1974 Volkswagen 1303S Big Restorasyon Konusu

TBlackeye

Taklacı Güvercin
Katılım
10 Ara 2017
Mesajlar
35
Beğeni Puanı
167
Yaş
24
Konum
Ankara
NOT: Farklı bir forumda daha önce konusunu açmıştım baştan sona aynı şekilde kopyalıyorum.

Merhaba iyi günler öncelikle kendimi tanıtayım adım Tolunay 22 yaşındayım Düzce Üniversitesi Otomotiv Teknolojisi bölümünde okuyorum. Daha önce forumda 12 bin liraya kadar araç aradığımı yazmıştım sonra gelen yorumlardan yola çıkarak biraz erteledim ta ki bu mavi vosvosla karşılaşana kadar. Çocukluktan beri hayallerimi süslüyordu fakat öğrenci olmam dolayısıyla araç ararken seçeneklere eklememiştim yakıt olsun masrafı olsun beni korkutuyordu.
Facebookta bu vos'la karşılaştım sahibiyle konuştuk anlaştık gittim inceledim motor harici fena gözükmüyordu döşemelerinde ufak sıyrıklar haricinde gözüken bir sorunu yoktu. Kaportasındaki kusurlar da göze çok batmıyordu Şaşmaz'da Nihat ustaya gösterdim "motorun açılması gerek" dedi o anda cebimden çıkacak miktarı düşünmeye başladım. Aracın fiyatının uygun olması sebebiyle motor konusunu göz ardı edebilirdim çünkü aldıktan sonra elimde bir miktar para kalıyordu ve bu motoru yaptırmama yetecekti. Tamam dedik ufak bir pazarlıktan sonra sahibiyle el sıkıştık oradan direk noter'e geçtik ve satışı aldım :)
Hayalime kavuşmuştum! Herkesin yaşamasını dilediğim bir olay. Yıllarca hayalini kurduğunuz şeyi kendi paranızı biriktirerek alıyorsunuz. Üstelik ilk otomobiliniz oluyor. İnanın çok farklı bir duygu..

2. Gün:
Çok samimi olduğum bir abimle beraber aracın eksiklerini bir bir not ettik. Liste biraz kabarıktı

Alt Takım elden geçecek
Elektrik sistemi elden geçecek
Benzin Şamandırası değişecek
4 lastik değişecek
Cam lastikleri değişecek
Taban halıları değişecek
Taban sacına pütürlü boya atılacak, izolasyon yapılacak
Birkaç aksesuar alınacak

Listeyi çıkardıktan sonra Nihat Usta'ya gittik. Okuldan öğrendiklerim sayesinde ve her hafta çeşitli motor söküp toplamamdan dolayı motoru ustayla beraber hızlı bir şekilde söktük. Daha önce motora sekman atılmış fakat pek sağlıklı olmamış üzerine bir de kim bilir ne zamandan beri aynı yağa sadece ekleme yapılmış (yağı boşaltırken gördüğüm maddeye anlam veremedim) Her ne kadar masrafın biraz fazla olacağını anlasamda ustadan beklediğimden daha düşük bir rakam söylemesini diledim fakat liste çıkarmadan bunu tahmin etmek zordu. Saat epey geç olmuştu ve yarın görüşürüz deyip dükkandan ayrıldık.

3.Gün
Sabah kahvaltıdan sonra hemen ustayı aradım "gel listeyi çıkaralım" dedi. Hemen Şaşmaz'a doğru yola koyuldum. Yolda tabi ki kafamda bir sürü soru vardı. Ne kadar masraf olacak cebimdeki miktar yetecek mi işçiliğe ne kadar ister vs vs.. Her neyse gittim ve merhabalaştıktan sonra oturduk ve listeyi çıkarmaya başladık..

-Ana Yatak Dış 67.00 İç 0.50
-Kol Yatak
-Piston Kol Burcu
-Motor Takım Conta
-Manifold Lasitği
-Motor Sıvı Conta
-Piston Gömlek (1600 motor)
-Silindir Kapağı Çiftli Sağ-Sol
-Subap Emme Eksoz Takım
-Motor Ses Kartonu
-Eksoz Sistemi Komple
-Motor Yağı
-Debriyaj Balatası

Tabi ben bu listeyi yaparken yüzüm düştü. Çünkü çıkacak masraf beklediğimden fazlaydı. Aksesuarlar için elimde kalacak para beklediğimden az olacaktı ama bir yandanda komple elden geçmiş sağlıklı bir motora sahip olacaktım. 2-3 yerden fiyat aldım ve parçaların bir kısmını Otomekanik'ten (İstanbul) geriye kalan kısmını Türkyılmaz'dan aldım. Türkyılmaz'dan aldıklarımı ustama teslim ettikten sonra eve döndüm.

