KAPALI 175.000 TL Panelvan Aile Aracı Seçimi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

BeratNML

Berat
Profesör
94
23
Marka
Renault
Herkese selamlar, şu an bir Clio 4 Sport Tourer'e sahibiz fakat önceden açtığım konuda da şanzımanın geçtiğimiz günlerde ilk arızasını verdiğinden bahsetmiştim (190bin km).

Babamın da yıllardır bitmek tükenmeyen bilmeyen bir VW Transporter sevdası var. Clio'da arıza verince tabi ki direk Transporter mevzu oldu.

Bütçemiz maksimum 178.000 TL minimum bir limit belirlemek istemiyorum sadece minimum 2016 model ve ortalama bir donanım seviyesine sahip camlı panelvan olma şartımız var.

Segment olayı ticaride her ne kadar olmasa da hafif ticari olarak adlandırdığımız grup bizim için alan dışı, daha çok Transporter Transit tarzı modeller bakıyoruz.

Aracımızın şu an ki ederi ortalama 130 bin TL. Baktığımız Transporter 2016 model T6 kasa kodlu Camlı Van Comfotline olarak geçen 4+1 koltuklu kısa şase modeli 175 bin TL, kilometresi henüz 100 bin emsallerine göre düşük sayılabilir ne de olsa iş arabası. Comfortline paket Transporterde ful olarak geçiyor fakat Caravelle de ki gibi ful led farlar ya da dijital klima vesaire yok , otomatik farı ve sileceği çelik jantı hız sabitleyicisi gibi temel özellikleri var. Clio'dan sonra arayacağım anahtarsız giriş ve çalıştırma maalesef yok. Bir de elektrikli katlanan aynaları çok seviyordum onlar da Transporterde yok maalesef. Bizim ihtiyacımız olan geniş bagajı sağlayabilecek bir araç olduğu için Transporter'i tercih etmek istiyoruz, daha doğrusu istiyoruz değil babam istiyor. Ben biraz daha binek alma taraftarıyım.

Şimdi sorularıma geçiyorum;

Baktığımız araç maalesef 102 beygir. Torku alt devirlerde vermeye başlıyor olsa bile yükü koyunca çekişinde ki düşüklük bizi üzer mi yoksa 140 beygirlik modeli mi tercih etmek gerekir?

140 beygir için de bir araç buldum fakat o 165 bin km de ve fiyat olarak 5 bin TL daha fazla tabi bu çok büyük bir fark değil ama hem aradaki km hem de fiyat farkı 140 beygir için değer mi dedirtmiyor değil.

İlla Transporter olacak diye bir kaide yok fakat ihtiyaçlarımızı en çok o karşılıyor gibi. Hiç olmazsa hafif ticari olarak tabir ettiğimiz (Caddy, Rifter, Parthner, Berlingo) bunlardan birini tercih etmek istesem de babam şu an kullandığımız aracın koltuklarını yatırıp kullandığımızda onlarla aynı litreyi yakalayabildiğimiz söylüyor, kısaca beni manipüle etmeye çalışıyor. Sanırım onu yıldıramayacağım bu Transporter sevdasından.

Transporter'e alternatif olarak Ford'un Transit makyajlı kasa Custom'unu buldum. Delux paket olarak. Fakat bu aracın bir tek sıkıntısı var 2018 model olmasına rağmen km sinin 178 bin olması.

Değişeni ya da boyası yok, fakat 2 yaşında olmasına rağmen kilometresi beni tereddütte bırakıyor. Transit Custom biraz daha donanımlı duruyor ve iç dizaynı transporterden daha iyi. Ayrıca Transporterde arkada oturanlar için kenarların sunta olması ve direk kaporta metalinin görünmesi cidden hoş bir durum değil. Transit Custom bir nebze daha binek araç havası veriyor.

Ekli dosyayı görüntüle 33070Ekli dosyayı görüntüle 33071 transporter.jpg transit.jpg

Dış görsellerinde Tranporter daha yakışıklı gözüküyor fakat Caravelle deki led farlar olmaması üzücü Transit deki led ön far dizaynı beni benden alıyor.

Yine Transit in ön paneli (göğüsü) de Transporter den hoş duruyor. Kısaca ortalama 175 bin TL ye 2018 model yüksek km araç almak mı 2016 model düşük km araç almak mı diye düşünüyorum.

