185/60/R14 Dört Mevsim Lastik tercihi

Iyi yapmissin kardesim. 2025 diye ilana koyup 2024 çıkan lastiğin ben gerçekten 2024 olduğuna bile güvenmem. Bir lastiğin tarihi nasil yanlis girilebilir ki ilana ? Sırf adam kandırıp lastiği satma derdinde bir de bu paraya nasil 2025 alacaksin diyor utanmadan.

Neyse cok iyi yapmissin ve iyi fiyata da gen 3 gibi cok iyi bir lastik bulmuşsun. Güle güle kullan.
klasik iskitler esnafı, @Toprak abi bana katılır mı bilmem ama ankara'nın en bela sanayisidir iskitler benim için.

bence de iyi denk geldi, XL olması artı mı eksi mi bilemem ama kullanıp göreceğiz.
 
klasik iskitler esnafı, @Toprak abi bana katılır mı bilmem ama ankara'nın en bela sanayisidir iskitler benim için.

bence de iyi denk geldi, XL olması artı mı eksi mi bilemem ama kullanıp göreceğiz.
60 yanağa niye xl koyuyorlar pek anlamıyorum. İnce yanaklilarda koruma olsun diyorlar ama 60 yanak zaten yeterince kalın. Yine de cok onemli degil daha saglam yanakların olur.

Kimisi xl yanaklar icin konforu dusuruyor diyor kimisi etkilenmiyor. Ben pek olumsuz etkisini görmeyen taraftayım 45 yanak Xl kullanmama ragmen. O yuzden 60 yanakta bariz bir olumsuzluk görmezsin diye tahmin ediyorum.
 
60 yanağa niye xl koyuyorlar pek anlamıyorum. İnce yanaklilarda koruma olsun diyorlar ama 60 yanak zaten yeterince kalın. Yine de cok onemli degil daha saglam yanakların olur.

Kimisi xl yanaklar icin konforu dusuruyor diyor kimisi etkilenmiyor. Ben pek olumsuz etkisini görmeyen taraftayım 45 yanak Xl kullanmama ragmen. O yuzden 60 yanakta bariz bir olumsuzluk görmezsin diye tahmin ediyorum.
çok bozuk yollarda kullanan veya aracı ağır olan kişiler için XL önemli.

Mesela golf ile cee'd arasında 200kg civarı fark var ve ikisinin lastik ebatları aynı. 55 yanak olsa bile ağırlık farkından cee'd'e XL takmak gerekebiliyor, en azından lastik biraz daha uzun ömürlü olur.

Süspansiyon kalitesi iyi olan bir arabada da çok konfor farkı olacağını sanmıyorum. Genelde sert süspansiyonlu alt sınıf araçlarda daha çok fark eder
 
60 yanağa niye xl koyuyorlar pek anlamıyorum. İnce yanaklilarda koruma olsun diyorlar ama 60 yanak zaten yeterince kalın. Yine de cok onemli degil daha saglam yanakların olur.

Kimisi xl yanaklar icin konforu dusuruyor diyor kimisi etkilenmiyor. Ben pek olumsuz etkisini görmeyen taraftayım 45 yanak Xl kullanmama ragmen. O yuzden 60 yanakta bariz bir olumsuzluk görmezsin diye tahmin ediyorum.
Gelsin, takalım izlenimleri yazarım kumho yazlıklar ile kıyaslıyarak.
Hepsi kötüdür de orası daha kötü tabi :D
Hahahahaha
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
klasik iskitler esnafı, @Toprak abi bana katılır mı bilmem ama ankara'nın en bela sanayisidir iskitler benim için.

bence de iyi denk geldi, XL olması artı mı eksi mi bilemem ama kullanıp göreceğiz.
öncelikle taviz vermeyip lastiklerini geri taktırarak çok doğru iş yapmışsın. esnafın çakalına pabuç bırakmamak iyi olmuş.

Vector4Seasons Gen-3'ü kendim deneyimlemedim ama bir kullanıcısıyla genel sohbetim oldu. Gen-2'yi anlattığımda aralarında karakter olarak çok bir fark olmadığını anladım :D Belki daha az yaktırıyordur, belki minimal bir fren performans artışı vardır falan filan...

