AÇIK 1.7 - 1.9 Milyon TL Arası Sportif Araç Önerileri / Genç İşi Sorun Çıkarmayacak Araç Tavsiyeleriniz

kalender23

mustafa kalender
Senkromeççi
10
25
Marka
MINI
Herkese selamlar saygılar,

Forumda yeniyim ama uzun zamandır soru cevapları okuyarak bilgilerinizi alıyorum. Şu an yeni bir araç almak istiyorum ve bu sefer tamamen sportif bir araç olacağını için seçim yaparken sizlere soru cevap yaparsam daha iyi olacağını düşündüm. Değerli abilerimin tecrübelerini ve bilgilerini paylaşması çok yararıma olur, şimdiden teşekkürler.

Bundan öncesinde ilk aracım 2012 model 1.2 manuel a3 idi. Başlangıç olarak iyi bir seçim oldu 18-22 yaş aralığında iyisiyle kötüsüyle deneyimledim. Sürüş ve konfor açısından bence üst seviye. Sonrasında spor sevdam yüzünden 2006 model manuel bir Cooper aldım 1.6 idi. Yaşına göre çok düşük km'si ve manuel olması cezbetti. Çok problem çıkarmadı ama biraz nazlı ve maliyetli idi. Buna rağmen egzoz sesi her şeyi unutturmaya yetiyordu.

Dediğim gibi şu an tamamiyle sportif olan, şanzıman motor mekaniklerinde çok problem olmayan bir araç istiyorum yeni eski olması çok önemli değil. tercihen manuel ve km'si düşük araçları almayı tercih ediyorum. Max bütçem 1.700.000 - 1.900.000 olacak. En üst fiyata tamamiyle değecek bir otomobil olursa çıkabilirim. Şu an aklımda Cayman S var ve baya bir aklıma girdi. Kullanmış veya bilgisi olan varsa detaylarını öğrenmek isterim, çok memnun olurum. Onun haricinde Japon spor araçlarının piyasası baya yüksek ve stok bulmak zor ama tercihlerim arasında olabilir ve diğer alman markalarının spor araçlarından öneri yapabilirsiniz.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Çözüm
genel tatmin, TT lere göz gezdiyorum mk3 biraz üst fiyatlarda kalsada bir önceki kasasında güzel km lerde düşen araçlar oluyor. ama araç hakkında çok bilgim yok .daha doğrusu motor ve şanzıman olarak. genelde otomatik olarak satılıyor 70.000 km üstü araçlarında ne tür problemler olur veya kronik sorunlar gibi vs.
Anladım, genel tatmin için TT'den mantıklısı zor.
Bazı eksikleri var tabii ki. Onları da düzeltince bambaşka bir hale gelebiliyor.

Coilover, fren, iyi bir jant - lastik kombinasyonu.. aero setup mı desem, belki ön lip belki tampon bıçakları.. tabi çok açılı olusa bu sefer yavaşlar vs. genel bir kurulum. Motor modifiyesi size kalmış, ben Stage 2 böyle tekerde 350HP verecek şekilde ayarlardım.

Bu haliyle çok keyifli...
B sınıfında i20N ve Puma ST tercihlerinize uyuyor. Verdiğiniz örneğe denk değil tabi :)

200 beygir bandında olmasın dersek de 1.6 dizel motorlu C sınıfı HB bir otomobil hafifçe gıdıklanarak da yürütülebilir. Şasi sportif kullanıma ayak uyduruyorsa 150-160 beygirlik ve yüksek torklu bir motor da çok zevkli olacaktır. Ör: Astra.

D sınıfında da güçlü ve manuel makineler var ama ağırlık yüzünden her zaman beklentiyi veremeyebilir.
 
B sınıfında i20N ve Puma ST tercihlerinize uyuyor. Verdiğiniz örneğe denk değil tabi :)

200 beygir bandında olmasın dersek de 1.6 dizel motorlu C sınıfı HB bir otomobil hafifçe gıdıklanarak da yürütülebilir. Şasi sportif kullanıma ayak uyduruyorsa 150-160 beygirlik ve yüksek torklu bir motor da çok zevkli olacaktır. Ör: Astra.

D sınıfında da güçlü ve manuel makineler var ama ağırlık yüzünden her zaman beklentiyi veremeyebilir.
i20n den baya uzak kalmışım, çok beğendim fiyat olarakda baya iyi. listeme aldım 🙏

D sınıfı olarak neler önerirsiniz.
 
