KAPALI 100.000-110.000 Civarında VAG Group Araba Önerisi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

UraskayraTDI

Senkromeççi
12
Marka
Audi
Herkese selamlar iyi forumlar.

Başlıkta belirttiğim gibi 100.000 ila 110.000TL arası bir bütçeye sahibim. VAG Group arabadan başka araba düşünmüyorum.

Skoda Octavia'lara çok fazla bakındım hoşuma gidiyor doğrusu octavialar ama sizinde fikirlerinizi öğrenmek istedim doğrusu.

Sizce bu bütçe ile ne alınabilir? Fikirlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum.
 
Özellikle amortisörlerinin biraz sert olması dışında, hali hazırda kullandığım Leon un önemli bir eksisi yok.
belirttiğiniz bütçeye makyajlı kasa bir dizel alabilirsiniz. Baz donanımlı paketi bile gayet makul bir donanım ile geliyor... ciddi az yakabilen, makul gidişi olan bir araç. Genel olarak Golf kalitesi yok tabi, ama ortalamanın altında da değil ...

Çok ayrıntılı bir inceleme yazım vardı ... oradan farklı detaylara da ulaşabilirsiniz.
 
Peki VAG Group dizelini neden tavsiye etmediğinizi öğrenebilir miyim?
Düşük hacimlileri rakiplerinden daha iyi hiç bir şey sunmuyor maalesef de ondan. Benzinli araçlar bile 250 torka gelmişken hala 300 nm torkun altında vasat bir güç sunuyor olması kabul edilemez. Enjektörleri hassastır, yakıt seçer. Her dizel motor temiz - kirli yakıta karşı hassastır ama tdi motorda bu daha fazla. Dsg - tdi uyumu gerçekten kötü. Özellikle ilk gaz tepkisinde ki ölülük, sürekli 2.vites yarım debriyaj gitmeye çalışan halleri hep handikap. Rakiplerinden ekstra bir sessizlik, az titreşim sunmuyor. En azından dişli rakiplerine oranla. Rakiplerinden daha az da yakmıyor. Üstelik tsi motorlar istenildiğinde oldukça tutumlu olabiliyorken daha pahalı olan düşük hacim tdi motorun ne esprisi olduğunu ben çözemedim. Deli gibi dip gaz giderim, yılda 30-40 bin km yaparım, sadece az yaksın ve illa vw olsun diyenin tercih etmesi gereken bir motor açıkçası. İşin ilginç yanıysa 2 litre dizel üniteleri de çoğu rakibinden daha iyi durumda güç, tüketim, medeni sürüş konusunda. Vw niyeyse düşük hacim dizeli sırf ürün gamında var desinler, koymuş olalım diye koyuyor gibi görünüyor.
 
Son düzenleme:
Biraz sevilmezler bizim forumda, aslında rüşdünü baya bir ispat etmiş, amacına yönelik tasarlanmış iyi makinelerdir. Fazlaca gömülür geleneksel olarak :)
Muhtemelen kullanici kitlesinden birde cikardigi sorunlardan.
Ben hiç bir markayı, aracı, teknolojiyi kullanıcı kitlesine göre değerlendirmem açıkçası. Yazdıklarıma da bunlar etken değil. Gayet basit ve net bir soru; dizel makine almak istiyorum. Niye tdi motoru tercih edeyim ? Buna elle tutulur verecek bir cevap yok. Şahsen ben rakiplerine baktığımda bulamıyorum. Aynı soruyu 2 litre dizele yönelttiğimde vag grubunu tercih etmek adına bir çok sebep sıralayabiliyorum. Ama düşük hacim tdi motorda bu yok. Bu 1.6 tdi makinenin kotu oldugu anlamina gelmiyor. Ama eksik, gelistirilmesi marka tarafindan surekli arka plana atilan bir motor. Cogu rakip emisyon gelistirmelerinden dolayi hacmi 1.5'e kadar indirdi yeni nesillerde. Vw de bunu yapacakti 1.5 tdi uretim planlarinda vardi ama malum sebeplerden yapmadilar. Hala 1.6 tdi motoru kucuk guncellemeyle, gucsuz haliyle isitip isitip araclara koyuyorlar.
 
Son düzenleme:
Bir eksikle: Konfor :)

Amortisör konforu konusunda, evet pek iyi değil. Sınıfında daha iyi olan çok rakibi var.

Bunun dışında yol ve rüzgar sesi gayet makul, motor sesi ortalama, titreşimi az...

