AÇIK 1 Milyon TL İle Araç Önerisi

ardddaasss

Arda
Senkromeççi
6
18
Merhaba, 1 milyon bütçe ile araç alacağım. Benim için önemli olan, araçta Android Auto veya Bluetooth olması. Düşündüğüm araç, Volkswagen Polo'nun 2020 ve üzeri modelleri. Siz ne düşünüyorsunuz? Alınır mı, yoksa başka bir araca mı yönelmeliyim?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Benim de temel ihtiyacım aynıydı. 500k verip araba aldım, kumanda modülü çerçevesi vs.si derken 20k harcayıp Pioneer kablosuz Android Auto'lu multimedya aldım. Böyle bir çözümle paranızın yarısı cebinizde kalabilir.
Bunun dışında yüksek donanımlı Polo'larda sanırım Android Auto da var. Bakabilirsiniz. Fakat 1M bu araç için için fazla bir bütçe.
 
Dediğiniz donanım, araç ne olursa olsun, bir tane android ekran takılması ile elde edilebiliyor. Araçtan başka beklentileriniz varsa onları da yazarsanız, arkadaşlar da ona göre tavsiye verebilirler bence.
 
Bu bütçede bluetoothlu araç listesi yapmaya kalksak buradan köye yol olur.

Günlük kullanım senaryonuz, dizel/benzin/hibrit/elektrik ihyiyacınız. Ailenizin büyüklüğü, bagaj ihtiyacı, yerden yükseklik vs. siz kıstasları daraltın biz fikirlerle seçimde size yön verelim
 
Belli ki arabalara pek ilgisi olmayan ve vw iyidir. Polo alınır diye de tavsiye almış bir arkadaşımızsınız. Alınır hocam. Hayırlı olsun şimdiden
 
Bu bütçede bluetoothlu araç listesi yapmaya kalksak buradan köye yol olur.

Günlük kullanım senaryonuz, dizel/benzin/hibrit/elektrik ihyiyacınız. Ailenizin büyüklüğü, bagaj ihtiyacı, yerden yükseklik vs. siz kıstasları daraltın biz fikirlerle seçimde size yön verelim
Uzun yol yapacağım her gün yani minimum 2 saat uzun yol diyeyim aile aracı değil tek ben kullanacagim.
 
Uzun yol yapacağım her gün yani minimum 2 saat uzun yol diyeyim aile aracı değil tek ben kullanacagim.

Uzun yol için Poloya kötü denemez ama en azından C sınıfı tercih ederseniz konfor olarak daha rahat edersiniz.

Octavia-Elentra-Megane ve 1-8 hibrit Corolla alternatifleri mevcut.

İçlerinden 1.3 TCE Megane benim tercihim olur.
 
Uzun yol için Poloya kötü denemez ama en azından C sınıfı tercih ederseniz konfor olarak daha rahat edersiniz.

Octavia-Elentra-Megane ve 1-8 hibrit Corolla alternatifleri mevcut.

İçlerinden 1.3 TCE Megane benim tercihim olur.
Konunun üzerinden bir kaç gün geçti tanıdıklarıma falan sordum onlarda aynı şekil sizin gibi megane dedi ve Ford Focus dedi 2 si arasında ne düşünüyorsunuz?
 
Konunun üzerinden bir kaç gün geçti tanıdıklarıma falan sordum onlarda aynı şekil sizin gibi megane dedi ve Ford Focus dedi 2 si arasında ne düşünüyorsunuz?

Aramızda focus kullanicilari mevcut. Focus 4lerin(son nesil) 3.5lardan kötü olduğu kabul edilmektedir. 1.5 motor forddan beklenilenin aksine sorunları olan bir motor.

1.3tce motor ise renonun üstüne koyduğu bir gelişim oldu. Hem istenildiğinde ekonomi yapabilirsiniz hemde gaz pedalı tepkisi gerçekten beklenilenin üstünde.

Donanım olarak Ford'un çok geride kaldığını düşünüyorum. Arka süspansiyonlarin bagimsizdan torsiyona geçmesi, titanyum paketin dahi giriş paket gibi kalmasi ve tabi ki birde transit satmaktan önünü görmeyen bayisi ile benim tercihim öncelikle Megane sonra Toyota olurdu.
 
