KAPALI 1.3 Astradan 1.6 Mondeo'ya Geçilir mi ?

Esco

Davidphomi
Elit Apaçi
200
40
Marka
Suzuki
Arkadaşlar bende 1.3 sport paket, hb, 2013 model 41bin km de opel astra var sağ ön çamurluk değişti, sağ tarafta bel altı boyası var. parça parça 7.5 bin tl civarı hasar kayıtlı cıkıyor.

Letgodan ilanlara bakarken hoşuma gitti bi mondeo ya yazdım takas için arkadşla gün içinde konuştuk üste 7-8 veririm diyo ben 10a ikna olursa takası yapmayı düşünüyorum arkadaşın aracın özellikleri şunlar. Ben 2.0 bakıyordum ama 1.3 astradan sonra 1.6sı üzmez herhalde Astra hem 1.3 hem 1500kg mondeo 1.6 ama 1400kg.

1.6 dizel
210 bin km
titanyum paket
değişen hasar kaydı yok
bel altı boyası var
2012 model

@bilalyildirim
 
arabam.com trink satış direk 68bin veriyo zaten tam 28 gün önce 75bin tl ye sahibindene koydum 18 kişi favoriye aldı 10 kişi uygulaam içi mesaj attı 1 kişi aradı bu ne ya :D

Bana da çok mesaj geliyor ama genelde ölücü demek bile istemiyorum MEZARCI tayfadan :D birde soru soranlar var işte biz yük taşıyacağız 1.3 mü 1.6 mı alalım kapalı kasa alacağız insan olunca cevap veriyoruz işte insan dönüş yapar teşekkür eder :D

Değerlendirebileceğiniz bir ilan ; https://www.sahibinden.com/ilan/vas...-sizinle-tatile-cikmaya-hazir-579186121/detay
 
En iyisi ben aracımı satayım daha sonra cebimde nakit ile bakayım. Eminim öyle daha temiz bişeyler alırım. Bi otomobil en kolay nasıl satılır hadi bakalım arkadaşlar çılgın fikirlerinizi bekliyorum :))
Çılgın bir fikrim yok.

Arabada ne varsa açık açık yazıyorum, en ufak ayrıntıya kadar.
Kazası falan yoksa "şasede podyede" vs. gereksiz kelimeler yazıp alıcının aklını bulandırmıyorum. Öyle ilanlar görünce gerçekten yazdığı gibi sorunsuz bile olsa o kelimeleri yazdığı için "bu adam neden bunu yazdı" diye şüpheleniyorum.
 
Herkes bir şeyler yazmış ama en kararında gördüğüm yorum berker abininkiydi. 2.0 tdci mondeom ruhsatta 1435 kilo idi. Astra 1.3 ten sonra 1.6 tdci sizde wow etkisi yaratmaz ama kesinlikle astraya göre yürüdüğünü de fark edeceksiniz merak etmeyin. Astra j gibi bir arabanın 40 bin kilometrede sorunları yüzünden yıldızınızın barışmadığını söylemişsiniz zaten daha önce pek çok kişiden bu sitemleri duymuştum sizde listeye eklendiniz ömrümün herhangi bir döneminde herhangi bir astra j ile mutlu olamayacağım 46282 kez onaylanmış oldu :) Gelelim konunun özüne. Alacağınız motor yılların 1.6 tdcisi. Aynı 1.3m gibi parça-servis-usta-bilinirlik bakımından multijetten farksız.Piyasada aynı motorla 200 bin devirmiş dolu araba var. S60’ından C4’üne. Eğer bilgisine güvendiğiniz kendi ustanız varsa baktırın onay verirse alın. Yoksa 200 binde araba mı alınırcılar bitmez çevrenizde 😤 Enjektörler değişmişse 4000₺ civarı ödenmiş olması muhtemel. Yine de bu riske girmem derseniz 70-75 arasına elden çıkarabildiğinizi yazmışsınız önceki mesajlarda o fiyata çok rahat 130 bin km civarı +-20k km titanium donanım mondeo bulursunuz. 1-2 hafta önce o fiyata 2.0 titanium vardı harika bir kondisyondaydı. Son olarak diğer sorun çıkarabilecek ufak tefek arızalardan başıma gelenleri söyleyeyim; klima ızgarasını küçük kuzenim kırmıştı biraz narin davranmak gerekiyor, sağ güneşliğin yayı yılların verdiği yorgunluk yüzünden güneşliğin tam yerine oturmasını sağlamıyordu 1-2cm açıklık oluyordu, orta konsoldaki tuşların bazıları el asidinden soyulmuştu. Bunlar motor haricinde kilometre ve yaşın getirdiği ufak tefek şeyler. 1.6 tdci bulunan makyajlı versiyonunda (sizin alacağınız)orta konsol siyah mat bir malzemeyle kaplandı soyulma olayına daha şahit olmadım.
Motor haricindede D segment olmasının farkını size her anlamda hissettirecek bir model mondeo. Pişman olmayacağınızdan eminim. Gerçi söz konusu j kasadan herhangi bir araca geçmekse geçilen hiçbir araç pişman etmez orası ayrı 😅
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: by, bt ve Esco
40bin km de aracım olsa hayatta düşünmezdim böyle birşey. elinizdeki aracın km olarak ağır bakım zamanı yaklaştığı zaman farklı araba bakmak daha mantıklı olur. hem bakıma para harcamamış olursunuz. hem yeni bir araç almış olursunuz.
 