Cayman S ve B HotHatch'lerin ortalamasını alırsak Audi TT MK3 sweet spot oluyor 🙂

Sportif derken ucu açık kalıyor biraz. Dağ yollarında gazlamayı mı hayal ediyoruz, yoksa genel tatminden mi bahsediyoruz ?

Yanlamak istiyorsak.. BMW E36 316i Compact>Porsche 918 Spider yani 🤓
 
Cayman S ve B HotHatch'lerin ortalamasını alırsak Audi TT MK3 sweet spot oluyor 🙂

Sportif derken ucu açık kalıyor biraz. Dağ yollarında gazlamayı mı hayal ediyoruz, yoksa genel tatminden mi bahsediyoruz ?

Yanlamak istiyorsak.. BMW E36 316i Compact>Porsche 918 Spider yani 🤓
genel tatmin, TT lere göz gezdiyorum mk3 biraz üst fiyatlarda kalsada bir önceki kasasında güzel km lerde düşen araçlar oluyor. ama araç hakkında çok bilgim yok .daha doğrusu motor ve şanzıman olarak. genelde otomatik olarak satılıyor 70.000 km üstü araçlarında ne tür problemler olur veya kronik sorunlar gibi vs.

Cayman S ve B HotHatch'lerin ortalamasını alırsak Audi TT MK3 sweet spot oluyor 🙂

Sportif derken ucu açık kalıyor biraz. Dağ yollarında gazlamayı mı hayal ediyoruz, yoksa genel tatminden mi bahsediyoruz ?

Yanlamak istiyorsak.. BMW E36 316i Compact>Porsche 918 Spider yani 🤓
bmw 6 serisi ve e92 lerde hoş güzel ama bmw araçlara ön yargı yüzünden emin olamıyorum öneriniz varsa bu modeller hakkında dikkate alırım
 
genel tatmin, TT lere göz gezdiyorum mk3 biraz üst fiyatlarda kalsada bir önceki kasasında güzel km lerde düşen araçlar oluyor. ama araç hakkında çok bilgim yok .daha doğrusu motor ve şanzıman olarak. genelde otomatik olarak satılıyor 70.000 km üstü araçlarında ne tür problemler olur veya kronik sorunlar gibi vs.
Anladım, genel tatmin için TT'den mantıklısı zor.
Bazı eksikleri var tabii ki. Onları da düzeltince bambaşka bir hale gelebiliyor.

Coilover, fren, iyi bir jant - lastik kombinasyonu.. aero setup mı desem, belki ön lip belki tampon bıçakları.. tabi çok açılı olusa bu sefer yavaşlar vs. genel bir kurulum. Motor modifiyesi size kalmış, ben Stage 2 böyle tekerde 350HP verecek şekilde ayarlardım.

Bu haliyle çok keyifli olur, istediğiniz an düz yol performansını da geliştirebilirsiniz.

MK2 hakkında.. Aslında MK2'yi MK3'e tercih edecek epey insan var çünkü MK3 MQB platformu, MK2 PQ35 oluyor ve sürüşü daha oturaklı. 2.0 TFSİ motorda 2012 öncesinde fabrika hatasından dolayı sekmanlardan yağ kaçırma durumu var. Bu demek değil ki 2012 öncesi alınmaz, çünkü sekman çakıldıysa ya da bir şekilde sekmanlar/pistonlar değiştirildiyse sorun çözülmüş demektir.

Ucuza bulunursa, kendiniz proje yapmak için de alabilirsiniz ama bütçeniz yeterli, almışken 2012 üstü almak mantıklı. Bence MK2 TT 2012 falan farketmeksizin biraz.. Cayman S'le aynı nesile düşüyoruz gibi oluyor.

Bu arabalarda DQ250 yaş kavrama DSG var. 1.4-1.6'lardaki DQ200'e göre daha kalender bir şanzıman. Manuel araba gibi kavraması değişiyor, onu sarf malzemesi olarak görüyoruz.

Üst düzey projelerde kevlar kavrama, karbon senkromeç gibi eklentilerle modifiye edilip dayanımı arttırılabiliyor. Aftermarketi bol yani, herşeyi biliniyor.
bmw 6 serisi ve e92 lerde hoş güzel ama bmw araçlara ön yargı yüzünden emin olamıyorum öneriniz varsa bu modeller hakkında dikkate alırım
Bütçeye göre bence biraz yaşlı ve sportif beklentiler için hantal kalıyorlar.

BMW 635d, E92 335i dışında MK3 TT daha önde geliyor bana.

Aslında bu bütçe için çok fazla seçenek var, Subaru STİ'dan tut, Golf R'lara.. 335'inden tut i20N'ine, Fiesta ST'sine.. Megane RS'ine, E46 M3'üne.. herşey alınabiliyor.