Yakın zamanda corolla - focus - megane üçlüsünü incelemiş birisi olarak fikirlerimi paylaşmak isterim;

Corolla 1.5 cvt için test sürüşü yaptım. Aracın yola oturuşunu suspansiyon rahatlığını beğensem de içeriye çok fazla ses alıyordu. Cvt ve atmosferik motor gereği ivmelenmesi tatmin edici değildi. Yine de tercih edilebilir olduğunu düşünüyorum.

Megane 1.3 tce motorun kronik termostat değişimi istediğini, motorun rektefiye edilmeye müsait olmadığını duydum. Performansı konusunda hep olumlu yorumlar duyuyorum.

Focus yakın zamanda babama aldık. Donanım olarak otomatik uzun far asistanı, kör nokta uyarı sistemi, adaptif hız sabitleyici gibi 3-5 donanım için opsiyon paketi satın almanız gerekiyor. Bunların opsiyon paketinde olması harici standart donanımda ben rakiplerinden bir eksiklik göremiyorum. Hatta giriş paketleri kıyaslanacak olursa focus daha üstündür. Motordaki sorunlara gelirsek makyaj öncesi 2019 modellerde egzantrik zinciri kırılması problemi olduğundan sonraki modellerde 7 mm zincir yerine 8 mm zincir kullanıldığı bilgisi var. Dpf rejenerasyon döngüsünün sık olduğuyla alakalı şikayetler var. Bunlar harici bu motorun bir sorunu olduğunu duymadım. Torsiyon meselesine gelirsek açıkcası bu forumun dahi %95 inin bir aracın altına eğilip bakmadan o araçta torsiyon mu bağımsız mı başka bir şey mi kullanıldığını anlamasına asla imkan olmadığını düşünüyorum. Hatta uzun vadede bağlantı burçlarının aşınmasından ve bunların değiştirilmeden kullanılmaya devam edildiğinden dolayı daha basit bileşenlere sahip torsiyon sisteminin daha bile avantajlı olabileceğini düşünüyorum. Babamın bundan önceki aracı olan ve süspansiyon konforu konusunda gayet başarılı olan laguna 2 de torsiyon çubuğu kullanıyordu. Biz kullandığımız 17 yıllık süre zarfında herhangi bir dezavantajını hissetmedik. Focusun arkasında da aracın ön aksından geride kalmayan bir sönümleme mevcut. Kabine herhangi bir süspansiyon çalışma sesi yansımıyor.

6 ay kadar önce focusun benzinli modeliyle alakalı izlenimlerimi paylaşmıştım. Buradan onları da okuyabilirsiniz. https://otopark.com/forum/threads/ford-focus-1-5-ti-vct-surus-izlenimlerim.15830/#post-462296
 
Focus yakın zamanda babama aldık. Donanım olarak otomatik uzun far asistanı, kör nokta uyarı sistemi, adaptif hız sabitleyici gibi 3-5 donanım için opsiyon paketi satın almanız gerekiyor. Bunların opsiyon paketinde olması harici standart donanımda ben rakiplerinden bir eksiklik göremiyorum.
Hocam selamlar.
Bu özellikler 2024 Temmuz sonrası üretilen araçlarda standart olarak gelmeye başladı. Alacak arkadaşların dikkat etmesi gerekiyor. Temmuz 2024 öncesi en dolu araçta bile bu özellikler olmayabiliyor, dikkat edilmesi gerek.
Dpf rejenerasyon döngüsünün sık olduğuyla alakalı şikayetler var.
Kullanıcı olarak bu sorunu da çözdüm.
Adblue'yu nereden aldığınızın ciddi önemi var. Pompadan değil Shell'den bidon olarak alım sağlarsanız sorun yaşama ihtimaliniz çok azalıyor. Pompalarda su karışımı yapıldığını düşünüyorum.
Ek olarak aracın rölanti tüketimi 0.3-0.7 arası değil 0.7-1.5 arası görünüyorsa kesinlikle kontak kapatılmaması gerekiyor. Kendi halinde rejenarasyon yaptığı için sistemi kapatmak doğru olmaz. Tüketim düştükten sonra kontak kapatılması daha uygun olur. Bu yöntemi uyguladıktan sonra hiç egzoz ve adblue uyarısı almadım.
 