Herkes bir şeyler yazmış ama en kararında gördüğüm yorum berker abininkiydi. 2.0 tdci mondeom ruhsatta 1435 kilo idi. Astra 1.3 ten sonra 1.6 tdci sizde wow etkisi yaratmaz ama kesinlikle astraya göre yürüdüğünü de fark edeceksiniz merak etmeyin. Astra j gibi bir arabanın 40 bin kilometrede sorunları yüzünden yıldızınızın barışmadığını söylemişsiniz zaten daha önce pek çok kişiden bu sitemleri duymuştum sizde listeye eklendiniz ömrümün herhangi bir döneminde herhangi bir astra j ile mutlu olamayacağım 46282 kez onaylanmış oldu :) Gelelim konunun özüne. Alacağınız motor yılların 1.6 tdcisi. Aynı 1.3m gibi parça-servis-usta-bilinirlik bakımından multijetten farksız.Piyasada aynı motorla 200 bin devirmiş dolu araba var. S60’ından C4’üne. Eğer bilgisine güvendiğiniz kendi ustanız varsa baktırın onay verirse alın. Yoksa 200 binde araba mı alınırcılar bitmez çevrenizde 😤 Enjektörler değişmişse 4000₺ civarı ödenmiş olması muhtemel. Yine de bu riske girmem derseniz 70-75 arasına elden çıkarabildiğinizi yazmışsınız önceki mesajlarda o fiyata çok rahat 130 bin km civarı +-20k km titanium donanım mondeo bulursunuz. 1-2 hafta önce o fiyata 2.0 titanium vardı harika bir kondisyondaydı. Son olarak diğer sorun çıkarabilecek ufak tefek arızalardan başıma gelenleri söyleyeyim; klima ızgarasını küçük kuzenim kırmıştı biraz narin davranmak gerekiyor, sağ güneşliğin yayı yılların verdiği yorgunluk yüzünden güneşliğin tam yerine oturmasını sağlamıyordu 1-2cm açıklık oluyordu, orta konsoldaki tuşların bazıları el asidinden soyulmuştu. Bunlar motor haricinde kilometre ve yaşın getirdiği ufak tefek şeyler. 1.6 tdci bulunan makyajlı versiyonunda (sizin alacağınız)orta konsol siyah mat bir malzemeyle kaplandı soyulma olayına daha şahit olmadım.
Motor haricindede D segment olmasının farkını size her anlamda hissettirecek bir model mondeo. Pişman olmayacağınızdan eminim. Gerçi söz konusu j kasadan herhangi bir araca geçmekse geçilen hiçbir araç pişman etmez orası ayrı 😅

Evveliyatını bilmediğiniz 200+ bir araba almak her zaman risktir. Mekanik, kozmetik her türlü sorun olabilir, çalışmayan aksamları olabilir, alırken çalışsa bile sonradan sorun çıkarabilir vs. Sizin aracınızın durumu özel, sıfırdan itibaren biliyorsunuz.

