Ben 2 bakımda bir değiştiriyorum. Aşağı yukarı 30bin km de bir oluyor. Aracım ford fiesta. Temiz çıkıyor ama en azından çok pahalı bir parça değil, değişim için bir engel de yok.
Kesinlikle değiştirmeniz iyi olur. Babamın Fiesta 180.000'e yaklaştı, sanırım hiç yağ değişimi yapmadı servis. 190binde hala bizde olursa servisin başına bizzat çökeceğim nasıl değişmez diye. Çünkü özellikle son 1-2 yıl içerisinde lokum gibi olan vites değişimi hafiften kemikli bir hal aldı. Başka arabadan binen insan anlamaz ama ilk sahibi olunca farkı anlıyoruz.
Şanzıman VW veya Opel'deki gibi hafif kemikli bir yapıda olsa muhtemelen değiştirmek zorunda bırakmıştı bileKendi aracım 130.000'e yaklaşan Corsa, ilk bakımda şanzıman yağını değiştireceğim.
Arabam 130küsür bin km oldu. Dün yıllık bakımla birlikte debriyaj alt merkez arızasının onarımı yapıldı. Ek olarak baskı balata da bitmeden değiştirdim. Bir de daha önce dediğim gibi şanzıman yağını da değiştirdim. Arkadaşlar şanzıman yağının kullanıma direk etkisi oldu. Arabanın şanzımanı eski nesil Opel'lerin 0km halleri gibi oldu. Yine hafif kemikli ama lokum gibi hiç zorlanmadan geçiyor vitesler. Km'si yüksek araç sahiplerine şiddetle öneriyorum.Yazın arabamın bakım zamanı gelsin, sonrasında cevaplarım.![]()
Abi bu opel servislerin yaptığı en büyük cahillik ve hatalardan birisi. Easytroniclere bile manuel şanzıman yağı kullanılması gerekirken ATF koyuyorlar. İkisi de manuel şanzıman birinde debriyaja sen diğerinde robot basıyor.Konu ZF şanzımanın yağ değişimiyle başlamış ama forumda şanzıman yağı ile ilgili başka başlık olmadığı için izlenimlerimi burada paylaşayım dedim.
Arabam 130küsür bin km oldu. Dün yıllık bakımla birlikte debriyaj alt merkez arızasının onarımı yapıldı. Ek olarak baskı balata da bitmeden değiştirdim. Bir de daha önce dediğim gibi şanzıman yağını da değiştirdim. Arkadaşlar şanzıman yağının kullanıma direk etkisi oldu. Arabanın şanzımanı eski nesil Opel'lerin 0km halleri gibi oldu. Yine hafif kemikli ama lokum gibi hiç zorlanmadan geçiyor vitesler. Km'si yüksek araç sahiplerine şiddetle öneriyorum.
Bu arada aklıma takılan tek bir nokta var. Faturada yağ için DEX II yazıyor. Bildiğim kadarıyla bu yağlar ATF olarak geçiyor; "Automatic Transmission Fluid" in kısaltılmışı yani otm. şanzıman yağı. Ama, yağların muhtelif yerlerdeki tanımlarına ve kullanım alanlarına baktığımda manuel şanzıman için de uygun oldukları yazıyor. Örnek link:
http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-T...ils_products_transmission_mobil-atf-220.aspx#
Ekli dosyayı görüntüle 8398
Şimdi benim içim rahat etsin mi? Yoksa haydaaa deyip tedirgin olmalı mıyım?
Vites geçişlerinizde hafif sertlik kemikli yapı hissetmeye başlarsanız direk değişmenizi öneririm. Ford'un en kötü halde vites geçişleri Opel ve VW'in standart hali gibi kemikli oluyor. O yüzden kolay kolay fark edilmiyorBende bizim ihtiyarın şanzıman yağını değistireyim diyorum fakat tırsıyorum 180 binde daha orj baskı balatası var yağda orj fabrika yağı degistirip sorunu olmayan aleti bozmak istemiyorum
Sen bu bilgiyi daha önce forumda bir yerde vermiştin. O yüzden kıllanarak inceleme yaptım. Muhtemelen gittiğim servisi açanlar yetkili servis geçmişli adamlardı. Çünkü eğitim sertifikalarını filan asmışlar dükkana =). Yetkili servislerin hatasını yapmış olabilirler. Aksini iddia etmemin de birşey değiştireceğini düşünmüyorum.Abi bu opel servislerin yaptığı en büyük cahillik ve hatalardan birisi. Easytroniclere bile manuel şanzıman yağı kullanılması gerekirken ATF koyuyorlar. İkisi de manuel şanzıman birinde debriyaja sen diğerinde robot basıyor.
Hep içerisinden kırmızı renkli yağ çıktı diye ATF sanıp koyuyorlar.
Tamam bu da yağlama yapıyor hatta özellikle soğuk motorla daha iyi geçiş yapıyor fakat araç ısındıkça özelliğini kaybediyor vites geçişleri zorlaşıyor, yani manuel yağın tam aksine. Hatta tam oto.larda şanzıman sistemi soğutulmaya ihtiyaç duyar ayrı bir yağ soğutucu sistem koyulur.
Tavsiyem fazla gecikmeden manuel bir yağla değişim yaptırman abi. Gün gelir şanzımanın dile gelir konuşmaya başlar; internette yolda giderken ağlayan easytronicleri kırılan istavroz dişlilerini bülbül gibi öten opel manuel şanzımanları görünce vicdanın sızlar zaten
abi toyota yetkili servislerin gözünü seveyim yaBiraz tereddüt ettim değişti mi değişmedi mi diye eski belgeleri kurcaladım geçtiğimiz aylardan birinde bizim kamyonetin 40K bakımında şanzuman yağı değişmiş sanırım.
Ekli dosyayı görüntüle 8417
Bazen gaz kesmeden vites oturtmaya calıstığımda girmiyor ama onuda ihtiyarlığına veriyorumVites geçişlerinizde hafif sertlik kemikli yapı hissetmeye başlarsanız direk değişmenizi öneririm. Ford'un en kötü halde vites geçişleri Opel ve VW'in standart hali gibi kemikli oluyor. O yüzden kolay kolay fark edilmiyor
Sen bu bilgiyi daha önce forumda bir yerde vermiştin. O yüzden kıllanarak inceleme yaptım. Muhtemelen gittiğim servisi açanlar yetkili servis geçmişli adamlardı. Çünkü eğitim sertifikalarını filan asmışlar dükkana =). Yetkili servislerin hatasını yapmış olabilirler. Aksini iddia etmemin de birşey değiştireceğini düşünmüyorum.
Uyarını dikkate alıp motorun şanzımanın gırtlağını sıktığımda gözlemlerim şanzıman tepkilerini. En kötü ihtimalle hiç yağ yokmuş gibi yapar. Nedir yani? O servise götürene kadar toplam 250km civarı debriyajsız gittimDediğin gibi yağlama özelliğini kaybederse kendim 75w90 manuel şanzıman yağımı alıp gider başka bir yerde değiştirtirim.
Sayende gözüm şanzımanın üzerinde olacak Yasin![]()