ederim. Çünkü yurt dışı incelemeler dahil hemen hemen çoğu incelemenin ortak noktası gürültü, titreşim, sertlik dediğimiz NVH seviyesi ve rafinelik olarak 3 serilerini daha çok beğeniyorlar ki genel yalıtım düzeyinin de yine C serisinden daha iyi olduğu söyleniyor.
 
O motorda birşeyler yaşayanlar vardı, biraz üzerinde durmak lazım. G20 LCI 320d Touring xDrive fiyat olarak yakınsa benim kafa ona giderdi.

Mercedes'te de W205FL 200d 4Matic ya da W213FL (sizin arabanın makyajlısı) W206 yerine tercih ederdim.

Tabi G60 var, G30 var, C8 var.. Çok araba var. SUV'ye de girersek çıkamayız 🙂

W206'nın iç-dış tasarımı çok albenili. Benzer kondisyonda ve donanımda 320d'den ve W213FL'den ucuza bulursam alırım diye kendime sınır koyardım.

Diğer yandan da, G20'nin iç tasarımı epeydir piyasada, zaten halihazırda W213 kullanıyorsunuz.. W206 kadar "yeni araba aldım" hissi olmayacak.
 
Son yıllarda çevremden gördüğüm ve deneyimlediğim kadarıyla bmw konfor tarafına geçerken mercedes konfordan uzaklaşmaya başlamıştı. Tabii bunda tr ye gelen modellerin amg süspansiyonla birlikte gelmesinin de nedeni olabilir. G60 kasa 5 serisi düşünmüş müydünüz hiç? Eskisine nazaran daha yumuşak gibiydi, fazla kullanamasam da yumuşak gelmişti bana, eski bmw lerdeki gibi sert de değildi direksiyonu, farklı karakterdeydi. Eğer test sürüşüne çıkmadıysanız yeni bmw’lerle çıkıp ondan sonra bakın bence. Beğenmeseniz bile tecrübe kazanmış olursunuz eğer öncesinde deneyimlemediyseniz.
Hocam benim baktığım araç AMG donanım değil ve adaptif süspansiyon ile geliyor. Comfort modda daha az süspansiyon sesi, salınım ve sarsıntı aldım test sürüşünde. Bir de 4 matic otobanda biraz daha az salınıma sebep oluyor sanırım. Benim şu anki araç AMG ve arkadan itişli. O nedenle C daha konforlu geldi açıkçası.

G60’ı iş seyahatlerimde birkaç defa kullandım, yolcu olarak da oturdum içine. Gerçekten trimler bayağı iyiye gitmiş, konforlu araç. Ancak ben Avusturya'da sıfır araç hiç almıyorum. Nedeni ise ilk birkaç sene değeri inanılmaz düşüyor. 3 yıl 50bin km civarı yarı fiyata geliyor. Bu nedenle sıfırı şirketler alıp 2-3 yaşında son kullanıcılara geliyor. Ben de o civarda alıyorum hep o nedenle. G60 da daha yeni araç olduğundan henüz bu aralıkta araç bulmak kolay değil.

Bir de BMW ile ilgili maalesef bir kötü durum var, o da şu: Birincisi tamamen distribütör kaynaklı olarak hizmet kalitesinde çok ciddi fark var. Örneğin Mercedes arabayı cilasını ve iç mekan korumasını yapıp 2 yıl garanti veriyor. İlk servisi hediye ediyor. Tüm noter işlerini kendi halledip arabayı evine teslim ediyor. BMW ise yasal zorunluluk olarak 1 yıl garanti veriyor, o kadar. Bunun haricinde Türk ve BMW gerçekten yaftalanan düzeyde karikatür bir tipleme oluyor. Aşiret paket passat gibi bir durum var. O nedenle de soğuğum biraz. Yoksa aslında X5'leri özellikle beğeniyorum. Burada GLC fiyatına alınıyor neredeyse. Bir sonraki araçta Land Rover Defender gibi bir düşüncem var. O olmazsa SUV tarafında BMW'nin şu aşamada Mercedes'ten iyi olduğunu düşünüyorum, bakacağım.
 
