KAPALI 140.000 tlye hangi sıfır

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ugurpanpa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ugurpanpa

Düz Yol Gazcısı
7
Herkese merhaba, önümüzdeki 2-3 ay içinde yeni araç almayı düşünüyoruz. Araç sıfır olacak bütçemiz 140bin tl civarı az yakan çok kaçmasa da olur :) otomatik olması şart ve 5-6 yıl kullanılacak sorun çıkarmayacak az yakması önemli o yüzden dizel düşünüyoruz ve oturduğumuz bölgede yokuşlar bol. İstanbul trafiğinde de şanzıman sıkıntı çıkartmazsa iyi olur zaten çok hırpalamadan nazik davranırım arabaya genelde.
Aklımdaki seçenekler:
Toyota corolla 1.4d4d multimode
Skoda rapid 1.4tdi dsg
Kia cerato 1.6crdi dct
Renault captur 1.5dci edc
C4 1.6bluehdi etg
Ve honda civic eco cvt lpgli olarak yakıt tüketimi ne kadardır bilmiyorum kullananlar yazarsa sevinirin bir de 1.0tsi motorlara da tutumlu deniliyor ama soru işareti var trafikte tüketimleri ne olur bilemiyorum. Önerileriniz için şimdiden teşekkürler.
 
Istanbul trafiğinde son 2 aracını çift kavramalı şanzıman ile kullanmış bir talihsiz olarak listeden çift kavramaları çıkarmanızı öneririm. Dur kalk trafikte çift kavrama eziyete dönüyor. Manuel şanzımanda ne kadar yoruluyorsam bunda da o kadar yoruluyorum. Tek fark; sol ayağım ağrımıyor.

CVT ya da tam otomatik tercih etmelisiniz. İkisini de trafikte kullanınca dediğimi anlayacaksınız.

Aksini savundugum bir nokta yok. Ek olarak Cvt ariza verirse guzel bir fatura cikarir ki cift kavramaliyi aratmaz. Cvt de tk kadar dayanikli bir sanziman degil
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband
120 küsur bin liraya Auris hibrit alıp, yıllık 2500 lira mtvye katlanmak (listedeki diğer arabalar 1300 lira, neredeyse yarı yarıya fark var); 140 bin seviyesinde Mmtli Corolla (manuel olsa tam istediğiniz araba olabilirdi) veya tüplü, olası göçüklü Civic almaktan bence daha mantıklı olurdu. Üçüncü yıldan sonra vergi düşüyor ama aynı oradan gittiğini varsaysak 5-6 yılda 6-7 bin lira fazladan vergi ödemiş olursunuz (alırken 15-20 bin lira civarında az ödemiş olacaksınız ama).

Bu arada bir mesajda dendiği gibi, Corolla 2019'un ikinci yarısı veya 2020'de yeni kasayla gelecek gibi duruyor. Ve yeni kasada (Yaris ve Auris'te olduğu gibi) dizel motor bulunmayacak. Ancak listedeki diğer arabalarda yeni kasa değil ki, hepsi uzun süredir aynı kasayı kullanıyor. Bir tek Civic'in kasası güncel denebilir, onun da motoru çok eski (atmosferik diye demiyorum, güncel atmosferikler var, bu bildiğimiz 20 yıllık Civic motoru), göçük sorunu, servis sorunu ve düzgün muhatap bulamama sorunu gibi olumsuzlukları var.

Liste fiyatı 140 binden yüksek ama isterseniz 308 dizel otomatik (Citroen'in aksine tam otomatik şanzıman var bunlarda) fiyatı alın. Gerçi onlarında servisi kötü. :)

Edit:
Etg, mmt vs. tek kavramalılar böyle.
Dsg, dct, edc vs. çift kavramalılar şöyle.
Şunun servisi, distribütörü öyle.
O bu şu diye diye yine hiç bir şey beğenmeyenler olarak toplandık. :)
Haklılık payımız olduğunu düşünüyorum ama geriye araba kalmıyor.
 