Karar vermek gerçekten çok zor. Hayırlı olsun.
 
Çözüm
Anladım, genel tatmin için TT'den mantıklısı zor.
Bazı eksikleri var tabii ki. Onları da düzeltince bambaşka bir hale gelebiliyor.

Coilover, fren, iyi bir jant - lastik kombinasyonu.. aero setup mı desem, belki ön lip belki tampon bıçakları.. tabi çok açılı olusa bu sefer yavaşlar vs. genel bir kurulum. Motor modifiyesi size kalmış, ben Stage 2 böyle tekerde 350HP verecek şekilde ayarlardım.

Bu haliyle çok keyifli olur, istediğiniz an düz yol performansını da geliştirebilirsiniz.

MK2 hakkında.. Aslında MK2'yi MK3'e tercih edecek epey insan var çünkü MK3 MQB platformu, MK2 PQ35 oluyor ve sürüşü daha oturaklı. 2.0 TFSİ motorda 2012 öncesinde fabrika hatasından dolayı sekmanlardan yağ kaçırma durumu var. Bu demek değil ki 2012 öncesi alınmaz, çünkü sekman çakıldıysa ya da bir şekilde sekmanlar/pistonlar değiştirildiyse sorun çözülmüş demektir.

Ucuza bulunursa, kendiniz proje yapmak için de alabilirsiniz ama bütçeniz yeterli, almışken 2012 üstü almak mantıklı. Bence MK2 TT 2012 falan farketmeksizin biraz.. Cayman S'le aynı nesile düşüyoruz gibi oluyor.

Bu arabalarda DQ250 yaş kavrama DSG var. 1.4-1.6'lardaki DQ200'e göre daha kalender bir şanzıman. Manuel araba gibi kavraması değişiyor, onu sarf malzemesi olarak görüyoruz.

Üst düzey projelerde kevlar kavrama, karbon senkromeç gibi eklentilerle modifiye edilip dayanımı arttırılabiliyor. Aftermarketi bol yani, herşeyi biliniyor.

Bütçeye göre bence biraz yaşlı ve sportif beklentiler için hantal kalıyorlar.

BMW 635d, E92 335i dışında MK3 TT daha önde geliyor bana.

Aslında bu bütçe için çok fazla seçenek var, Subaru STİ'dan tut, Golf R'lara.. 335'inden tut i20N'ine, Fiesta ST'sine.. Megane RS'ine, E46 M3'üne.. herşey alınabiliyor.

Karar vermek gerçekten çok zor. Hayırlı olsun.
evet, biraz açık uçlu oldu, aklımda belirli modeller var ama herkesin gönderdiği mesajları, önerileri okumak istiyorum. böyle bilgilerle listeyi daraltacağım, şu an cayman zorlamak yerine dediğiniz gibi tt alıp hem kendimce modifiye etmeye bütçe kalır, hem de beklediğim performansı alabilirim. çok teşekkürler detaylandırdığınız için hepsini not ediyorum 🙏
 
Anladım, genel tatmin için TT'den mantıklısı zor.
Bazı eksikleri var tabii ki. Onları da düzeltince bambaşka bir hale gelebiliyor.

Coilover, fren, iyi bir jant - lastik kombinasyonu.. aero setup mı desem, belki ön lip belki tampon bıçakları.. tabi çok açılı olusa bu sefer yavaşlar vs. genel bir kurulum. Motor modifiyesi size kalmış, ben Stage 2 böyle tekerde 350HP verecek şekilde ayarlardım.

Bu haliyle çok keyifli olur, istediğiniz an düz yol performansını da geliştirebilirsiniz.

MK2 hakkında.. Aslında MK2'yi MK3'e tercih edecek epey insan var çünkü MK3 MQB platformu, MK2 PQ35 oluyor ve sürüşü daha oturaklı. 2.0 TFSİ motorda 2012 öncesinde fabrika hatasından dolayı sekmanlardan yağ kaçırma durumu var. Bu demek değil ki 2012 öncesi alınmaz, çünkü sekman çakıldıysa ya da bir şekilde sekmanlar/pistonlar değiştirildiyse sorun çözülmüş demektir.

Ucuza bulunursa, kendiniz proje yapmak için de alabilirsiniz ama bütçeniz yeterli, almışken 2012 üstü almak mantıklı. Bence MK2 TT 2012 falan farketmeksizin biraz.. Cayman S'le aynı nesile düşüyoruz gibi oluyor.

Bu arabalarda DQ250 yaş kavrama DSG var. 1.4-1.6'lardaki DQ200'e göre daha kalender bir şanzıman. Manuel araba gibi kavraması değişiyor, onu sarf malzemesi olarak görüyoruz.