C serisi bana haddinden dar geliyor. Eğer bu kısmını sorun etmiyorsanız, sizin için hem önde hem arkada yeterli olduğunu düşünüyorsanız geriye orta konsolun (ekran ve altındaki bölümler) trim kalitesi kalıyor. Özellikle bu bölgedeki trim sesi potansiyelini bakacağınız araç özelinde biraz itip kakıp incelerseniz iyi olur. İçinize sinerse güle güle kullanın. =)
W206 özellikle arkada bayağı ileriye gitmiş geldi bana. Tabii ki E'den sonra darlığı hissetmemek imkansız. Özellikle eşim için araba çok büyük geliyordu ve o nedenle de biraz küçültmek istedik. Haklı olarak 30'larımızda bu denli gemi gibi arabadansa daha kompakt bir araca geçebiliriz diye düşündüm. 40'lı 50'li yaşlarımda yeniden geçerim E ve türevlerine sanki.

Trim kalitesi ise maalesef haklısınız geriye gitmiş. İlk çıktığında incelemiştim, burada da konuşmuştuk. Her geçen nesil geriye gidiyor. O konuda da yapacak bir şey yok gibi çünkü yeni E'de de örneğin durum birebir aynı. Hatta en dramatik düşüş S kasalarda. Bir önceki nesil Rolls Royce gibi kalıyor yanında. Tek bir iyi nokta var o da 2022'nin 6. Ayı sonrası araçlarda en azından işçilik iyileştirildi. Ben daha önce Mercedes'te çalıştım ve içeride çok arkadaşım var hala. Direkt onlara soruyorum araç alırken de. Şeceresini döküyorlar fabrikadan sağolsunlar 😬 Ben de baktım ve kötü bir durum görmedim. Zaten gırtlak dolu bir araç ve ses olayı çok daha azdı. Kaldı ki benim E’de bile maalesef yer yer trim sesi var 😕

Mercedes genç nesli ve özellikle Asya pazarını etkilemek için teknoloji overdose'u yaptı bu nesillerde. Haliyle de trimlerden kıstılar. BMW tersine trimlere yatırım yapıp daha klasik çizgide kaldı. Ama onlar da yeni X3 ile birlikte aynı yola girdiler. Bir sonraki BMW 3’te muhtemelen benzer şikayetler konuşacağız. Teknolojiler gerçekten inanılmaz ama asıl lüks kesinlikle iyi malzeme ve işçilikte yatıyor. Bunu da anladılar ki örneğin sonraki nesillerde daha çok tuş olacağını zaten açıkladılar. Bu Mercedes dilinde teknoloji değil lükse dönüyoruz demek. Sözün özü Mercedes'te 2021-22 sonrası ne alsan geriye giden trim görüyorsun. Bir de bayi devasaydı ve Classics bölümü de var. Orada da görüyorsun ne el işçilikleri ne malzemeler varken şu an neler kullanıyorsun. O nedenle o konuya kafayı takmanın alemi yok diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Son kasa C'ler süspansiyon konforu konusunda çok eleştiri alıyor. Amg'lere zaten konforlu diyen bir kişi bile duymadım da sizin aracınızın Estate olması ve ayarlanabilir süspansiyona sahip olması belki eleştirildiği konfor konusunda sorun çıkarmayabilir dedirtiyor. Şahsen ben hem hacimli motordan hem E segmentten daha aşağısına düşmek istemem. Ama illa düşülecekse mutlaka Bmw 3 serisinin de Estate modellerine bakmanızı tavsiye ederim. Çünkü yurt dışı incelemeler dahil hemen hemen çoğu incelemenin ortak noktası gürültü, titreşim, sertlik dediğimiz NVH seviyesi ve rafinelik olarak 3 serilerini daha çok beğeniyorlar ki genel yalıtım düzeyinin de yine C serisinden daha iyi olduğu söyleniyor.
Hocam öncelikle hala siz de dahil eskiden tanıdıkların burada olması güzel 😊 BMW'yi yukarıda saydığım sebeplerle bir sonraki aracımda SUV bazında değerlendireceğim. Adaptif süspansiyondan sanırım bana bayağı daha iyi şehir içi konforu olarak geldi. Son 2 yıldır iş seyahatlerimde de yeni C ile otoban sürüşleri yaptım. Konfor konusunda eleştirilere belki trim sesi olarak katılabilirim. 3'ü pek tecrübe etmedim çünkü transfer şirketleri BMW hiç kullanmıyor. Ama bizde X3 var, İstanbul'a gelip gittikçe kullanıyorum, benim E'den bayağı daha sesli araba örneğin. Süspansiyon ise SUV olmasının da belki farkıdır daha iyi sönümlüyor ve daha sessiz çalışıyor. Benim E ile bu C'nin en büyük süspansiyon farkı ise sessizliğiydi. C bariz daha sessiz çalıştı. Konfora 40-50km test ile bir şey demek bana açıkçası doğru gelmiyor. Alırsam daha uzun vadede değerlendirebilirim.
 
