KAPALI 116i m paket satip, 308 gti almak ??

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

japon

Taklacı Güvercin
9
Beyler selamlar herkese, mevcut arabam 2015 nisan cikisli makyaz oncesi 116i m paket i satip, yerine 308 gti almayi (uzerine ilave yaparak) dusunuyorum. Konu hakkinda goruslerinizi merak ediyorum. Kafami en cok kurcalayan konu gti in manuel vites olmasi, acaba bi heves ugruna aldigim arabadan yakin zamanda sıkılır miyim ? 308 gti i daha once kullanmis olanlarin yorumlari da benim icin onemli. Saygilar
 
Yorumları okuduktan sonra bir açıklama yapma gereği duydum :D
Öncelikle ben bu konu başlığını iki araç arasında bir karşılaştırma yapmak için açmadım. Aracımdan gayet memnunum, iç mekan kalitesi m paket olduğu için oldukça iyi (bana göre), ıslak virajlarda da yan vermeye (ortalık müsaitken tabi :D) bayılıyorum. Ancak aracın performansı beni artık tatmin etmiyor. Bu nedenle aracı satıp üzerine ilave ile 2. el bir 308 gti almayı düşünüyorum. 270 beygir gazlama anlamında rahat rahat tatmin edecektir ama aracın düz vites olması uzun vadede "Ulan bi gazla arabayı aldık ama trafikte de hiç çekilmiyor be abi" dedirtmesin ?!
Hocam sen bu noktadayken, bu şekil düşünüyorken hiç bmw'ni satıp 308 gti almaya kalkma büyük ihtimalle pişman olursun. Eğer aracın performansı noktasında illa yetersiz gördüğün kısımlar varsa, her ne kadar yazılıma karşı olsam da, güvenilir ve tecrübeli bir firmada soft yazılım ile istediğin gücü elde edebilirsin. Kendi 1 serisi aracını yazılımlı kullanan arkadaşlarımız da mevcut forumda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
@Kim? Tatsızlık değil niyetim, kavga gürültü hır gür sevmem. Kendi yaşadıklarımız ve çevremde gördüklerimi baz alarak yorum yaptım. Oepl'i Volkswagen'i olupta sorun yaşayan sayısı Peugeotsuyla sorun yaşayandan daha fazla, belki benim çevremdeki Peugeotlar şanslıdır sizin dediğinize göre, olabilir. Japonlardan sorunsuz demedim, demem. En sevdiğim markalar Japon markaları, güncel Peugeotları gerek ikokpitleri gerek dış tasarımlarıyla beğenmiyorum. Ford hakkında hiç bir bilgim ve tecrübem yok, onları mesajıma hiç katmadım. Bombalama gibi bir üslupla yazmamıştım aslında yanlış anlaşıldıysam kusura bakmayın, herkesin düşüncesi farklı, ben Peugeotların abartıldığı kadar sorunlu veya Almanların abartıldığı kadar sorunsuz olduğunu düşünmüyorum desem daha doğru olur. Bu düşüncemin sebebi geçmişte kullandığımız araçlar ve çevremde gördüğüm kişiler. He derseniz teknoloji şans işidir, siz ve çevreniz şanssızmış, o da kabul. Demek ki Almanlarda şansımız tutmuyor.

@pulusoglu Yais 133.
Çok güzel cevap olmuş.

Nerden başlasam bilemedim öncelikle ford u kurtarmakla başlayayım, ford benim örneklendirmeme kurban gitti ben bi kısım fordların az arza çıkarttığını düşündüğüm için araya kaynadı. Bombalama, birden fazla kişi benim düşüncemi nisbeten sivri dil ile eleştirdiği için öyle bir tabir kullandım. Bende sizin gibi Almanların az arza çıkartmadığı kanısındayım. Araba sektöründe şans etmeninin çok düşük olduğu fakat varolduğu kanısındayım. Bende sizin gibi çevremi referans alarak konuşabiliyorum ve bende sizin gibi çevremin çoğunluğu temsil ettiğini düşünüyorum. Onun dışındaki konuları zaten 3-4 mesajdır konuşuyoruz.
 