4.Gün
Kargocu'nun kapıyı çalmasıyla uyandım parçalar gelmişti. Kahvaltı yaptıktan sonra kuzenimin eşiyle konuştum ve beraber Şaşmaz'a doğru yola çıktık.. Kendisinin de zamanında bir vos'u olmuş ve çok uğraşmış bana destek vereceğini söyledi. Öz abim yerine koyduğum bir insandır kendisi. Çok sevindim. Benim kafamı kurcalayan bir başka şey de ben Düzce'ye gittikten sonra arabayla kimin ilgileneceğiydi. O konuda da ben gider gelirim dedikten sonra içim rahatlamıştı ve artık biraz bu maceranın keyfini çıkarmaya başlamıştım. Kafamda problem olarak gördüğüm çoğu şeyin yoluna girdiğini hissettim. Şaşmaz'a gelmiştik. Parçaları bırakıp ustanın ne zaman başlayacağını sorduktan sonra oradan ayrıldık. Benim Düzce'ye gideceğim gün başlayacaktı. Abimle konuştuk ilgileneceğini söyledi ertesi gün içim rahat bir şekilde Ankara'dan ayrıldım.

5.Gün
Motorun toplanmasına başlanmıştı gerekli ölçümler yapılmış sekman atılması bekleniyordu. Abimle telefonla sürekli iletişim halindeydik ve hem içimi hem de cebimi rahatlatacak şeyler duydum. Elektrik sistemi ve Alt takım için bir arkadaşıyla konuşmuş arkadaşı herhangi bir işçilik masrafı almadan yapacağını söylemişti. Bu çok iyi bir haberdi.

6.Gün
Motorun işleri bitmiş abime telefon gelmişti fakat işi olduğu için ustanın yanına uğrayamayacağını söyleyip 2 gün sonrasına sözleşmişler. Ben de hafta sonuna denk geldiği için Ankara'ya gitmeye karar vermiştim. O iki gün bir ay gibi gelecekti..

8.Gün
İkinci öğretim olduğumdan akşam 8'e bilet almıştım. Ankara'ya saat 11 gibi gitmiş olacaktım. Abimi aradım vos'la geleceğini söyledi. Mutluluktan uçuyordum! Nihayetinde otobüsten indim ve otogarın üst katına çıktım. En baştaki peronlardan birinde indiğim için henüz arabayı görmemiştim sabırsızlıkla beklerken sol taraftan bir vosvos sesi duydum (o vosvoslara özgü zincir sesi) Allahım nasıl huzur veren bir ses! Hemen atladım içine. Kullanmak istedim fakat abim benden daha fazla sevmişti :) Peki dedim. Sen kullan..
Eve gittik pastalar hazırlanmış Kuzenler toplanmış evde bir bayram havası.. Vosvos olunca isim koymadan olmaz tabii ki gerek hemen istişare yaptık ve isminin Lazca'da Aşk anlamına gelen Oropa olmasına karar verdik :)
Mutluydum ama bir buruklukta vardı.. Rahmetli babamın da bu günleri görmesini dilerdim.. Mekanı cennet olsun..
Şimdilik burada bırakıyorum.. Buruk bitti ama olsun devamı gelecek..

-Abim olarak bahsettiğim kişi yakın bir tanıdığım.
-Anlatımda eksik gördüğünüz yerleri lütfen söyleyin düzelteyim.


Fotoğraflar







GELELİM RESTORASYON KISMINA
DİKKAT BOL FOTOĞRAF İÇERİR
Ne zamandır oturup yazacaktım fakat araya başka şeyler girince arka planda kaldı ve bir türlü yazamadım. Kısmet bugüneymiş :)
Dışardan bakınca diri olduğunu düşündüğüm kaporta askamı detaylara inince hiçte öyle olmadığını gösterdi. Beklemediğim şekilde epeyle çürükle karşılaştım. Ani bir kararla arabayı komple restorasyona soktum. Detaylı piyasa araştırmasından sonra bir kaportacıyla anlaştık ve uzun süreli yer yer sinirlerin gerildiği yer yer pişmanlık duyduğum bir maceraya atıldık.
Arabayı teslim etmemizle söküm başladı.