O motorda birşeyler yaşayanlar vardı, biraz üzerinde durmak lazım. G20 LCI 320d Touring xDrive fiyat olarak yakınsa benim kafa ona giderdi.

Mercedes'te de W205FL 200d 4Matic ya da W213FL (sizin arabanın makyajlısı) W206 yerine tercih ederdim.

Tabi G60 var, G30 var, C8 var.. Çok araba var. SUV'ye de girersek çıkamayız 🙂

W206'nın iç-dış tasarımı çok albenili. Benzer kondisyonda ve donanımda 320d'den ve W213FL'den ucuza bulursam alırım diye kendime sınır koyardım.

Diğer yandan da, G20'nin iç tasarımı epeydir piyasada, zaten halihazırda W213 kullanıyorsunuz.. W206 kadar "yeni araba aldım" hissi olmayacak.

G20 konusunda yeni araba aldım hissi olmayacak konusuna katılıyorum. Ha keza W213FL de öyle. Aynı arabanın makyajlısını alıp 5 sene daha kullanmak iyice sıkabilir beni. Ha W206 tatmin etmezse o zaman satıp tekrar bakabilirim elbette. BMW olayını uzunca anlattım yukarıda o nedenle tekrar etmeyeyim. Mercedes tarafında ise W206 çok yeni hissettiriyor, yaşım da gereği biraz daha kompakt sınıf yine iyi geliyor kulağa. Onun haricinde araba aşırı dolu. Motor konusunda da gerilmiyorum çünkü birincisi 2 sene zaten garantim var, sonrasında 140-150bin km'ye kadar kullanıyorum arabalarımı ve değiştiriyorum ben. Yani şu an arıza çıkarmazsa herhalde 150bin'e kadar sorun çıkarmasa gerek 😬 Fiyat olarak da bunu çok iyi bir yere düşürdüm. O nedenle zaten bana 4 saat mesafedeki bir bayiden baktım. Sağolsunlar eve teslim yapacakları için de koymadı bana.
 
Hocam öncelikle hala siz de dahil eskiden tanıdıkların burada olması güzel 😊 BMW'yi yukarıda saydığım sebeplerle bir sonraki aracımda SUV bazında değerlendireceğim. Adaptif süspansiyondan sanırım bana bayağı daha iyi şehir içi konforu olarak geldi. Son 2 yıldır iş seyahatlerimde de yeni C ile otoban sürüşleri yaptım. Konfor konusunda eleştirilere belki trim sesi olarak katılabilirim. 3'ü pek tecrübe etmedim çünkü transfer şirketleri BMW hiç kullanmıyor. Ama bizde X3 var, İstanbul'a gelip gittikçe kullanıyorum, benim E'den bayağı daha sesli araba örneğin. Süspansiyon ise SUV olmasının da belki farkıdır daha iyi sönümlüyor ve daha sessiz çalışıyor. Benim E ile bu C'nin en büyük süspansiyon farkı ise sessizliğiydi. C bariz daha sessiz çalıştı. Konfora 40-50km test ile bir şey demek bana açıkçası doğru gelmiyor. Alırsam daha uzun vadede değerlendirebilirim.
Teşekkürler hocam. Ben de memnun oldum tekrar dönmenize 🙂 o zaman ilk cümlemde söylediğim gibi estate ve ayarlanabilir suspansiyon olmasi konfor konusundaki eksiğini gidermiş. Türkiye'ye gönderilen standart suspansiyon + amg paketlerde çokça sikayet oluyordu konfor konusunda. Eger bu açıdan sizi tatmin ettiyse aracın zaten geri kalanında ekstra bir kusur yok.
 