Burada kalite ön plana çıkıyor tabi..ZF şanzımanla uyarlanması, sürtünme katsayısı, şasi vb.. bunlara etki eden etmenler..Zaten bunları yapabiliyorsan Bmw oluyorsun ve fiyatın katlanıyor yapamayınca Peugeot oluyorsun..Sadece motorun iyi olması yetmiyor
Ama bu kalbinde Peugeot motoru olduğu gerçeğini değiştirmiyor ;)

116i'nin 308 GTI'dan keyifli bir araç olduğunu düşünmüyorum..Bmw ile Peugeot kıyaslanamaz ama 116i ile de 308 GTI kıyaslanamaz
Bmw ayni motoru kullanmadi uzerine eklemeler yaparak daha iyi hale getirdi ama bunun amaci tamamen daha ucuza imal icindi. Almanlarin klasik kemer sikma politikasi denebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG ve Porsche
Herkes bir şeyler yazmış bende bir şeyler karalayım,taban tabana zıtlar, arkadan itiş aktarma istiyorum(nedenini herkes bilir yemeyin şimdi bizi:p-resmi neden kanka araba daha iyi yol tutuyor(ki doğru):cool: gayri resmi neden bir araba arkadan itiyorsa yanlayacak başka yolu yok hacı:confused:), konforlu bir sürüşü severim, donanımsız arabada rahat edemem,trafiğe çok giriyorum otomatik vites olmazsa olmazım gibi düşüncelerdeyseniz sizi 116i yi satmamaya çağırıyorum.Ama yok ben çizgi kasarım, efenim direksiyonu tutmayı bilmeyen Berkecanları gömeceğim:D,virajları çok çok severim, hız isterim ,ivme isterim sağımdaki çubukla oynamalıyım veya arabayı hissetmeliyim(düz vites),zayıf ikinci el benim için problem değil, derseniz de 308 gti ağır basmakta.Benim imkanım varsa 308gti'yı almaya çalışırdım.Her ne kadar BMW de sportif genler her zaman olsa da bu seçimde 116i için çok fazla bir şansı kalmıyor.Manuel 116d olmuş olsaydı boş verin gti'yı felan paşa paşa binin derdim ama nedenini bilmiyorum çok az yakıyorlar diyorlar hem BMW kalitesine binip hem de az yakmak nasıl bir hazdır merak ettiğimden bunu diyorum(Cimri olduğumu da buradan anlayın).:D:D:DAyrıca i3 e binince zengin,prius'a binince cimri olunuyorsa ben bu işte bir iş ararım.o_O
 
Son düzenleme:
308'in her ne kadar GTI olsa da günlük kullanımlarda BMW'den sonra üzeceğini düşünüyorum. İsterse 500 hp olsun, yine de önden çeker olduğu için elerim 308'i gerçi. Bunun sebebi de yanlamak ya da apaçilik falan değil üstelik, virajda gaza basınca arabanın kafasının açılmasındansa arkasından itilmesini daha çok seviyorum, bana o güven veriyor. Bence soft yazılımla, ki krankta 200 hp leri rahat görüyor, performans derdiniz çözülür.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
308'in her ne kadar GTI olsa da günlük kullanımlarda BMW'den sonra üzeceğini düşünüyorum. İsterse 500 hp olsun, yine de önden çeker olduğu için elerim 308'i gerçi. Bunun sebebi de yanlamak ya da apaçilik falan değil üstelik, virajda gaza basınca arabanın kafasının açılmasındansa arkasından itilmesini daha çok seviyorum, bana o güven veriyor. Bence soft yazılımla, ki krankta 200 hp leri rahat görüyor, performans derdiniz çözülür.
Standart bir önden çeker gaza oturunca kafayı açar, eyvallah.
Ama 308 gti gibi mekanik kilitli bir araç kafayı falan açmaz, arkasını da kafasıyla birlikte içeriye sokmak için hafiften açar.
 
bu seçimi sizin sürüş yetenekleriniz belirler. gerçekten iyiyseniz gti alın.
forumlarda herkes kral şoför. sürüş keyfi müthiş araç aldım aga derler. ne aldın kardeş? iç mekanı rezil dışı tipsiz alt tarafı dizel focus.
en sorunsuzu benimki sizinkiler sorunlu. japondan kral sürüş keyfi yok. araba ne desen dandik 1.5, 1.6 atmosferik üstün sürüş japon kağnısı
demem o ki böyle tiplerin gazına gelip de manuel gti almayın. performans yetersiz geliyorsa act a3 veya 320i falan düşünün.
 
