Onu bende okudum da 100.000 km şanzımanın nasıl kullanıldığı da önem arz ediyor anladığım kadarıyla. Ben hep sakin kullandığım için sorun yaşamayabilirim. Gerçi bir bu kadar daha kullanır mıyım 1'i bilemiyorum ama şu anda 100.000 km'yi görürüm gibi geliyor.Şimdi ZF'in sitesine baktım, orada yazan da 100bin kmde değişim önerildiği. Şanzımanın kullanımına göre de daha az olabilir tabii.
Hacı bilemiyorum valla, ama sonuçta üreticisinden gelen otomatik vitesler için bir tavsiye bu. İmkanım olursa tabii ki önce değişirim, beklemem o kadar da çok bir sorun olmazmış gibi geliyor yine de. Üstelik ben çoğunlukla uzun yol sayılabilecek, trafiksiz ve sakin seyahatler yapıyorum. Benim kafa bir nebze rahat o yüzden100 bin km çok yüksek bir değer, netice de otomatik şanzıman yağı sadece yağlama yapmıyor arabayı kaldırıp, yürütüp, vites geçişlerini sağlayan da şanzıman yağıdır, manuel yağlar için 100-120 bin km diyorlar...
yurt dışında ki tavsiye edilen KM buHacı bilemiyorum valla, ama sonuçta üreticisinden gelen otomatik vitesler için bir tavsiye bu. İmkanım olursa tabii ki önce değişirim, beklemem o kadar da çok bir sorun olmazmış gibi geliyor yine de. Üstelik ben çoğunlukla uzun yol sayılabilecek, trafiksiz ve sakin seyahatler yapıyorum. Benim kafa bir nebze rahat o yüzden![]()
Napalım patron değiştirelim mi?yurt dışında ki tavsiye edilen KM budediğin gibi uzun yol yapıyorsan senin bileceğin iş ama ben olsam şansa bırakmazdım
![]()
şanzıman yağı motor yağından daha önemli, ben olsam 100 bin kmyi beklemezdim en geç 50-60 binde değişirdimNapalım patron değiştirelim mi?
Sorun çıkma ihtimali var diyorlar. Bu kafamı kurcalıyor. Yoksa yarın sabah bırakırım Borusan'a değiştirin derim o sorun değil.
Hocam bakındığım kadarıyla sorun çıkma ihtimali dedikleri 100000 milden sonraki değişimler falan. O zamana kadar değişmediyse hiç değişmeye uğraşmayın bile diyorlar hatta. Sorun olacağını zannetmiyorum 68binde.Napalım patron değiştirelim mi?
Sorun çıkma ihtimali var diyorlar. Bu kafamı kurcalıyor. Yoksa yarın sabah bırakırım Borusan'a değiştirin derim o sorun değil.
Ben bi sorayım bakalım yarın Borusan'a ne kadara değişim yapıyorlarmış. Çok abartı bir fiyat çıkacağını sanmıyorum.Hocam bakındığım kadarıyla sorun çıkma ihtimali dedikleri 100000 milden sonraki değişimler falan. O zamana kadar değişmediyse hiç değişmeye uğraşmayın bile diyorlar hatta. Sorun olacağını zannetmiyorum 68binde.
Ben de bir sonraki bakımımı bekleyip değiştirteyim madem. Umarım tuzlu bir fiyat çıkarmaz ortaya Borusan.
Burayı da yeşillendirirsen sevinirim hocam.Ben bi sorayım bakalım yarın Borusan'a ne kadara değişim yapıyorlarmış. Çok abartı bir fiyat çıkacağını sanmıyorum.
Öeehh işçilik dahil değil bu fiyata değil mi? Ayrıca, dün biraz araştırdım da çoğu insan 8 litre diyordu, o yüzden doğrudur muhtemelen.@fksarall
Sordum. Benim şasiden baktı.
8.5 lt yağ alıomuş şanzıman (ZF'nin orjinal yağı mı bilmiyorum?) ve litre başı 80 € + KDV. Yani;
KDV Dahil 802 €. O daaa bugünün kuruyla 3200 ₺ gibi bir fiyat tutuyor ama 8.5 lt bana pek mantıklı gelmedi.
Şimdi Uzlar BMW'ye soracağım.
Borusan'daki yedek parça yetkilisi. O yüzden tam cevap verememe olayı normal.Öeehh işçilik dahil değil bu fiyata değil mi? Ayrıca, dün biraz araştırdım da çoğu insan 8 litre diyordu, o yüzden doğrudur muhtemelen.