Son düzenleme:
Herkese merhaba, önümüzdeki 2-3 ay içinde yeni araç almayı düşünüyoruz. Araç sıfır olacak bütçemiz 140bin tl civarı az yakan çok kaçmasa da olur :) otomatik olması şart ve 5-6 yıl kullanılacak sorun çıkarmayacak az yakması önemli o yüzden dizel düşünüyoruz ve oturduğumuz bölgede yokuşlar bol. İstanbul trafiğinde de şanzıman sıkıntı çıkartmazsa iyi olur zaten çok hırpalamadan nazik davranırım arabaya genelde.
Aklımdaki seçenekler:
Toyota corolla 1.4d4d multimode
Skoda rapid 1.4tdi dsg
Kia cerato 1.6crdi dct
Renault captur 1.5dci edc
C4 1.6bluehdi etg
Ve honda civic eco cvt lpgli olarak yakıt tüketimi ne kadardır bilmiyorum kullananlar yazarsa sevinirin bir de 1.0tsi motorlara da tutumlu deniliyor ama soru işareti var trafikte tüketimleri ne olur bilemiyorum. Önerileriniz için şimdiden teşekkürler.

istanbulda yaşıyor ve bol yokuş var diyorsanız; çift kavrama,tek kavrama,cvt yi aklınızdan çıkarın derim.
eğer sıfır şartınız olmasa 140k civarında premium otomobillere binmek bana daha mantıklı geliyor.
 
istanbulda yaşıyor ve bol yokuş var diyorsanız; çift kavrama,tek kavrama,cvt yi aklınızdan çıkarın derim.
eğer sıfır şartınız olmasa 140k civarında premium otomobillere binmek bana daha mantıklı geliyor.
Tek kavrama ve çift kavrama tamam (yapılarına göre çıkardıkları belirli problemler veya alışılması gereken çalışma prensipleri var) ama cvt'yi neden akıldan çıkarıyor acaba? Bilgilendirir misiniz?
Subaru mesela hemen hemen her modelinde cvt kullanıyor (güncel Forester'da da cvt var, off road yapıyorlar o arabalarla) Toyota'da keza benzinli ve hibritlerde öyle, cvt kullanıyor. Ben bu markalarda şanzıman kaynaklı sorun duymadım.

Subaru'da lineartronic, Toyota'da multidrive s ve e-cvt adıyla yer alıyor cvt şanzımanlı modelleri.
 
Tek kavrama ve çift kavrama tamam (yapılarına göre çıkardıkları belirli problemler veya alışılması gereken çalışma prensipleri var) ama cvt'yi neden akıldan çıkarıyor acaba? Bilgilendirir misiniz?
Subaru mesela hemen hemen her modelinde cvt kullanıyor (güncel Forester'da da cvt var, off road yapıyorlar o arabalarla) Toyota'da keza benzinli ve hibritlerde öyle, cvt kullanıyor. Ben bu markalarda şanzıman kaynaklı sorun duymadım.

Subaru'da lineartronic, Toyota'da multidrive s ve e-cvt adıyla yer alıyor cvt şanzımanlı modelleri.
cvt yi araya katma sebebim;
alışması zor bir şanzıman, ilk kullandığım cvt hondanındı ve debriyaj kaçırıyormuş gibiydi,kalkışlarda gereksiz yüksek devir çevirip araç bağırıyordu ama geçen kış subaru levorg kullandım,keşke manuel veya tam otomatik tork konvertörlüsü olsa dedim,levorgun cvt si kademeli gibi çalışıyor vites atıyormuş gibi ama o da bazen çok ses çıkarıyor,kulakçıklar falan var ama çok kullanılmıyor genellikle.
şanzıman dayanıklı olabilir ama ilk defa cvt kullanan birinin yüzünü ekşitebilir
dipnot: levorg gibi mükkemmel bir araca cvt koyma aklını kim verdi acaba onu da merak ediyorum. şimdiye kadar imprezalarda tam otomatik kullanıldı da neden levorg gibi hırçın ve dinamik duran bir araca bu kötülük yapıldı!!?
 