Üst düzey projelerde kevlar kavrama, karbon senkromeç gibi eklentilerle modifiye edilip dayanımı arttırılabiliyor. Aftermarketi bol yani, herşeyi biliniyor.

Bütçeye göre bence biraz yaşlı ve sportif beklentiler için hantal kalıyorlar.

BMW 635d, E92 335i dışında MK3 TT daha önde geliyor bana.

Aslında bu bütçe için çok fazla seçenek var, Subaru STİ'dan tut, Golf R'lara.. 335'inden tut i20N'ine, Fiesta ST'sine.. Megane RS'ine, E46 M3'üne.. herşey alınabiliyor.

Karar vermek gerçekten çok zor. Hayırlı olsun.
Bu kadar secenegin arasina aile ile de kullanilabilecek insignia gsi gibi agir ama farkli araclarda olabilir fakat usta sende oyle bir secenek sunmuşsun ki, bana yer birakmamissin. He gerci manuel istiyormuş sahibi direkt elendim ben kalan arkadaslara basarilar diliyorum
 
Bu kadar secenegin arasina aile ile de kullanilabilecek insignia gsi gibi agir ama farkli araclarda olabilir fakat usta sende oyle bir secenek sunmuşsun ki, bana yer birakmamissin. He gerci manuel istiyormuş sahibi direkt elendim ben kalan arkadaslara basarilar diliyorum
Ya bu kadar uğraşma bence her mesajda, aşağıda ki linki bi alınası araçlara at, birde imzana koy herkes içerisinden seçsin beğensin. Hepsi sonuçta ingisnia..

 
Manuel, sportif ve sorunsuz bir şey diyince B hothatchler harici bir tek Civic FK2-FK8 Type-R lar aklıma geliyor.
manuel olmasada olur, sadece şanzımanları baş ağrıtmasın.. hatchback lere nedense ısınamıyorum çok, a5 de baktıklarım arasında kasa olarak bi tık ağır kalır mı
 
manuel olmasada olur, sadece şanzımanları baş ağrıtmasın.. hatchback lere nedense ısınamıyorum çok, a5 de baktıklarım arasında kasa olarak bi tık ağır kalır mı
VAG grubu seven üyeler daha iyi bilirler ama üstündeki motorun potansiyelli bir motor olduğunu biliyorum. İstendiği taktirde çeşitli güçlendirmeler yapılabilir. Ağır olması bir yana, diğerlerine göre daha dengeli bir otomobil, ayrıca bana kalırsa çok da tarz görünüyor.
 
Anladım, genel tatmin için TT'den mantıklısı zor.
Bazı eksikleri var tabii ki. Onları da düzeltince bambaşka bir hale gelebiliyor.

Coilover, fren, iyi bir jant - lastik kombinasyonu.. aero setup mı desem, belki ön lip belki tampon bıçakları.. tabi çok açılı olusa bu sefer yavaşlar vs. genel bir kurulum. Motor modifiyesi size kalmış, ben Stage 2 böyle tekerde 350HP verecek şekilde ayarlardım.

Bu haliyle çok keyifli olur, istediğiniz an düz yol performansını da geliştirebilirsiniz.

MK2 hakkında.. Aslında MK2'yi MK3'e tercih edecek epey insan var çünkü MK3 MQB platformu, MK2 PQ35 oluyor ve sürüşü daha oturaklı. 2.0 TFSİ motorda 2012 öncesinde fabrika hatasından dolayı sekmanlardan yağ kaçırma durumu var. Bu demek değil ki 2012 öncesi alınmaz, çünkü sekman çakıldıysa ya da bir şekilde sekmanlar/pistonlar değiştirildiyse sorun çözülmüş demektir.

Ucuza bulunursa, kendiniz proje yapmak için de alabilirsiniz ama bütçeniz yeterli, almışken 2012 üstü almak mantıklı. Bence MK2 TT 2012 falan farketmeksizin biraz.. Cayman S'le aynı nesile düşüyoruz gibi oluyor.

Bu arabalarda DQ250 yaş kavrama DSG var. 1.4-1.6'lardaki DQ200'e göre daha kalender bir şanzıman. Manuel araba gibi kavraması değişiyor, onu sarf malzemesi olarak görüyoruz.

Üst düzey projelerde kevlar kavrama, karbon senkromeç gibi eklentilerle modifiye edilip dayanımı arttırılabiliyor. Aftermarketi bol yani, herşeyi biliniyor.

