Lastiklere Nitrojen mi? Oksijen mi?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Porsche
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Porsche

GALERİCİ
11,127
Marka
Zirai Traktör
Herkese merhabalar. Aracımızın lastiğine oksijen yerine hidrojen hava bastırsak aracın konforu, yol tutuşu ve lastiğin ömrü değişir mi? Sizce böyle bir şeye gerek varmı? Malum Formula 1 araçlarının lastiklerinde hidrojen var. Acaba bizde de işe yarar mı? Bunun ile bir video buldum sağolsun Tiff dayı bizim için bunu araştırmış fakat o pek önermedi siz önerir misiniz?
 
Hidrojen yazmışsınız, eğer gerçekten hidrojense bulaşmayın hidrojen çok yanıcı bir gazdır.
Eğer nitrojenden bahsediyorsak da o genellikle birkaç katlı lastiklerde kullanılıyor. (örneğin F1 araçlarının lastikleri patlasa bile alt katman sayesinde yarışa devam edebiliyorlar.)
Nitrojenin bir faydası olacaksa lastiğin aşırı ısınmasını engellemek olabilir bahsettiğiniz konularda çok bir fark olacağını zannetmem.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Genelde üst segment araçlara nitrojen baktıklarını gördüm ben pek bir fikrim yok ama şu görsel biraz fikir uyandırdı.
lastikkesit_1.gif
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ben 2 senedir nitrojen kullanıyorum bir zararını görmedim.

sürerken aa cidden of inanılmaz farketti dermisiniz bilmem ama benim en bariz hissettiğim şey lastiklerdeki yumuşama olmuştu.Yani konforu çok hafif iyi anlamda etkiledi. genel olarak nitrojenin faydaları aşağıdaki gibi sıralanır:

Sürüş konforu hissedilir derecede artar. Lastiğin sesini içeri vermez. Uğultuyu keser.
Lastiğin hava basıncı aynı kalır. Sıcak ve soğuk havadan etkilenmez. On onbeş günde bir hava kontrolü yapmanız gerekmez. Aradan üç ay,altı ay geçse bile hava basıncı aynı kalır. Aracınızı uzun süreli garajda bıraksanız bile lastiklerin havası inmez.
Lastiğin ömrünü uzatır. Lastiğin içinde oxidasyon olmaz.
Lastiğin içinde yağlı su ve rutubet asla olmaz.
Nitrojen hava hafif olduğundan %2 yakıt tasarrufu sağlar. Lastiğin ömrünü %30 ile %35 arası uzatır.
Lastikteki ısıyı azaltır. Bu yüzden dönme direnci azalır.
İçinde oksijen olmadığından yanmaz.
Çevreye hiçbir zararı yoktur.
Patlama esnasında hava ile şişirilmiş bir lastiğe oranla üç kat daha yavaş söner.
Lastik ısınır, fakat genleşme olmadığından yola maximum seviyede tutunma sağlar.
 
Ben 2 senedir nitrojen kullanıyorum bir zararını görmedim.

sürerken aa cidden of inanılmaz farketti dermisiniz bilmem ama benim en bariz hissettiğim şey lastiklerdeki yumuşama olmuştu.Yani konforu çok hafif iyi anlamda etkiledi. genel olarak nitrojenin faydaları aşağıdaki gibi sıralanır:

Sürüş konforu hissedilir derecede artar. Lastiğin sesini içeri vermez. Uğultuyu keser.
Lastiğin hava basıncı aynı kalır. Sıcak ve soğuk havadan etkilenmez. On onbeş günde bir hava kontrolü yapmanız gerekmez. Aradan üç ay,altı ay geçse bile hava basıncı aynı kalır. Aracınızı uzun süreli garajda bıraksanız bile lastiklerin havası inmez.
Lastiğin ömrünü uzatır. Lastiğin içinde oxidasyon olmaz.
Lastiğin içinde yağlı su ve rutubet asla olmaz.
Nitrojen hava hafif olduğundan %2 yakıt tasarrufu sağlar. Lastiğin ömrünü %30 ile %35 arası uzatır.
Lastikteki ısıyı azaltır. Bu yüzden dönme direnci azalır.
İçinde oksijen olmadığından yanmaz.
Çevreye hiçbir zararı yoktur.
Patlama esnasında hava ile şişirilmiş bir lastiğe oranla üç kat daha yavaş söner.
Lastik ısınır, fakat genleşme olmadığından yola maximum seviyede tutunma sağlar.

Bu yazdıklarından sonra Nitrojen basasım geldi arabaya.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Renard
Bu yazdıklarından sonra Nitrojen basasım geldi arabaya.
zararı olmadığı kesin. yararlarının altına imzamı atamam ancak ben bir zararını görmedim orası kesin. nitrojen basıp lastik havalarını her hafta ya da 14 günde değil de 3 ayda bir kontrol ettirmek bence başlı başına bir kazanç zaten. zira ben ruh hastası gibi haftada bir hava kontrol ederdim şimdi 3 ayda bir lastikçiye gidip baktırıyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ben 2 senedir nitrojen kullanıyorum bir zararını görmedim.

sürerken aa cidden of inanılmaz farketti dermisiniz bilmem ama benim en bariz hissettiğim şey lastiklerdeki yumuşama olmuştu.Yani konforu çok hafif iyi anlamda etkiledi. genel olarak nitrojenin faydaları aşağıdaki gibi sıralanır:

Sürüş konforu hissedilir derecede artar. Lastiğin sesini içeri vermez. Uğultuyu keser.
Lastiğin hava basıncı aynı kalır. Sıcak ve soğuk havadan etkilenmez. On onbeş günde bir hava kontrolü yapmanız gerekmez. Aradan üç ay,altı ay geçse bile hava basıncı aynı kalır. Aracınızı uzun süreli garajda bıraksanız bile lastiklerin havası inmez.
Lastiğin ömrünü uzatır. Lastiğin içinde oxidasyon olmaz.
Lastiğin içinde yağlı su ve rutubet asla olmaz.
Nitrojen hava hafif olduğundan %2 yakıt tasarrufu sağlar. Lastiğin ömrünü %30 ile %35 arası uzatır.
Lastikteki ısıyı azaltır. Bu yüzden dönme direnci azalır.
İçinde oksijen olmadığından yanmaz.
Çevreye hiçbir zararı yoktur.
Patlama esnasında hava ile şişirilmiş bir lastiğe oranla üç kat daha yavaş söner.
Lastik ısınır, fakat genleşme olmadığından yola maximum seviyede tutunma sağlar.
Haftasonu direk gidip hidrojen bastırıyorum arabaya. Dediklerinize göre çok faydalı bu nitrojen işi.
 
Son düzenleme:
Hidrojen yazmışsınız, eğer gerçekten hidrojense bulaşmayın hidrojen çok yanıcı bir gazdır.
Eğer nitrojenden bahsediyorsak da o genellikle birkaç katlı lastiklerde kullanılıyor. (örneğin F1 araçlarının lastikleri patlasa bile alt katman sayesinde yarışa devam edebiliyorlar.)
Nitrojenin bir faydası olacaksa lastiğin aşırı ısınmasını engellemek olabilir bahsettiğiniz konularda çok bir fark olacağını zannetmem.
Telefonun azizliğine uğramışım. Nitrojen olacak o kusura bakmayın :).
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan
daaaa hidrojeni nitrojeni ayıramıyor yeaaaa.

@gtepro samsungcu dispaçırı niye çağırdın gitsin o dolar saysın
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...