1.2 TSI rekor yakıt tüketimi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

lee

Yönetim
Editör
7 Eyl 2016
1
10
545
Arkadaşlar merhaba,
Bugün kişisel rekorumu kırdım ve paylaşmak istedim. Her gün gidip geldiğim için bir süre sonra ister istemez ekonomi kasıyor insan. Herkese tavsiye ederim :D

Polo 1.2 TSI BMT 90 hp Manuel
Kırklareli-Edirne yolu, 55 km. Gidiş geliş 110 km, otoban değil, birer şerit gidiş geliş ve eski bir yol. Dümdüz, güzel asfalta sahip bir yol değil. Tek kişi ve doğal olarak klima kapalı :)

Sadece gidiş
IMG_6263.JPG


Ve gidiş-dönüş; bu biraz fazla :D
IMG_6264.JPG

Yorumlarınızı bekliyorum. İyi günler herkese :)
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Şanzıman manual olunca dsg ne halt yediği belli oluyor. Doğru düzgün değiştirmekdikten sonra 7 ileri vitesin bir olayı yok. Ne yokuş anlıyor ne iniş biliyor. Rampada 2 nci vitesde kalkış yapmayı, dur kalkta balatayı yakmayı. devasa servis faturaları. Dsg başka hiç bir işe yaramıyor.
 

fatih yavuz

Profesör
8 Eyl 2016
559
1,083
2,320
İstanbul
Marka
Saab
otomatik vites de en sorunsuzu tork konvertör ama o zaman kişisel rekorunuz 7.5 litrenin altına inmiyor. :D
bu arada güzel değer hocam.
 

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Motosiklet gibi yakmış mübarek :D
@hikmetkara @istanbul 'un dediklerinin çoğu doğru. Rampalarda inişlerde falan gaza basma oranınıza göre anlıyor ama 2.viteste kalkışlar falan maalesef var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

Samed M.

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
1,347
3,278
3,770
24
Antalya
Marka
Hyundai
Lpg atılmıyor mu bunlara, gerçekten bilmediğimden soruyorum ? 160nm tork varmış birde Lpg atılsa hem az yakar hem çok kaçar, rampada üzmez en azından. 5 litre Lpg yaksa 2.50 liradan 12.5 kuruş yapar, temiz iş.
 

Samed M.

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
1,347
3,278
3,770
24
Antalya
Marka
Hyundai
hocam tsi ve genel olarak turbo benzinlilerde lpg pek verimli olmuyor.
Bende duymuştum öyle birşey. Şimdi baktım kitler çok pahalı fakat bu benzin fiyatlarıyla kendini amorti etmesi daha kolay gibi duruyor. Aramızda var mı acaba turbo benzinliye Lpg taktıran biri, yeşillendirsin bizi.

Lpg' yi 2.74 Aygaz, 6 litre yaksa 16.44 kuruş.
Benzin Opet 4.90 5 litre yaksa 24.5 kuruş. Litre farkı olduğunu varsaydım belki o kadar yoktur.
2 liraya Lpg satan yerler var ama 4 liraya benzin veren yer yok. Fiyatlar aşırı kafalar karışık. :D
 

Mustafak

Panpa
8 Eyl 2016
1,652
4,709
3,770
31
Afyonkarahisar
Marka
Toyota
Direk enjeksiyonlu motorlara normal lpgde takilabiliyor ama yaklaşık yüzde 25 tasarruf sağlıyor belli devir aralıklarında benzin ile çalışıyor. En uygun lpg kitleri sıvı lpg kitleri diye biliyorum onlarinda fiyatları baya uçuk 5 6 bin lira. Lpg turbodan ziyade enjeksiyon sistemine göre verimli oluyo yada olmuyo örneğin fsi ve gdi motorlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Şanzıman manual olunca dsg ne halt yediği belli oluyor. Doğru düzgün değiştirmekdikten sonra 7 ileri vitesin bir olayı yok. Ne yokuş anlıyor ne iniş biliyor. Rampada 2 nci vitesde kalkış yapmayı, dur kalkta balatayı yakmayı. devasa servis faturaları. Dsg başka hiç bir işe yaramıyor.
Bizde 3 yıldır kullanıyoruz dsg 1.2 golf. Balata yapmadık ayrıca yokuşta da hocam 2 de kalktığına rastlamadım. Ki yokuşu olan bir bölgede oturuyoruz. Bu arada arada yokuş aşağı vites büyutmuyor ama f1 şanziman olduğu için direksiyondan büyütüyoruz ve incilerimiz dokulmuyor. Her dsg sizin dediğinizi yapacak diye bişey yok. Sakın yanlış anlamayın kızarak söylemiyorum. Çünkü genelde dsg lere karşı böyle bir yargı var.
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Şanzıman manual olunca dsg ne halt yediği belli oluyor. Doğru düzgün değiştirmekdikten sonra 7 ileri vitesin bir olayı yok. Ne yokuş anlıyor ne iniş biliyor. Rampada 2 nci vitesde kalkış yapmayı, dur kalkta balatayı yakmayı. devasa servis faturaları. Dsg başka hiç bir işe yaramıyor.