Çürükler ve taban sacının hali.


Boyanın sökülmesi epey zaman aldı çünkü öncesinde fabrikanın attığı boya kazınmadan üzerine tekrar boya atılmış.
Boya kazınıp tamamen saca inildikten sonra durum bu şekildeydi.



Saca indikten sonra yapılan işlemler. Malesef yapılan tüm işlemlerin fotoğrafı yok o yüzden yarım yamalak fotoğraflarla doldurmak istemedim burayı yapılanları liste halinde yazıyorum.

Taban Sacı yenisiyle değiştirildi
Kalorifer marşpiyerleri değiştirildi.
Sağ sol kapı sacının alt bölümü değiştirildi.
Arka alt direk sacı yenisiyle değiştirildi.
Bagaj içi yakıt deposunun altına ve önüne gelen sac düzeltildi
Amörtisör kulelerinin bağlandığı saclar değişti.
Bagaj kapağı komple yenilendi.
Çamurluk içlerindeki çürükler ve çevresi kesildi yerine sac kaynatılarak orjinal şekline getirildi.

Şimdilik aklıma gelen işlemler bu şekilde. Bu işlemlerden sonra astar atıldı ve macunla düzeltilmesi gereken yerler düzeltildi. Volkswagenlerde düz bir yapı olmadığından macunu diğer otomobillere göre biraz fazla kullanmak durumunda kalıyorsunuz daha sonrasında kullanılan macundan zımpara sonrası pek bir şey kalmıyor.


Astar atıldı, gerekli düzeltmeler yapıldı ve sıra geldi boya seçimine. Aslında aklımda Big serisinde çıkan orjinal açık mavi-buz mavisi vardı fakat daha sonra yine volkswagenlerde çıkan (1955 Cabriolet) Irish Blue rengini yapmaya karar verdim. Ton olarak Big mavisine yakın fakat içinde sedef olduğu için göze daha hoş geliyor.
Boyamız hazır :)
Video: <embed width="440" height="420" type="application/x-shockwave-flash" src="http://v9.tinypic.com/player.swf?file=14tu4nm&s=9"><br><font size="1"><a href="http://tinypic.com/player.php?v=14tu4nm&s=9">Original Video</a> - More videos at <a href="http://tinypic.com">TinyPic</a></font>
-Boyaya gelmişken hazır motor inikken motor da boyandı.
Video:
Boyayı hazırladık ve ilk kat atıldı, sulu zımparayla düzeltilmesi gereken yerler düzeltildi.

ve sonuç. Boya beklediğimizden güzel düştü yapılan iş içime sindi ve mutlu bir şekilde eve döndüm :)


Sıra geldi arabanın toplanmasına. Bu konuda en ince ayrıntısına kadar ben uğraştım. Arabanızın üzerinde emeğiniz olunca ona ayrı bir sevgi duyuyorsunuz parasını verip herkes yaptırır fakat üzerinde emek harcamak çok başka bir durum :)
Çamurluk üstü sinyallerimi sipariş vermiştim fakat beklediğimden geç geldiği için eski çamurluk sinyallerini taktım.

Dış aksesuarlarımız tamamlandı. Sıra geldi elektrik tesisatının yenilenmesine. Evet burda yaptığım kesinlikle bir hata var. Elektrik tesisatını kaporta bittiğinde boya atılmadan yaptırmalıydım fakat beklediğim gibi bir kötü sonuç çıkmadı boyaya zarar gelmedi. Bu etapta da yapılan işlere ait fotoğraf malesef yok.
Teslim alırken çektiğim iki fotoğraf

-Yolculuğumuz Akyurttan İvedikteki Döşemeci Serdar abiye :)

Tavan ve taban döşememiz tamam

Koltuklarımın hali kötüydü yatırma mekanizmaları çalışmıyordu ve sürüş pozisyonumu beğenmiyordum. Bir tanıdığımın Karmann Ghia'sından çıkan Scirocco Mk1'in Recaro koltuklarını aldım ve döşemesini yeniledim.