Bütçeye göre bence biraz yaşlı ve sportif beklentiler için hantal kalıyorlar.

BMW 635d, E92 335i dışında MK3 TT daha önde geliyor bana.

Aslında bu bütçe için çok fazla seçenek var, Subaru STİ'dan tut, Golf R'lara.. 335'inden tut i20N'ine, Fiesta ST'sine.. Megane RS'ine, E46 M3'üne.. herşey alınabiliyor.

Karar vermek gerçekten çok zor. Hayırlı olsun.
abi iyisindir umarım, tt lere baya bakındım senden sonra mk3 ler denk getirebilirsen 1.700 civarlarında bulursun ve onları aldıktan sonra çok oynama yapamam, çok da gerekli değil zaten. diğer yandan temiz mk2 ler var 100bin km üstleri çok sıkıntılı olur mu, ve dediğin aftermarketi işleyebilecek işinin ehli usta tavsiyeside isteyecegim sen den. bildigin varsa istanbul için. şu sekman olayları biraz gıcık işler gibi geldi, süreklilik getiren bir sorunsa uzak durmak isterim ama tamamen kesilecek bir çözümü varsa sprun yok. bir de tt ile tts arasında hatrı sayılır fark var mıdır. turbo vs değecek şekilde olursa direkt s lere yönelecegim.

ek olarak japonlardan önerin var mıdır, biraz subaru lara ve evo x ler de dikkatimi çekiyor. manuel opsiyonları ayrı zevk. görüşünü merak ettim.

şu an mk3 hariç netleşen bütçe, 1.200-1.400 araç için 200-300 bin de modifiye için. işin altından kalkılır mı bu fiyatlara, konuştuğumuz araçlar için?
 
abi iyisindir umarım, tt lere baya bakındım senden sonra mk3 ler denk getirebilirsen 1.700 civarlarında bulursun ve onları aldıktan sonra çok oynama yapamam, çok da gerekli değil zaten. diğer yandan temiz mk2 ler var 100bin km üstleri çok sıkıntılı olur mu, ve dediğin aftermarketi işleyebilecek işinin ehli usta tavsiyeside isteyecegim sen den. bildigin varsa istanbul için. şu sekman olayları biraz gıcık işler gibi geldi, süreklilik getiren bir sorunsa uzak durmak isterim ama tamamen kesilecek bir çözümü varsa sprun yok. bir de tt ile tts arasında hatrı sayılır fark var mıdır. turbo vs değecek şekilde olursa direkt s lere yönelecegim.

ek olarak japonlardan önerin var mıdır, biraz subaru lara ve evo x ler de dikkatimi çekiyor. manuel opsiyonları ayrı zevk. görüşünü merak ettim.

şu an mk3 hariç netleşen bütçe, 1.200-1.400 araç için 200-300 bin de modifiye için. işin altından kalkılır mı bu fiyatlara, konuştuğumuz araçlar için?
Kilometre çok önemli değil, MK2'ler zaten eski.
Yani 100.000'deki arabayla 250.000'deki görece bakımlı arabanın çıkaracağı masraf ihtimali çok farklı değil.

S'ler ile arasında kayda değer fark yok, çoğu kişi S alacağına normalini modifiye ediyor.
Sadece motor daha güçlü ve frenler büyük, alt takımda fark yok.

Söylenilen bütçe yeterli ancak, arabayı satarken yine 1M civarına hatta daha ucuza satacaksın.
O da zaten böyle büyük projelere girişmenin bedeli.

Bence MK3 almak çok daha mantıklı.. Motor açmana gerek yok, sadece Stage 1 yazılımla 310HP güç alıyorsun. Görünüm olarak MK2 aslında daha R8 gibi duruyor ama MK3'te güzel zaten. İç mekan aşırı iyi MK3'te.

MK3 direkt al - 100-150 harca - bin - sat.. olur.
MK2 biraz proje kafası.

EVO X otomatik alabiliyorsun herhalde. O arabanın şanzımanı tek kavrama yarı otomatik. Belli bir yere kadar modifiye edebiliyorsun, sorunlu da değil.

STİ'lara binmek çok zor geliyor bana. Yani zor değil de.. Genel tatminden bahsediyorsak gerek yok.. Yakıt olarak TT'nin en az 2 katını yakar. EVO X'dan da daha fazla yakıyorlar.

"STİ'cı" olmak lazım binmek için.

Arabalar eskidikçe ben Cayman'a daha yakın oluyorum bu arada 🙂 Gidiş olarak konuştuğumuz her araba daha iyi olacak ama genel tatminde madem 2008-2009 araba alıyoruz, 2005 olsun Porsche olsun 😅