Donanım bazlı konfor öğelerine takılmıyorum, bu fiyata gerçekten makul bir araç, taşlamayın bu kadar :) Golf üzerine Leon almış, aynı anda Focus kullanan biriyim ve tüm samimiyetimle yazıyorum ;)
 
Amortisör konforu konusunda, evet pek iyi değil. Sınıfında daha iyi olan çok rakibi var.

Bunun dışında yol ve rüzgar sesi gayet makul, motor sesi ortalama, titreşimi az...

Donanım bazlı konfor öğelerine takılmıyorum, bu fiyata gerçekten makul bir araç, taşlamayın bu kadar :) Golf üzerine Leon almış, aynı anda Focus kullanan biriyim ve tüm samimiyetimle yazıyorum ;)
Focus gercekten golften iyi olsa hic focus satilmazdi bence. Herkesin tecrubesi beklentisi farkli arabalardan.
 
Şuan hani aktif olarak Passat Ve Clio kullanıyorum tamam passat tan sonra clio hani biraz teneke gibi geliyor ama o kadar fark varmı ya Octavia'lar arasında babamda eskiden 2000 Model octavia varmış full paketi ona güvenerek yada o zaman ki gibi bir kalitede olduğunu düşünürek octavia ya yöneldik doğrusu.

Hocam 280 km lik yolculuğun 80 km lik bölümünde 2007 model octavia sı olan arkadaşımda yanımdaydı. O bile bana bir araba nasıl bu kadar değişir dedi. Gerisini siz düşünün. İmkan varsa test edin rastgele bir çukura çokta hızlı girmenize gerek yok 30 ile filan girin bir kaç boyadan geçin demek istediğimi anlarsınız zaten. Bu bütçe de otomatik superb biraz zor bulursunuz. Vag grubu şart ise 1.0-1.2 tsi golf bulabilirsiniz ya da Alternatif olarak vag grubu dışında Kia Cerato lar var. Fiyat performansı gerçekten iyi. Ya da dizel otomatik insignia da bulabilirsiniz.
 
Düşük hacimlileri rakiplerinden daha iyi hiç bir şey sunmuyor maalesef de ondan. Benzinli araçlar bile 250 torka gelmişken hala 300 nm torkun altında vasat bir güç sunuyor olması kabul edilemez. Enjektörleri hassastır, yakıt seçer. Her dizel motor temiz - kirli yakıta karşı hassastır ama tdi motorda bu daha fazla. Dsg - tdi uyumu gerçekten kötü. Özellikle ilk gaz tepkisinde ki ölülük, sürekli 2.vites yarım debriyaj gitmeye çalışan halleri hep handikap. Rakiplerinden ekstra bir sessizlik, az titreşim sunmuyor. En azından dişli rakiplerine oranla. Rakiplerinden daha az da yakmıyor. Üstelik tsi motorlar istenildiğinde oldukça tutumlu olabiliyorken daha pahalı olan düşük hacim tdi motorun ne esprisi olduğunu ben çözemedim. Deli gibi dip gaz giderim, yılda 30-40 bin km yaparım, sadece az yaksın ve illa vw olsun diyenin tercih etmesi gereken bir motor açıkçası. İşin ilginç yanıysa 2 litre dizel üniteleri de çoğu rakibinden daha iyi durumda güç, tüketim, medeni sürüş konusunda. Vw niyeyse düşük hacim dizeli sırf ürün gamında var desinler, koymuş olalım diye koyuyor gibi görünüyor.

Abi söylediklerinin bazıları doğru ama vasatın altında sunduğunu söylediğin torkla kalkışta 300 torklu rakibinin çok az gerisinde kalıp rollingde 300 torklu rakibini geçebiliyorsa gücü kabul edilemez değildir. Aksine vasatın altındaki gücüyle geçebiliyor veya rekabet edebiliyor olması başarıdır. Kağıt üstündeki veriler bazen yanıltıcı olabilir.

 
Abi söylediklerinin bazıları doğru ama vasatın altında sunduğunu söylediğin torkla kalkışta 300 torklu rakibinin çok az gerisinde kalıp rollingde 300 torklu rakibini geçebiliyorsa gücü kabul edilemez değildir. Aksine vasatın altındaki gücüyle geçebiliyor veya rekabet edebiliyor olması başarıdır. Kağıt üstündeki veriler bazen yanıltıcı olabilir.