Yaşayabileceğimiz sıkıntılar:

Annem de kullanabilsin diye Clio'yu otomatik vites tercih etmiştik, daha önce sadece ehliyet alırken manuel kullandı, bu tarz bir araçta kullanmaya başlayarak zorluk çeker mi? Bir kez panelvan tipi araç kullandım yine Transporter idi, kullanımı tabi ki binek araç kadar kolay değildi fakat uzun şase olmasından dolayı kısa şasenin kullanım kolaylığı açısından yorum yapamıyorum. Kısa şase de normal bir station vagon tarzı sürüş yaşatır mı sürüş esnasında limitleri binek kadar olmasa da, paralel parkta vesaire sıkıntı yaratır mı?

Benim arada kaldığım iki araç Transporter ve Transit Custom, sizin önerilerinize de açığım. Buradan sonrası ihtiyacımızı karşılayabilecek araçlar için şartlar. Önerilerinizi bekliyorum.

Bizim için en önemli olay bagaj hacmi en az 1000 LT olmalı babamın işi gereği.

Uzun şase olmasını istemiyoruz standart ölçüler olmalı daha doğrusu çok uzun olmamalı ve 3. Köprüyü kullanmak zorunda kalmamalıyız (köprü şartları değişmiş olabilir tam bilgim yok)

Model yılı minimum 2016 olmalı eski bir araç almak istemiyoruz açıkçası yüklü kullanacağımız için eski araçların daha fazla problem çıkartabileceğini düşünüyoruz.

Donanım seviyesi de bizim için önemli açıkçası önceki aracımızda olan özelliklerin çoğunu bu sınıfta yakalayamayacağımızı biliyorum bundan kaynaklı boş paket olmayan hiç yoktansa günlük hayatta sürüşü kolaylaştıran özelliklerin olması tercihimiz olur.

Kilometre olarak 2016 model bir araçta çok yüksek olmayacak şekilde maksimum 150 bin km olarak düşünüyorum.

Hasar kaydı maksimum 10 bin TL olabilir bana kalırsa eğer serviste yapılmış ve düzgün tamir edilmiş bir hasar ise 1-2 değişen sorun değil boya da yine aynı şekilde.

Aynı şekilde ağır hasar kaydı yada pert kaydı olmamalı.

Aracı uzun bir süre satmayı düşünmüyoruz fakat piyasadan çekilmiş araçlar olmamalı.

Koltuk sayısı 4+1 olamalı.

Kısaca maximum 178 bin TL ye geniş bagajlı donanımmlı minimum 2016 model 150 bin kmyi geçmemiş kasar kaydı yüksek olmayan bir araç arıyoruz.

Farklı araç önerilerinizi bekliyorum.Vito ve Peugeot un yeni expertine vesaire de batım fakat onlarda yarım koltuk olayı yok.
 
Gümrükten alınma, önden kazası olan ve kmsi düşürülmüş olduğu yönünde -teyide muhtaç- bir bilgi aldım.
Aaa ciddi mi baya da heveslenmiştim aslında. Sağ üst tarafta ağaca sürmeden boya var diyordu, sadece. Km de daha 52 bindeydi gümrük aracı olduğu ilk tescilden belli olurdu ama bilginiz için çok teşekkür ederim sahipleriyle de konuşmuştuk düzgün bir üslupları vardı.
 
Aaa ciddi mi baya da heveslenmiştim aslında. Sağ üst tarafta ağaca sürmeden boya var diyordu, sadece. Km de daha 52 bindeydi gümrük aracı olduğu ilk tescilden belli olurdu ama bilginiz için çok teşekkür ederim sahipleriyle de konuşmuştuk düzgün bir üslupları vardı.

İlk mesajımda dediğim gibi, teyide muhtaç bilgi. Emin olmadığı konuda kesin konuşamam. Bagaj bölümü ayrı, farklı bir transporter görünce VAG konusunda güvenilir bulduğum birine danıştım. Üstteki bilgileri verdi.
 
Aile kullanımına gelen büyük ticari denince akla direkt Caravelle gelir,bu yüzden ben onu tavsiye ederim.Motor hakkında çekingeniz olmuş,2.0 TDI 102 PS yeterli bir çekiş size sunar ama ağır yük için aranılan performans bariz şekilde bu motorda bulunmaz.Aile kullanımı için hem ekonomik hem de yeterli bir seçenektir.
 
Aile kullanımına gelen büyük ticari denince akla direkt Caravelle gelir,bu yüzden ben onu tavsiye ederim.Motor hakkında çekingeniz olmuş,2.0 TDI 102 PS yeterli bir çekiş size sunar ama ağır yük için aranılan performans bariz şekilde bu motorda bulunmaz.Aile kullanımı için hem ekonomik hem de yeterli bir seçenektir.
Evet motorda biraz çekincem oldu fakat şu an almayı planlıyorum. Beni dışarıda ki söylemler korkutmuştu açıkçası ama forumdakiler gayet yardımcı oldu.
 
