İlk çalıştırmadan itibaren motor ısısı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan seydv
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

seydv

Seydi
Profesör
120
28
Marka
Volkswagen
Öncelikle aracı belirteyim 2010 model 1.6 atmosferik wv passat (lpg) 65bin km bugün aracı çalıştırdım 2 dk kadar bekledim. Daha sonra garajdan çıkardım 2 - 3 km sonra motorun ısısına baktığımda 90 derece deydi. Aracı 1-2 vites de genelde 3000 - 3500 devir bandında kullanıyorum. Hatta üstüne çıkdığımda oldu. Sürekli böyle kullanırsam zararı olurmu.
 
bendede oyle oluyor ilk basta 60 la baslıyor zaten ibrenin en altı 60 sonra 2-3 dk geçiyo 90 a çıkıyor genelde 90 civarı seyrediyor
 
Öncelikle aracı belirteyim 2010 model 1.6 atmosferik wv passat (lpg) 65bin km bugün aracı çalıştırdım 2 dk kadar bekledim. Daha sonra garajdan çıkardım 2 - 3 km sonra motorun ısısına baktığımda 90 derece deydi. Aracı 1-2 vites de genelde 3000 - 3500 devir bandında kullanıyorum. Hatta üstüne çıkdığımda oldu. Sürekli böyle kullanırsam zararı olurmu.
bende sıcaklık sevıyesı gosterılmıyor bıle atmosferıkse takma hıc kafana ;)
 
Benim merak ettiğim 3000-3500 devir çevirmem den dolayı kısa sürede 90 dereceye görmesi bunun araca zararı nedir.
 
Benim merak ettiğim 3000-3500 devir çevirmem den dolayı kısa sürede 90 dereceye görmesi bunun araca zararı nedir.
Benim tavsiyem, araba 70°C civarlarını görmeden 2000-2500 devirlerden yukarı çıkmamaya bakın. Zaten lpg olduğu için normalden daha kolay ısınacaktır. 70°C 'den sonra temponuzu arttırırsınız. O noktadan sonra ideal çalışma sıcaklığı olan 90°C'ye 1dk içerisinde gelir zaten, öyle devam edersiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve yaso
Abi senin mazdada da mı yok :D:D:D Bende de yok valla hararet mararet unuttum gitti 1 senedir :D Yalnız mazdada da diye sorarken kesiciye girdim
soguk ısaretı cıkıyor bazen o kadar yoksa derece gosteren bır yerı yok. sabahları devır yuksek calısıyor balıkcı teknesı gıbı sonra devır dusuyor 15 sn sonra kalkıp gıdıyorum yanı :D bence kesıcıde yok ne sorarsanız yok :D
 
soguk ısaretı cıkıyor bazen o kadar yoksa derece gosteren bır yerı yok. sabahları devır yuksek calısıyor balıkcı teknesı gıbı sonra devır dusuyor 15 sn sonra kalkıp gıdıyorum yanı :D bence kesıcıde yok ne sorarsanız yok :D
Ahahaahha aynen öyle abi marşa bas 15-20 sn bekle sonra yürü valla insan tedirgin oluyo da, demek ki adamlar kendine güveniyo hararet göstergesi falan koymamışlar :D:D
 
Motor parçaları motorun ideal çalışma sıcaklığına göre üretiliyor, piston büyük ve küçük dayanma yüzeyleri motor soğukken silindire arası hem daha açıktır ve yağ soğuk olacağı için aşınmalar daha fazla olacaktır.
motoru ısıtmak için yüksek devire çıkarsanız canını okursunuz, düşük devir ferahça akarak kullanırsanız hem ısınır hem zarar görmez motor. Lpg de 3000 deviri geçmezseniz subaplarınız için faydalı olur çünkü Lpg nin yanma harareti benzine göre 200 derece daha fazladır buda subapların uzamasına neden olur.
İbrede gördüğünüz gösterge motor silindir kapak ısısıdır bu ideal seviyeye geldiğinde istediğiniz devirde sürün diye bir şey yok önemli olan yağ sıcaklığıdır, soğutma sıvısı ideal seviyeye gelince bir müddet daha sakin kullanın yağınız da ısınsın viskozitesini alsın sonra benzinde gazlamaya devam.. :) tekrar söylüyorum motorun ısınması için devir çevirmeyin zaten zarar görmemesi için ısıtıyoruz devir çevirerek en büyük zararı veriyorsunuz soğukken müthiş ironi
 
Her sabah yaptığım;
Çalıştır, 1200 devirden 1000 devire düşmesini bekle sonra gaz pedalına biraz basıp sabit 1500 devir çevir, su sıcaklığı 50'yi geçince çık. Siteden çıkana kadar da o 90°C oluyor sonra da istediğin kadar devir çevir, kafa rahat.
 
Benzinli aracımda ilk çalıştırdığımda en az 1 dakika bekliyorum, motor suyu sıcaklığı 90 dereceye gelene kadar 2000 deviri kesinlikle geçmiyorum.Hatta kışın motor suyu sıcaklığı 90 dereceye gelse bile motorun suyla alakalı olmayan parçaları soğuk diye ilk 20 dakika 3500 deviri geçmem. Emin ol faydası olur zararı olmaz.Sonra istediğin kadar bas.
 
Motor soğukken çalıştırınca normal rolanti seviyesine gelene kadar bekliyorum.

Sonra yaklaşık bi 5 - 10 dakika kadar 3.000 deviri geçmeyecek şekilde kullanıyorum. Sonra kafama göre.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Porsche
BAKINIZ TERMOSTATSIZ ARAÇ
14470559_10153925482938008_5132793100635606811_n.jpg
 
Garaj kapısını aç, çalıştır, emniyet kemeri tak, çık, rölantide beklerken kapının kapanmasını bekle git. Ben ısınmasını beklemiyorum. Isınması için araca hareket verenlerdenim. Isınmaya kalmadan 12 km rampa İniyorum zaten. Yakıt sıfır olduğu için baya bi ısınmıyor. Onu mu bekliyim. Bişey olmaz. Zaten 8000 olmadan her sene yağı mobil1 Esp ile ellerimle değişiyorum bu kadar bakıma o motor sıcak soğuk aramaz.

Mobil
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...