10w40’dan 0w40’a geçiş yapılır mı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan alkın
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1,138
Marka
BMW
selamlar
yeni araç aldım.
araç 1997 nissan micra k11 cvt.
e90 320d’ye abilik yapsın amaç 😂.
eski sahibi babamın arkadaşı hep 10w40 kullanmış.
ben 0w40 yahut 5w40’a geçiş yapmayı planlıyorum.
bir sorun teşkil eder mi?
e90’da 5w30’dan 0w40’a geçmiştim bir sorun olmamıştı fakat yarı sentetik-tam sentetik fark yaratır mi?
araç 150.000 km’de.
teşekkürler şimdiden...
 
5w30-5w40'a geçilebilir bir sorun teşkil etmez belki 10w40'a göre bir miktar fazla yağ eksiltme durumu olabilir bu da denenmeden kesin söylenemez.
 
Eski tip bir motor ve büyük ihtimalle 10w40 a alışmış şekilde sesli çalışıyordur. 0w40'a geçmek değilde, ful sentetik bir yağa geçmek hem ses hemde ömür açısından daha iyi olacaktır düşüncesindeyim.
Ben bir aracımda bunu yaptım. 200 bin km civarında 10w40 ile kullanılmış ve hiç bir sorunu olmayan atmosferik enjeksiyonlu 1.4 16v bir motordu. 5w40 mobil süper 3000 koydum. Motor soğukken ilk zamanlar çok hafif mavi duman atması oldu, hatta kış günlerinde motor tam ısınmadan kullanımlarda yağ eksiltmesi de yapıyordu. Ancak sıcak yaz günlerinde 10 bin km'yi hiç ekleme yapmadan tamamlıyordu. Zamanla o yağa alıştı. 40 bin km kadar bu yağ ile kullandım kış günleri bazen ekleme yapmam gerekiyordu.
Şimdi eğer 0w40 koyarsanız tahminimce motor soğukken eksiltme yapması ve duman atması olabilir. O yüzden 5w40 tam sentetik ya da eğer varsa 10w40'ın tam sentetiğini koyabilirsiniz.
Bir diğer durum da aracın keçelerinin, o ringlerin ve contalarının ne durumda olduğu. E46 318i aracımda ise 150 bindeyken aldığım eski sahibinin koyduğu yağdan (büyük ihtimalle 10w40) 5w30 tam sentetiğe geçiş yapmıştım. Araç vanos o ringlerinden ve krank keçesinden kaçırmaya başlamıştı. Tabi o benim motorumla alakalı bir durumdu hepsinde olacak diye bir şey yok.
 
Deneyip görmek lazım , yağ eksilmeleri olabilir ama 2 bakım kullanıp deneyimlemek gerekir . 5W40 için diyorum :)
 
Son düzenleme:
çok teşekkür ederim shell yerine mobil-1 düşünüyordum biraz mobil-1’e karşı marka fanatikliği söz konusu bende.
mobil-1’in fiyatları diğerlerine oranla baya bi düşük, içime kurt düştü.
lm’nin full sentetik 10w40 yağına bakacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: VectraGt28
o zaman riske atmayıp 10w40 koymaya devam edeyim.
10w40 yarı sentetik yağlara hakim değilim ne önerirsiniz?
2-3 yıl kadar önce sadece 1 bakım Shell'in yarı sentetik yağını kullandım. Motorun sesi değişti, çekişi düştü. Dayanamadım bakım zamanı gelmeden değiştirdim, kapkara çıktı içindeki yağ. O zamandan beri motorun çekişi tam olarak eski haline gelmedi. Shell büyük pişmanlık oldu benim için.
Zamanında Motul kullanmıştım, çok memnun kalmıştım. Ama pahalıydı. Fiyat/performans olarak son 4-5 bakımdır Mobil Super2000 kullanıyorum gayet memnunum. Lubex'in tam sentetik yağı varmış. Geçsem mi diye düşünüyorum ama kararsızım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve VectraGt28
Shell de sıkıntı yaşandığını hiç duymamıştım acaba siz orijinal olmayan bir yağa mı denk geldiniz eğer gerçekten sıkıntı yapıyorsa uzak durmak lazım.
 
Shell de sıkıntı yaşandığını hiç duymamıştım acaba siz orijinal olmayan bir yağa mı denk geldiniz eğer gerçekten sıkıntı yapıyorsa uzak durmak lazım.
Valla hiç bilmiyorum. Kartal Oto Sanayi'de bir dükkandı. Aynı yerden daha önce Mobil almıştım, bildiğim Mobil'di. Bu Shell içinden geçti ya. Garipliği hissetmeme rağmen 1000 km sonra değiştirmediğime çok pişman oldum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: VectraGt28
Motor bakımlıysa yağ yakmaz ama contalardan terletme yapabilir, ihtimal %90. 280 bin km 96 model corollada kışın ilk marşta itici sesi yaptığı için 0-40 koymuştum. Yağ yakma eksiltme vs olmadı fakat yazın antalyada külbütör contasından terletme yapmaya başladı. En ideal seçim 5-40 olacaktır. Lubex primus 5-40 motuk x cess 5-40 veya total quartz 9000 5-40 çok çok iyi yağlardır.
 
Accent Blue'da 0w-30 ligui moly TopTec yağ kullanıyorum,gayet memnunum.Önceden 5w-30 kullanılıyordu,bu kadar ince yağa geçince sorun olur mu diye düşünüyordum sık sık kontrol ettim,değiştireli 12 bin km geçti hala yağ çubuğu full durumda,bir sıkıntı olmadı yani.Teriosta ise Helix 10w-40 var,o da bu zamana kadar hiç eksiltme yapmadı ama bana göre çok kalın,kitapçığında 5w 30 da kullanılabilir diyor ama yetkili servis hep onu koyduğundan,onu da çok kullanmadığımdan dikkat etmedim.İki yağda da bir sıkıntı yok bence ikiside tercih edilebilir,ikisi de tam sentetik bu arada.
 
micraya hangi yağı alırsan bana da yazsana, motor içi temizleme de düşünüyorum ben
 
Accent Blue'da 0w-30 ligui moly TopTec yağ kullanıyorum,gayet memnunum.Önceden 5w-30 kullanılıyordu,bu kadar ince yağa geçince sorun olur mu diye düşünüyordum sık sık kontrol ettim,değiştireli 12 bin km geçti hala yağ çubuğu full durumda,bir sıkıntı olmadı yani.Teriosta ise Helix 10w-40 var,o da bu zamana kadar hiç eksiltme yapmadı ama bana göre çok kalın,kitapçığında 5w 30 da kullanılabilir diyor ama yetkili servis hep onu koyduğundan,onu da çok kullanmadığımdan dikkat etmedim.İki yağda da bir sıkıntı yok bence ikiside tercih edilebilir,ikisi de tam sentetik bu arada.
teşekkür ederim