Teşekkürler hocam. Ben de memnun oldum tekrar dönmenize 🙂 o zaman ilk cümlemde söylediğim gibi estate ve ayarlanabilir suspansiyon olmasi konfor konusundaki eksiğini gidermiş. Türkiye'ye gönderilen standart suspansiyon + amg paketlerde çokça sikayet oluyordu konfor konusunda. Eger bu açıdan sizi tatmin ettiyse aracın zaten geri kalanında ekstra bir kusur yok.
Olabilir, dediğiniz gibi süspansiyon farkı muhtemelen. Vip transfer şirketleri de adaptif süspansiyon alıyor muhtemelen. AMG donanımlı araç almıyorlar zaten. AMG alçaltılmış süspansiyon E’de bile biraz sert. 2018-20’ye kadar VAG grubu başta olmak üzere sert süspansiyon çok popüler olmuştu. Onun yansımaları bunlar hala bence. Ama dediğim gibi benim gibi en büyük takıntısı konfor olan birini ilk intiba olarak memnun etti.
 
Adaptif süspansiyonlu bir station (G31) 530i xd aslında tadından yenmez, 6 GT serisi bizim ülkemizde 5'den ucuz neredeyse eğer Avrupa'da da öyleyse o da güzel bir alternatif olacaktır.
Mercedes araçlar hakkında çok fazla detaylı bilgiye sahip olmamakla beraber şöyle bir şey düşünüyorum. Son yıllarda Mercedes ile BMW arıza çıkarma potansiyeli ve sıklığı konusunda yer değiştirmiş gibi gözüküyor. Özellikle Linkedin'de Mercedes Benz Türkiye'yi takip ettiğim için yaptıkları her yorum ana sayfama düşüyor. Üst düzey yöneticilerin, şirket sahibi insanların ve bir çok kişinin onlarca mağduriyetini ve şikayetini görüyorum türlü türlü araçlarında. Özellikle w206 sedan karoserinde çok fazla kronik probleme sahip bir araç belki de bizim ülkemize gönderilen araçlarda durum böyledir bilemiyorum 🥲
Özellikle son dönem araçlarında "Mercedes E'den başlar"cümlesinin gerçekten vucüt bulduğunu düşünüyorum hatatat
 
Adaptif süspansiyonlu bir station (G31) 530i xd aslında tadından yenmez, 6 GT serisi bizim ülkemizde 5'den ucuz neredeyse eğer Avrupa'da da öyleyse o da güzel bir alternatif olacaktır.
Mercedes araçlar hakkında çok fazla detaylı bilgiye sahip olmamakla beraber şöyle bir şey düşünüyorum. Son yıllarda Mercedes ile BMW arıza çıkarma potansiyeli ve sıklığı konusunda yer değiştirmiş gibi gözüküyor. Özellikle Linkedin'de Mercedes Benz Türkiye'yi takip ettiğim için yaptıkları her yorum ana sayfama düşüyor. Üst düzey yöneticilerin, şirket sahibi insanların ve bir çok kişinin onlarca mağduriyetini ve şikayetini görüyorum türlü türlü araçlarında. Özellikle w206 sedan karoserinde çok fazla kronik probleme sahip bir araç belki de bizim ülkemize gönderilen araçlarda durum böyledir bilemiyorum 🥲
Özellikle son dönem araçlarında "Mercedes E'den başlar"cümlesinin gerçekten vucüt bulduğunu düşünüyorum hatatat
Hocam benim Mercedes’le tecrübem 15 seneye yaklaştı. Açıkçası neredeyse hiç sorun yaşamadım. Bir tane B serisi bir otomobilde klima sorunu ve motor zincirinde sıkıntı çıktı. E’de bir kere rot başı bir kere de DPF sensörü değişti. C’de de bu sensör değişti. Başka da servislik ekstra hiçbir şey olmadı. Bunlar da anormal sorunlar değil gibi bence. O nedenle buna bir şey diyemiyorum. W206 dediğim gibi 2022 6. Ayı sonrası farklı diyor Stuttgart’taki arkadaşlar. Ben de araçta gözle görülür bir sıkıntı görmedim. Ancak her yeni araç yeni risk demek. Elbette sıkıntılar çıkabilir. Ben de forumlarda sıklıkla şikayet okuyorum. Eskiden olduğundan daha çok şikayet geldiği kesin. BMW’de ise kalite artışı oldu gerçekten. Ancak dediğim gibi BMW’de SUV bakarım sanırım alırsam. Zevkler ve renkler tartışılmaz ama GT modellerini şeklen hiç beğenmediğim için almak istemiyorum. G31 ise bence W216’dan geride bir araç. Onu W216 alırken inceleyim böyle karar vermiştim. G31 almak istesem şu anki aracımdan devam ederim yani. G61 ise geçen sene çıktı. Şöyle bir fiyatlama oluyor burada. Aracın değeri 80bin Euro ise 1 yaşında 20bin km’de 65bin, 2yaş 35bin km’de 55bin iken 3 yaş 40bin km’de 38-40bin Euro’lara düşüyor. Sonra 100bin km’ye kadar değer düşüşü çok daha az oluyor. O nedenle 2-3 yaş 40-50bin km arası tercih ediyorum hep. En mantıklısı o geliyor. O şartlarda da G61 maalesef yok. 1-2 seneye olacak ama. Eğer W206 memnun etmezse o zaman düşünürüm. Muhtemelen o zaman da SUV’leri daha cazip gelir ama bakalım. Bu arada birkaç X3 de baktım ama bu araçtan sonra çok boş geldiler donanım olarak 😬 ben konforu ve donanımlarıyla lüks olsun istiyorum, sportiflik vs. hiç beni çekmiyor.
 