Döşememiz de tamamlandı ve hem üyesi hem de fotoğrafçısı olduğum "Riders & Brothers" Klasik otomobil kulübünün 4.sünü düzenlediği Aksaray Ihlara Rallisine katılmak üzere arabayı tıra yükleyip Aksaray'a gönderdim. 20-21 Mayıs 2017

Eh bu da ilk fullememiz -o günden sonra bir daha fulleyemedim :( -

Aksaray'da çektiğim birkaç fotoğrafla bitireyim. Bundan sonraki ufak tefek güncellemeleri de bir gün oturup yazacağım :)
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Panpa
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
2,850
Beğeni Puanı
10,775
Marka
Ford
Yazının tamamını okudum, sizin için çok kampsamlı ve yoğun bir çalışma olmuş, taban sacının o halini gördükten sonra buradaki son haline geleceği aklımın ucundan dahi geçmezdi.Renk seçiminiz çok güzel, gerekçekten beğendim daha iyisi ne olabilirdi belki klasik kamlumbağa beji.:DBu arada sonradan içini bej renk ile değiştirdiğiniz çok mantıklı klasik oto kokan bir hamle olmuş.Yalnız anlayamadığım belki kaçırdığım ralliye giren aracın mavisi ile şu anki tutmuyor.Umarım güncel olan ralliye girdiğiniz renktir.Bu arada para biriktirerek, ilk araba almanın heyecanı hiç bir yerde yok, ilk aracınızında böyle bir özel araç olduğu için çok şanslısınız.:)Unutmadan Maşallah.
 

TBlackeye

Taklacı Güvercin
Katılım
10 Ara 2017
Mesajlar
35
Beğeni Puanı
167
Yaş
24
Konum
Ankara
Yazının tamamını okudum, sizin için çok kampsamlı ve yoğun bir çalışma olmuş, taban sacının o halini gördükten sonra buradaki son haline geleceği aklımın ucundan dahi geçmezdi.Renk seçiminiz çok güzel, gerekçekten beğendim daha iyisi ne olabilirdi belki klasik kamlumbağa beji.:DBu arada sonradan içini bej renk ile değiştirdiğiniz çok mantıklı klasik oto kokan bir hamle olmuş.Yalnız anlayamadığım belki kaçırdığım ralliye giren aracın mavisi ile şu anki tutmuyor.Umarım güncel olan ralliye girdiğiniz renktir.Bu arada para biriktirerek, ilk araba almanın heyecanı hiç bir yerde yok, ilk aracınızında böyle bir özel araç olduğu için çok şanslısınız.:)Unutmadan Maşallah.
Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Renk 1955 model Oval ve Cabrio vw'lerde çıkan Iris Blue diye geçiyor. Hem metalik hem de sedeften dolayı ışığa göre renk değişebiliyor o farklılıklar tamamen ışık oyunu ve arabanın temizliğiyle alakalı bunlara ek olarak çekilen fotoğrafların telefonla ve fotoğraf makinesiyle çekilmesiyle de renk değişkenlik gösteriyor. Güncel rengi ralli fotoğraflarındaki gibi :)
 

mcanerg

Panpa
Katılım
14 Eyl 2016
Mesajlar
1,711
Beğeni Puanı
3,428
Marka
BMW
eline emeğine sağlık, çok güzel iş çıkarmışsın kardeş, güle güle bin, tekerine taş değmesin.
eğer sakıncası yoksa toplam ne kadar mal oldu araç
 

TBlackeye

Taklacı Güvercin
Katılım
10 Ara 2017
Mesajlar
35
Beğeni Puanı
167
Yaş
24
Konum
Ankara
eline emeğine sağlık, çok güzel iş çıkarmışsın kardeş, güle güle bin, tekerine taş değmesin.
eğer sakıncası yoksa toplam ne kadar mal oldu araç
Alt alta yazıp toplamadım ekstradan hesaba katmadığım masraflar çıktı vs vs toplamda araba dahil 20 bin lirayı bulmuştur diye düşünüyorum. Bir gün oturup muhasebesini yapacağım çok soruluyor :)
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
3,065
Beğeni Puanı
3,774
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Böyle yazılardan çok ilham alıyorum. Ellerinize emeklerinize sağlık çok güzel sonuç alınmış. Bizde de bir taunus var 90 model. Yazın çok eğleneceğiz sanayide ilham o yüzden :D bu arada merak ettim arabaya benzinde mi Biniyorsun?
 