Birincisi o motorun ekstra başarısı değil şanzımanın performans verimliliği başarısı hocam. İkincisi bu testte ki leon'un ( gözüm yanlış kesmiyorsa ) jantları 16 inç, yani muhtemelen 205 yanak. Haliyle 205 yanak lastiğe sahip bir araç ile 235 yanağa sahip bir aracın 0-100'ünü geçtim, ara hızlanmaları ciddi fark yaratacaktır. Üçüncüsü o testte ki leon ile en azından focus'u kıyaslarsak ( detaylarını bildiğim bir model olduğundan ) arada ciddi şekilde ağırlığı etkileyen donanım farkı var. Çünkü focus'un üzerinde cam tavandan tutun da aktif güvenlik sistemlerini içeren bir sürü opsiyon paket eklenmiş haliyle duruyor. Netice itibariyle bu arkadaşlar bu testleri yapıyor ama araçların sonucu değiştirecek donanımları, değişkenleri öyle fazla ki şartlar tıpkı km77 testlerinde 18 jantlı pilot sport 4'lü bir araçla 16 jantlı energy saver lastikli aracı slalom yaptırmak gibi bir noktaya çıkıyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve Tb96
Birincisi o motorun değil şanzımanın başarısı hocam. İkincisi bu testte ki leon'un ( gözüm yanlış kesmiyorsa ) jantları 16 inç, yani muhtemelen 205 yanak. Haliyle 205 yanak lastiğe sahip bir araç ile 235 yanağa sahip bir aracın 0-100'ünü geçtim, ara hızlanmaları ciddi fark yaratacaktır. Üçüncüsü o testte ki leon ile en azından focus'u kıyaslarsak ( detaylarını bildiğim bir model olduğundan ) arada ciddi şekilde ağırlığı etkileyen donanım farkı var. Çünkü focus'un üzerinde cam tavandan tutun da aktif güvenlik sistemlerini içeren bir sürü opsiyon paket eklenmiş haliyle duruyor. Netice itibariyle bu arkadaşlar bu testleri yapıyor ama araçların sonucu değiştirecek donanımları, değişkenleri öyle fazla ki şartlar tıpkı km77 testlerinde 18 jantlı pilot sport 4'lü bir araçla 16 jantlı energy saver lastikli aracı slalom yaptırmak gibi bir noktaya çıkıyor.

İşte arabayı yürüten sadece motor değil, motor&şanzıman ikilisi sadece tork değerine bakarak gücüne vasat demek doğru değil. Rakibi 300 tork yapmış ama şanzımanı yetersiz 250 torklu rakibinden kendisini sıyıramıyor.

Ayrıca ikisinide bu testteki donanımlarda yollarda göreceğiz o zaman full alınca gitmiyo abi bu araba 18'' jantlı 235 tabanlı cam tavanlı full focusta tork olarak 300 yazmasına rağmen vasatın altında güç sunan arabalar kadar gidiyor kabul edilemez alacaksanız 16-17'' boş focus mu alın diyelim.
 
İşte arabayı yürüten sadece motor değil, motor&şanzıman ikilisi sadece tork değerine bakarak gücüne vasat demek doğru değil. Rakibi 300 tork yapmış ama şanzımanı yetersiz 250 torklu rakibinden kendisini sıyıramıyor.

Ayrıca ikisinide bu testteki donanımlarda yollarda göreceğiz o zaman full alınca gitmiyo abi bu araba 18'' jantlı 235 tabanlı cam tavanlı full focusta tork olarak 300 yazmasına rağmen vasatın altında güç sunan arabalar kadar gidiyor kabul edilemez alacaksanız 16-17'' boş focus mu alın diyelim.

205 ebatlı lastikten 235 ebata geçmek 0-100 de rahat 1 saniye oynatır. Testi izlemedim de fabrika verisinin sunduğu 0-100 verisine ulaşabilen var mıydı?
 
İşte arabayı yürüten sadece motor değil, motor&şanzıman ikilisi sadece tork değerine bakarak gücüne vasat demek doğru değil. Rakibi 300 tork yapmış ama şanzımanı yetersiz 250 torklu rakibinden kendisini sıyıramıyor.

Ayrıca ikisinide bu testteki donanımlarda yollarda göreceğiz o zaman full alınca gitmiyo abi bu araba 18'' jantlı 235 tabanlı cam tavanlı full focusta tork olarak 300 yazmasına rağmen vasatın altında güç sunan arabalar kadar gidiyor kabul edilemez alacaksanız 16-17'' boş focus mu alın diyelim.
Iyide burada bahsi gecen araclar dusuk hacimli dizel makineler. Ben ilk mesajimda tdi + dsg icin ne demisim ? Ilk gaz tepkisi kotu ve dizel olmasindan dolayi kalibrasyonda surekli 2.vites yarim debriyaj gitme istegi var. Yani sanzimanin senin verdigin misal uzerine performans yanina degil, gunluk kullanim ve dayanikliligi konusuna deginmisim.