Alıp kullanıp ileride satayım dese zaten o da ayrı bir macera, alıp kullandıktan sonra o araba 300 binleri bulacak. Yüksek kmli araba satmak zor şey, bu tecrübeyi yaşamış çok kişi var.
 
Evveliyatını bilmediğiniz 200+ bir araba almak her zaman risktir. Mekanik, kozmetik her türlü sorun olabilir, çalışmayan aksamları olabilir, alırken çalışsa bile sonradan sorun çıkarabilir vs. Sizin aracınızın durumu özel, sıfırdan itibaren biliyorsunuz.

Alıp kullanıp ileride satayım dese zaten o da ayrı bir macera, alıp kullandıktan sonra o araba 300 binleri bulacak. Yüksek kmli araba satmak zor şey, bu tecrübeyi yaşamış çok kişi var.

252 Bine yaklaşan aracım var , bu yorum çok kötü geldi gözüme. Üzücü...
 
252 Bine yaklaşan aracım var , bu yorum çok kötü geldi gözüme. Üzücü...

Gördüğüm kadarıyla Türkiye'de düşünce yapısı ağırlıklı olarak maalesef böyle, üzgünüm.
"Dizel araba alacak kişi çok km yapacaksa alsın" diyenlerin kendileri 10 yaşında 200 bin kmdeki dizele çok yol yapmış diyor...

Dizel hakkında yorumum yok, benzinli için konuşursam yılda 10-15 bin km aralığı normaldir benim gözümde. Sadece kmye bakmak hata yapmak olur gerçi. O kilometreleri otobanda yapmak var, dur kalk trafikte yapmak var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil ve kaanc5
Evveliyatını bilmediğiniz 200+ bir araba almak her zaman risktir. Mekanik, kozmetik her türlü sorun olabilir, çalışmayan aksamları olabilir, alırken çalışsa bile sonradan sorun çıkarabilir vs. Sizin aracınızın durumu özel, sıfırdan itibaren biliyorsunuz.

Alıp kullanıp ileride satayım dese zaten o da ayrı bir macera, alıp kullandıktan sonra o araba 300 binleri bulacak. Yüksek kmli araba satmak zor şey, bu tecrübeyi yaşamış çok kişi var.
Yazdığım mesajın içinde sizin bu düşüncenizle bağdaşmayan veya tersi yönde bir şey yazdığımı düşünmüyorum zaten. :) Şu konuda herkes mütabıktır ki evveliyatı bilinmeyen herhangi bir motor buna 2jz de dahil , her bakımdan sürprize açıktır. Bundan dolayıdır ki mesajımda ustalığına güvendiğiniz birine baktırın kısmını yazarken altı çizili şekilde yazdım. Çokca 200 bini aşmış tdci kullanan eş-dost-akrabam oldu ve hala daha kullananlar var.Yine de tabii ki 200+km de bir araca güvenmek zor olacağından belirtilen bütçe de daha düşük kilometreli araçların bulunacağını da yazdım.Bunun yanında belirtmek istediğim durum tdci özelinde, daha önce birçok farklı çeşidini birçok kez farklı senaryolarda deneyimlediğimden,çevremde çok fazla sayıda deneyimlenler ve hala kullananlar olduğu için tdcinin geneli hakkında bilgiye sahibim. Marka vermeyeyim ama aynı kilometrelerdeki Standart herhangi bir motora göre genel olarak daha dayanıklı olduğunu düşünüyorum. Veya bozulması muhtemel parçalarının maliyetini kabul edilebilir buluyorum.Araç sahibi spesifik olarak 210binde bir tdci motor hakkında bilgi istediği içinde yazma gereği duydum.
Mondeoyu 287 bin, önceki aracımı 296 binde sattım. Ayrıca şuan 540.xxx binde 2.0 hdi kullanıyoruz inanın 2. Elde yüksek kilometreli araçlara yapılan muamelelerin hepsini biliyorum ama mondeo özelinde konuşursak zaten piyasası zayıf bir araç olduğundan alıcı kitlesi belli. Alanlar da buna bende dahil hem memnun olduğundan hem de elden çıkarması zor olduğundan yüksek kilometre unsuru çokta fark etmiyor alana-satana
 
Gördüğüm kadarıyla Türkiye'de düşünce yapısı ağırlıklı olarak maalesef böyle, üzgünüm.
"Dizel araba alacak kişi çok km yapacaksa alsın" diyenlerin kendileri 10 yaşında 200 bin kmdeki dizele çok yol yapmış diyor...