Teşekkürler hocam. Ben de memnun oldum tekrar dönmenize 🙂 o zaman ilk cümlemde söylediğim gibi estate ve ayarlanabilir suspansiyon olmasi konfor konusundaki eksiğini gidermiş. Türkiye'ye gönderilen standart suspansiyon + amg paketlerde çokça sikayet oluyordu konfor konusunda. Eger bu açıdan sizi tatmin ettiyse aracın zaten geri kalanında ekstra bir kusur yok.
Hocam bugün biraz daha incelemelere baktım. Estate versiyonlar C'de de E'de de özellikle sedanlardan çok daha konforlu diye belirtilmiş. Aks mesafesi aslında aynı görünüyor, süspansiyonlar da aynı ama sürüş karakteri farkından (daha farklı ayarlanıyor estate'de süspansiyonlar) ve daha ağır gövdenin yere basmasından bir fark oluşuyor herhalde. Başka türlü bir açıklama bulamadım kendimce :)

Bu arada GLC'ye de bir kere daha baktım. Hala en çok 2l dizel motorlu olanı var. 10 senelik motoru hala hiçbir yatırım yapıp değişikliğe uğratmadan kullanıyorlar. Bu da yeni arabada motor tarafında da yenilik isteyen benim için büyük eksi oldu.
 
Son düzenleme:
Hocam bugün biraz daha incelemelere baktım. Estate versiyonlar C'de de E'de de özellikle sedanlardan çok daha konforlu diye belirtilmiş. Aks mesafesi aslında aynı görünüyor, süspansiyonlar da aynı ama sürüş karakteri farkından (daha farklı ayarlanıyor estate'de süspansiyonlar) ve daha ağır gövdenin yere basmasından bir fark oluşuyor herhalde. Başka türlü bir açıklama bulamadım kendimce :)

Bu arada GLC'ye de bir kere daha baktım. Hala en çok 2l dizel motorlu olanı var. 10 senelik motoru hala hiçbir yatırım yapıp değişikliğe uğratmadan kullanıyorlar. Bu da yeni arabada motor tarafında da yenilik isteyen benim için büyük eksi oldu.
Tercih ve beklenti meselesi tabi ki hocam. Ama bu 2 litre dizel motor zaten başarılı ve iyi bir motorsa yenilik olup olmamasına çok takılmayın bence. Sessizliği, devirlenmesi, pürüzsüzlüğü ve verimliliği iyiyse, motor şanzıman uyumu güzelse eğer yeni değil diye elemeyin derim. Çünkü özellikle yeni diye üretilen hibridize edilmiş motorlarda marka fark etmeksizin bir çok problem çıkabildiği de oluyor. Günün sonunda önemli olan kullanım deneyimi ve ne kadar iyi bir motor olup olmadığıdır. Bunu size verebiliyorsa 2 litre dizelden de devam edebilirsiniz bence.
 