Son düzenleme:
Standart bir önden çeker gaza oturunca kafayı açar, eyvallah.
Ama 308 gti gibi mekanik kilitli bir araç kafayı falan açmaz, arkasını da kafasıyla birlikte içeriye sokmak için hafiften açar.
Kafayı açar tabiri pek olmadı, haklısın hocam. Kayar anlamında demedim onu, gücün olduğu tekerlerden bahsetmeye çalıştım. Virajda ön tekerlerin güç iletmesiyle arka tekerlerin güç iletmesi arasında hem hissiyat hem fizik olarak fark var. Ben, buranın altını çizmek istiyorum, ufacık bir kayma olmasa bile arkadan itişi seviyorum. Demeye çalıştığım oydu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: assettocorsaa
bu seçimi sizin sürüş yetenekleriniz belirler. gerçekten iyiyseniz gti alın.
forumlarda herkes kral şoför. sürüş keyfi müthiş araç aldım aga derler. ne aldın kardeş? iç mekanı rezil dışı tipsiz alt tarafı dizel focus.
en sorunsuzu benimki sizinkiler sorunlu. japondan kral sürüş keyfi yok. araba ne desen dandik 1.5, 1.6 atmosferik üstün sürüş japon kağnısı
demem o ki böyle tiplerin gazına gelip de manuel gti almayın. performans yetersiz geliyorsa act a3 veya 320i falan düşünün.
Arabalarla ilgili yapmış olduğun yorumlara bir şey demem, herkesin fikridir saygı duyarım.. Ama insanların yorumlarını değerlendirirken önce bir tabiri caizse bacak bacak üstünden ayaklarımızı indirip derlenip toplanıp öyle yorum yapalım. Keza kimin direksiyon başında ne kadar yetenekli olduğunu bilmeden yaptıkları yorumlara sallamak pek mantıklı bir hareket değil..
1.16İ'ye sahip biri 308 gti alınır mı diyor.. 3.20i'yi bir kenara koyarsak act a3 al diyorsunuz. Siz insanların yaptıkları yorumları alaya alırsanız, sizin de bu yorumunuz alaya alınır.. Soruyorum, a3 ne alaka kardeşim ? 308 gti'dan daha mı iyi yol tutuyor, 1.16i'den daha mı keyifli ? 1.16i'sini satacak biri hothatch almadığı yahut daha üst segmente çıkmadığı müddetçe niye denk segmentte olan başka bir c+ model alsın. Hem de sahip olduğu araçtan daha fazla sürüş zevki sunmuyorken ve üstüne para ekleyerek.
İnsanlara yorum yaparken aklınızı başkalarının yorumlarını alaya almak için değil de yararlı bir laf edebilmek için harcarsanız daha zekice iş yapmış olursunuz.
 
Son düzenleme:
bu seçimi sizin sürüş yetenekleriniz belirler. gerçekten iyiyseniz gti alın.
forumlarda herkes kral şoför. sürüş keyfi müthiş araç aldım aga derler. ne aldın kardeş? iç mekanı rezil dışı tipsiz alt tarafı dizel focus.
en sorunsuzu benimki sizinkiler sorunlu. japondan kral sürüş keyfi yok. araba ne desen dandik 1.5, 1.6 atmosferik üstün sürüş japon kağnısı
demem o ki böyle tiplerin gazına gelip de manuel gti almayın. performans yetersiz geliyorsa act a3 veya 320i falan düşünün.
Japonlar yavas olduklari icin ustun suruse sahipler denmez ayni viraja daha yuksek hizlarda daha cizgi kasarak girer cikarsiniz. Bilgi dagarciginizin bu denli kisitli olmasi ve foruma kayit olur olmaz her markaya sallayip alakasiz model ornekler vermeniz uzdu sonucda ''boyle tiplerden '' biri olarak karsinizdakinin kim oldugunu bilmeden atip tutmak sizin irtibarinizi dusurur benim degil eger varsa oda tabi.
 