OzanDnz

Panpa
Katılım
15 Eki 2016
Mesajlar
1,220
Beğeni Puanı
2,353
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Maşallah benim de hayallerimden biri sonucu müthiş olmuş. Emeğinize, cebinize sağlık :)
Yalnız o koltuklar mavi değil miydi? en üstteki fotoğraflarda krem iç döşeme var ? o kafamı karıştırdı :)
 

TBlackeye

Taklacı Güvercin
Katılım
10 Ara 2017
Mesajlar
35
Beğeni Puanı
167
Yaş
24
Konum
Ankara
Böyle yazılardan çok ilham alıyorum. Ellerinize emeklerinize sağlık çok güzel sonuç alınmış. Bizde de bir taunus var 90 model. Yazın çok eğleneceğiz sanayide ilham o yüzden :D bu arada merak ettim arabaya benzinde mi Biniyorsun?
Sanayide eğlenmek ? Sinir hastası olursunuz hocam tekrar düşünün derim :D Evet motoru yaptırdıktan sonra tüp takmadım benzinde biniyorum
Maşallah benim de hayallerimden biri sonucu müthiş olmuş. Emeğinize, cebinize sağlık :)
Yalnız o koltuklar mavi değil miydi? en üstteki fotoğraflarda krem iç döşeme var ? o kafamı karıştırdı :)
En üstteki fotoğraflar arabayı ilk aldığım zamanlardan o zamanlar araba lacivert döşeme kremdi şimdi mavi :)
 

İstanbullu

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
7,347
Beğeni Puanı
8,752
Konum
İstanbul
Marka
Hyundai
Ben bu arabanın full nazi spec versiyonuna hastayım.. Siyah renk, arkada bölünmüş cam. İnce ve dişli lastikler..
Günlük kullanımda bu araclar uygunmu. Sıkıntıları varmı..
Saygılar..
 

TBlackeye

Taklacı Güvercin
Katılım
10 Ara 2017
Mesajlar
35
Beğeni Puanı
167
Yaş
24
Konum
Ankara
Ben bu arabanın full nazi spec versiyonuna hastayım.. Siyah renk, arkada bölünmüş cam. İnce ve dişli lastikler..
Günlük kullanımda bu araclar uygunmu. Sıkıntıları varmı..
Saygılar..
Nazi specler gerçekten çok farklı benim de çok hoşuma gidiyor.
Günlük kullanımda herhangi bir problem yaşamadım performansından oldukça memnunum güvenlik olarakta önlerde disk fren olması epey güven veriyor birkaç kere ani fren yapmak durumunda kaldım beklemediğim kadar erken durdu oldukça şaşırmıştım.Günlük kullanımda tek eksi yönü yakıt tüketimi diyebilirim onu da tüp takarak düşürmek mümkün. Topladıktan sonra sanayiye 6 ayda sadece 2 kez gittim. Biri debriyaj telinin değişmesi için ikincisi de kalorifer bağlantıları ve bujilerin değişimi için (kışa hazırlık) onun haricinde platinli sistem olduğu için ateşleme belli bir zaman geçtikten sonra bakım istiyor onu da kendim hallediyorum zaten. Problem yaşamamak için bu tür klasiklerin huyundan anlamanız gerek klişe bir tabir olacak belki ama "çocuğunuz gibi" bakmanız gerekiyor. Ayrıca seçeceğiniz usta da bu konuda çok önemli. Bir işi 1 kere yaptıracağınız ustayı bulmak çok zor malesef.
 

ozkokelii

Elit Apaçi
Katılım
15 Kas 2017
Mesajlar
190
Beğeni Puanı
255
Yaş
22
Konum
Isparta
NOT: Farklı bir forumda daha önce konusunu açmıştım baştan sona aynı şekilde kopyalıyorum.