Tercih ve beklenti meselesi tabi ki hocam. Ama bu 2 litre dizel motor zaten başarılı ve iyi bir motorsa yenilik olup olmamasına çok takılmayın bence. Sessizliği, devirlenmesi, pürüzsüzlüğü ve verimliliği iyiyse, motor şanzıman uyumu güzelse eğer yeni değil diye elemeyin derim. Çünkü özellikle yeni diye üretilen hibridize edilmiş motorlarda marka fark etmeksizin bir çok problem çıkabildiği de oluyor. Günün sonunda önemli olan kullanım deneyimi ve ne kadar iyi bir motor olup olmadığıdır. Bunu size verebiliyorsa 2 litre dizelden de devam edebilirsiniz bence.
Motorun sessizliğinden çok yalıtım iyi olduğu için aracım oldukça sessiz. Bu anlamda illa benzinli olsun diye düşünmedim hiç. Yapay zekaya (copilot) sordum bu ses durumunu. C Estate'in benim baktığım versiyonuna daha sessiz dedi. Hem motordan hem lastikten hem de yalıtımdan dolayı öyleymiş. Ben normalde dizel motorcuyum. Karakterini çok seviyorum dizellerin. Ancak sizin de bildiğiniz üzere bakım maliyetleri özellikle de 150bin km üstünde bir anda artmaya başlıyor. Ben de tam o sınırda olduğum için bundan sonrası masraf kalemlerinin artması demek. Bir de dizel gün geçtikçe bitiyor, benzin ve elektriğe geçiş çoktan başladı zaten. O sebeple uzun vadede benzine yatırım sanki daha mantıklı. Garantisi bitene kadar 80-90bin kilometreyi görmüş olacağım. Kronik bir arıza durumunda fark edilir sanıırm. Kaldı ki garantiyi bir 4 sene kadar daha uzatma şansım da var. Bu sayede aslında satana kadar kafam rahat kullanabilirim. Şu ana kadar hacim kaybı ve malzeme kalitesinin geriye gidişi dışında bir şey düşündürmüyor beni o yüzden. Hacim için henüz gencim diyorum :) Malzeme kalitesinde de yeni E'nin içine de baktım, orada da aynı şekilde düşüş var. Gözle görülür düzeyde W212'den sonra bu düşüş maalesef hızlandı. Ya başka marka bakacağım ya da bunu kabul edeceğim yani.
 
Bu arada GLC'ye de bir kere daha baktım. Hala en çok 2l dizel motorlu olanı var. 10 senelik motoru hala hiçbir yatırım yapıp değişikliğe uğratmadan kullanıyorlar. Bu da yeni arabada motor tarafında da yenilik isteyen benim için büyük eksi oldu.
Ben GLC Coupe'yi çok beğeniyorum.

Normal GLC'ye hiç bakmadan Q5/X3 tercih ederim ama Coupe'sinde iş değişiyor 🙂

Range Rover alternatifi haline geliyor 😎 Değer kaybı da daha az olabilir bu sebepten.
 
Motorun sessizliğinden çok yalıtım iyi olduğu için aracım oldukça sessiz. Bu anlamda illa benzinli olsun diye düşünmedim hiç. Yapay zekaya (copilot) sordum bu ses durumunu. C Estate'in benim baktığım versiyonuna daha sessiz dedi. Hem motordan hem lastikten hem de yalıtımdan dolayı öyleymiş. Ben normalde dizel motorcuyum. Karakterini çok seviyorum dizellerin. Ancak sizin de bildiğiniz üzere bakım maliyetleri özellikle de 150bin km üstünde bir anda artmaya başlıyor. Ben de tam o sınırda olduğum için bundan sonrası masraf kalemlerinin artması demek. Bir de dizel gün geçtikçe bitiyor, benzin ve elektriğe geçiş çoktan başladı zaten. O sebeple uzun vadede benzine yatırım sanki daha mantıklı. Garantisi bitene kadar 80-90bin kilometreyi görmüş olacağım. Kronik bir arıza durumunda fark edilir sanıırm. Kaldı ki garantiyi bir 4 sene kadar daha uzatma şansım da var. Bu sayede aslında satana kadar kafam rahat kullanabilirim. Şu ana kadar hacim kaybı ve malzeme kalitesinin geriye gidişi dışında bir şey düşündürmüyor beni o yüzden. Hacim için henüz gencim diyorum :) Malzeme kalitesinde de yeni E'nin içine de baktım, orada da aynı şekilde düşüş var. Gözle görülür düzeyde W212'den sonra bu düşüş maalesef hızlandı. Ya başka marka bakacağım ya da bunu kabul edeceğim yani.
Otobanda yüksek süratlerde sabit kalma ya da yavaşlayıp yine o yüksek sürate rahat ve nefesli çıkma gibi konular haricinde hacim farkını aramazsın hocam. Yüksek sürat dediğimde 160'dan sonrası falan yani. Hacim farkı bir tek buralarda belli oluyor. Biz tabi buradaki halimizle düşünüyoruz ister istemez. Aracı aldığımızda en az bir 10 yıl kullanırım kafası olduğu için verimlilik ve sağlamlık tercihi ağır basıyor. Sizde böyle bir durum olmadığından, belli süre sonra değiştirilecek olmasından dolayı tercih imkanlarınız daha geniş.