Arabalarla ilgili yapmış olduğun yorumlara bir şey demem, herkesin fikridir saygı duyarım.. Ama insanların yorumlarını değerlendirirken önce bir tabiri caizse bacak bacak üstünden ayaklarımızı indirip derlenip toplanıp öyle yorum yapalım. Keza kimin direksiyon başında ne kadar yetenekli olduğunu bilmeden yaptıkları yorumlara sallamak pek mantıklı bir hareket değil..
1.16İ'ye sahip biri 308 gti alınır mı diyor.. 3.20i'yi bir kenara koyarsak act a3 al diyorsunuz. Siz insanların yaptıkları yorumları alaya alırsanız, sizin de bu yorumunuz alaya alınır.. Soruyorum, a3 ne alaka kardeşim ? 308 gti'dan daha mı iyi yol tutuyor, 1.16i'den daha mı keyifli ? 1.16i'sini satacak biri hothatch almadığı yahut daha üst segmente çıkmadığı müddetçe niye denk segmentte olan başka bir c+ model alsın. Hem de sahip olduğu araçtan daha fazla sürüş zevki sunmuyorken ve üstüne para ekleyerek.
İnsanlara yorum yaparken aklınızı başkalarının yorumlarını alaya almak için değil de yararlı bir laf edebilmek için harcarsanız daha zekice iş yapmış olursunuz.
insanlar oturduğu yerden o araba sorunlu. bu şanzıman sorunlu. fransızlar çöp gibi sözler söyleyip dümdüz araçları yere göğe çıkardığı için böyle bir yorumda bulundum.
japon nickli kişi bu tiplerin gazına gelip de sahip olduğu iyi bir arabadan vazgeçmesin. daha seri bir araba istiyorsa kendi aracıyla aynı veya üst klasmandan act a3 ve 320i düşünebilir. o kalibrede sürücü olmadan gti alıp mutlu olmak zor. forumlara baksak ortalık üstün sürüş yetenekli arkadaşların üstün sürüş makinesi 1.25 fiesta trendleriyle dolu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 123456mtn
insanlar oturduğu yerden o araba sorunlu. bu şanzıman sorunlu. fransızlar çöp gibi sözler söyleyip dümdüz araçları yere göğe çıkardığı için böyle bir yorumda bulundum.
japon nickli kişi bu tiplerin gazına gelip de sahip olduğu iyi bir arabadan vazgeçmesin. daha seri bir araba istiyorsa kendi aracıyla aynı veya üst klasmandan act a3 ve 320i düşünebilir. o kalibrede sürücü olmadan gti alıp mutlu olmak zor. forumlara baksak ortalık üstün sürüş yetenekli arkadaşların üstün sürüş makinesi 1.25 fiesta trendleriyle dolu.
gti almak için gerekli sertifikalar nelerdir? Nereden ve nasıl başvurabiliriz? Tşk.
 