Merhaba iyi günler öncelikle kendimi tanıtayım adım Tolunay 22 yaşındayım Düzce Üniversitesi Otomotiv Teknolojisi bölümünde okuyorum. Daha önce forumda 12 bin liraya kadar araç aradığımı yazmıştım sonra gelen yorumlardan yola çıkarak biraz erteledim ta ki bu mavi vosvosla karşılaşana kadar. Çocukluktan beri hayallerimi süslüyordu fakat öğrenci olmam dolayısıyla araç ararken seçeneklere eklememiştim yakıt olsun masrafı olsun beni korkutuyordu.
Facebookta bu vos'la karşılaştım sahibiyle konuştuk anlaştık gittim inceledim motor harici fena gözükmüyordu döşemelerinde ufak sıyrıklar haricinde gözüken bir sorunu yoktu. Kaportasındaki kusurlar da göze çok batmıyordu Şaşmaz'da Nihat ustaya gösterdim "motorun açılması gerek" dedi o anda cebimden çıkacak miktarı düşünmeye başladım. Aracın fiyatının uygun olması sebebiyle motor konusunu göz ardı edebilirdim çünkü aldıktan sonra elimde bir miktar para kalıyordu ve bu motoru yaptırmama yetecekti. Tamam dedik ufak bir pazarlıktan sonra sahibiyle el sıkıştık oradan direk noter'e geçtik ve satışı aldım :)
Hayalime kavuşmuştum! Herkesin yaşamasını dilediğim bir olay. Yıllarca hayalini kurduğunuz şeyi kendi paranızı biriktirerek alıyorsunuz. Üstelik ilk otomobiliniz oluyor. İnanın çok farklı bir duygu..

2. Gün:
Çok samimi olduğum bir abimle beraber aracın eksiklerini bir bir not ettik. Liste biraz kabarıktı

Alt Takım elden geçecek
Elektrik sistemi elden geçecek
Benzin Şamandırası değişecek
4 lastik değişecek
Cam lastikleri değişecek
Taban halıları değişecek
Taban sacına pütürlü boya atılacak, izolasyon yapılacak
Birkaç aksesuar alınacak

Listeyi çıkardıktan sonra Nihat Usta'ya gittik. Okuldan öğrendiklerim sayesinde ve her hafta çeşitli motor söküp toplamamdan dolayı motoru ustayla beraber hızlı bir şekilde söktük. Daha önce motora sekman atılmış fakat pek sağlıklı olmamış üzerine bir de kim bilir ne zamandan beri aynı yağa sadece ekleme yapılmış (yağı boşaltırken gördüğüm maddeye anlam veremedim) Her ne kadar masrafın biraz fazla olacağını anlasamda ustadan beklediğimden daha düşük bir rakam söylemesini diledim fakat liste çıkarmadan bunu tahmin etmek zordu. Saat epey geç olmuştu ve yarın görüşürüz deyip dükkandan ayrıldık.

3.Gün
Sabah kahvaltıdan sonra hemen ustayı aradım "gel listeyi çıkaralım" dedi. Hemen Şaşmaz'a doğru yola koyuldum. Yolda tabi ki kafamda bir sürü soru vardı. Ne kadar masraf olacak cebimdeki miktar yetecek mi işçiliğe ne kadar ister vs vs.. Her neyse gittim ve merhabalaştıktan sonra oturduk ve listeyi çıkarmaya başladık..

-Ana Yatak Dış 67.00 İç 0.50
-Kol Yatak
-Piston Kol Burcu
-Motor Takım Conta
-Manifold Lasitği
-Motor Sıvı Conta
-Piston Gömlek (1600 motor)
-Silindir Kapağı Çiftli Sağ-Sol
-Subap Emme Eksoz Takım
-Motor Ses Kartonu
-Eksoz Sistemi Komple
-Motor Yağı
-Debriyaj Balatası

Tabi ben bu listeyi yaparken yüzüm düştü. Çünkü çıkacak masraf beklediğimden fazlaydı. Aksesuarlar için elimde kalacak para beklediğimden az olacaktı ama bir yandanda komple elden geçmiş sağlıklı bir motora sahip olacaktım. 2-3 yerden fiyat aldım ve parçaların bir kısmını Otomekanik'ten (İstanbul) geriye kalan kısmını Türkyılmaz'dan aldım. Türkyılmaz'dan aldıklarımı ustama teslim ettikten sonra eve döndüm.