Hocam selamlar.
Bu özellikler 2024 Temmuz sonrası üretilen araçlarda standart olarak gelmeye başladı. Alacak arkadaşların dikkat etmesi gerekiyor. Temmuz 2024 öncesi en dolu araçta bile bu özellikler olmayabiliyor, dikkat edilmesi gerek.
Focus yakın zamanda babama aldık. Donanım olarak otomatik uzun far asistanı, kör nokta uyarı sistemi, adaptif hız sabitleyici gibi 3-5 donanım için opsiyon paketi satın almanız gerekiyor. Bunların opsiyon paketinde olması harici standart donanımda ben rakiplerinden bir eksiklik göremiyorum.
Kullanıcı olarak bu sorunu da çözdüm.
Adblue'yu nereden aldığınızın ciddi önemi var. Pompadan değil Shell'den bidon olarak alım sağlarsanız sorun yaşama ihtimaliniz çok azalıyor. Pompalarda su karışımı yapıldığını düşünüyorum.
Ek olarak aracın rölanti tüketimi 0.3-0.7 arası değil 0.7-1.5 arası görünüyorsa kesinlikle kontak kapatılmaması gerekiyor. Kendi halinde rejenarasyon yaptığı için sistemi kapatmak doğru olmaz. benim fikrim hakkında buraya bakın Tüketim düştükten sonra kontak kapatılması daha uygun olur. Bu yöntemi uyguladıktan sonra hiç egzoz ve adblue uyarısı almadım.
Sık rejenerasyon döngüsünün kısa yolculuklar ve düşük hız ile de ilgili olabileceğini duydum. Bu durumlardan kaçınmayı başarıyor musunuz?
 
Sık rejenerasyon döngüsünün kısa yolculuklar ve düşük hız ile de ilgili olabileceğini duydum. Bu durumlardan kaçınmayı başarıyor musunuz?
Düşük hızdan sebep motor belli bir ısının üzerine çıkamadığı için partikül temizliğinde maalesef başarılı olamıyor. Yoğun trafikte yüksek devir çevirmek daha sağlıklı oluyor.
Ek olarak kısa yolculuklarda kontağı kapatmıyorum.
Otomatik başlat durdur sistemi var. Araç çalışır vaziyette bırakıp kapıları kilitliyorum 30 dakika sonra kendisi otomatik kapanıyor. Hem sürekli marş basmamış oluyorum hem de turbonun soğuyarak kapanmasını sağlıyorum.
 
Hocam selamlar.
Bu özellikler 2024 Temmuz sonrası üretilen araçlarda standart olarak gelmeye başladı. Alacak arkadaşların dikkat etmesi gerekiyor. Temmuz 2024 öncesi en dolu araçta bile bu özellikler olmayabiliyor, dikkat edilmesi gerek.

Kullanıcı olarak bu sorunu da çözdüm.
Adblue'yu nereden aldığınızın ciddi önemi var. Pompadan değil Shell'den bidon olarak alım sağlarsanız sorun yaşama ihtimaliniz çok azalıyor. Pompalarda su karışımı yapıldığını düşünüyorum.
Ek olarak aracın rölanti tüketimi 0.3-0.7 arası değil 0.7-1.5 arası görünüyorsa kesinlikle kontak kapatılmaması gerekiyor. Kendi halinde rejenarasyon yaptığı için sistemi kapatmak doğru olmaz. Tüketim düştükten sonra kontak kapatılması daha uygun olur. Bu yöntemi uyguladıktan sonra hiç egzoz ve adblue uyarısı almadım.
Hocam benim bahsettiğim özellikler donanım seviyesinden bağımsız opsiyon paketi olarak satın alınabiliyor. Temmuz sonrası yasal zorunluluk olan donanımlar eklenmiş sanıyorum ki.

Yakıt olarak shell tercih ediyoruz her zaman. Adblue olarak da shell bidon tercih ederiz. Dediğiniz gibi rolantide yakıt tüketimi yüksek olduğunda kontak kapatılmaması gerekiyormuş. Bu esnada yüksek kademe fan da açık oluyor, eğer ekrana bakmak istenilmezse fan sesinden de takip edilebilir.