Halihazırda Jazz'ın ön lastiklerinde Goodyear EGP2'lerin XL'leri denk gelmişti, biraz da mecburiyetten istemeyerek taktırmıştım. Çünkü hakikaten konfor fark ediyor. Benim arabada da konfor zaten type-r kıvamında, bir de bunlarla iyice kütük olur diyordum. XL olmayan versiyonlarını bildiğimden, kısmen daha sert oldukları doğru. Fakat bu durum sürüşte + olarak yansıyor. Lastiğin yanağı sertleşince biraz daha dirayetli oluyormuş, direksiyon hissi de bir tık daha iyi oluyormuş. Alırken bunları @Otto Çevrimi söylemişti, onun söylediklerini yaşayarak da tecrübe ettim. Goodyear özelinde şunu diyebilirim, konforlu lastiğinde XL bir tık konfor kaybı yapacaktır, ama Hankook'tan daha konforlu olacağını düşünüyorum. (Fazlaca ortak senaryo olacak, sıkıyormuşum gibi duruyor ama değil :D) Zira benim arabada EGP takılırken çıkan lastikler Hankook'tu, direkt olarak kıyaslama yapabilir durumayım. =)

XL olmayan Vector4Seasons Gen-2 benim 70 yanakta 40k km gitmişti. Sonrasında balans bozmuştu ve hamuru bozulmuştu. Bakalım bu ne kadar gidecek.

Daha önce belirttiğim gibi kuru havada ve sıcakta fren mesafesine dikkat, geri kalan hiçbir disiplinde üzmeyecektir. Detaylar için: Link
 
Genelde sert süspansiyonlu alt sınıf araçlarda daha çok fark eder
Gelsin, takalım izlenimleri yazarım kumho yazlıklar ile kıyaslıyarak.
İşte o benimki hatta direkt benimki :D Corsa zaten sert bir araç. Üstelik 45 yanak. Benim kullandığım Primacy 4 ve Hankook RS3 XL yanak olarak geliyor. Zaten 45 yanakta lastiklerin tamamı XL olarak üretiliyor. 205 55 16 ebatlı Focus da kullandım öncesinde üstelik hiç XL lastik takmamıştım. Açıkçası lastikten kaynaklı öyle bariz bir fark hissetmedim ben. Hemen hemen her çukurda olması gerektiği gibi tepki veriyor. Bir tek enine engebelerde iki lastiğin aynı anda girdiği bozukluklarda kuru tepki veriyor ama bu zaten bu aracın, hatta hemen hemen torsiyonlu her yeni nesil aracın ortak kusuru. O yüzden ben çok bariz farklar ya da rahatsız ediyor bu ya diyecek farklar hissedemedim.
 
İşte o benimki hatta direkt benimki :D Corsa zaten sert bir araç. Üstelik 45 yanak. Benim kullandığım Primacy 4 ve Hankook RS3 XL yanak olarak geliyor. Zaten 45 yanakta lastiklerin tamamı XL olarak üretiliyor. 205 55 16 ebatlı Focus da kullandım öncesinde üstelik hiç XL lastik takmamıştım. Açıkçası lastikten kaynaklı öyle bariz bir fark hissetmedim ben. Hemen hemen her çukurda olması gerektiği gibi tepki veriyor. Bir tek enine engebelerde iki lastiğin aynı anda girdiği bozukluklarda kuru tepki veriyor ama bu zaten bu aracın, hatta hemen hemen torsiyonlu her yeni nesil aracın ortak kusuru. O yüzden ben çok bariz farklar ya da rahatsız ediyor bu ya diyecek farklar hissedemedim.
XL konfor kaybı yaratıyor ve ekstradan lastik daha ağır oluyor yani normalde 1kg ile 1.2 kg gibi gibi , ama avantaj dezavantajlar var sıralamak lazım , 45 yanakta XL olmayan lastik bulmak zor kesinlikle ben şanslı taraftayım XL olmayan lastiğim var Goodyear yapmış teşekkürler :D XL olmayan lastik daha esnek davranıyor biraz daha salınıma eğilimli yanaklara binebiliyor ama tereddüt ettirmiyor , Goodyear zaten hamur olarak üst düzey olduğu için XL olmayanı gerçekten XL olanına nazaran daha puf puf :D (Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 225/45 R17 91Y)
 
