KAPALI 140.000 tlye hangi sıfır

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ugurpanpa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ugurpanpa

Düz Yol Gazcısı
7
Herkese merhaba, önümüzdeki 2-3 ay içinde yeni araç almayı düşünüyoruz. Araç sıfır olacak bütçemiz 140bin tl civarı az yakan çok kaçmasa da olur :) otomatik olması şart ve 5-6 yıl kullanılacak sorun çıkarmayacak az yakması önemli o yüzden dizel düşünüyoruz ve oturduğumuz bölgede yokuşlar bol. İstanbul trafiğinde de şanzıman sıkıntı çıkartmazsa iyi olur zaten çok hırpalamadan nazik davranırım arabaya genelde.
Aklımdaki seçenekler:
Toyota corolla 1.4d4d multimode
Skoda rapid 1.4tdi dsg
Kia cerato 1.6crdi dct
Renault captur 1.5dci edc
C4 1.6bluehdi etg
Ve honda civic eco cvt lpgli olarak yakıt tüketimi ne kadardır bilmiyorum kullananlar yazarsa sevinirin bir de 1.0tsi motorlara da tutumlu deniliyor ama soru işareti var trafikte tüketimleri ne olur bilemiyorum. Önerileriniz için şimdiden teşekkürler.
 
120 küsur bin liraya Auris hibrit alıp, yıllık 2500 lira mtvye katlanmak (listedeki diğer arabalar 1300 lira, neredeyse yarı yarıya fark var); 140 bin seviyesinde Mmtli Corolla (manuel olsa tam istediğiniz araba olabilirdi) veya tüplü, olası göçüklü Civic almaktan bence daha mantıklı olurdu. Üçüncü yıldan sonra vergi düşüyor ama aynı oradan gittiğini varsaysak 5-6 yılda 6-7 bin lira fazladan vergi ödemiş olursunuz (alırken 15-20 bin lira civarında az ödemiş olacaksınız ama).

Bu arada bir mesajda dendiği gibi, Corolla 2019'un ikinci yarısı veya 2020'de yeni kasayla gelecek gibi duruyor. Ve yeni kasada (Yaris ve Auris'te olduğu gibi) dizel motor bulunmayacak. Ancak listedeki diğer arabalarda yeni kasa değil ki, hepsi uzun süredir aynı kasayı kullanıyor. Bir tek Civic'in kasası güncel denebilir, onun da motoru çok eski (atmosferik diye demiyorum, güncel atmosferikler var, bu bildiğimiz 20 yıllık Civic motoru), göçük sorunu, servis sorunu ve düzgün muhatap bulamama sorunu gibi olumsuzlukları var.

Liste fiyatı 140 binden yüksek ama isterseniz 308 dizel otomatik (Citroen'in aksine tam otomatik şanzıman var bunlarda) fiyatı alın. Gerçi onlarında servisi kötü. :)

Edit:
Etg, mmt vs. tek kavramalılar böyle.
Dsg, dct, edc vs. çift kavramalılar şöyle.
Şunun servisi, distribütörü öyle.
O bu şu diye diye yine hiç bir şey beğenmeyenler olarak toplandık. :)
Haklılık payımız olduğunu düşünüyorum ama geriye araba kalmıyor.

Auris hibritin pilleri kaç kmde değişmesi gerekir ve masraf ne kadar olur bilginiz var mı?
 
Kasa değiştirecek araçlar sizce önümüzdeki aylarda ucuzlar mı yoksa şuan fiyatları bunu göz önünde bulundurarak düşük tutulmuş mudur? Corolla, focus örneğin ?
 
Aurisin 1. Kasası vardı dizel otomatik o mm şanzımanı iyi bilirim :) şuanda da renault captur 1.2 edc kullanmaktayız dur kalk trafik sıkıntı ama ben iki aracı da manuel modda kullanıyodum mmtde vites değişcek zamanlarda ayağımı gazdan biraz çekip öyle vites değiştiriyodum çok problem yapmıyodu ama bazıları kafa falan atıyo diyodu :D şuan o şanzıman daha iyileştirilmiştir diye düşünüyorum. Auris hibrit gerçekten cazip görünüyor ama uzun yolda atmosferik motor kadar yakıyo diye duydum. Peugeot fırsat araçları yazıyo fiyat listesinde altına da şu yazı var = 2018 MY Tavsiye Edilen Fırsat Araçları Anahtar Teslim Fiyatı, dolu yağışında hafif hasar görmüş ve hasarları giderilmiş, kampanyaya katılan Yetkili Satıcılarımızın bayi stoklarındaki sınırlı sayıda araç için 30 Kasım 2018 tarihine kadar geçerlidir. diye hem sıfır araç alıcaz hem de parça değişmiş, normal fiyatları da bütçeyi aşıyor.

Yazdığınız gibi kullanıcıları tarafından hibrit motorun nimetlerinin şehir içi trafikte ortaya çıktığı söyleniyor ki teknik verilerde o yönde. Zaten arabaların en çok yakıt harcadığı an arabanın kalkış anı. Hibritte araba elektrikli motor ile kalkıyor. Uzun yolda, nispeten yüksek hızlarda elektrik motor devrede değil veya devrede olduğu zamanlarda da atmosferik motorun yardımcısı konumunda.