Dizel hakkında yorumum yok, benzinli için konuşursam yılda 10-15 bin km aralığı normaldir benim gözümde. Sadece kmye bakmak hata yapmak olur gerçi. O kilometreleri otobanda yapmak var, dur kalk trafikte yapmak var.

Doğru , haklısınız .

Benim aracım 8 yaşında 252 binde senede 31.500 km yapmış oluyor sanırım , komple uzun yol yaptığımız için km çoğu zaman oynamıyor şehir içinde çok nadir biniyorum araca , uzun yolda ise minimum 600 km gidiyoruz :D Ülkedeki kafalar çok değişik ya
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Evveliyatını bilmediğiniz 200+ bir araba almak her zaman risktir. Mekanik, kozmetik her türlü sorun olabilir, çalışmayan aksamları olabilir, alırken çalışsa bile sonradan sorun çıkarabilir vs. Sizin aracınızın durumu özel, sıfırdan itibaren biliyorsunuz.

Alıp kullanıp ileride satayım dese zaten o da ayrı bir macera, alıp kullandıktan sonra o araba 300 binleri bulacak. Yüksek kmli araba satmak zor şey, bu tecrübeyi yaşamış çok kişi var.
Hocam şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, 20-30 bindeki araç da büyük risk taşıyor. Adama sormazlar mı "sen hayırdır bu kadar yeni arabayı neden satıyorsun" diye. Malum, ülkede özellikle otomotiv sektöründe, ayıplı malın garanti kapsamında geri alınması pek işlemiyor. Müşteri de lanet olsun deyip piyasası yüksekken yepyeni ama gizli ayıbı olan malı satışa çıkarıyor.

İkinci ele düştükten sonra 5000 km'deki araç bile büyük risk.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik ve Bilal
Yüksek kilometre araçlardan korkanlar varsa , ikiye ayırsınlar fikirlerini , bakımlı araçlar ve bakımsız araçlar :)

35528_5ee59e51b5d1b3fc0f99d103711cbe5b.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve bt
Hocam şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, 20-30 bindeki araç da büyük risk taşıyor. Adama sormazlar mı "sen hayırdır bu kadar yeni arabayı neden satıyorsun" diye. Malum, ülkede özellikle otomotiv sektöründe, ayıplı malın garanti kapsamında geri alınması pek işlemiyor. Müşteri de lanet olsun deyip piyasası yüksekken yepyeni ama gizli ayıbı olan malı satışa çıkarıyor.

İkinci ele düştükten sonra 5000 km'deki araç bile büyük risk.
52. Kilometresinde accent satıyorum neden satıyorsun diyen ciddi anlamda olmuş. Ben ilgilenmedim göstermeye avukata attım topu epey şikayetçi :) Çoğu kişi neden satıyorsunuz diye sormuş hatta ekspertiz yaptırılacak yarın..
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Son düzenleme:
  • Haha
  • Beğeni
Tepkiler: Diaspolis ve Bilal
asfhasfuhsdugsduhgsudg



Peki ama neden 😄 ?
İsveç çeliği ? Çılgınca bir yakıt tüketimi ?
O paralara alınabilecek en temiz ve sorunsuz D Premiumlardan olduğu için. Ayrıca Avrupa araçlarının çoğunun parça fiyatı ile Volvo parça fiyatı arasında en fazla 5 10 bilemedin 50 fazla oynuyor. (Kaporta hariç) LPG ile de uyum sorunu olmayan bi motoru var ve şanzımanı da tam otomatik olduğu için sorunsuz.