Herkese cevapları için yardımları için çok teşekkür ederim. Babamı hafif ticariye ikna ettim fakat o da bütçe kıstı bu konuyu kapatabiliriz sanırım hafif ticari ille ilgili sorularımı başka bir konu başlığı altında soracağım iyi günler.
 
Hafif ticari olarak bu paraya Full Tourneo Courier bulunuyor oldukça mantıklı seçenek olabilir,ya da Comf. Caddy yine değerlendirilebilir bir üst seçenek olarak.
 
Konuyu detaylı okumadım sadece deneyimlerimi aktaracağım. 102lik 2.0 TDİ boğazı sıkılmış bir 140lık 2.0 tdi ile aynı motor. Yazılımla gerçek gücüne kavuşturulabilir çok düşünmeyin bunu bence.

2015 Model 1.6 TDİ manuel caddy kullandım. Aracın konforu, ses yalıtımı, genel hissiyatı, yol tutuşu gayet tatmin edici. Ortalama bir c segment araçtan sonra kesinlikle üzmez. Yakıtı ise benim kullandığım süreçte (4 kişi bayır iniş çıkış, hafif dur-kalk vs) 6.7 Lt/100 kmydi gayet normal.

2016 Doblo 1.3 mjet premio ya gelirsek; motor çok yeterli değil açıkçası. Sıklıkla dip gaz yaparak kullanıyordum ben. Yakıt tüketimiyse devamlı şehiriçi kullanımda ve 8 litreleri görüyordu. Ses yalıtımı-konfor-yol tutuş olarak caddyden çok net şekilde zayıf. Binek bir araçtan sonra binince buram buram ticari kokuyor.
 
Konuyu detaylı okumadım sadece deneyimlerimi aktaracağım. 102lik 2.0 TDİ boğazı sıkılmış bir 140lık 2.0 tdi ile aynı motor. Yazılımla gerçek gücüne kavuşturulabilir çok düşünmeyin bunu bence.

2015 Model 1.6 TDİ manuel caddy kullandım. Aracın konforu, ses yalıtımı, genel hissiyatı, yol tutuşu gayet tatmin edici. Ortalama bir c segment araçtan sonra kesinlikle üzmez. Yakıtı ise benim kullandığım süreçte (4 kişi bayır iniş çıkış, hafif dur-kalk vs) 6.7 Lt/100 kmydi gayet normal.

2016 Doblo 1.3 mjet premio ya gelirsek; motor çok yeterli değil açıkçası. Sıklıkla dip gaz yaparak kullanıyordum ben. Yakıt tüketimiyse devamlı şehiriçi kullanımda ve 8 litreleri görüyordu. Ses yalıtımı-konfor-yol tutuş olarak caddyden çok net şekilde zayıf. Binek bir araçtan sonra binince buram buram ticari kokuyor.
Caddy konusunda +1. Cliodan sonra genel anlamıyla üzeceğini düşünmüyorum. Binek otomobillere kıyasla B ile C segmenti arasında bir yere konumlandırıyorum gözümde. Yakıt olarak da geneli şehir içi arada 100 150 km uzun yol olan karma sayılabilecek tüketimi 6.7/100 km bizim de... İlla ticari isteniyorsa düşünülebilir.

Doblo olacaksa da 1.6 olması gerektiğini düşünüyorum 1.3 yetmiyor dobloya bence o yüzden fazla yakıyor.
 
Caddy konusunda +1. Cliodan sonra genel anlamıyla üzeceğini düşünmüyorum. Binek otomobillere kıyasla B ile C segmenti arasında bir yere konumlandırıyorum gözümde. Yakıt olarak da geneli şehir içi arada 100 150 km uzun yol olan karma sayılabilecek tüketimi 6.7/100 km bizim de... İlla ticari isteniyorsa düşünülebilir.

Doblo olacaksa da 1.6 olması gerektiğini düşünüyorum 1.3 yetmiyor dobloya bence o yüzden fazla yakıyor.
Evet ayrıca 1.3 multijet dobloda 2.000-3500rpm arası tatmin edici güç geliyor. Altı üstü boş. 1.6 tdi daha dengeli medeni bir motor. Azıcık seri kullanım ihtiyacı duyunca sık sık dipgaz yapma ihtiyacı hissettiriyor. bu yüzden çok yakıyor olabilir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...