Bu arada GLC'leri çok beğeniyorum tasarım anlamında. Gerçekten heybetli ve kaliteli duruyorlar. Olur da 2.0 dizel dışında bir motor denk gelirse, düşerse o da değerlendirmeye girebilir dediğin gibi.
 
Otobanda yüksek süratlerde sabit kalma ya da yavaşlayıp yine o yüksek sürate rahat ve nefesli çıkma gibi konular haricinde hacim farkını aramazsın hocam. Yüksek sürat dediğimde 160'dan sonrası falan yani. Hacim farkı bir tek buralarda belli oluyor. Biz tabi buradaki halimizle düşünüyoruz ister istemez. Aracı aldığımızda en az bir 10 yıl kullanırım kafası olduğu için verimlilik ve sağlamlık tercihi ağır basıyor. Sizde böyle bir durum olmadığından, belli süre sonra değiştirilecek olmasından dolayı tercih imkanlarınız daha geniş.

Bu arada GLC'leri çok beğeniyorum tasarım anlamında. Gerçekten heybetli ve kaliteli duruyorlar. Olur da 2.0 dizel dışında bir motor denk gelirse, düşerse o da değerlendirmeye girebilir dediğin gibi.
Aynı donanımda ve kilometredeki GLC'ler için şu an minimum 20bin € fark ödemem gerekiyor. (Biraz fazla iyi bir pazarlık yapmış olmamın avantajı da var bunda :D) Bu fark bana çok fazla geldi. Yoksa GLC'yi muhtemelen tercih ederdim sırf bagajından dolayı dahi. Dediğiniz gibi ben bu aracı bile 5 sene kullandım, muhtemelen bu C'yi de 3-4 sene kullanırım. Hayatın ne getireceği elbette belli olmaz ancak 7-8 sene bile kullansam sanırım çok da üzmez gibi.

Motor konusunda da dediğiniz gibi bilgilendirdiler bayide. Alışkanlıklar işte dizel bana hep daha güzel geliyor bir şekilde, sesinin karakterini dahi daha çok seviyorum :) Ama artık direnmenin de anlamı yok. Belli ki dünya benzine geçti.
 
Aynı donanımda ve kilometredeki GLC'ler için şu an minimum 20bin € fark ödemem gerekiyor. (Biraz fazla iyi bir pazarlık yapmış olmamın avantajı da var bunda :D) Bu fark bana çok fazla geldi. Yoksa GLC'yi muhtemelen tercih ederdim sırf bagajından dolayı dahi. Dediğiniz gibi ben bu aracı bile 5 sene kullandım, muhtemelen bu C'yi de 3-4 sene kullanırım. Hayatın ne getireceği elbette belli olmaz ancak 7-8 sene bile kullansam sanırım çok da üzmez gibi.

Motor konusunda da dediğiniz gibi bilgilendirdiler bayide. Alışkanlıklar işte dizel bana hep daha güzel geliyor bir şekilde, sesinin karakterini dahi daha çok seviyorum :) Ama artık direnmenin de anlamı yok. Belli ki dünya benzine geçti.
Hayırlısı olsun hocam hakkında. Umarım en içine sinen modeli tercih edebilirsin.