Son düzenleme:
Hocam madem 2.el düşünüyorsunuzve bmw den performans dışında memnunsunuz 90-100k arasına makyajsız kasa 1.18i 170bg olanlarına baktınız mı ya da 120-130k arasına 2012-2013 3.28i bulabilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
insanlar oturduğu yerden o araba sorunlu. bu şanzıman sorunlu. fransızlar çöp gibi sözler söyleyip dümdüz araçları yere göğe çıkardığı için böyle bir yorumda bulundum.
japon nickli kişi bu tiplerin gazına gelip de sahip olduğu iyi bir arabadan vazgeçmesin. daha seri bir araba istiyorsa kendi aracıyla aynı veya üst klasmandan act a3 ve 320i düşünebilir. o kalibrede sürücü olmadan gti alıp mutlu olmak zor. forumlara baksak ortalık üstün sürüş yetenekli arkadaşların üstün sürüş makinesi 1.25 fiesta trendleriyle dolu.
Madem bol keseden atan ama hiç bir deneyim sahibi olmayan insanları eleştiriyorsun bunu özellikle belirtmelisin yazılarında. Ben 3 sene fransız citroen kullandım evet harbiden berbattı. Şimdi ben bol keseden sallamış mı oluyorum ?
Fiesta dümdüz, focus'un altyapısı berbat, honda, japon vs. zaten konuşmaya bile değmez de yorumlara konu olan bmw 1 pagani zonda falan mı da haberimiz yok. Über sürüş zevki olan, hiç bir c segment aracın yanına yaklaşamadığı bir şey herhalde senin yorumlarına bakılırsa. Önce biraz hangi araba ne yapabiliyor, ne kadar potansiyeli var bunu öğrenmelisin ki sonra gelip yorum yapmalısın. Burada kimse, hakkında fikir sahibi olmadığı araçlar hakkında yorumda bulunmuyor veya göklere çıkarmıyor. Onun da ötesinde hakkında fikir sahibi olmadığı insanlar hakkında sallıyor da değil.
Ayrıca işin diğer bir kısmına bakılırsa tamamen elektrikli direksiyona sahip ( yani koptuğunda hiç bir bildirim alamadığın ) arkadan itiş bir aracı kullanmak, önden çeker ve kilitli diferansiyelli bir 308 gti'ı kullanmaktan daha kolay değil emin olabilirsin..
 
Son düzenleme:
Polemik daha fazla büyümeden kafamda şekillenen durumu açıklamak istiyorum :D
Sonuç olarak; yanlamak hoşuma gidiyo kardeşim ondan vazgeçemem, ama daha fazla performans da istiyorum :D
O yüzden aracıma yazılım yaptıracağım gibi gözüküyor. Aklımda şuan araçla piste çıkma fikri de olmadığından en mantıklısı bu gibi geldi bana.
@bmwcierman panpa tavsiyesi olarak, söylediğiniz şey doğru olsa bile bir erkeğin sürücülüğüne laf söylenmesi her zaman için o kişiyi rahatsız eder. Bu yüzden iyi bir sürücü olmak, o kalibrede şoför olmak gibi tabirleri kullandığınız zaman anlattığınızın içeriği ikinci planda kalmış oluyor maalesef. Ancak ben demek istediğinizi anladım. Alıştıra alıştıra güçlü araba kullanmak gerektiğini söylemek istediniz sanırım. O konuda kesinlikle size katılıyorum.
Görüşlerini bildiren ve oy kullanan herkese teşekkürler. Ben şimdi yazılım başlığı açıyorum oraya da beklerim :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bmwcierman
Madem bol keseden atan ama hiç bir deneyim sahibi olmayan insanları eleştiriyorsun bunu özellikle belirtmelisin yazılarında. Ben 3 sene fransız citroen kullandım evet harbiden berbattı. Şimdi ben bol keseden sallamış mı oluyorum ?
Fiesta dümdüz, focus'un altyapısı berbat, honda, japon vs. zaten konuşmaya bile değmez de yorumlara konu olan bmw 1 pagani zonda falan mı da haberimiz yok. Über sürüş zevki olan, hiç bir c segment aracın yanına yaklaşamadığı bir şey herhalde senin yorumlarına bakılırsa. Önce biraz hangi araba ne yapabiliyor, ne kadar potansiyeli var bunu öğrenmelisin ki sonra gelip yorum yapmalısın. Burada kimse, hakkında fikir sahibi olmadığı araçlar hakkında yorumda bulunmuyor veya göklere çıkarmıyor. Onun da ötesinde hakkında fikir sahibi olmadığı insanlar hakkında sallıyor da değil.
Ayrıca işin diğer bir kısmına bakılırsa tamamen elektrikli direksiyona sahip ( yani koptuğunda hiç bir bildirim alamadığın ) arkadan itiş bir aracı kullanmak, önden çeker ve kilitli diferansiyelli bir 308 gti'ı kullanmaktan daha kolay değil emin olabilirsin..
Focus müthiş bir araba. Altyapısı inanılmaz
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...