4.Gün
Kargocu'nun kapıyı çalmasıyla uyandım parçalar gelmişti. Kahvaltı yaptıktan sonra kuzenimin eşiyle konuştum ve beraber Şaşmaz'a doğru yola çıktık.. Kendisinin de zamanında bir vos'u olmuş ve çok uğraşmış bana destek vereceğini söyledi. Öz abim yerine koyduğum bir insandır kendisi. Çok sevindim. Benim kafamı kurcalayan bir başka şey de ben Düzce'ye gittikten sonra arabayla kimin ilgileneceğiydi. O konuda da ben gider gelirim dedikten sonra içim rahatlamıştı ve artık biraz bu maceranın keyfini çıkarmaya başlamıştım. Kafamda problem olarak gördüğüm çoğu şeyin yoluna girdiğini hissettim. Şaşmaz'a gelmiştik. Parçaları bırakıp ustanın ne zaman başlayacağını sorduktan sonra oradan ayrıldık. Benim Düzce'ye gideceğim gün başlayacaktı. Abimle konuştuk ilgileneceğini söyledi ertesi gün içim rahat bir şekilde Ankara'dan ayrıldım.

5.Gün
Motorun toplanmasına başlanmıştı gerekli ölçümler yapılmış sekman atılması bekleniyordu. Abimle telefonla sürekli iletişim halindeydik ve hem içimi hem de cebimi rahatlatacak şeyler duydum. Elektrik sistemi ve Alt takım için bir arkadaşıyla konuşmuş arkadaşı herhangi bir işçilik masrafı almadan yapacağını söylemişti. Bu çok iyi bir haberdi.

6.Gün
Motorun işleri bitmiş abime telefon gelmişti fakat işi olduğu için ustanın yanına uğrayamayacağını söyleyip 2 gün sonrasına sözleşmişler. Ben de hafta sonuna denk geldiği için Ankara'ya gitmeye karar vermiştim. O iki gün bir ay gibi gelecekti..

8.Gün
İkinci öğretim olduğumdan akşam 8'e bilet almıştım. Ankara'ya saat 11 gibi gitmiş olacaktım. Abimi aradım vos'la geleceğini söyledi. Mutluluktan uçuyordum! Nihayetinde otobüsten indim ve otogarın üst katına çıktım. En baştaki peronlardan birinde indiğim için henüz arabayı görmemiştim sabırsızlıkla beklerken sol taraftan bir vosvos sesi duydum (o vosvoslara özgü zincir sesi) Allahım nasıl huzur veren bir ses! Hemen atladım içine. Kullanmak istedim fakat abim benden daha fazla sevmişti :) Peki dedim. Sen kullan..
Eve gittik pastalar hazırlanmış Kuzenler toplanmış evde bir bayram havası.. Vosvos olunca isim koymadan olmaz tabii ki gerek hemen istişare yaptık ve isminin Lazca'da Aşk anlamına gelen Oropa olmasına karar verdik :)
Mutluydum ama bir buruklukta vardı.. Rahmetli babamın da bu günleri görmesini dilerdim.. Mekanı cennet olsun..
Şimdilik burada bırakıyorum.. Buruk bitti ama olsun devamı gelecek..

-Abim olarak bahsettiğim kişi yakın bir tanıdığım.
-Anlatımda eksik gördüğünüz yerleri lütfen söyleyin düzelteyim.


Fotoğraflar







GELELİM RESTORASYON KISMINA
DİKKAT BOL FOTOĞRAF İÇERİR
Ne zamandır oturup yazacaktım fakat araya başka şeyler girince arka planda kaldı ve bir türlü yazamadım. Kısmet bugüneymiş :)
Dışardan bakınca diri olduğunu düşündüğüm kaporta askamı detaylara inince hiçte öyle olmadığını gösterdi. Beklemediğim şekilde epeyle çürükle karşılaştım. Ani bir kararla arabayı komple restorasyona soktum. Detaylı piyasa araştırmasından sonra bir kaportacıyla anlaştık ve uzun süreli yer yer sinirlerin gerildiği yer yer pişmanlık duyduğum bir maceraya atıldık.
Arabayı teslim etmemizle söküm başladı.



Çürükler ve taban sacının hali.


Boyanın sökülmesi epey zaman aldı çünkü öncesinde fabrikanın attığı boya kazınmadan üzerine tekrar boya atılmış.
Boya kazınıp tamamen saca inildikten sonra durum bu şekildeydi.