cvt yi araya katma sebebim;
alışması zor bir şanzıman, ilk kullandığım cvt hondanındı ve debriyaj kaçırıyormuş gibiydi,kalkışlarda gereksiz yüksek devir çevirip araç bağırıyordu ama geçen kış subaru levorg kullandım,keşke manuel veya tam otomatik tork konvertörlüsü olsa dedim,levorgun cvt si kademeli gibi çalışıyor vites atıyormuş gibi ama o da bazen çok ses çıkarıyor,kulakçıklar falan var ama çok kullanılmıyor genellikle.
şanzıman dayanıklı olabilir ama ilk defa cvt kullanan birinin yüzünü ekşitebilir
dipnot: levorg gibi mükkemmel bir araca cvt koyma aklını kim verdi acaba onu da merak ediyorum. şimdiye kadar imprezalarda tam otomatik kullanıldı da neden levorg gibi hırçın ve dinamik duran bir araca bu kötülük yapıldı!!?

Sübjektif yorumunuz yani, genel bir sorundan bahsetmiyorsunuz. 4 ileri otomatik aracı satıp cvt aldım, oh be dedim. Çok çabuk alıştım, şehir içi kullanımı çok rahat. Levorg kullanmadım, bendeki de 7 ileri sanal oranlı cvt, kulakçıkla kontrol edilebilen şekilde. Sık sık 6 ileri tklı arabada kullanıyorum. Gazlamalı sürüş dışında cvtnin akıcılığının daha rahat olduğunu düşünüyorum. Bu da benim öznel yorumum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Bilal
Yokuş çıkmakta zorlanma konusunu bir tek otomatikleştirilmiş şanzımanlarda ( mmt, mcp ) gördüm. Yokuşta dur kalk yapıldığında, özellikle dik bir yokuşsa, araç ilk kalkışı yapmakta oldukça zorlanıyor. Yokuş kalkış desteği olması da bunu engellemiyor. İlk kalkışı yapana kadar balatayı da ciddi anlamda zorluyor. Kaç defa yokuşta balatadan koku geldi. Otomatikten çıkarıp manuel'e almak gerekiyor ki onda biraz daha rahat kalkıyor. Ama balatayı mahvetmesine yine engel değil. Daha sonra yetkili servise danıştığımda bu şanzımanlar için normal olduğunu söylemişlerdi.
 
Yokuş çıkmakta zorlanma konusunu bir tek otomatikleştirilmiş şanzımanlarda ( mmt, mcp ) gördüm. Yokuşta dur kalk yapıldığında, özellikle dik bir yokuşsa, araç ilk kalkışı yapmakta oldukça zorlanıyor. Yokuş kalkış desteği olması da bunu engellemiyor. İlk kalkışı yapana kadar balatayı da ciddi anlamda zorluyor. Kaç defa yokuşta balatadan koku geldi. Otomatikten çıkarıp manuel'e almak gerekiyor ki onda biraz daha rahat kalkıyor. Ama balatayı mahvetmesine yine engel değil. Daha sonra yetkili servise danıştığımda bu şanzımanlar için normal olduğunu söylemişlerdi.
MMT kullanıcısı olarak aynen katılıyorum. Manuel modu olmadan bayır çıkmak neredeyse imkansız, buna ek olarak dik bir yokuştan aşağı inerken vites d konumunda ise vites yükseltmeyip ibreyi sona dayayabiliyor
 
Güncel olarak 65.000 kmde toyota corolla 1.4 d4d multimode advance paket kullanicisiyim oncelikle + larindan baslamak isterim yakit tuketimi kesinlikle sizi mutlu edicektir.Malzeme kalitesi guzel makyaj oncesi kullanicisiyim ibredeki ekran vs bu tarz eksikler giderildi test etme firsati buldum cidden ufak tefek eksikliklerin giderildigini dusunuyorum.Konfor konusunda c segmentinin ortalarinda diyebilirim ancak mayajla birlikte suspansiyonlarda bir takim degisiklikler oldu konfor odakli oldugundan dolayi makyaj sondasi arac virajda yattigini soyluyebilirim.Yol tutus konusunda her aracta eglenilebicegini dusundugumden dolayi eglenceli diyecegim dememde ki en buyuk kriterlerden biri espnin tam olarak kapatilabilmesi ve sasinin kafadan kopma yerine arkayi birakmasi riskli olan kismi alip eglenceye donusturucektir.
Eksilerine gelelim
Motor sehiricinde yeterli oluyor ancak bu forumda konu actigini varsayarak tatmin etmiyecektir elbet daha fazlasini istiyeceksindir.hani hizlaniyor mu hizlaniyor ancak zaman aldigini soyluyebilirim doldurarak 0-80 8 saniye olctum bunu direk rakiplerle kiyabilirsin ama yukek hizlarda hiz degisiyor.Arabaya 6 arkadas bindigimizde hissiyatinin 57 hp lik saxodan farki kalmiyor
Sanziman
He vites atiyor mu atiyor daha fazlasini beklemek biraz aptallik olur bazi kullanici kitlelerine gore secdeye yatiyormiyor vites atarken ancak bi dsg gordugun zaman lan bu ne yapiyor diyebilirsin
Fiyat
Arabayi 2014 yilinda 72.000 tl ye aldigimizdan mi bilmiyorum ancak 140.000 tl bu araba etmiyecegini kesinlikle soyluyebilirim ama piyasanin durumunda yapicak hicbir sey yok bununda farkindayim
Bonus
3 jenerasyondur 0 km corolla aldigimizdan babam buyuk bir fanboy diyebilirim yeni kasayi beklemekteyiz bizde kasa degisimine 1 seneden az zaman kalmisken bence diger seceneklere yonelmenizi oneririm
 
MMT kullanıcısı olarak aynen katılıyorum. Manuel modu olmadan bayır çıkmak neredeyse imkansız, buna ek olarak dik bir yokuştan aşağı inerken vites d konumunda ise vites yükseltmeyip ibreyi sona dayayabiliyor
Dik yokuşu çıkarken de 1.viteste devrin neredeyse sonuna gelse de bir türlü 2'ye almıyor. Kendin alınca da beğenmeyip tekrar 1'e düşürüyor. Her yokuşta yapmıyor ama gazı iyice ezerek çıkılması gereken yokuşlarda maalesef bunu yapıyor. Tabii en kötüsü yokuş kalkışı. Hele geri geri falan çıkmaya kalktığında kaç defa yanık balata kokusu aldım. Bizim Zonguldak gibi sırf yokuştan oluşan şehirde resmen eziyet gibi yıllardı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar
Aurisin 1. Kasası vardı dizel otomatik o mm şanzımanı iyi bilirim :) şuanda da renault captur 1.2 edc kullanmaktayız dur kalk trafik sıkıntı ama ben iki aracı da manuel modda kullanıyodum mmtde vites değişcek zamanlarda ayağımı gazdan biraz çekip öyle vites değiştiriyodum çok problem yapmıyodu ama bazıları kafa falan atıyo diyodu :D şuan o şanzıman daha iyileştirilmiştir diye düşünüyorum. Auris hibrit gerçekten cazip görünüyor ama uzun yolda atmosferik motor kadar yakıyo diye duydum. Peugeot fırsat araçları yazıyo fiyat listesinde altına da şu yazı var = 2018 MY Tavsiye Edilen Fırsat Araçları Anahtar Teslim Fiyatı, dolu yağışında hafif hasar görmüş ve hasarları giderilmiş, kampanyaya katılan Yetkili Satıcılarımızın bayi stoklarındaki sınırlı sayıda araç için 30 Kasım 2018 tarihine kadar geçerlidir. diye hem sıfır araç alıcaz hem de parça değişmiş, normal fiyatları da bütçeyi aşıyor.
 
Civicin eski civic olmadığı kesin. Siz bunu hangi kriterlere dayanarak söylüyorsunuz bilmiyorum ama ben 1.5 yılı aşkın süredir sahip olduğumuz sedan civice göre söylüyorum.Göçükle ilgili yaşanan sıkıntıları,çözümleri bizzat yaşadık karoser tipi belirtilmediği için değinmedim. Honda Türkiye nin tavrı hiçbir zaman civicin iyi yol tuttuğunu,konforlu olduğunu,yalıtımının zayıf olduğunu yani aracın başarılı ve zayıf yönlerini değiştirmeyecek. Satış sonrası, kimi için etkili bir faktör olabilir ama kişiden kişiye değişir.Belirtilen kriterlerde bu da yazmıyordu.Motor konusunda yukarıda alacak kişinin sürüş profilini belirttiği üzere yorum yaptım.Aracı kendi deneyimlerime istinaden beğendiğim ve konuyu açan kişinin kriterlerine de uygun olduğunu düşündüğüm için tavsiye ettim. Sizde tecrübe ettiğiniz bir araç varsa onu önerebilir veya önermeyebilirsiniz. Başkasının yorumunun alıntı yapıp önerdiği aracın kötü yönlerini yazmak yerine kendi yorumunuzda hangi arabayı tavsiye ettiğinizi yazmak hem konu akışı için faydalı hem de konuyu açan kişi için yararlanıp değerlendirebileceği bir yorum olur kanaatindeyim.Fikrinize saygı duyuyorum biraz fazla abartıldığını düşünüyorsunuz ama bu düşünceye hangi değerlendirmeler neticesinde vardığınızı merak etmiyor da değilim açıkçası. Belirtilen kriterlere, sahip olduğum tecrübeler doğrultusunda yorum yaptım. Corollayı 1 kere şanzımanını test amaçlı sürdüm ,c4ün içinde çok bulunmama rağmen hiç sürmedim,kalanların sadece içinde bulundum. Bu durumda onlar hakkında yorum yapmam doğru olmazdı.
Hocam merhaba. Öncelikle aracınızı güle güle kullanın. Araç sahibi olduğunuzu bilseydim daha doğru bir üslup kullanırdım. Benim abartı olarak gördüğüm nokta apaçi honda kitlesinin anlatımlarıydı. Yoksa eksikleri ve iyi olan noktalarına siz değinmişsiniz :) zaten ben de bu karşılaştırmada civic veya rapid alırdım büyük ihtimalle
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Hocam merhaba. Öncelikle aracınızı güle güle kullanın. Araç sahibi olduğunuzu bilseydim daha doğru bir üslup kullanırdım. Benim abartı olarak gördüğüm nokta apaçi honda kitlesinin anlatımlarıydı. Yoksa eksikleri ve iyi olan noktalarına siz değinmişsiniz :) zaten ben de bu karşılaştırmada civic veya rapid alırdım büyük ihtimalle
Merhaba hocam. Allah hiçbirimizin tekerine taş değdirmesin,herkese ağız tadıyla binmek nasip etsin. Daha doğru bir üslup kullanırdım demişsiniz estağfirullah siz böyle dedikten sonra yazımı bir kez daha okudum ve dışarıdan bakılınca sert bir tavırla yazılmış olunduğu düşüncesine kapıldım bende. Cümleye direk dalmamdan kaynaklı böyle bir anlaşmazlık oldu sanırım.Hiçbir zaman haybeye gerilim yaratmak istemem. Yanlış anlaşılma olmuş affola diyelim :) o apaçi tayfa kadar küfür beddua aşağılanma yiyipte halen daha bu sevdaya (!) devam eden,arabaları rezil edip bunu bir ‘yaşam tarzı’ sanan daha başka bir kitle yoktur. Onları ben allaha havale ettim. Diyecek pek bir şey yok onlara.Onların kafasından çıkan 10 fikrin de gözümde 1 fikirlik değeri yok açıkçası bence sizde pek kulak asmayın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: spartacus