Direkt atmosferik kadar yakmadığı kullanım tiplerinde bile aman aman bir fark olmuyormuş.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: by ve ugurpanpa
Auris hibritin pilleri kaç kmde değişmesi gerekir ve masraf ne kadar olur bilginiz var mı?

Bu mesajı görmemiştim o nedenle şimdi cevap yazıyorum.

Auris olarak bilmiyorum, daha değişenini duymadım (araştırmadım, bir sorundan dolayı değişen varsa bilgim yok). Zaten yeni bir araba. Priuslar 97'den beri seri üretim üretilip satıldığı için onun hakkında yazılar okumuştum.
Net bir zamanı, kilometresi yok bildiğim kadarıyla. Kullanıma göre değişiyor. Yani "400-500 bin km sonra pil ölür" gibi bir şey söyleyemeyiz. Üretici 10 yıl garanti veriyor diye biliyorum. En kötü ihtimalle o zamanı dolduracaktır. İkinci jenerasyon Priuslar için 2000-2500 euro civarında olduğu görmüştüm. Bu araştırmayı yapalı yıldan fazla zaman geçti, muhtemelen yine o civardadır ama liranın değeri ortada. O nedenle ikinci elleri 55 bin lira civarında olan 2006-2007 model Priusları (fiyatlarıyla sahibinden de çok mantıklı duruyorlardı) almak kötü sürprizlere gebe.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ugurpanpa
Bu sıralar bizde aile arabası bakıyoruz şuanda 308 imiz var 1.6 bluehdi tam otomatik şanzıman 26k km de elden çıkarmaya çalışıyoruz arka yaşam alanı çok dar onun dışında istanbul içi trafikte yakıt 7 litrenin altına inmiyor. Honda civiclere baktık geçen test sürüşüne de çıktım tüplüyü 120 bg 300 torktan sonra çok zayıf geldi dizellerede fiyatları yüksek söylüyolar ama aklımızda nissan qashqai var dizel otomatik tekna paketi 140 civarına iniyolar onunda 1.5 dci manuelini test ettim sürüşü çok güzel geldi frenleri pejodan kat kat üstün geldi ama manuelde 1.5 dci 110 bg motor varken otomatikte 1.6 dci 130 bg motor var bi test sürüşüne çıkın derim. Honda içinde hele ki tüplülerde aşırı şikayet var onu düşüncek olursanız da iyicene bir araştırmanızı tavsiye ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ugurpanpa
Bu sıralar bizde aile arabası bakıyoruz şuanda 308 imiz var 1.6 bluehdi tam otomatik şanzıman 26k km de elden çıkarmaya çalışıyoruz arka yaşam alanı çok dar onun dışında istanbul içi trafikte yakıt 7 litrenin altına inmiyor. Honda civiclere baktık geçen test sürüşüne de çıktım tüplüyü 120 bg 300 torktan sonra çok zayıf geldi dizellerede fiyatları yüksek söylüyolar ama aklımızda nissan qashqai var dizel otomatik tekna paketi 140 civarına iniyolar onunda 1.5 dci manuelini test ettim sürüşü çok güzel geldi frenleri pejodan kat kat üstün geldi ama manuelde 1.5 dci 110 bg motor varken otomatikte 1.6 dci 130 bg motor var bi test sürüşüne çıkın derim. Honda içinde hele ki tüplülerde aşırı şikayet var onu düşüncek olursanız da iyicene bir araştırmanızı tavsiye ederim.
7litreyse direk eleyelim hocam tam otomatik honda civic dizellerde de aynı şekilde yakıtları çok arttırıyomuş diye duydum bu kadar yakıcağını bilseydim 1.5turbosunu alırdım diye yazmışlardı. Nissanın da 1.6 otomatik olanı cvt galiba dizelin alt devirlerdeki ekonomisini kullanamıyor ve yakıtı arttırıyor diye yazılmış bir forumda ama kullanmadığım için bir şey söyleyemem
 
Son düzenleme:
Bu mesajı görmemiştim o nedenle şimdi cevap yazıyorum.

Auris olarak bilmiyorum, daha değişenini duymadım (araştırmadım, bir sorundan dolayı değişen varsa bilgim yok). Zaten yeni bir araba. Priuslar 97'den beri seri üretim üretilip satıldığı için onun hakkında yazılar okumuştum.
Net bir zamanı, kilometresi yok bildiğim kadarıyla. Kullanıma göre değişiyor. Yani "400-500 bin km sonra pil ölür" gibi bir şey söyleyemeyiz. Üretici 10 yıl garanti veriyor diye biliyorum. En kötü ihtimalle o zamanı dolduracaktır. İkinci jenerasyon Priuslar için 2000-2500 euro civarında olduğu görmüştüm. Bu araştırmayı yapalı yıldan fazla zaman geçti, muhtemelen yine o civardadır ama liranın değeri ortada. O nedenle ikinci elleri 55 bin lira civarında olan 2006-2007 model Priusları (fiyatlarıyla sahibinden de çok mantıklı duruyorlardı) almak kötü sürprizlere gebe.


@ugurpanpa bugün fiyat aldım 1950 lira. 2000-2500 dolar bizim ülke için geçerli değilmiş.

Yakın zamanda bir Prius'a satmışlar 2008 model. Kullanıma göre 10 yılda da değişim ihtiyacı olabiliyor demek ki.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ugurpanpa