Kendi adıma konuşacak olursam ben araç sahibine yalan söylüyorsun, o kadar harcamadın vs. gibi bir söz söylemedim, zan altında bırakmadım. Daha önce bu forumda gtepro'yuydu sanırım zan altında bırakan birine sert çıkanlardan biriydim. Kendimce araç ve piyasası hakkında bir iki cümle yazdım.
Konu tahminimden fazla uzadı söylemek istediğimi başka bir örnekle açıklayayım, umarım bu konudaki son mesajım olur.
The makina'da yeşil bir Toyota gt86 çıkmıştı, hatırlayanlar olacaktır. O arabanın piyasası belli. Sahibi uzun zamandır satışta tutuyordu, bakayım ne olmuş diye girdim aracın kaplamasını değiştirmiş ama araç hâlâ satılık.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-batman-rocketbunny-361803629/detay
Modifiye, restorasyon falan bunlar zevk işi. Maliyeti çıkarmak için böyle işlere en azından Türkiye'de kalkışmak gerçekçi değil (TT Custom'ın işleri vs. istisna, onlar direkt o şekilde çalışan bir şirket). Üstteki gt86'yı stock almak başlı başına 100-130 bin lira arası bir para. Araç sahibi 160 bin istiyor, maliyeti belki istediğini de geçmiştir ama bu arabaya verilecek mantıklı fiyat 140 bin'den fazla olmayacaktır. Bunlar zevk işi, sonuçta para kaybetmek garanti gibi bir şey, şu kadar para kaybettim bu kadar para kaybettim diye düşünecek kişiler o nedenle hiç kalkışmaz böyle işlere. Wheeler dealer çekmiyoruz neticede aracı 5 bin pounda alayım, en uygun şekilde yenileyeyim 7 bine mâl olsun 10 bin pound'a satayım falan, işinin ehli bir usta değilsen, parça tedarik zincirinin yoksa imkansız bunlar. Konu ve genel olarak modifiye araçlar hakkındaki görüşüm bu şekilde, kimseye bir şey dediğim yok.
Bu gt86 uzun zamandır satışta, fabrikadan çıktığı gibi diye satışa konmuş 30 küsur bin liralık kartal çok uzun zamandır satışta, ne bileyim böyle araçlar var satıştalar ama satılmıyorlar. Araç sahibine hatırlı satışlar, ben konuya ilk mesajımı yazarken 55 bin istiyordu şuan 70 bin lira yapmış, zannetmiyorum ama umarım satılır.