Bence gayet sorunsuz çalışıyor polonun testindede sorunsuz çalıştığını söylemişlerdi fakat jettada ciddi sıkıntısı var jetta zaten üvey evlat gibi :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
hocam yanlış anlama ama hiçbir şekilde konuya vakıf olmayan bir yorum olmuş bu

Dsg hariç
Edc, cvt, powershift, tork konverterli, dualogic, dct ve son olarak xtronic şanziman kullandim. Hepsiylede en az 500 km yol surdum. Hepsi hakkinda makale yazdim. Hicbiri manual kadar ekonomik değil.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Pardon yeni nesil gazi birakinca boşa atan tiguan 2.0 tdi cup modeli kullandim. Dsg şanzimani 3 ncu vitesde yuzde 8 lik rampada kalkiş yapacak kadar okuzdu. Once 3 denedi sonra 2 denedi. Araba hareket edincede 2 de kalkişi yapti. Amaboyle bir surtunme sesi baska arabada duymadim. Kavramayi kavurdu.

Hyundai blue dct ise economi yapacam diye 75 km hizla 7nci vitesde rampa cikiyor. 1300 devirde rampa cikamadigini cozene kadar motor boguldu.

7.7 litre dizel yakan 7 ileri dct araba birde bunu şile otoyolunda 100 km hizla yapiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Avis den otomatik dsg golf istedim. 7 dct hyundai blue 1.6 dizel verdiler. Şile parkurunda hep dsg araba test edip makalesini yazmak istedim. Ama diger kavramalilarda hep yokuş iniş cikiş sorunlari gordum. Hypermiler olsan ne demek istedigimi anlarsiniz. Mevzu bahis ekonomi olunca şartlar degisiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e ve bt

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
bunun yanında tiguan la giderken vites sıyırma sesi duydum demişsiniz pek inanmadım yalan söylemeyeceğim :) bence biraz ön yargılı ve beğenmeme içgüdüsüyle bakıyorsunuz olaya zaten
2.0 motor olduğu için doğru söylüyor bence. Genelde o tarz şeyler bende duymuştum.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,128
7
51,566
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Dsg hariç
Edc, cvt, powershift, tork konverterli, dualogic, dct ve son olarak xtronic şanziman kullandim. Hepsiylede en az 500 km yol surdum. Hepsi hakkinda makale yazdim. Hicbiri manual kadar ekonomik değil.
hocam kesinlikle katılıyorum. eski otm. şanzımanları saymazsam edc, cvt, dsg yanında mercedes ve mazda'da otomatik şanzıman kullandım. istisnasız hepsi daha çok yaktırıyor. En kararlı denen şanzımanlarda bile ekonomik değil, ancak ortalama sürüşte kararlılık yakalanabiliyor. Özel ekonomik sürüş amacı güdülürse ve bu kültüre göre kullanım istenirse manuel şanzımandan daha iyisi olmuyor.
Polo 1.2 TSI'ın 3.6 yakması demek, turbonun minimum düzeyde devreye girmiş olması demek. Muhtemelen sahibi aracı iyi tanıdığı ve debriyajına da alışık olduğu için kalkışlarda 1200rpm üstü gaz vermeden, hatta düzlükte hiç gaz vermeden ilk harekete başlamış olabilir. Hız da 90'a pek varmadıysa yapılabilir. Gerçekten başarılı bir çalışma olmuş :) @lee arkadaşımı kutluyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım