KAPALI 175.000 TL Panelvan Aile Aracı Seçimi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

BeratNML

Berat
Profesör
94
23
Marka
Renault
Herkese selamlar, şu an bir Clio 4 Sport Tourer'e sahibiz fakat önceden açtığım konuda da şanzımanın geçtiğimiz günlerde ilk arızasını verdiğinden bahsetmiştim (190bin km).

Babamın da yıllardır bitmek tükenmeyen bilmeyen bir VW Transporter sevdası var. Clio'da arıza verince tabi ki direk Transporter mevzu oldu.

Bütçemiz maksimum 178.000 TL minimum bir limit belirlemek istemiyorum sadece minimum 2016 model ve ortalama bir donanım seviyesine sahip camlı panelvan olma şartımız var.

Segment olayı ticaride her ne kadar olmasa da hafif ticari olarak adlandırdığımız grup bizim için alan dışı, daha çok Transporter Transit tarzı modeller bakıyoruz.

Aracımızın şu an ki ederi ortalama 130 bin TL. Baktığımız Transporter 2016 model T6 kasa kodlu Camlı Van Comfotline olarak geçen 4+1 koltuklu kısa şase modeli 175 bin TL, kilometresi henüz 100 bin emsallerine göre düşük sayılabilir ne de olsa iş arabası. Comfortline paket Transporterde ful olarak geçiyor fakat Caravelle de ki gibi ful led farlar ya da dijital klima vesaire yok , otomatik farı ve sileceği çelik jantı hız sabitleyicisi gibi temel özellikleri var. Clio'dan sonra arayacağım anahtarsız giriş ve çalıştırma maalesef yok. Bir de elektrikli katlanan aynaları çok seviyordum onlar da Transporterde yok maalesef. Bizim ihtiyacımız olan geniş bagajı sağlayabilecek bir araç olduğu için Transporter'i tercih etmek istiyoruz, daha doğrusu istiyoruz değil babam istiyor. Ben biraz daha binek alma taraftarıyım.

Şimdi sorularıma geçiyorum;

Baktığımız araç maalesef 102 beygir. Torku alt devirlerde vermeye başlıyor olsa bile yükü koyunca çekişinde ki düşüklük bizi üzer mi yoksa 140 beygirlik modeli mi tercih etmek gerekir?

140 beygir için de bir araç buldum fakat o 165 bin km de ve fiyat olarak 5 bin TL daha fazla tabi bu çok büyük bir fark değil ama hem aradaki km hem de fiyat farkı 140 beygir için değer mi dedirtmiyor değil.

İlla Transporter olacak diye bir kaide yok fakat ihtiyaçlarımızı en çok o karşılıyor gibi. Hiç olmazsa hafif ticari olarak tabir ettiğimiz (Caddy, Rifter, Parthner, Berlingo) bunlardan birini tercih etmek istesem de babam şu an kullandığımız aracın koltuklarını yatırıp kullandığımızda onlarla aynı litreyi yakalayabildiğimiz söylüyor, kısaca beni manipüle etmeye çalışıyor. Sanırım onu yıldıramayacağım bu Transporter sevdasından.

Transporter'e alternatif olarak Ford'un Transit makyajlı kasa Custom'unu buldum. Delux paket olarak. Fakat bu aracın bir tek sıkıntısı var 2018 model olmasına rağmen km sinin 178 bin olması.

Değişeni ya da boyası yok, fakat 2 yaşında olmasına rağmen kilometresi beni tereddütte bırakıyor. Transit Custom biraz daha donanımlı duruyor ve iç dizaynı transporterden daha iyi. Ayrıca Transporterde arkada oturanlar için kenarların sunta olması ve direk kaporta metalinin görünmesi cidden hoş bir durum değil. Transit Custom bir nebze daha binek araç havası veriyor.

Ekli dosyayı görüntüle 33070Ekli dosyayı görüntüle 33071 transporter.jpg transit.jpg

Dış görsellerinde Tranporter daha yakışıklı gözüküyor fakat Caravelle deki led farlar olmaması üzücü Transit deki led ön far dizaynı beni benden alıyor.

Yine Transit in ön paneli (göğüsü) de Transporter den hoş duruyor. Kısaca ortalama 175 bin TL ye 2018 model yüksek km araç almak mı 2016 model düşük km araç almak mı diye düşünüyorum.

Yaşayabileceğimiz sıkıntılar:

Annem de kullanabilsin diye Clio'yu otomatik vites tercih etmiştik, daha önce sadece ehliyet alırken manuel kullandı, bu tarz bir araçta kullanmaya başlayarak zorluk çeker mi? Bir kez panelvan tipi araç kullandım yine Transporter idi, kullanımı tabi ki binek araç kadar kolay değildi fakat uzun şase olmasından dolayı kısa şasenin kullanım kolaylığı açısından yorum yapamıyorum. Kısa şase de normal bir station vagon tarzı sürüş yaşatır mı sürüş esnasında limitleri binek kadar olmasa da, paralel parkta vesaire sıkıntı yaratır mı?

Benim arada kaldığım iki araç Transporter ve Transit Custom, sizin önerilerinize de açığım. Buradan sonrası ihtiyacımızı karşılayabilecek araçlar için şartlar. Önerilerinizi bekliyorum.

Bizim için en önemli olay bagaj hacmi en az 1000 LT olmalı babamın işi gereği.

Uzun şase olmasını istemiyoruz standart ölçüler olmalı daha doğrusu çok uzun olmamalı ve 3. Köprüyü kullanmak zorunda kalmamalıyız (köprü şartları değişmiş olabilir tam bilgim yok)

Model yılı minimum 2016 olmalı eski bir araç almak istemiyoruz açıkçası yüklü kullanacağımız için eski araçların daha fazla problem çıkartabileceğini düşünüyoruz.

Donanım seviyesi de bizim için önemli açıkçası önceki aracımızda olan özelliklerin çoğunu bu sınıfta yakalayamayacağımızı biliyorum bundan kaynaklı boş paket olmayan hiç yoktansa günlük hayatta sürüşü kolaylaştıran özelliklerin olması tercihimiz olur.

Kilometre olarak 2016 model bir araçta çok yüksek olmayacak şekilde maksimum 150 bin km olarak düşünüyorum.

Hasar kaydı maksimum 10 bin TL olabilir bana kalırsa eğer serviste yapılmış ve düzgün tamir edilmiş bir hasar ise 1-2 değişen sorun değil boya da yine aynı şekilde.

Aynı şekilde ağır hasar kaydı yada pert kaydı olmamalı.

Aracı uzun bir süre satmayı düşünmüyoruz fakat piyasadan çekilmiş araçlar olmamalı.

Koltuk sayısı 4+1 olamalı.

Kısaca maximum 178 bin TL ye geniş bagajlı donanımmlı minimum 2016 model 150 bin kmyi geçmemiş kasar kaydı yüksek olmayan bir araç arıyoruz.

Farklı araç önerilerinizi bekliyorum.Vito ve Peugeot un yeni expertine vesaire de batım fakat onlarda yarım koltuk olayı yok.
 
Ben de onları gördüm açıkçası yırtık bana km nin oynanmış olma ihtimalini düşündürttü ama sırt kısmında herhangi bir deforme olmaması normal bir aşınma olabileceğini belirtebilir dedim kendi kendime.

Siz olsanız 2013 model olan 180 lik otomatik aracı mı alırsınız yoksa 2016 model 102 liği mi
180 lik tercih ederdim, eğer bir sıkıntısı yoksa
 
@bt abi sen daha güzel bir yorum katarsın :)
Valla ne diyeyim ki? Modern Transporter'ları bilmiyorum. Transit Custom ile Caravelle 'i karşılaştırabilirim ancak. yol tutuş Transit'te bariz daha iyi. Ama bazı detaylar var ki "ben hala Otosan Transit'im" diye bağırıyor. Örneğin yüklenmediği sürece Transit'in arkası çok fena zıplıyor. Zıplaya zıplaya yola tutunuyor :D Transit'in iç mekan tasarımı ve fonksiyonelliği Caravelle'den daha başarılı. Motor bakım onarım tarafında kullanıcı ve usta dostu olan taraf da Transit. Caravelle ise daha medeni sürüş sunuyor, bu da binek hissini güçlendiriyor. İkisinde de römork filan çekilmeyecekse veya taş taşınmayacaksa çok güçlü motorlara gerek yok diye düşünüyorum. Bunlar hız aracı değil sonuçta. Her türlü 140-150 görürler =)

Yalnız ikisi için de önemli bir uyarım var: Yolcu koltukları hepsinde berbat. A sınıfı arabaların arka koltuğu gibi bir konfor standardı sunar. Sırtları dimdik, uzun yolda kesinlikle perişan eder.
 
Custom'da otomatik bulursanız, Tork Konvertörlü gayet sağlam şanzımanı vardır. Ek olarak arka körük opsiyonlusu bu rakamlara varsa çok iyi olur, diğer türlü makas malum, transporter da custom da çok sekiyor.


en ucuz otomatik buymuş :(
Gönderdiğiniz aracın otomatikler arasında fiyatı uygun fakat bize Transit Custom lazım Tourneo Custom olunca arka taraf tam koltuklu oluyor o da bizim yükleyeceğimiz ürünlere engel maalesef.
 
2 aracı da deneyimledik. Transporter transite göre sürüş olarak deneyimlerimize göre daha iyi hissettiriyor. Custom biraz daha ticari gibi. 102likten ziyade 140lık alırsanız daha mutlu eder en azından 6 ileri şanzıman olur( otomatik olmazsa eğer) çünkü bildiğim kadarıyla 102likte 5 ileri var.
Şu anki aracımız 140lık uzun şase bu arada 2.köprüyü kullanabiliyorsunuz.
Evet 102 hpler 5 ileri fakat aynı fiyat bandına bulduğumuz 140 hp araç 165 bin km de aradaki 65 bin km 40 hp için fazla geldi bana açıkçası 102 hp olsun düşük km olsun kafasındayım şu anda. Bir de 180 hp lik araç var o da kafamı çok kurcalıyor.
 
Anladığım kadarıyla iş için kullanmayacaksınız ve istanbulda yaşıyorsunuz, bu yüzden İstanbulda park sorununu göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim. Biz de senelerdir hafif ticari kullanıyoruz arabayı değiştirirken, bu panelvanlar da gündeme geldi ancak park sorunundan dolayı esgeçtik. İlk mesajda yazdığınız rifter konusunda sorunuz olursa cevaplayabilirim.
Rifteri dayım 155 bin TL iken aldı active skypack paketini. Dolu paket olmasa bile özellikleri çok doyurucu, ama maaesef babam bu hafif ticarilere çok karşı.
Desteğiniz için teşekkür ederim eğer almayı düşünürsek size ulaşacağım.
 
Valla ne diyeyim ki? Modern Transporter'ları bilmiyorum. Transit Custom ile Caravelle 'i karşılaştırabilirim ancak. yol tutuş Transit'te bariz daha iyi. Ama bazı detaylar var ki "ben hala Otosan Transit'im" diye bağırıyor. Örneğin yüklenmediği sürece Transit'in arkası çok fena zıplıyor. Zıplaya zıplaya yola tutunuyor :D Transit'in iç mekan tasarımı ve fonksiyonelliği Caravelle'den daha başarılı. Motor bakım onarım tarafında kullanıcı ve usta dostu olan taraf da Transit. Caravelle ise daha medeni sürüş sunuyor, bu da binek hissini güçlendiriyor. İkisinde de römork filan çekilmeyecekse veya taş taşınmayacaksa çok güçlü motorlara gerek yok diye düşünüyorum. Bunlar hız aracı değil sonuçta. Her türlü 140-150 görürler =)

Yalnız ikisi için de önemli bir uyarım var: Yolcu koltukları hepsinde berbat. A sınıfı arabaların arka koltuğu gibi bir konfor standardı sunar. Sırtları dimdik, uzun yolda kesinlikle perişan eder.
Hız aracı değil diyerek bütün beygir düşüncelerimi öldürdünüz. Bir bakıma haklı geldiniz bana açıkçası. Ben sadece hala kullandığımız binek araçtaki gücü yaşayabilmek istiyorum. Ağır araçlar sonuçta bunlar.
 
5 ileri caravelle 8+1 ile uzun yol gittim , ev taşıdım , adana-karaman-akseki-antalya-mersin-adana yolunda kullandım ve hiç vitesi kurcaladığımı hatırlamıyorum 5 e takıp devam ediyordum ki otoban hızlarında otomobil sayıldığı için 120-130 bandında çok sürüş yaptım ve çok beğenmiştim , ses sistemi de çok güzeldi her camda perde olması vs. yakıtıda makul geldi gözüme giderken tam yüklüydüm dönerken boş döndüm :)
 
5 ileri caravelle 8+1 ile uzun yol gittim , ev taşıdım , adana-karaman-akseki-antalya-mersin-adana yolunda kullandım ve hiç vitesi kurcaladığımı hatırlamıyorum 5 e takıp devam ediyordum ki otoban hızlarında otomobil sayıldığı için 120-130 bandında çok sürüş yaptım ve çok beğenmiştim , ses sistemi de çok güzeldi her camda perde olması vs. yakıtıda makul geldi gözüme giderken tam yüklüydüm dönerken boş döndüm :)
Yanlış bilmiyorsam caravellede 102 bg yok hepsi minimum 140 hp ondan dolayı Transporter de aynı olayı yakalayabilir miyiz bilmiyorum.
 
Başka bu tarz araç önerisi olan varsa görmek isterim son 2 haftamız kaldı.
Otomatik vites olana maalesef ikna edemedim.
2016 aşağısı kabul ettiremiyorum bir türlü.
 
Konu hakkında hiçbir fikrim yok fakat çok büyük bir sorun değilse 190.000 çok iyi dayanmış şanzıman. Yeni araç şimdiden hayırlı olsun.
 
ara sıra 2010 trafic kullanıyorum arka süspansiyonlar berbat eğer yeni kasada da aynıysa tavsiye etmiyorum
2013 vito içinde sık sık yolculuk yaparım konfor-rafinelik-güç anlamında gayet tatmin edici ama çok özellik yok hız sabitleme-arka taraf için bağımsız klima (amcamın arabası satılık)
expert ve jumpy için doluları güzel duruyor ford ile ortak motor kullanıyorlar şanzıman eat ise o da başarılı ama ileride satmak konusunda sıkıntı çekebilirsiniz
 
ara sıra 2010 trafic kullanıyorum arka süspansiyonlar berbat eğer yeni kasada da aynıysa tavsiye etmiyorum
2013 vito içinde sık sık yolculuk yaparım konfor-rafinelik-güç anlamında gayet tatmin edici ama çok özellik yok hız sabitleme-arka taraf için bağımsız klima (amcamın arabası satılık)
expert ve jumpy için doluları güzel duruyor ford ile ortak motor kullanıyorlar şanzıman eat ise o da başarılı ama ileride satmak konusunda sıkıntı çekebilirsiniz
Expert ve jumpy de yarım koltuk olayı yok sanırım varsa da ben fark etmedim ondan dolayı uymadı bize yoksa cidden güzel, araçlar.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...