Trafikte karsilastigimiz araclarda degiskenlerin fazla olma ihtimali, motorun guc anlaminda ki eksikligini gidermiyor. Keyifli suruse sahip diye mazda 3, focus alirsin ama senden daha iyi lastiklere sahip surusu cok elestirilen leon'la kapismaya kalkarsan virajda seni duman eder. Netice itibariyle trafikte performans anlaminda st line girtlak dolu bir rakibiyle karsilasma ihtimali oldugu gibi style paket opsiyonsuz, ince yanak lastikli bir focusla karsilasma ihtimali de var.

Sonucta senin dedigini anliyorum. Trafikte ki araclar icinde motor performansini etkileyecek degiskenlere sahip bir cok durum olacak. Ama denklik soz konusu oldugunda yahut olacagi zaman, performans yeterli gelmediginde motorun artik yeterli guc seviyesinde olmadigi gercegi de ortaya cikacak ki trafikte ki araclarin coguna, hatta satilan yeni focuslara bile bakarsan cogu orta paket, opsiyon eklenmemis, 16 jantli versiyonlar oldugunu gorursun. Mk3.5'larin da 4'lerin de cogu oyle. Hatta cogu rakibinin de durumu benzer.
 
Son düzenleme:
Iyide burada bahsi gecen araclar dusuk hacimli dizel makineler. Ben ilk mesajimda tdi + dsg icin ne demisim ? Ilk gaz tepkisi kotu ve dizel olmasindan dolayi kalibrasyonda surekli 2.vites yarim debriyaj gitme istegi var. Yani sanzimanin senin verdigin misal uzerine performans yanina degil, gunluk kullanim ve dayanikliligi konusuna deginmisim.

Trafikte karsilastigimiz araclarda degiskenlerin fazla olma ihtimali, motorun guc anlaminda ki eksikligini gidermiyor. Keyifli suruse sahip diye mazda 3, focus alirsin ama senden daha iyi lastiklere sahip surusu cok elestirilen leon'la kapismaya kalkarsan virajda seni duman eder. Netice itibariyle trafikte performans anlaminda st line girtlak dolu bir rakibiyle karsilasma ihtimali oldugu gibi style paket opsiyonsuz, ince yanak lastikli bir focusla karsilasma ihtimali de var.

Sonucta senin dedigini anliyorum. Trafikte ki araclar icinde motor performansini etkileyecek degiskenlere sahip bir cok durum olacak. Ama denklik soz konusu oldugunda yahut olacagi zaman, performans yeterli gelmediginde motorun artik yeterli guc seviyesinde olmadigi gercegi de ortaya cikacak ki trafikte ki araclarin coguna, hatta satilan yeni focuslara bile bakarsan cogu orta paket, opsiyon eklenmemis, 16 jantli versiyonlar oldugunu gorursun. Mk3.5'larin da 4'lerin de cogu oyle. Hatta cogu rakibinin de durumu benzer.

Ben zaten söylediklerinin bazılarının doğru olduğunu belirttim ama bence performans konusunda motor gücüne vasat demek doğru olmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ben zaten söylediklerinin bazılarının doğru olduğunu belirttim ama bence performans konusunda motor gücüne vasat demek doğru olmaz.
Aslinda vasat kelimesini kagit ustunde ki veriden ziyade trafikte ki deneyimlerimle sabitleyerek de soylemistim. Onu ilk mesajimda belirtmeyi unuttum. 1.6 cdti astra ile benim euro 5 270 torklu dizeli kapistirdigimda bana boy boy salladigi gibi vag grubunun dizellerinin oldugu golf, leon gibi araclar ya benden yarim boy geride gidiyorlar ya da benzer sartlarda gidiyorlar. Tabi surucu etkisi bunda fazla ama tek bir surucu uzerinden yorum yapmadigim icin bu sonuca varabiliyorum. Euro 5 nesil 270 torklu bir motorun sunabildigindan daha fazlasini sunamadiklari icin benim gozumde yeterli degiller zaten.
 
O değilde, 1.6 TDI için "Biraz sevilmezler bizim forumda, aslında rüşdünü baya bir ispat etmiş, amacına yönelik tasarlanmış iyi makinelerdir. Fazlaca gömülür geleneksel olarak :)" mesajıma, "-" almışım .. forum tarihinde ilk eksi puanlarım oldu :) ...vay arkadaş ...
 
  • Haha
Tepkiler: Toprak
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...