Saca indikten sonra yapılan işlemler. Malesef yapılan tüm işlemlerin fotoğrafı yok o yüzden yarım yamalak fotoğraflarla doldurmak istemedim burayı yapılanları liste halinde yazıyorum.

Taban Sacı yenisiyle değiştirildi
Kalorifer marşpiyerleri değiştirildi.
Sağ sol kapı sacının alt bölümü değiştirildi.
Arka alt direk sacı yenisiyle değiştirildi.
Bagaj içi yakıt deposunun altına ve önüne gelen sac düzeltildi
Amörtisör kulelerinin bağlandığı saclar değişti.
Bagaj kapağı komple yenilendi.
Çamurluk içlerindeki çürükler ve çevresi kesildi yerine sac kaynatılarak orjinal şekline getirildi.

Şimdilik aklıma gelen işlemler bu şekilde. Bu işlemlerden sonra astar atıldı ve macunla düzeltilmesi gereken yerler düzeltildi. Volkswagenlerde düz bir yapı olmadığından macunu diğer otomobillere göre biraz fazla kullanmak durumunda kalıyorsunuz daha sonrasında kullanılan macundan zımpara sonrası pek bir şey kalmıyor.


Astar atıldı, gerekli düzeltmeler yapıldı ve sıra geldi boya seçimine. Aslında aklımda Big serisinde çıkan orjinal açık mavi-buz mavisi vardı fakat daha sonra yine volkswagenlerde çıkan (1955 Cabriolet) Irish Blue rengini yapmaya karar verdim. Ton olarak Big mavisine yakın fakat içinde sedef olduğu için göze daha hoş geliyor.
Boyamız hazır :)
Video: <embed width="440" height="420" type="application/x-shockwave-flash" src="http://v9.tinypic.com/player.swf?file=14tu4nm&s=9"><br><font size="1"><a href="http://tinypic.com/player.php?v=14tu4nm&s=9">Original Video</a> - More videos at <a href="http://tinypic.com">TinyPic</a></font>
-Boyaya gelmişken hazır motor inikken motor da boyandı.
Video:
Boyayı hazırladık ve ilk kat atıldı, sulu zımparayla düzeltilmesi gereken yerler düzeltildi.

ve sonuç. Boya beklediğimizden güzel düştü yapılan iş içime sindi ve mutlu bir şekilde eve döndüm :)


Sıra geldi arabanın toplanmasına. Bu konuda en ince ayrıntısına kadar ben uğraştım. Arabanızın üzerinde emeğiniz olunca ona ayrı bir sevgi duyuyorsunuz parasını verip herkes yaptırır fakat üzerinde emek harcamak çok başka bir durum :)
Çamurluk üstü sinyallerimi sipariş vermiştim fakat beklediğimden geç geldiği için eski çamurluk sinyallerini taktım.

Dış aksesuarlarımız tamamlandı. Sıra geldi elektrik tesisatının yenilenmesine. Evet burda yaptığım kesinlikle bir hata var. Elektrik tesisatını kaporta bittiğinde boya atılmadan yaptırmalıydım fakat beklediğim gibi bir kötü sonuç çıkmadı boyaya zarar gelmedi. Bu etapta da yapılan işlere ait fotoğraf malesef yok.
Teslim alırken çektiğim iki fotoğraf

-Yolculuğumuz Akyurttan İvedikteki Döşemeci Serdar abiye :)

Tavan ve taban döşememiz tamam

Koltuklarımın hali kötüydü yatırma mekanizmaları çalışmıyordu ve sürüş pozisyonumu beğenmiyordum. Bir tanıdığımın Karmann Ghia'sından çıkan Scirocco Mk1'in Recaro koltuklarını aldım ve döşemesini yeniledim.

Döşememiz de tamamlandı ve hem üyesi hem de fotoğrafçısı olduğum "Riders & Brothers" Klasik otomobil kulübünün 4.sünü düzenlediği Aksaray Ihlara Rallisine katılmak üzere arabayı tıra yükleyip Aksaray'a gönderdim. 20-21 Mayıs 2017

Eh bu da ilk fullememiz -o günden sonra bir daha fulleyemedim :( -

Aksaray'da çektiğim birkaç fotoğrafla bitireyim. Bundan sonraki ufak tefek güncellemeleri de bir gün oturup yazacağım :)
hayalim....
 
Üst