XL konfor kaybı yaratıyor ve ekstradan lastik daha ağır oluyor yani normalde 1kg ile 1.2 kg gibi gibi , ama avantaj dezavantajlar var sıralamak lazım , 45 yanakta XL olmayan lastik bulmak zor kesinlikle ben şanslı taraftayım XL olmayan lastiğim var Goodyear yapmış teşekkürler :D XL olmayan lastik daha esnek davranıyor biraz daha salınıma eğilimli yanaklara binebiliyor ama tereddüt ettirmiyor , Goodyear zaten hamur olarak üst düzey olduğu için XL olmayanı gerçekten XL olanına nazaran daha puf puf :D (Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 225/45 R17 91Y)
Ben yanağa binen lastik sevmediğim için XL ile ilgili henüz sorunum yok. Geçenlerde Jetta kullandım 205 55 16 conti ultracontact var üzerinde. Lastik o kadar yumuşak ki XL de değil. Sert girdiğim her virajda tam tutuyor diyorum yanağa bindiği anda salıyor kendini araba. Gerçi şu da var; ben bu zamana kadar hep 55 yanakta conti premium contact serisi kullandım. XL olmasalar bile yanakları sert olur bu lastiklerin. Haliyle bu deneyimden sonra belki bana XL yanaklı diğer lastikler sert gelmemiş de olabilir :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
İşte o benimki hatta direkt benimki :D Corsa zaten sert bir araç. Üstelik 45 yanak. Benim kullandığım Primacy 4 ve Hankook RS3 XL yanak olarak geliyor. Zaten 45 yanakta lastiklerin tamamı XL olarak üretiliyor. 205 55 16 ebatlı Focus da kullandım öncesinde üstelik hiç XL lastik takmamıştım. Açıkçası lastikten kaynaklı öyle bariz bir fark hissetmedim ben. Hemen hemen her çukurda olması gerektiği gibi tepki veriyor. Bir tek enine engebelerde iki lastiğin aynı anda girdiği bozukluklarda kuru tepki veriyor ama bu zaten bu aracın, hatta hemen hemen torsiyonlu her yeni nesil aracın ortak kusuru. O yüzden ben çok bariz farklar ya da rahatsız ediyor bu ya diyecek farklar hissedemedim.
lassa + 45 yanak + XL kombosunu mondeoda kullandığımızdan o kuru tepkiyi çok iyi anlıyorum maalesef 😀, kışlıklara geçince hem direksiyon hem araba biraz daha rahatlıyor (XL yine).

bide fabrikasyon hangi lastikle geldiği de önemli gibi. Astra J'ler genelde conti pc serisi ile geliyor. Mondeo michelin gibi yumuşak lastikle satılmış. Zamanında c-elysee varken goodyear ile gelmişti, sürekli limitlerde gitmeye rağmen salmıyordu arabayı.
 
lassa + 45 yanak + XL kombosunu mondeoda kullandığımızdan o kuru tepkiyi çok iyi anlıyorum maalesef 😀, kışlıklara geçince hem direksiyon hem araba biraz daha rahatlıyor (XL yine).

bide fabrikasyon hangi lastikle geldiği de önemli gibi. Astra J'ler genelde conti pc serisi ile geliyor. Mondeo michelin gibi yumuşak lastikle satılmış. Zamanında c-elysee varken goodyear ile gelmişti, sürekli limitlerde gitmeye rağmen salmıyordu arabayı.
Kışlık ve yazlıkları ya da 4 mevsimlerde XL karşılaştırması pek saglikli olmuyor cunku Xl bile olsalar kışlık lastikler doğaları gereği daha yumusak hamurlu oluyor. Ayrica dişleri daha dolgun oldugu icin direksiyon tepkilerinden sanki daha çabuk dönüyor, daha rahat direksiyon hareket ediyor hissiyati olusabiliyor. Ayrica dedigim gibi araçların suspaniyon limitleri de burada onemli. Nispeten daha eski model araçlar ile yeni nesil araçlar arasında cok fark var. Cunku yeni nesil araçlar b segment bile olsa çoğunlukla ince yanaklı lastiklerle üretiliyor. Suspaniyonlari da bu şartlarda da darbe emisi sağlayabilsin diye üretiliyor. Haliyle Xl'in nispeten sert yapısını amorti edebilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt
herkese yorumları için çok teşekkür ederim,

ben lastik kabak olmadığı sürece lastiğin dinamikliği, yatması vs anlamam pek.

kışın karda beni okula ya da ofise götürsün, yazın her frende abs'yi devreye sokmasın, bir de mümkün olduğunca uzun ömürlü olsun ve konforlu alsın bana yeter.

bütçem de belliydi zaten, goodyear sizin de yorumlarınıza beni bu durumda mutlu eder gibi geliyor.

bakalım, taktırıp göreceğiz.